Press Releases

09
Nov

Studiu iSense Solutions & Golin: Consumatorii din comunitățile mici

Agenția a realizat primul său studiu etnografic în România, alături de iSense Solutions

Românii din comunitățile mici[1] sunt aproape la fel de informați, folosesc aceleași canale și au așteptări similare cu cele ale consumatorilor din orașele mari. Cu toate acestea, sunt de multe ori ignorați de branduri. Pentru a analiza relevanța brandurilor dincolo de bula marilor orașe, Golin a realizat primul său studiu etnografic în România, în parteneriat cu iSense Solutions. Acesta a inclus interviuri în profunzime cu familii din Băicoi (Prahova) și Pătârlagele (Buzău), care au povestit despre obiceiurile lor de consum și despre cum percep brandurile.

Concluziile acestui demers au cofirmat și completat rezultatele unui studiu cantitativ realizat la nivel național, care a arătat diferențe și similitudini importante între românii din comunitățile mici și cei din urbanul mare.

„Consumatorii din comunitățile mici par să fie mai reticenți în adoptarea brandurilor noi, însă sunt mult mai loiali unui brand odată ce devin atașați. Comunicarea emoțională și cu relevanță locală este element definitoriu în atragerea și loializarea acestor consumatori. Le recomandăm brandurilor să nu se mai raporteze doar la București și la marile orașe, ci să facă efortul de a se apropia de publicul deseori ignorat din localitățile mai mici”, spune Irina Roncea, Deputy Managing Director, Golin.

Aproape două treimi din populația României (64%) trăiesc în comunități cu mai puțin 50.000 de locuitori – 45% în mediul rural și 19% în orașe mici. Însă rata de penetrare a internetului în România este ridicată atât în orașele mari, cât și în sate – 78% la nivel național, 85% în urban și 76% în rural. În aceste condiții, românii din comunitățile mici sunt la fel de prezenți în social media. Cele mai folosite rețele sociale și de mesagerie utillizate de aceștia sunt Facebook (88% vs. 92% din total urban), Facebook Messenger (68% vs. 76%), YouTube (65% vs. 78%) și Whatsapp (60% vs. 70%).

Continue Reading..

26
Oct

Studiu iSense Solutions: Initiative oferă o perspectivă media asupra influențatorilor din România

Înainte de a achiziționa un produs sau serviciu, jumătate dintre românii din mediul urban țin cont de părerile și recomandările unor influențatori, fie că vorbim despre familie și prieteni, profesioniști, jurnaliști, bloggeri/vloggeri sau vedete. Pentru a identifica cele mai eficiente metode de amplificare a mesajor generate de aceștia în campaniile de promovare ale brandurilor, agenția Initiative a realizat, în parteneriat cu iSense Solutions, un nou studiu Bold by Lowe Group la nivel urban, care urmărește impactul influențatorilor cheie în diverse categorii de consum.

 „Tot mai multe branduri își construiesc strategiile și campaniile de promovare în jurul unor influențatori pe care îi consideră relevanți pentru targetul lor, însă de multe ori mesajele acestora rămân limitate la nișa respectivă și la canalele administrate de influencer sau de brand. Pentru a maximiza rezultatele unei astfel de campanii recomandăm amplificarea ei în media, care trebuie să aibă la  bază un efort de înțelegere complexă a mindsetului consumatorului și a impactului pe care îl au influențatorii cheie în relația lui cu acel brand”, spune Alexandra Olteanu, Managing Director, Initiative.

Principalele canale pe care românii din mediul urban le folosesc zilnic sunt rețelele sociale (accesate de 80% dintre aceștia), TV-ul (74%), radioul (55%), publicațiile online (45%), forumurile (20%), ziarele (19%), blogurile (18%), revistele (15%) și vlogurile (11%). Tinerii de 16-24 de ani urmăresc mai mult decât celelalte categorii de vârstă rețelele sociale (90%) și vlogurile (27%), în timp ce românii de 45-54 de ani consumă mai mult decât ceilalți TV (89%) și radio (61%).

Indiferent de sursele pe care le-au folosit, românii din mediul urban s-au informat în ultimul an în special despre următoarele categorii de produse și servicii: tehnologie (78%), mâncare și rețete culinare (72%), vacanțe și călătorii (68%), produse de casă și decorațiuni (62%), sănătate (55%), produse de îngrijire pentru femei (53%), auto (52%), produse/servicii financiare (48%).

„Este important de urmărit cum variază relevanța diferitelor tipuri de influențatori în funcție de fiecare categorie de vârstă pentru că astfel putem obține insight-uri esențiale pentru poziționarea unui brand. Spre exemplu, bloggerii și vloggerii sunt mult mai populari în rândul tinerilor de până în 24 de ani, în timp ce adulții de peste 45 de ani au mai multă încredere în specialiști. Iar word of mouth-ul (părerile familiei/prietenilor/colegilor) continuă să fie foarte important, indiferent de vârstă, pentru toate categoriile de produse și servicii”, completează Traian Năstase, Managing Partner iSense Solutions.

Continue Reading..

11
Oct

Studiu iSense Solutions: 8 din 10 clienți citesc review-urile înainte de a merge într-un centru SPA

The Public Advisors, compania de consultanță în comunicare și relații publice, în colaborare cu institutul de cercetare iSense Solutions au elaborat un studiu de piață cu privire la percepția românilor asupra modului în care aceștia sunt influențați de review-uri în alegerea unui centru wellness & SPA.

Studiul, realizat pe un eșantion de 515 persoane, relevă faptul că pentru mai mult de o treime dintre români (35%) contează reputația centrului. Totodată, acesta arată că 8 din 10 clienți citesc review-urile înainte de a merge într-un centru SPA.

,,Pentru a obține review-uri cât mai bune, este indicat să dezvoltăm o strategie bine pusă la punct. Este foarte important să le cereți clienților o evaluare a experienței petrecute în SPA la scurt timp după ce au folosit facilitățile dumneavoastră. Nu uitați să răspundeți review-urilor indiferent dacă acestea sunt sau nu pozitive, evitând o discuție în contradictoriu cu clientul. Astfel și clienții care urmează să citească aceste review-uri vor aprecia mai mult răspunsul dumneavoastră. O recenzie pe pagina hotelului sau a centrului SPA poate fi de multe ori acel instrument care îl influențează pe client în decizia finală înainte de a face rezervarea”, spune Raluca Mihălăchioiu, Managing Partner The Public Advisors.

Mai mult de jumătate dintre clienți (52%) așteaptă un răspuns în termen de 7 zile de la scrierea unei recenzii online, în special una negativă sau critică.

Există totuși clienți mai exigenți care așteptă un răspuns în termen de 3 zile, în timp ce 21% așteaptă ca brandurile să aibă un timp de răspuns de 24 de ore sau mai puțin.

Conform studiului, review-urile sunt considerate importante în alegerea centrelor SPA. Astfel, 87% dintre respondenți declară că citesc recenziile, în timp ce 99% dintre aceștia sunt influențați de procentajul acestora în alegerea centrului SPA.

Totodată, 59% dintre clienți obișnuiesc să ofere review-uri după ce au vizitat centrul SPA, în timp ce 41% dintre aceștia nu oferă review.

„Aproape 3 din 5 români preferă să acorde review-uri pe rețelele de socializare, restul alegând să ofere recenzii pe site-ul centrului sau pe site-urile agregatoarelor de oferte. Cele mai multe păreri sunt pozitive, 96% din clienți acordă o recenzie pozitivă, în timp ce doar 4% dintre aceștia oferă un review negativ. Dintre cei care acordă aceste reviw-uri reputația centrului are o pondere de 40% în decizia de alegere pentru utilizatorii care frecventează centrele SPA cel puțin o dată la 3 luni”,adaugă Andrei Cânda, Managing Partner iSense Solutions.

Mai mult de jumătate dintre români spun că preferă să acorde review-uri pe rețelele de socializare, pe site-ul centrului SPA și pe site-urile agregatoarelor de oferte, iar cei mai puțini oferă un review pe bloguri sau forumuri.

Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions pe un eșantion de 515 de respondenți, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 18 ani, din mediul urban din România cu acces la internet, care obișnuiesc să viziteze centre SPA. Rezultatele au un grad de eroare de +/-4.32%, la un nivel de încredere de 95%.

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 12 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

05
Oct

Studiu iSense Solutions: Cât de importantă este pentru români originea produselor

Bucureşti, 5 octombrie 2017: Cei mai mulți români din mediul urban preferă ca alimentele pe care le consumă să aibă origine românescă, dar apreciază mai mult mărcile străine în cazul electronicelor, electrocasnicelor, automobilelor sau telefoanelor/tabletelor, arată un studiu realizat de compania iSense Solutions.

Astfel, dintr-o listă de 14 categorii de produse evaluate, consumatorii optează pentru cele de origine românească, în primul rând când vine vorba de alimentele perisabile (fructe, legume, lactate etc.), cele cu termen de valabilitate mare (conserve, făină etc.), dulciuri, snack-uri, îmbrăcăminte (inclusiv pentru copii), băuturi alcoolice şi mobilă. Cele mai apreciate produse românești sunt cele din Ardeal (30%) și din Moldova (11%), în timp ce pentru 43% dintre consumatori nu contează regiunea din care provin acestea.

Observăm că, în ultimii ani, atașamentul românilor pentru produsele fabricate în Romania se menține. Spre exemplu, 72% dintre românii din mediul urban declară că se regăsesc mai mult în mărcile cu produse locale faţă de cele străine (28%), ceea ce aduce un potențial important pentru retailerii care se poziționează cu mărci construite în zona de autentic românesc”, spune Andrei Cânda, Managing Partner iSense Solutions.

Potrivit studiului, principalele motive pentru care consumatorii preferă produsele locale sunt încurajarea micilor producători (77%), contribuția la economia națională (57%), faptul că au mai multă încredere în ele (48%), achiziţionarea lor îi face să se simtă mai bine (41%) sau le consideră mai bune (40%).

Pe de altă parte, românii optează pentru produsele de origine străină pentru că le consideră mai bune, de o calitate superioară celor românești (52%) şi au o mai mare încredere în ele (28%). Ţările preferate în cazul produselor de origine străină, în urma menţiunilor spontane ale
respondenților, sunt în ordine: Germania, Italia, Marea Britanie, Japonia, Franța și SUA.

Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions pe un eșantion de 1.051 de respondenți din mediul urban, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 16-65 de ani din mediul urban din România. Grad de eroare =/-3% la un nivel de încredere de 95%.

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 12 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

29
Sep

Studiu Bitdefender & iSense Solutions: Datele personale stocate pe smartphone-uri de catre 50% dintre utilizatori

Avand in vedere ca mai mult de jumatate din populatia globala foloseste un smartphone si mai mult de jumatate din traficul web din lume se realizeaza de pe telefoanele mobile, este de inteles ca 50% dintre utilizatori isi stocheaza informatii private si personale pe smartphone-uri, conform unui studiu realizat de Bitdefender in aprilie 2017.

Tinerii cu varste cuprinse intre 18-22 de ani sunt mai predispusi sa-si stocheze datele personale pe smartphone-uri (68%), conform aceluiasi studiu. Cu toate acestea, 4 din 10 utilizatori de smartphone-uri nu au instalata o aplicatie pentru securitate si nici nu-si actualizeaza soft-urile pe gadget-uri. Acest lucru ii lasa expusi la furtul datelor si infestarea dispozitivului cu virusi, mai ales pentru ca aplicatiile downloadate nu provin intotdeauna din magazine oficiale. Totusi, atunci cand vorbim despre securitatea smartphone-urilor, 57% dintre utilizatori sunt ingrijorati ca identitatea user-ului pe care-l folosesc ar putea fi furata.

Din acelasi studiu a reiesit ca 7 din 10 utilizatori de smartphone-uri sau tablete si-au schimbat parolele pe gadget-urile respective cu mai mult de 3 luni in urma. Cu o medie de 11 astfel de dispozitive in locuinta unui utilizator, numai 6 din 10 utilizatori au putut sa confirme faptul ca au parole diferite pentru fiecare dintre ele. Cu toate acestea, 2 din 10 utilizatori au unele parole pe care le folosesc la intamplare, iar 1 din 10 utilizatori foloseste aceeasi parola pentru toate dispozitivele electronice.

Soft-urile virusate pentru telefoane au luat o amploare deosebit de mare in ultimii ani si indiferent de sistemul de operare pe care-l folosesti, chiar daca este Android sau IOS, exista site-uri inselatoare sau frauduloase ce-ti vaneaza informatiile personale si acreditarile. Inselaciunile si “programele spion” sunt in topul grijilor utilizatorilor de smartphone-uri, cu 56% si respectiv 51% dintre respondenti ce sustin ca s-au saturat de ele.

Deoarece un numar mare de utilizatori de smartphone-uri din Germania nu au o solutie pentru a rezolva problema securitatii, conform unui studiu realizat de Bitdefender(*)  si deoarece utilizatorii instaleaza des aplicatii din magazine ce nu sunt de incredere, exista o probabilitate mare ca acestea sa fie virusate. Cu 643,476 de soft-uri Android virusate lansate doar in iunie 2017, conform organizatiei independente de testare AV-TEST, sa ai o aplicatie de securitate care sa protejeze si sa detecteze posibilele probleme nu mai este o optiune, ci o necesitate.

In timp ce IOS nu este atat de predispus la downloadarea aplicatiilor rau intentionate din magazinele colaboratoare, utilizatorii tot sunt vulnerabili la site-uri inselatoare sau frauduloase ce urmaresc sa le colecteze datele personale sau financiare. Acestea fiind spuse, este necesar sa ai instalata o masura de securitate care sa te protejeze de site-urile malitioase.

Este vitala o masura de securitate ce poate proteja ambele sisteme de operare, Android si IOS, mai ales pentru ca jumatate din utilizatori isi stocheaza datele personale pe aceste dispozitive. Indiferent ca vorbim despre un software infestat ce urmareste sa-ti colecteze datele sau despre alte amenintari online ce urmaresc sa-ti preia datele cardului de credit sau pe cele din internet banking, o masura de securitate pentru telefoanele mobile ce poate identifica toate aceste amenintari este vitala pentru a-ti proteja intimitatea si datele personale.

*Nota: Studiul a constat intr-un chestionar realizat de iSense Solutions la cererea Bitdefender in aprilie 2017 si este bazat pe 1000 de interviuri. Esantionul utilizat in acest raport este reprezentativ pentru utilizatorii de gadget-uri smart, cu conexiuni Wi-Fi in Statele Unite ale Americii(varsta, sex si regiune), +18 ani. Eroare de esantionare este de +/- 3. 1% la un nivel de incredere de 95%

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 12 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

25
Sep

Rezultatele studiului Bold by Lowe Group și iSense Solutions despre relevanța brandurilor

București, 25 septembrie 2017

Golin România a analizat cum sunt percepute brandurile de către consumatorii români și ce tip de informații sunt relevante pentru ei, într-un studiu realizat la nivel național alături de compania de research iSense Solutions. Concluziile cercetării construiesc un tablou în care consumatorii, interesați mai ales de mesaje utile și practice și de domenii precum sănătate sau economie, se informează în special de la televizor și de pe rețelele sociale. Într-un astfel de context, brandurile, de la care românii așteaptă să fie în special de încredere și transparente, sunt apreciate mai degrabă pentru popularitate sau prestigiu.

„Dacă oamenii nu acordă atenție brandului tău, atunci îl ignoră și nimic altceva nu mai poate repara asta. Dar pentru a determina pe cineva să te asculte și să acționeze, e nevoie în primul rând să fii relevant pentru el. Relevanța este cea mai importantă metodă de ascultare activă a vocii consumatorilor. Astfel, BrandRelevance, setul de instumente strategice create de Golin, funcționează ca o piatră de temelie în construirea strategiilor de comunicare, campaniilor consumer și corporate, mesajelor cheie, proiectelor cu influențatori etc.”, spune Irina Roncea, Deputy Managing Director, Golin.

Potrivit studiului „Relevanța brandurilor. Ce contează cu adevărat pentru consumatori”, mesajele – pentru a atrage atenția – trebuie să fie în primul rând utile/practice (69%), informative (56%) sau amuzante/distractive (35%). Mai puțini români sunt interesați de informațiile inspiraționale (19%), surprinzătoare (18%), populare / la modă (10%) sau șocante (7%).

În ceea ce privește sursele de informare preferate de români, topul este condus de TV și rețelele sociale, urmate de site-urile de știri, site-urile companiilor și abia apoi de familie, prieteni sau colegi (word of mouth).

„Se confirmă și în România trendul global screens take over people’, televiziunea și internetul fiind mai importante pentru consumatori decât oamenii din jur atunci când caută informații. Totuși, după TV și rețelele sociale, care domină clar preferințele românilor, există unele diferențe între urban și rural și chiar între sexe. Astfel, consumatorii din mediul rural se informează de la familie, prieteni și cunoștințe mai mult decât de pe site-uri. În același timp, femeile apelează mai mult decât bărbații la ‘word of mouth’, tendință similară și la nivel global”, afirmă Andrei Cânda, Managing Partner, iSense Solutions.

În 2017, românii au acordat atenție în special informațiilor din domeniile sănătate (66%), economie (64%), celor despre diverse produse achiziționate (59%), familie/prieteni 59%, DYI / video-uri / rețete culinare etc. (57%). În schimb, la nivel global, consumatorii au fost mai interesați de informațiile referitoare la politică (59%), divertisment (57%), de știrile despre vedete (55%) sau din domeniul economiei (49%).

De asemenea, studiul arată că anul viitor vor fi mai relevante pentru români informațiile din domeniile știință și tehnologie (51%), sănătate (50%) și din cel financiar (45%), în timp ce știrile despre vedete vor scădea în relevanță.

Folosind un tool creat de rețeaua Golin care urmărește 15 dimensiuni de construire a relevanței[1], Golin România și iSense Solutions au analizat trei categorii de consum care influențează zilnic viețile românilor: energie, tehnologie și cafea & ciocolată.

În categoria energie, românii sunt de părere că brandul ideal ar trebui să fie de încredere, eficace și transparent, însă principalele branduri din această industrie sunt percepute mai degrabă ca fiind populare, eficace și esențiale.

Rezultatele sunt similare în categoria tehnologie, în care un brand ideal ar trebui să fie  de încredere, eficace, modern, inovator și transparent, însă principalele branduri din industrie punctează mai mult la capitolele popularitate, prestigiu, modern.

Situația este mai echilibrată în categoria micilor plăceri ale vieții. Românii consideră că brandul ideal de cafea sau de ciocolată trebuie să fie în primul rând popular, autentic și prietenos, iar principalele branduri se apropie de aceste așteptări, fiind percepute ca populare, autentice și de prestigiu.

Studiul a fost realizat de compania iSense Solutions în exclusivitate pentru Golin și a inclus o etapă calitativă (interviuri etnografice), precum și o etapă cantitativă pe un eșantion de 500 de respondenți, utilizatori de internet din mediul urban și rural, cu vârsta 18-65 de ani. Datele au fost culese online prin intermediul Panelului ResearchRomania.ro, în luna august 2017, și sunt reprezentative la nivel național. Rezultatele studiului au un grad de eroare de +/- 4,38%, la un nivel de încredere de 95%.

###

 

 

Despre Golin România

Golin este singura agenție de PR din România care a câștigat, pentru trei ani la rând, titlul de Agenția #1 în topul Biz PR Awards. De asemenea, este singura agenție din România care a câștigat, în același an, locul 1 în cele mai importante competiții ale industriei: Agenția Anului în cadrul galei Romanian PR Award 2014,  Agenția #1 în topul Biz PR Awards 2014 și #1 în preferințele bloggerilor români. Golin a fost de două ori Agenția Anului la Romanian PR Award – în 2010 și 2014.

Golin România este afiliată la una dintre cele mai valoroase reţele internaţionale de PR, Golin Worldwide. Acesta este primul birou din Europa Centrală şi de Est al companiei americane care deţine în total peste 50 de birouri în America, EMEA si APAC.

Golin România este membră a grupului de companii din care mai fac parte MullenLowe (advertising), Profero (digital), Initiative (media), BPN (media) şi Medic One (comunicare în domeniul medical și farmaceutic) şi este multiplu premiată şi finalistă la festivaluri locale şi internaţionale precum ADC*RO, Cristal Festival, CSR Awards, European Excellence Awards, IPRA Awards, PR Award Romania, Sabre Awards, Webstock.

Pentru mai multe informații vizitați https://golin.ro sau pagina de Facebook Golin Romania.

 

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 12 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

 

Despre Bold by Lowe Group

Bold by Lowe Group este o inițiativă curajoasă a grupului Lowe menită să aducă ceva nou în industria de comunicare. Platforma include o serie de evenimente și studii realizate în parteneriat cu firma de cercetare iSense Solutions prin care sunt analizate cele mai recente și relevante informații și tendințe din domenii cheie din România, ajutând astfel brandurile să se poziționeze și să vândă mai bine.

 

Despre Grupul Lowe România

De peste 20 de ani pe piața locală, Lowe este unul dintre cele mai importante grupuri de comunicare prezente în România, oferind servicii în întregul spectru al comunicărilor de marketing. Din grup fac parte în prezent următoarele agenții: MullenLowe (creație și producție publicitară), Initiative (media), Golin (relații publice), Profero (creație și productie publicitară digitală), Medic One (comunicare în domeniul medical și farmaceutic) și BPN (media).

[1] Cele 15 dimensiuni de construire a relevanței unui brand sunt: de încredere, eficace, transparent, inovator, esențial, modern/actual, popular, prietenos, prestigios, autentic, filantropic, influent, distinctiv, provocator, distractiv.

14
Sep

Studiu iSense Solutions: De la imperfecțiune la sinceritate. Românii sunt mai înțelegători cu brandurile care greșesc

Bucureşti, 14 septembrie 2017: Nouă din zece români preferă persoanele care au anumite defecte pe care şi le recunosc, în detrimentul celor perfecte sau care sunt în căutarea perfecţiunii, arată un studiu realizat de compania iSense Solutions.

Această atitudine faţă de perfecţiune este prezentă şi în relaţia consumatorilor cu brandurile – 7 din 10 români sunt deschiși să cumpere în continuare produsele companiilor care greşesc faţă de ei, atât timp cât acestea încearcă să-și repare greșeala.

Mai mult, în astfel de situații, 5 din 10 consumatori sunt de părere că o companie se poate revanşa faţă de ei dacă își cere scuze și îi surprinde cu ceva plăcut. Alte modalităţi prin care brandurile îşi pot repara greşeala faţă de clienţii lor sunt următoarele: să răspundă prompt (30%) sau să îşi ceară pur şi simplu scuze (14%).

În mod surprinzător, în zilele noastre, greşelile făcute de branduri pot însemna de fapt o oportunitate de a se conecta autentic la consumatorii săi. Ma refer, desigur, la momentele în care brandul îşi recunoaşte şi repară greşeala, ba mai mult, chiar îşi impresionează clientul prin atenţia arătată, proactivitate, sinceritate şi grija pentru ca greşeala să nu se mai repete. Astfel, când brandul este atent în încercarea de reparare a erorii făcute, o greşeală se poate transforma într-o oportunitate de loializare a consumatorului”, spune Traian Năstase, Managing Partner iSense Solutions.

Onestitatea este o caracteristică importantă pe care companiile ar trebui să o aibă, având în vedere că doar 19% dintre consumatori consideră că brandurile din România sunt sincere.

De asemenea, potrivit studiului, calităţile pe care ar trebui să le întrunească o companie sinceră sunt: să nu fie interesată doar de profit, să aibă principii morale (80%), să se poarte bine cu angajaţii, să nu îi exploateze (74%), să recunoască faptul că a greşit şi să îndrepte lucrurile (73%), să nu promită ce nu poate face (69%), să nu susţină lucruri exagerate şi nerealiste despre produsele ei (69%) şi să vorbească deschis despre impactul pe care îl are asupra mediului înconjurător şi ce face în această privinţa (62%).

În ceea ce priveşte persoanele publice, 7 din 10 respondenţi spun ca acestea nu ar trebui să încerce să pară perfecte, ci să arate realitatea exact aşa cum este. În schimb, 3 din 10 persoane consideră că persoanele publice trebuie să promoveze partea lor bună, pentru a fi exemple de urmat.

Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions pe un eșantion de 1.051 de respondenți din mediul urban, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 16-65 de ani din mediul urban din România. Grad de eroare =/-3.02% la un nivel de încredere de 95%.

 

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 12 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

23
Aug

Studiu: Atributul de „local”, mai degrabă un mit decât un criteriu de achiziție musai

Dacă mai exista vreun dubiu cu privire la importanța produselor proaspete în coșul de cumpărături, studiul realizat de compania de cercetare de piață iSense Solutions în exclusivitate pentru Progresiv a lămurit problema: 8 din 10 români achiziționează în medie astfel de produse de circa 2 ori pe săptămână, iar în cazul fructelor și legumelor se sare de o frecvență medie de 3 ori pe săptămână. Și mai interesant este faptul că pentru multe dintre segmentele analizate, românii fac un mix interesant între hypermarket, piață și direct de la țărani atunci când vine vorba de locul de cumpărare. Studiul face lumină și în ceea ce privește una dintre întrebările lansate odată cu Legea 321: cât de importantă este proveniența produselor pentru cumpărătorul român?

Înainte de toate, este important să lămurim ce au luat în calcul cei de la iSense Solutions și să spunem că sub această umbrelă de „produse proaspete” au fost incluse șapte categorii: fructe și legume proaspete, lapte, iaurt, brânză proaspătă ambalată sau neambalată, carne proaspătă / refrigerată și smântână. De asemenea, cercetarea s-a uitat și în ce direcție se înclină balanța preferințelor atunci când pui față în față produsele proaspete și versiunile lor congelate. Astfel, 80% dintre români cumpără fructe și legume proaspete de cel puțin 3 ori pe săptămână. Mai mult, un procent de 36% au spus că achiziționează cele două categorii de 4-5 ori pe săptămână sau mai des. Frecvența de cumpărare scade apoi ușor în cazul produselor lactate și al cărnii proaspete / refrigerate.

Un lucru este cert, românii preferă variantele proaspete ale produselor în detrimentul celor congelate. Spre exemplu, peste 60% dintre români au spus că achiziționează legume, fructe și carne congelată o dată la două săptămâni sau chiar mai rar. Mai mult, 20% dintre consumatori au spus că nu au cumpărat niciodată fructe congelate. Nu în ultimul rând, puși în fața întrebării clare ce variantă a produselor preferă în general – proaspăt și refrigerat versus congelat – românii le-au ales pe primele într-o proporție covârșitoare (de peste 90%).

Cât despre frecvența de consum, media pe săptămână crește semnificativ. Produsele proaspete sunt consumate cel mai des, de 4-5 ori pe săptămână, cu fructele într-o proporție de 70% și legumele de 64%.

Greu de spus dacă există un canal preferat de achiziție

Când vine vorba despre locul de achiziție preferat al produselor proaspete, studiul a evidențiat că, în cazul fructelor și al legumelor proaspete, cumpărătorii se învârt în egală măsură printre rafturile hypermarketurilor și printre tarabele din piață, ambele canale atrăgând un procent similar (peste 60%). Și brânza, fie ea ambalată sau neambalată, este cumpărată atât din hypermarket (53%), din piață (42%), dar și direct de la țărani (44%). Există însă câteva segmente unde hypermarketul este evident canalul principal de achiziție, cum ar fi carnea proaspătă/ refrigerată (81%) sau iaurtul (87%). Magazinele de cartier nu excelează pe nicio categorie, procentele cele mai ridicate înregistrându-se în dreptul iaurtului și al smântânii (21% și 20%).

Ce influențează decizia de cumpărare

O explicație pentru care acest din urmă canal atrage atât de puțini cumpărători primim imediat dacă ne uităm la atributele pe care românii le asociază cu prospețimea produselor, care sunt de tipul culoare, miros, textură și termen de valabilitate. Spre exemplu, cel mai important atribut în cazul brânzei este mirosul produsului (94%), iar în cazul legumelor și al fructelor este culoarea produsului (93%). Surprinzător poate fi faptul că, uitându-ne pe rezultatele studiului, în dreptul unor segmente atributele culoare, miros sau textură sunt mai importante în determinarea prospețimii decât termenul de valabilitate. Excepție face carnea unde toate cele patru aspecte sunt la fel de importante pentru români.

Cât despre criteriile care atârnă mai puternic în decizia de cumpărare, cu mici variațiuni, toți cumpărătorii aleg produsele ținând cont de aceleași aspecte. Spre exemplu, în cazul cărnii și al brânzei, cel mai important aspect este termenul de valabilitate menționat pe etichetă, dar pentru legumele și fructele proaspete aspectul produselor este ceva mai important. Pe penultimul loc în topul lucrurilor importante pentru cumpărător în decizia de achiziție este sustenabilitatea sursei, urmat de prețul per kilogram, care contează cel mai puțin indiferent de segmentul la care ne-am raporta. Important de reținut este și faptul că 6 din 10 cumpărători obișnuiesc să atingă legumele și fructele proaspete înainte de a le achiziționa. În cazul fructelor, doar 11% dintre aceștia le și gustă.

Deci, cât de mult contează proveniența produselor?

Iar răspunsul este că aproape 7 din 10 români pun egal între produsele locale și cele de import când vine vorba de legume, iar în cazul fructelor procentul celor care nu au o preferință clară crește la 85%. Doar 23% dintre consumatori, în cazul legumelor, și 14% în cazul fructelor, au spus că preferă să cumpere produse de proveniență locală. De partea cealaltă, 8% dintre cei chestionați au spus că preferă legumele de import, iar când vine vorba despre fructe procentul scade la 1%. Principalele motive pentru care românii ar cumpăra legume locale țin de gust și prospețime, în timp ce pe locul trei în acest top este argumentul că „pot susține producția locală”. O dovadă suplimentară că românii nu au nicio problemă cu produsele de import este răspunsul pe care l-au dat la întrebarea cum procedează în cazul în care nu găsesc la raft fructe sau legume românești, unde 8 din 10 consumatori au spus că nu le evită pe cele de import. Aici, Grecia, Spania și Italia sunt în topul țărilor preferate pentru importul de legume și fructe.

Studiul privind comportamentul de cumpărare al românilor pentru produsele proaspete este unul cantitativ și a fost realizat pe Panelul Online al iSense Solutions, www.researchromania.ro/panel. Datele au fost culese în perioada aprilie – mai 2017, pe un eșantion reprezentativ la nivel național format din 1.010 respondenți, persoane cu vârsta peste 18 ani din mediul urban. Eroarea de eșantionare este de +/- 3.08%, la un nivel de încredere de 95%.

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 12 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

 

09
Aug

STUDIU: Masa în familie contribuie la consolidarea familiei

Masa în familie contribuie la consolidarea familiei, oferind un mediu în care membrii se simt protejați și mult mai deschiși spre comunicare. Conform unui studiu desfășurat la nivel național de brandul Delikat, în colaborare cu iSense Solutions, românii servesc masa în familie mai rar decât și-ar dori, cel mai des în weekend, deși sunt conștienți de beneficiile pe care le aduce, considerând-o un aspect esențial în viața lor.

„Servitul mesei acasă, împreună cu cei dragi, înseamnă mai mult decât modul în care pregătim rețetele și aranjăm masa, reprezintă o adevărată experiență de familie. Mai mult, mesele în familie au o semnificație aparte întrucât reprezintă o oportunitate de a ne reconecta și comunica cu cei dragi. De aceea, odată cu noua platformă Delikat, ne-am propus să lansăm o campanie manifest, prin intermediul căreia din ce în ce mai mulți români să conștientizeze importanța meselor în familie și să se folosească de orice oportunitate pentru a se reuni cu familia la masă. Pentru a atrage atenția asupra contextului social actual și pentru a promova la nivelul întregii țări. Beneficiile meselor în familie, ne propunem să marcăm pentru români, Ziua Națională a Meselor în Familie.” a declarat Andreea Bobeș, Category Manager Savoury & Dressings (Unilever).

Studiul realizat de brandul Delikat la nivel național relevă o serie de aspecte importante cu privire la comportamentul și obiceiurile românilor în ceea ce privește masa în familie. Conform studiului, în medie, românii iau masa în famile de 6 ori pe săptămână. Pentru cuplurile cu copii, o masă în familie este considerată un moment la care participă membrii familiei nucleu: cuplul efectiv și copilul/copiii. Părinții cuplului participă de asemenea la mesele în familie sau la întâlnirile de weekend, mai ales dacă locuiesc cu aceștia sau dacă au grijă de copii. Cei mai des întâlniți participanți la mesele în familie sunt partenerii (soț/soție, iubit/iubită) în proporție de 50%, copiii 43% și părinții 44%. O frecvență mai redusă la mesele în familie înregistrează surorile/frații, în proporție de 25%, socrii cu 11%, bunicii 10%, unchi/mătuși 8%, noră/ginere 6%. Interesant este că în zona urbană, la mesele în familie participă și prietenii, în proporție de 20%.

Schimbarea dinamicii societății influențează și tabloul meselor în familie. Deși în proporție redusă, la mesele în familie participă și colegi de birou/școală (6%), veri (5%), chiar și vecini (4%).

Tinerii și adulții cu vârste între 18 și 45 ani servesc mai des decât media, masa în familie, în timpul săptămânii (24% vs.17%), la fel și familiile care au copii (22% vs. 17%). Weekend-ul este în continuare dedicat meselor în familie, însă au loc mai des în zilele de duminică, decât în cele de sâmbătă, 53% vs. 31%.

Studiul demarat de Delikat a scos în evidență și faptul că masa principală în familie, din timpul unei săptămâni, este cina, care, în comparație cu micul dejun și masa de prânz, este o masă proaspăt gătită, ce conține tipuri mai grele de alimente (cum ar fi carne și cartofi prăjiți).

Programul încărcat al românilor își pune amprenta și pe tipul meselor în familie. Majoritatea românilor servesc cel mai des cina în familie, în timpul săptămânii (80%), iar în weekend, servesc prânzul în familie cu o preponderență mai mare (88%). În timpul zilei, membrii familiei servesc mesele separat, la serviciu, la școală, la domiciliu, la restaurante, fiind caracterizate de grabă, presiune temporală (oamenii trebuie să ajungă sau să revină la locul de muncă, la școală etc.).

Deși frecvența meselor în familie este semnificativă, 40% dintre români și-ar dori să se reunească mai des cu familia la masă. Printre barierele identificate în luarea mesei în familie se numără: dificultatea în a reuni membrii familiei (55%), lipsa de timp (39%), programul lung de lucru (38%), lipsa unui program regulat / comun de masă pentru toți membrii familiei (35%).

Barierele sunt legate în principal de programul diferit al membrilor familiei: părinții lucrează în schimburi, fac ore suplimentare, copiii merg la școală/grădiniță, sunt implicați în activități extracurriculare, iar dacă există mai mulți copii în gospodărie de vârste diferite, aceștia de regulă au program școlar diferit.

Conform studiului național, când românii servesc masa în familie se simt împliniți (73%), fericiți (72%), încrezători (61%), liniștiți (58%). Pe de cealaltă parte, când românii servesc masa singuri, se simt grăbiți (59%), neliniștiți (32%), stresați (28%), tensionați (26%). Poate cel mai important rezultat al studiului este faptul că 83% dintre români consideră că mesele în familie sunt importante, iar printre cele mai des menționate beneficii ale acestora se numără: îmbunătățirea comunicării între membrii familiei (94%), reprezintă o oportunitate de a petrece timpul cu familia (94%), oferă un sentiment de siguranță și unitate 91%.

Studiul a fost desfășurat cu sprijinul agenției iSense Solutions în două etape: cantitativă și calitativă. Componenta cantitativă a cuprins un eșantion de 640 respondenți cu reprezentativitate națională (urban 67% & rural 33%), cu vârste cuprinse între 18 și 65 ani (50% bărbați & 50% femei). Numărul mediu al membrilor din familie a fost de 3 persoane, iar numărul mediu al copiilor din familie este 1. În cadrul componentei calitative a fost realizat un jurnal pentru a documenta online timp de 7 zile, mesele a 6 familii (3 familii din mediul urban și 3 familii din mediul rural), utilizând o aplicație mobilă -Indeemo – pentru a explora și înțelege prin imagini și clipuri video cum se desfășoară mesele lor în familie.

Detaliile pot fi vizualizate in infograficul: Studiu Mese in Familie Delikat & iSense Solutions, accesand linkul: https://isensesolutions.ro/infografic-studiu-mese-in-familie-delikatisense-solutions/

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 12 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

19
Jul

Transavia: 7 din 10 români consumă săptămânal carne de pui

Carnea de pui rămâne în topul preferințelor românilor, 7 din 10 consumatori susținând că o utilizează pentru pregătirea meselor de mai multe ori pe săptămână. Totodată, 95% dintre persoanele care gătesc cel puțin săptămânal consumă acest tip de carne, arată un studiu realizat de iSense Solutions și Transavia.

Hypermarketurile și supermarketurile rămân cele mai frecventate locuri de unde românii aleg să cumpere carnea de pui (77%), în timp ce magazinele fizice specializate (49%) și magazinele alimentare obișnuite (46%) sunt preferate de un număr mult mai mic de persoane.

Totodată, 94% dintre români preferă să cumpere carne proaspătă refrigerată în detrimentul celei congelate pentru care a optat un procent de doar 27%, format în special din tineri cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani.

Motivând alegerea frecventă a cărnii de pui în alimentația lor, românii susțin că aceasta este un aliment care se gătește ușor (71%), are gust bun ( 62%) și este o carne slabă, cu puține calorii (57%). Cei mai mulți dintre români asociază acest tip de carne cu aportul caloric scăzut, conținutul mic de grăsimi și viața sănătoasă. Consumatorii ocazionali percep carnea de pui ca fiind bogată în vitamine.

Tipurile de carne de pui utilizate cel mai des în bucătăriile românilor sunt pieptul de pui (82%), pulpele superioare de pui (77%) și pulpele inferioare de pui (72%), însă și alte categorii precum ficățeii, aripioarele și pipotele sunt pe placul acestora. Modalitatea prin care aceștia preferă să le gătească frecvent sunt la cuptor (81%), în mâncare (75%) și la grătar (68%).

Românii sunt deschiși și către bucătăriile internaționale, iar cea mai apreciată este bucătăria italiană (68%), urmată de cea grecească (37%) și cea franțuzească (36%).

Studiul a fost efectuat în parteneriat cu compania de cercetare de piață iSense Solutions pe un eșantion de 520 de persoane, bărbați și femei cu vârste de peste 18 ani, din mediul urban, care obișnuiesc să gătească cel puțin o dată pe săptămână.

Transavia are o producție anuală de peste 70.000 de tone de carne de pui și dispune de 314 hale în 24 ferme de creștere a păsărilor, 4 ferme vegetale, o fabrică de nutrețuri combinate, 3 abatoare performante de ultimă generație și o fabrică de procesare a cărnii. 15% din producția anuală a companiei merge pe piața de export, în mai multe țări europene, precum Marea Britanie, Irlanda, Franţa, Olanda, Ungaria, Grecia, Slovacia, Bulgaria, Spania și Croația.

Detaliile pot fi vizualizate in infograficul: Studiu asupra consumului de carne de pui din Romania, accesand linkul: https://isensesolutions.ro/infografic_transavia_isensesolutions/

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 12 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

27
Jun

Studiu Bold by Lowe Group: Digitalul și sănătatea la români

București, 26 iunie 2017

Șapte din zece români din mediul urban folosesc tehnologia pentru activități legate de sănătate, arată un studiu realizat de agenția Medic One în parteneriat cu iSense Solutions, în cadrul platformei Bold by Lowe Group. Cei mai mulți dintre aceștia (58%) susțin că astfel au un control mai mare asupra stării de sănătate, alte beneficii indicate fiind un stres redus în ceea ce privește afecțiunile proprii sau ale familiei (44%) și o comunicare mai ușoară cu medicii (42%).

Jumătate dintre românii care utilizează tehnologia fac acest lucru pentru a se informa, în timp ce 35% o folosesc pentru organizarea stării de sănătate sau a tratamentului medical (programări, remindere), 29% pentru monitorizarea indicilor de sănătate și 23% pentru comunicarea cu medicii sau cu alți pacienți. Dintre românii care se informează online pe subiecte legate de sănătate, cei mai mulți au folosit în ultimul an forumuri generale (74%), platforme online specializate (69%), grupuri din social media (37%), bloguri (32%) sau chat cu prietenii din social media (31%).

„Deși tehnologia îi face să se simtă în control și mai puțin stresați, majoritatea românilor se informează din surse neautorizate și neverificate precum forumurile sau blogurile, ceea ce poate avea un impact negativ asupra sănătății lor. De aceea, recomandarea noastră este ca medicii, mai ales cei specialiști, să comunice mai mult în online pentru a ajunge la pacienți și pentru a minimaliza astfel influența surselor nesigure sau înșelătoare”, spune Oana Cociașu, Managing Partner, Medic One.

Potrivit studiului, 67% dintre cei care folosesc tehnologia – dispozitive inteligente (brățară fitness, pedometru), aplicații mobile și/sau platforme online (inclusiv email, rețele sociale, forumuri sau chat) – în sănătate au început să facă acest lucru din proprie inițiativă, doar 15% la recomandarea medicului, 11% la recomandarea familiei sau prietenilor și 5% la cea a altor pacienți.

„Faptul că majoritatea românilor folosesc tehnologia în domeniul sănătății din proprie inițiativă arată un potențial foarte important de creștere a utilizării acesteia în cazul unor eforturi mai mari de promovare din partea medicilor, farmaciștilor sau furnizorilor de servicii medicale. De asemenea, un public foarte important, pe lângă pacienți, îl reprezintă cei care au grijă de sănătatea altora. Spre exemplu, 6 din 10  români din mediul urban au în îngrijire alte persoane, în special membri mai în vârstă ai familiei (35%) sau copii sub 12 ani (21%)”, explică Andrei Cânda, Managing Partner, iSense Solutions.

Studiul mai arată că românii sunt deschiși consultațiilor virtuale, în special pentru a pune întrebări suplimentare medicilor / pentru a afla mai multe detalii (89%), dar și pentru interpretarea investigațiilor medicale (87%), monitorizarea evoluției unei afecțiuni (74%), prescrierea tratamentului (72%) sau diagnostic (44%).

Cei mai mulți dintre români și-ar dori să folosească aplicații sau platforme online pentru programările medicale (78%), accesul la informații despre boli sau tratament verificate de experți (65%), găsirea medicilor specialiști potriviți în funcție de simptome și eventual aflarea reputației acestora sau opinia altor pacienți (61%), ținerea evidenței rezultatelor analizelor și a istoricului medical (57%), ținerea evidenței administrării tratamentului și organizarea schemei de tratament (51%), monitorizarea stării de sănătate sau evoluția afecțiunii (47%) sau suport pentru sarcini administrative precum reînnoirea rețetei (44%).

În ceea ce privește starea actuală de sănătate a românilor din mediul urban, 35% au declarat că suferă de boli cronice (50% dintre cei cu vârsta peste 45 de ani și 24% dintre cei sub 45 de ani). Cei mai mulți sunt interesați în special de prevenție (58%), dar și de informații actualizate pe teme legate de sănătate (34%). De asemenea, românii au preferat în ultimul an serviciile private de sănătate mai mult decât pe cele publice pentru analize medicale de laborator (61% vs. 40%) și pentru teste de imagistică (37% vs. 27%), în timp ce serviciile de stat au fost folosite în special în cazul spitalizărilor (39% vs. 9%) și al intervențiilor chirurgicale (25% vs. 11%).

Studiul a fost realizat de compania iSense Solutions în exclusivitate pentru Grupul Lowe, pe un eșantion de 1.360 de respondenți din mediul urban, cu vârsta 18+, care utilizează internetul. Datele au fost culese online prin intermediul Panelului ResearchRomania.ro, în perioada aprilie – mai 2017, și sunt reprezentative pentru mediul urban. Rezultatele studiului au un grad de eroare de +/-2,66%, la un nivel de încredere de 95%.

Detaliile pot fi vizualizate in infograficul Digitalul și sănătatea la români, accesand linkul: https://isensesolutions.ro/infografic-bold-by-lowe-group/

Pentru mai multe detalii:

Oana Cojocaru, Senior Media Manager

Golin România

icojocaru@golin.com

 

Despre Bold by Lowe Group

Bold by Lowe Group este o inițiativă curajoasă a grupului Lowe menită să aducă ceva nou în industria de comunicare. Platforma include o serie de evenimente și studii realizate în parteneriat cu firma de cercetare iSense Solutions prin care sunt analizate cele mai recente și relevante informații și tendințe din domenii cheie din România, ajutând astfel brandurile să se poziționeze și să vândă mai bine.

Despre Grupul Lowe România

De peste 20 de ani pe piața locală, Lowe este unul dintre cele mai importante grupuri de comunicare prezente în România, oferind servicii în întregul spectru al comunicărilor de marketing. Din grup fac parte în prezent următoarele agenții: MullenLowe (creație și producție publicitară), Initiative (media), Golin (relații publice), Profero (creație și productie publicitară digitală), Medic One (comunicare în domeniul medical și farmaceutic) și BPN (media).

Despre Medic One

Medic One a fost înfiinţată în 1999 de Oana Cociaşu, Veronica Savanciuc şi alți parteneri, fiind prima agenţie full service specializată în marketing şi comunicare medicală din România. Medic One asigură servicii de consultanță, strategie, creaţie şi implementare de campanii integrate de comunicare medicală în offline şi online. Campaniile și proiectele agenției sunt multipremiate național și internațional, la festivaluri precum EMEA Sabre Awards, EFFIE, IAB Mixx Awards, ADC*Ro și Cristal Festival. Printre clienţii agenţiei se numără companii precum: Angelini, Astra Zeneca, Bayer, Berlin Chemie, Pfizer, MSD, Sanofi, Roche, Zentiva, Fundația Renașterea, Crucea Roșie. Medic One este membră a grupului de companii din care mai fac parte MullenLowe, Initiative, Golin, Profero și BPN. Pentru mai multe informații, vizitați www.medicone.ro

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 12 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

26
Jun

Românii pasionați de modă fac shopping online și de șase ori pe lună

Conform unei cercetări realizate de Answear.ro și iSense Solutions, 93% dintre cumpărătorii online achiziționează articole vestimentare cel puțin o dată pe lună.

”Segmentul de fashion online înregistrează una dintre cele mai rapide creșteri din eCommerce-ul local, de aproximativ 50% în fiecare an. Este o categorie ce categoric încă nu și-a atins potențialul maxim. De asemenea, magazine precum Answear.ro sunt și o sursă de inspirație pentru cumpărători. Astfel, experiența oferită trebuie să fie una cât mai plăcută, iar imaginile de produs și clipurile de prezentare să arate cu adevărat impecabil”, menționează Raluca Radu, Country Manager Answear România.

Sumele cheltuite de români pe site-urile de modă variază între 101 lei pentru o pereche de pantaloni și 257 lei pentru o pereche de pantofi. În medie, o rochie comandată online ajunge să coste cel mult 215 lei, iar o geantă cel puțin 124 lei.

Principala sursă de informare a cumpărătorilor din mediul online este tot spațiul virtual. Astfel, 68% dintre aceștia apelează la motoarele de căutare pentru a găsi informații despre magazinele online pe care le vizitează și ofertele acestora, în timp ce 54% dintre ei merg pe recomandările primite din partea prietenilor și a cunoștințelor. Aproape tot la fel de mulți, respectiv 51% dintre cumpărători, se informează apelând la canalele de Social Media. Domnii preferă să se informeze și de la emisiunile TV, cu o medie de 24% față de 11% în cazul doamnelor.

Studiul a fost realizat pe un eșantion de 604 respondenți din mediul urban, majoritar femei, cu vârste curpinse între 25 și 40 ani. Cei mai mulți dintre aceștia au studii universitare (59%) și un venit mediu lunar de aproximativ 3.600 lei. 72% dintre respondenți sunt căsătoriți sau locuiesc împreună cu persoana iubită, având în medie un singur copil.

 

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 12 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

30
May

Studiu iSense Solutions: Românii preferă litoralul românesc pentru vacanţa de vară

Bucureşti, 30 mai 2017: Opt din zece români din mediul urban (82%) spun că vor pleca în vacanţă în această vară, litoralul rămânând destinația preferată (32%), arată un studiu realizat de compania iSense Solutions. De asemenea, bugetul mediu alocat vacanței de vară a crescut anul acesta la 1.853 RON, față de 1.616 RON în 2016.

Când vine vorbe de destinaţiile alese, 4 români din 10 (39%) preferă să meargă în vacanţă în afara țării, în timp ce doar 16% au declarat că vor pleca la mare în străinătate. Alte destinații în care românii se vor relaxa în următoarele luni sunt muntele (25%) și orașele sau obiectivele turistice din țară (22%). De asemenea, 14% optează pentru vacanțe de tip circuit care presupun vizitarea mai multor locuri.

„Vacanţele sunt un beneficiu la care românii nu doresc să renunţe, de aceea un număr atât de mare dintre aceştia aleg să îşi petreacă zilele libere alături de familie şi prieteni, departe de casă. În acelaşi timp, românii preferă în continuare concediile în ţară din considerente financiare sau datorită proximităţii, având în vedere că tot mai multe destinaţii au devenit mai accesibile, în urma deschiderii de noi rute aeriene la nivel local”, spune Traian Năstase, Managing Partner iSense Solutions.

Potrivit studiului, 64% dintre cei care pleacă în vacanță optează pentru mașina personală pentru a ajunge la destinaţie, în timp ce 20% preferă avionul și 15%, trenul. Tot mai mulţi români au ales avionul ca mijloc de transport în comparaţie cu anul trecut (20% vs 15% în 2016).

În ceea ce priveşte persoanele cu care doresc românii să-şi împartă concediul, 72% dintre aceştia vor pleca în vacanța de vară cu soțul/soția sau partenerul/a, în timp ce 32% şi-l vor petrece cu copiii şi 21%, cu prietenii. Se observă că anul acesta mai puţini români preferă compania prietenilor în vacanţă: 21% faţă de 28% în 2016.

În plus, spre deosebire de anul trecut, un număr mai mare de români (43%) au ales destinația de vacanţă cu cel puțin 3 luni înainte de plecare, comparativ cu doar 32% în 2016. Cele mai importante surse de inspirație în alegerea vacanței pentru această vară au fost: prietenii (52%), site-urile generale de pe internet (37%), site-urile de rezervări online (30%), rețelele de socializare (22%) și agențiile de turism (19%).

Totodată, în comparaţie cu anul trecut, mai mulți români s-au informat de pe site-urile de rezervări online (30% vs 22% în 2016) și rețelele de socializare (22% vs 17% în 2016), femeile apelând la canalele de social media într-o proporţie mai mare ca bărbaţii (26% vs 18% bărbați).

Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions pe un eșantion de 907 de respondenți, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta între 18-65 ani, din mediul urban din România, iar culegerea datelor a fost realizată în luna mai 2017. Rezultatele au un grad de eroare de +/-3.25%, la un nivel de încredere de 95%.

 

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 12 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

25
May

Studiu Bitdefender si iSense Solutions: Unul din doi români folosește programe și sisteme de operare învechite

Peste jumătate dintre români nu folosesc cele mai noi versiuni de programe sau sisteme de operare pe dispozitivele lor, ceea ce le permite atacatorilor să îi infecteze cu diverse amenințări informatice, exploatând vulnerabilități deja cunoscute, arată un studiu Bitdefender realizat în mediul urban.

Astfel, circa 51% dintre respondenți nu își actualizează constant soft-urile de pe terminalele folosite, principalul motiv fiind acela că nu găsesc timp să facă asta (circa 35%). Urmează cei care nu știu cum să facă un update sau nu știu exact când sistemul de operare și programele primesc actualizări din partea producătorilor (25%). Asta deși companiile respective informează în mod vizibil și sugestiv de fiecare dată când apare un update, iar actualizarea presupune de cele mai multe ori un simplu click, urmat de câteva minute de așteptare.

Apoi, 20% dintre cei chestionați nu consideră utile actualizările și nu înțeleg clar beneficiile acestora, iar 5% menționează inclusiv teama de a nu bloca complet dispozitivul sau de a-l încetini după trecerea la noile versiuni. Restul spun că nu au nevoie de update-uri și preferă să folosească softurile așa cum sunt.

Mai grav, doi din zece români spun că nu au actualizat vreodată sistemul de operare și programele folosite, având pe dispozitive aceleași softuri din momentul cumpărării, inclusiv Windows XP, sistem de operare pentru care producătorul a încetat să mai dezvolte actualizări de securitate de circa doi ani.

Iată câteva riscuri la care se expun utilizatorii care evită să folosească programe și softuri actualizate la zi:

Atacatorii pot să exploateze vulnerabilități deja cunoscute și remediate ulterior de către producătorii respectivului software și pot ținti victime care încă folosesc varianta neactualizată a respectivelor programe, așa cum s-a întâmplat recent în cazurile WannaCry și Adylkuzz. Mizând pe faptul că unii utilizatori nu trec la cea mai nouă variantă de program de îndată ce aceasta e disponibilă, răufăcătorii îi pot infecta cu amenințări informatice, precum ransomware (care criptează datele și apoi cer bani pentru deblocarea lor), troieni bancari (care fură datele financiare și apoi golesc conturile victimelor) sau pot crea rețele de terminale (botnet) și apoi opri activitatea unor site-uri populare.

Utilizatorii sunt expuși și tentativelor de invadare a vieții personale, din moment ce atacatorii pot controla întreaga rețea de acasă, odată ce amenințarea este instalată pe un dispozitiv. Camera de filmat de la laptop și smart TV sau microfonul de la calculator sau din dispozitivele inteligente pot fi controlate de la distanță și transformate în unelte de spionaj.

Mare parte dintre cei care folosesc programe piratate nu le pot actualiza pe toată durata folosirii acestora, deoarece producătorul are posibilitatea să blocheze aplicația folosită ilegal. De aceea, specialiștii în securitate cibernetică ai Bitdefender recomandă cu tărie folosirea soft-urilor și aplicațiilor cu licență.

Un alt inconvenient este și acela că utilizatorii nu folosesc la potențial maxim respectivele programe, dat fiind că producătorii adaugă constant noi elemente care să îmbunătățească experiența în utilizare și să remedieze eventualele probleme tehnice apărute pe de-a lungul timpului.

O soluție de securitate performantă și actualizată la zi nu va funcționa la capacitate maximă pe un sistem de operare învechit și, deci, nu va garanta protecție împotriva celor mai multe atacuri informatice. Pentru a beneficia de protecție cât mai mare, sistemul de operare și programele folosite trebuie să primească constant actualizări de la producători, lucru posibil doar prin update regulat la cea mai nouă versiune disponibilă.

Studiul iSense Solutions a fost realizat la comanda Bitdefender în România, Statele Unite ale Americii, Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, Germania, Franța și Australia, la finalul anului 2016, pe un eșantion reprezentativ de 2.037 respondenți. Marja de eroare pentru studiul realizat pe respondenții din România este de ±5% la un nivel de încredere de 95%.

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 12 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

16
May

Studiu GPeC: ce preferințe au românii în materie de cumpărături online

Cumpărătorii online vizitează puține magazine pe parcursul unui an (doar 9), dar cu o frecvență ridicată

  • eMAG, OLX și elefant.ro, platformele online de pe care românii cumpără cel mai des
  • Prețul, cel mai important criteriu în alegerea unui magazin online
  • Produsele și serviciile preferate de români: electronice și electrocasnice, produse software și hardware, îmbrăcăminte, încălțăminte, cosmetice și produse farmaceutice

 

București, 16 mai

Conform unei analize realizate de GPeC și iSense Solutions, în medie cumpărătorii vizitează magazinele online de 3-4 ori pe săptămână și 77% dintre aceaștia fac cumpărături de cel puțin două ori într-un an de la același magazin. Atunci când aleg un magazin online, românii sunt atenți la prețul serviciilor sau al produselor și aleg să facă cumpărături online pentru a economisi timp.

Cei ce nu cumpără vizitează magazinele online de aproximativ 5 ori pe an. Totuși, 64% dintre aceștia nu intenționează să facă cumpărături online în următoarele 3 luni, principalele motive fiind teama că produsele vândute online nu corespund realității (69%), imposibilitatea testării produselor achiziționate (53%), sau potențialul fraudării (51%).

De unde cumpără românii cel mai des de pe internet

eMAG ocupă prima poziție în topul site-urilor de pe care românii cumpără cel mai des, fiind preferat de 58% dintre cumpărătorii online. Clasamentul continuă cu site-ul de anunțuri OLX și retailerul online elefant.ro, cu 12%. Aceiași jucători ocupă primele 3 poziții și în topul platformelor online de pe care românii au făcut cumpărături în ultimele 12 luni, 73% (eMAG), 31% (OLX) și 26% (elefant.ro). Clasamentul continuă cu Okazii.ro (18%) și H&M (17%).

eMAG (55%), elefant.ro (16%) și OLX.ro (14%) sunt tot primele 3 site-uri de pe care românii au cumpărat în ultimele 12 luni de cel puțin 2 ori. În clasament urmează H&M (8%) și Fashion Days (7%).

Ce produse și serviciile cumpără românii online

Cu o medie de 3 ori pe an, 90% dintre respondenții studiului preferă să achiziționeze din mediul online produse electronice și electrocasnice. Clasamentul continuă cu achiziția de computere, accesorii, software și hardware (82%), îmbrăcăminte și încălțăminte (80%), cosmetice și produse farmaceutice (77%), sejururi și servicii de turism (70%), servicii în domeniul telecomunicațiilor (69%), cărți, reviste și DVD-uri (67%) sau produse alimentare și catering (55%).

Într-un an, cele mai mari sume alocate de români pentru cumpărăturile online sunt în turism (1.313 lei / an), pentru achiziția de electronice și electrocasnice (1.076 lei / an), accesorii auto (818 lei / an), calculatoare, produse software și hardware (793 lei / an) sau mobilă și decorațiuni interioare (715 lei / an).

Motivele achiziției din mediul online

72% dintre respondenți aleg un magazin online pentru a economisi timp. 51% dintre români preferă shopping-ul online pentru varietatea mare de produse găsite și posibilitatea de a compara ușor ofertele propuse. Pentru aproape jumătate dintrecumpărătorii online, 48%, prețurile mai accesibile sunt principalul factor de selecție al unui magazin online, în timp ce 43% dintre aceștia spun că și-au găsit produsul dorit doar pe internet. 41% dintre respondenți apelează la ofertele magazinelor online din comoditate, în timp ce 6% dintre aceștia consideră cumpărăturile online ca fiind cele mai populare.

Atunci când aleg să achiziționeze un produs de pe un anumit site, principalele criterii de evaluare sunt: prețul produsului, încrederea pe care o oferă magazinului online, timpul de livrare, calitatea informațiilor de site și ușurința procesului de cumpărare.

Metode de plată cel mai des folosite

Plata în numerar la primirea coletului este pentru 78% dintre respondenți metoda preferată. 50% dintre cei chestionați menționează că plătesc și online folosind cardul, urmată de plata în numerar la sediul magazinului, 17%. Pentru transferul bancar sau folosirea serviciilor de ”bani virtuali” optează 9% dintre românii chestionați.

În ceea ce privește plata online, lipsa încrederii în magazine este principalul motiv pentru care românii nu folosesc cardurile bancare. Frauda se clasează pe locul secund, în timp ce timpul lung de recuperare a banilor în cazului unui retur este un alt motiv suficient de puternic pentru a nu realiza plăți online cu cardul.

Suma maximă medie pe care românii au platit-o folosind cardul bancar a fost de 1.486 lei.

Fidelizarea clienților

În ceea ce privește fidelizarea clienților, 13% dintre respondenții studiului nu au cumpărat în ultimul an de la același magazin online pentru că nu au găsit produsul sau serviciul căutat (54%), au găsit oferte mai bune în altă parte (27%) sau nu au fost mulțumiți de serviciile magazinului (3%). De asemenea, 72% dintre respondenții studiului declară că ar avea mai multă încredere în a face cumpărături online dacă ar exista o asociație care să reprezinte interesele consumatorilor.

Atunci când optează spre achiziițiile online, românii sunt atenți și la condițiile de garanție și servisare (84%), politica de retur a magazinului (80%), informații despre procesul de cumpărare și modalitatea de plată (76%).

Cercetarea a fost realizată în luna aprilie 2017 pe un eșantion reprezentativ urban format din 1.012 respondenți selectați din panelul online researchromania.ro, persoane cu vârsta peste 18 ani, utilizatori de internet. Inițiatorii proiectului sunt GPeC, cel mai mare eveniment de eCommerce din Europa de Sud-Est, și compania de cercetare iSense Solutions – The Modern Consumer Company.

Pentru mai multe informații asupra cercetării, puteți vizita site-ul www.gpec.ro sau www.isensesolutions.ro

Contact presa presă:

Alexandra Pahomi

alexandra@prsteps.com | +40 729 00 39 56

—————————————————————-

GPeC 2017, ediția de 12 ani, este un eveniment Powered by FAN Courier

Susținut de: Bright Agency, DPD România, DWF – Digital Workforce, Frisbo, Glami, iSense Solutions, Mediapost Hit Mail, New Black, NewsMAN, RTB House, TargetWeb

Recommended Payment Processor Partner: mobilPay

Official Radio: Kiss FM

Limousine Service: CityLimo

Partener media principal: ecomTEAM

—————————————————————-

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 12 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

 

15
May

Studiu Bold by Lowe Group: Cum arată familia modernă în România

București, 15 mai 2017

Patru din 10 români din mediul urban consideră că fac parte dintr-o familie modernă, arată un studiu realizat de agenția MullenLowe în parteneriat cu iSense Solutions, în cadrul platformei Bold by Lowe Group. De asemenea, deși 54% sunt de părere că fac parte dintr-o familie tradițională, 63% dintre aceștia și-ar dori să aibă o familie modernă.

„Studiul ne confirmă că, în România, apartenența la o familie modernă este un atribut aspirațional. Am analizat, pe de o parte, cum văd românii familia modernă, și, pe de altă parte, cum arată aceasta în realitate pentru a genera insight-uri care pot ajuta cu adevărat brandurile să-și adapteze comunicarea cu această categorie de public. De asemenea, am urmărit reacțiile consumatorilor la vizionarea unor reclame cu subiecte sensibile legate de reprezentarea familiei moderne în comunicare, pentru a identifica zonele cu cel mai mare potențial pentru promovare”, spune Adrian Chiuhan, Head of Strategy, MullenLowe.

În percepția românilor, o familie modernă este mai deschisă să apeleze la consiliere decât o familie tradițională (66% vs. 6%[1]), cuplurile simt mai puțin nevoia sau constrângerea de a se căsători (61% vs. 6%) și există o mai mare libertate de exprimare (54% vs. 9%). De asemenea, românii cred că într-o familie modernă copiii au acces nelimitat la tehnologie (64% vs. 5% în familiile tradiționale), iar părerile lor sunt importante în deciziile familiei (49% vs. 10%). Totuși, copiii sunt mai atent supravegheați (56% vs. 12%), adolescenții sunt încurajați să-și aleagă singuri cariera (52% vs. 7%), iar părinții sunt preocupați să învețe despre parenting (49% vs. 9%). În același timp, familiile moderne sunt mai deschise către adopția de copii (55% vs. 44%).

În schimb, cei mai mulți români consideră că, într-o familie tradițională, părinții își cresc copiii cu ajutorul sfaturilor de la bunici (55% vs. 6% în familiile moderne), existând o relație mai apropiată cu familia extinsă (50%), iar soții câștigă mai mult decât soțiile lor (44% vs. 10%).

Animalele de companie sunt considerate parte din familie atât în cele moderne (41%), cât și în cele tradiționale (38%), însă familiile moderne au ca prioritate financiară cheltuielile pentru animalele de companie mai mult decât familiile tradiționale (31% vs. 25%).

„În ciuda percepției generale, familiile moderne comunică zilnic cu rudele, mai mult decât cele tradiționale, și sunt mai preocupate de petrecerea timpului împreună. De aceea, preferă să externalizeze sarcinile din gospodărie pentru a avea mai mult timp liber și pun mai puțin accent pe bunurile pe care le dețin. Astfel, recomandăm brandurilor care vizează acest public să-și concentreze comunicarea pe experiențele pe care le oferă consumatorilor alături de cei dragi lor”, explică Andrei Cânda, Managing Partner, iSense Solutions.

Familiile moderne dețin, într-o proporție mai mică decât cele tradiționale, o casă sau un apartament (66% vs. 78%), respectiv un automobil (62% vs. 69%), însă sunt mai interesate de planurile de economii/asigurări (53% vs. 47%) și mai preocupate de obținerea unei securități financiare înainte de căsătorie (71% vs. 64%), acesta fiind și unul dintre principalele motive pentru care tinerii se căsătoresc mai târziu. De asemenea, mai mulți tineri din familii moderne plănuiesc să se căsătorească doar civil (22% vs. 14%).

În ceea ce privește sarcinile din gospodărie, familiile moderne, mai mult decât cele tradiționale, comandă mâncare acasă (33% vs. 22%), fac cumpărături din supermarketuri online (22% vs. 18%), angajează bone (15% vs. 10%) sau apelează la servicii de curățenie (17% vs. 11%).

Studiul a fost realizat de compania iSense Solutions în exclusivitate pentru Grupul Lowe, pe un eșantion de 820 de respondenți din mediul urban, cu vârsta 18+. Datele au fost culese online prin intermediul Panelului ResearchRomania.ro și sunt reprezentative pentru mediul urban. Rezultatele studiului au un grad de eroare de +/-3,42%.

Detaliile pot fi vizualizate in infograficul Familia Moderna, accesand linkul: https://isensesolutions.ro/wp-content/uploads/2017/05/Infografic-Bold-by-Lowe-Group_Familia-moderna-1-2.jpg

 

Pentru mai multe detalii:

Oana Cojocaru, Senior Media Manager

Golin România

icojocaru@golin.com

 

Despre Bold by Lowe Group

Bold by Lowe Group este o inițiativă curajoasă a grupului Lowe menită să aducă ceva nou în industria de comunicare. Platforma include o serie de evenimente și studii realizate în parteneriat cu firma de cercetare iSense Solutions prin care sunt analizate cele mai recente și relevante informații și tendințe din domenii cheie din România, ajutând astfel brandurile să se poziționeze și să vândă mai bine.

Despre Grupul Lowe România

De peste 20 de ani pe piața locală, Lowe este unul dintre cele mai importante grupuri de comunicare prezente în România, oferind servicii în întregul spectru al comunicărilor de marketing. Din grup fac parte în prezent următoarele agenții: BPN (media), Golin (relații publice), Initiative (media), Medic One (comunicare în domeniul medical și farmaceutic), MullenLowe (creație și producție publicitară) și Profero (creație și productie publicitară digitală).

Despre MullenLowe

Deținută de grupul american IPG (Interpublic Group), MullenLowe este una dintre cele mai mari rețele de comunicare la nivel mondial, cu peste 90 de agenții în 65 de țări. Campaniile semnate MullenLowe în 2016 au plasat rețeaua, pentru al doilea an consecutiv, pe locul patru în WARC 100, clasamentul anual al celor mai bune agenții și campanii din lume, realizat pe baza eficienței, strategiei și creativității.

În România, MullenLowe face parte dintr-unul dintre cele mai importante grupuri de comunicare, alături de Initiative (media), Golin (relații publice), Profero (digital), Medic One (comunicare în domeniul medical și farmaceutic) și BPN (media).

Pentru mai multe informații vizitați romania.mullenlowe.com sau pagina de Facebook MullenLowe Romania.

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 12 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

[1] 66% dintre românii din mediul urban consideră că familiile moderne apelează la consiliere, în timp ce doar 6% cred acest lucru despre familiile tradiționale.

 

 

13
Apr

Studiu iSense Solutions: Cât de responsabili față de mediu sunt românii

Aproape trei sferturi dintre români (74%) refolosesc pungile de cumpărături, arată un studiu realizat de compania iSense Solutions. În acelaşi timp, 64% dintre români participă într-un fel sau altul la reciclare, iar 42% dintre ei declară că înlocuiesc mașina sau transportul în comun cu bicicleta sau mersul pe jos de câte ori au ocazia.

De asemenea, potrivit studiului, majoritatea românilor cumpără doar cantitatea de alimente de care au nevoie (72%) sau donează îmbrăcămintea, încălțămintea sau electronicele folosite (69%), ca mod de a-şi arăta responsabilitatea faţă de mediu.

„Sunt deja câţiva ani de când se discută în spaţiul public despre necesitatea protejării mediului înconjurător, realizându-se numeroase campanii de informare şi responsabilizare din partea mediul privat şi a autorităţilor. De aceea, este important de văzut modul în care este perceput acest subiect de către români şi cum înţeleg ei să acţioneze pentru a proteja mediul, iar acest studiu oferă informaţii importante pentru viitoarele proiecte de acest gen”, afirmă Traian Năstase, Managing Partner iSense Solutions.

Dintre românii care participă într-un fel sau altul la reciclare, 97% fac acest lucru acasă, iar 60%, la muncă. Printre materialele care sunt cel mai des reciclate se regăsesc: plasticul (91%), hârtia (85%),  bateriile (82%), sticla (74%), becurile (64%), aluminiul (61%), uleiul (28%) și resturile menajere pentru compost (28%), dar și medicamentele (14%). Mai mult decât atât, 75% dintre români susțin că plănuiesc să recicleze în următorul an.

Din punct de vedere al transportului, 49% dintre români plănuiesc să înlocuiască mașina sau mijloacele de transport în comun cu bicicleta şi cu mersul pe jos, atunci când este posibil.

În ceea ce privește categoriile de vârstă, mai puțini tineri (sub 35 de ani) plănuiesc să cumpere produse de la companiile care se implică în protejarea mediului (39% vs. 44% din total) și mai puțini dintre ei obișnuiesc să recicleze (54% vs. 64% din totalul populației) sau plănuiesc să facă acest lucru în următorul an (70% vs. 75%).

Totodată, 97% dintre români consideră că fiecare dintre noi ar trebui să fie responsabil pentru protejarea mediului, 68% consideră că această responsabilitate revine instituțiilor statului, iar 56%, mediului privat. Doar 46% susțin că este responsabilitatea ONG-urilor sau asociațiilor reprezentative.

Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions pe un eșantion de 1.051 de respondenți din mediul urban, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 16 ani, din mediul urban din România.

 

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 12 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

03
Apr

Tendinte de consum in cercetare de piata la BEST OF ESOMAR ROMANIA 2017

Saptamana trecuta a avut loc, la Academia de Studii Economice (ASE Bucuresti), a cincea editie BEST OF ESOMAR ROMANIA 2017, eveniment dedicat industriei de cercetare de piata locale. Tematica editiei aniversare a fost “Trenduri de piata in Romania”.

Vorbitorii au abordat o gama diversa de subiecte: Care sunt trendurile de consum in Romania? Cum sa le interpretam si reinterpretam? Cum sa fim diferiti, sa inovam si sa ne conectam cu consumatorii moderni? Care sunt tendintele pietei in randul tinerilor romani?

Programul a gazduit o agenda dinamica sustinuta de reprezentatii celor mai importante agentii de cercetare prezente in Romania, precum si de catre cei doi speakeri internationali:

  • Steve Wigmore, Director, Technology Research, Lightspeed, Marea Britanie
  • Tom De Ruyck, Managing Partner, InSites Consulting, Belgia (Keynote Speaker)

Evenimentul a fost deschis de catre Alina Serbanica, Reprezentant ESOMAR pentru Romania, care a marcat importanta acestei editii aniversare – “5 ani Best Of ESOMAR”, atat pentru cercetatori (practicienii din industria de cercetare de piata), cat si pentru clienti – cei care beneficiaza de serviciile de cercetare de piata, intr-un context in care la inceputul acestui an ESOMAR a implementat noul cod international de etica si deontologie profesionala al industriei (ICC Code ESOMAR – Ianuarie 2917). ESOMAR se implica in mod activ in reglementarea industriei, in promovarea si cascadarea standardelor si practicilor de industrie care sa confere calitate, validitate si consistenta metodologiilor si analizelor de cercetare de piata pe care agentiile le ofera clientilor sai.

Invitatul special Tom De Ruyck, Managing Partner, InSites Consulting, Profesor la IESEG din Belgia a deschis seria prezentarilor.

Ce sunt insight-urile? Cum le comunicam? Dar, si mai important, cum putem sa le folosim in business-ul nostru? Pentru ca, mai mult ca oricand, masurarea impactului este vitala pentru agentiile de servicii de marketing profesioniste. Conform unui studiu de piata realizat recent despre impact, doar 45% dintre specialistii in prognoze si profesionistii de marketing cred ca cercetarea de piata reuseste sa schimbe atitudinile si deciziile de marketing. Intrebarile «de un milion de dolari» par a fi: cum declansam aceste actiuni semnificative in intreaga organizatie pentru a crea un impact pozitiv asupra afacerii? Si cum specialistul in inovatii poate face acest lucru in mod eficient si practic?

Prezentarea Oanei Popa Rengle de la Anamnesis ne propune sa privim brief-urile de research ca pe povesti dominante in organizatiile clientilor, care nu surprind neaparat realitatea obiectiva a relatiei dintre consumator si brand si nu lasa loc unor interpretari diferite. De aici, fenomene precum dificultatea de a identifica insight-uri noi, senzatia de saturatie, de stagnare, de lipsa de valoare adaugata din research. Oana propune tehnici din psihoterapia narativa pentru a sonda, in datele de research deja existente pentru a gasi povesti noi, alternative care sa deconstruiasca aceste povesti dominante saturate problematic.

Pentru a inova in mod relevant, trebuie sa intelegem directia spre care se indreapta piata. Aici intervine analiza tendintelor de schimbare a stilurilor de viata, comportamentelor si atitudinilor.

Anca Zamfirescu, Senior Research Consultant, GfK Romania, a vorbit in prezentarea ei despre cateva tendinte si sub-tendinte de consum importante pe care brandurile le pot utiliza pentru a inova si pentru a se conecta cu consumatorii moderni in moduri noi, mai eficiente. Pentru a vedea cum pot fi aceste tendinte puse in practica, Anca a oferit exemple de produse, de servicii si de campanii de comunicare care utilizeaza deja fiecare trend.

Tendintele prezentate sunt rezultatul unor modificari pe termen lung in comportamente, atitudini si valorile care stau la baza acestora. Ele pot fi folosite in mod strategic, deoarece sunt valabile pentru perioade lungi de timp si influenteaza modificari reale in modul in care consumatorii interactioneaza cu brandurile.

Principalul proiect care analizeaza schimbarile in stiluri de viata si atitudini este GfK Consumer Life, care se deruleaza in peste 25 de tari, inclusiv in Romania.

Ellis Suban, Managing Director ElQual, a prezentat un inovativ studiu de caz cu tematica „Human Brain vs Automated Research”, abordand conexiunea dintre latura cognitiva si tehnologie, dintre emotional si rational, printr-o perspectiva ce ne-a facut sa ne gandim daca modelele generate de calculator si instrumentele de prelucrare a datelor cu algoritmi statistici sunt limitate in analizele pe care le utilizeaza, daca pot imita gandirea umana sau este creierul uman unic in abilitatea sa de a oferi profunzime si interpretari complexe in timp ce observa si coreleaza perceptii subtile?

Ioan Simu, director general Mercury Research a vorbit despre cum a evoluat piata IT&C in ultimii 10 ani, precum si despre tendintele viitoare care se prefigureaza din analiza ultimilor ani. Informatiile prezentate au provenit din studiul sindicalizat res!com, unic in Romania, care monitorizeaza inca din anul 2006 evolutia serviciilor de telecomunicatii, a bugetelor alocate de utilizatori, precum si continutul media accesat  pe Internet.  Perioada 2006 – 2016 a fost marcata de o diversificare accelerata a serviciilor oferite de jucatorii de telecom, si de o orientare treptata, care se va accentua in viitor, a utilizatorilor catre furnizorii de continut.  Ultima decada a inseamnat o crestere de 20% pentru piata de telecomunicatii, serviciile de Internet cunoscand o transformare majora.

Traian Nastase, Managing Partner iSense Solutions, a avut prezentarea cu titlul: “How to be different in a world of indifference”.

In conditiile in care acum timpul consumatorului modern este foarte limitat si acesta este expus la aproximativ 5000 de mesaje de comunicare zilnic, principala problema a brandurilor este cum sa reuseasca sa capteze atentia consumatorului si sa se diferentieze in fata lui.

Bazandu-se pe iSense Solutions Modern Trends Tracker, prezentarea a abordat 7 din cele peste 25 de tehnici de diferentiere si inovatie identificate de compania iSense Solutions: Fear of missing out, Perfect imperfect, Nevoia de relaxare, Social bubble, Nevoia de independenta, Familia moderna, Pattern interruption.

Daniel Enescu, Chairman of the Board, Kantar Millward Brown, a discutat despre tendintele in comunicare si despre regulile atragerii atentiei in mediul online. In contextul in care acest mediu de comunicare incepe sa beneficieze de investitii in crestere, este necesar sa tinem cont de 3 tendinte care influenteaza receptivitatea fata de reclame: mobilitatea, nevoia de control (exista o deschidere mai mare fata de reclamele care permit evitarea) si adblockalypse. Aceste tendinte supun reclamele la provocari, iar o reclama foarte buna in offline ar putea sa nu functioneze deloc in mediul online.

Mediul digital ofera insa si oportunitati de sharing – o expunere mai mare, fara costuri media. Cele peste o suta de mii de reclame pre-testate cu Link – instrumentul Kantar Millward Brown de pre-testare de reclame – au aratat faptul ca, pentru a deveni virala, o reclama are nevoie sa fie in primul rand foarte diferita, apoi foarte placuta sau antrenanta. O posibila reteta de succes, asa cum o confirma si reclamele testate cu Link for Digital, consta in utilizarea unuia sau a mai multor ingrediente LEGS (laughing out loud, edgy, gripping si/sau sexy) – evident, cu conditia sa fie alese cele potrivite pentru brand.

Olivia Petre, Corporate & New Business pentru platforma de teste educationale standardizate BRIO, a prezentat principalele tipologii de parinti si de elevi romani, in functie de implicarea lor in procesul de invatare. Pornind de la un studiu calitativ si cantitativ, prezentarea a evidentiat totodata opiniile parintilor si elevilor privind metodele subiective folosite in scoli si licee pentru evaluarea cunostintelor, comparativ cu metodele digitale standardizate. Un trend incurajator este cresterea segmentului de parinti preocupati de situatia scolara a copilului si implicati in activitatea acestuia, precum si deschiderea elevilor romani catre testarea digitala prin metode standardizate precum sistemul Brio.

Alina Gheorghe, Client Service Manager Daedalus New Media Research a prezentat un studiu de caz realizat la nivel regional pe un esantion de 2300 parinti din mediul urban inscrisi in panelul Daedalus Online in Romania, Bulgaria, Serbia, Grecia, Croatia, Cehia, Slovacia si Ungaria. Subiectele analizate au facut referire la decizia privind alegerea brandurilor de alimente si bauturi consumate in cadrul familiei, la consumul de alcool si tutun in randul minorilor, la vaccinarea obligatorie a copiilor, la religia in scoli si homeschooling si accesul la internet al copiilor din categoria de varsta 6-15 ani.

Studiul de caz a evidentiat ca in Romania in mediul urban parerile copiilor sunt validate de catre parinti mai mult decat in celelalte tari din regiune si ca penetrarea smartphone-urilor in randul copiilor 6-15 ani este semnificativ mai mare decat media pe regiune (60% vs. 51%). De asemenea, opiniile  si perceptiile parintilor din Romania urbana sunt similare cu cele ale parintilor din celelalte tari analizate (esantioane comparabile) referitor la homeschooling, vaccinare obligatorie si educatia financiara in scoli.

Ioana Bobe si Alexandra Sandu, Senior Qualitative Researchers de la ISRA Center, au pus cap la cap informatii din ultimii doi ani de cercetari calitative despre familii, pentru a intelege cum este definita copilaria astazi, ce impact are aceasta definitie asupra stilurilor de parenting si cum populeaza copiii acest concept. Indepartandu-se atat de modelul unei copilarii laissez-faire, unde copii sunt stapani si primesc tot ce-si doresc, dar si de modelul de copilarie emergent in ultimii ani, axat pe performanta si evolutie continua, parintii de acum se inhama la o munca de reimaginare si renegociere a copilariei.

Ca model ideal, copilaria actuala trebuie sa livreze in continuare dezvoltare personala pana la cel mai mic aspect, recuperand insa bucuria si relaxarea copilariei de altadata. Un demers de recastigare a jocului din partea parintililor care merge in raspar fata de chiar viata digitala a copiilor, angajati full-time intr-un proces de branding personal online.

Prezentarea Emergentul de azi poate deveni norma de maine”, sustinuta de Adina Ghiocel-Pascu, Client Service Manager, Ipsos si Georgiana Badarau, Consumer Insights and Prospective Analyst Renault – a prezentat cele mai semnificative trenduri emergente, ce au potential de dezvoltare in urmatorii ani: varstele captive (imbatranirea demografica si nevoia marcilor de a adresa seniorii prin produse si servicii dedicate); Viata lunga si prospera – interesul sporit al consumatorilor fata de sistemele de auto-monitorizare a starii de sanatate; Valorificarea si prioritizarea propriilor interese, prin valori precum asertivitate si incercarea de a demonta fluxul “metro, boulot, dodo” (expresia franceza consacrata pentru ciclul drum-serviciu-casa); Reconectarea sub forma micro-comunitatilor, grupuri de consumatori grupati in jurul unor interese comune: parenting, calatorii, educatie alternativa, sport sau cooking; Conceptul de premium vazut drept seductia ratiunii – transferul de la un consumator premium definit prin educatie, varsta, venit sau mediu de rezidenta la un consumator premium definit prin stil de viata, mentalitate, ancorare in beneficii functionale.

Iulia Cornigeanu (Director Executiv, KANTAR TNS Romania) si Rodica Mihalache (Head of Consumer & Business Insights, Starcom Media) au dezvaluit publicului ce schimbari au avut loc in perceptia despre Black Friday si cum acesta si-a pierdut din farmec treptat, devenind mai degraba apanajul cumparatorului rational. Daca zona de IT&C stagneaza, resimtind din plin presiunea asteptarilor mari in ce priveste discounturile acordate, partea de Beauty/ Cosmetics castiga teren, investitiile in GRP dedicate Black Friday aducand o crestere insemnata in intentie si in achizitie.

In 2016 s-a observat o prezenta mai activa a jucatorilor de mici dimensiuni in timpul Black Friday, fapt reflectat si in perceptia consumatorilor prin cresterea numarului celor care au mentionat problemele tehnice ale site-urilor printre motivele care i-au facut sa se razgandeasca/ sa nu mai finalizeze o achizitie. O solutie ar putea fi implementarea unui program pentru discounturi (de exemplu dimineata televizoare, seara frigidere) pentru a evita aglomeratiile de dimineata si implicit problemele tehnice. Black Friday Unraveled, proiectul realizat de Starcom Media in colaborare cu KANTAR TNS, are o metodologie aparte, analizand perceptiile si comportamentul a 1400 de utilizatori de Internet inainte si dupa Black Friday, atat in 2015 cat si 2016.

Al doilea invitat special al conferintei, Steve Wigmore, Director – Research Technology, Lightspeed din Marea Britanie, a aratat ca cercetarea de piata prin intermediul sondajelor online se confrunta cu provocarea semnificativa de a mentine respondentii implicati in timp ce colecteaza cantitatea de date necesara ca sa poata efectua studiul.

Desi nu exista in mod necesar o relatie liniara inversa intre cantitatea si calitatea datelor colectate, cei doi factori sunt intrinsec legati. Acest lucru este valabil in special pentru respondentii care completeaza sondaje folosind smartphones si alte dispozitive mobile. Aceasta lucrare incearca, inainte de toate, sa analizeze implicatiile lungimii si repetarii sondajelor asupra calitatii raspunsurilor inainte de a discuta o serie de metode practice si stiintifice care pot ajuta la identificarea modului in care aceste sondaje pot fi scurtate si facute mai interesante. Cu toate ca aceste metode vor duce la o cantitate mai mica de date colectate, Steve a argumentat ca acest lucru va fi compensat de o crestere a calitatii datelor.

 

ESOMAR este organizatia mondiala care reglementeaza si incurajeaza dezvoltarea industriei de cercetare de piata. Ea cuprinde peste 5.000 de membri din 130 de tari din toata lumea. Printre misiunile importante ale acestei organizatii se afla: promovarea celor mai inalte standarde de etica profesionala din industria de cercetare de piata la ninvel international, protejarea intereselor industriei, dezvoltarea si promovarea metodologiilor aplicate in cercetarea de piata.

BEST OF ESOMAR 2017

Evenimentul BEST OF ESOMAR 2017 face parte din seria de evenimente „BEST OF” organizate in intreaga lume sub egida ESOMAR (European Society for Opinion and Marketing Research).  Editia aniversara „5 ani BEST OF ESOMAR ROMANIA 2017” a fost organizata in parteneriat cu SORMA (Societatea Romana de Marketing si Cercetarea Opiniei Publice) si Facultatea de Marketing din cadrul Universtatii de Studii Economice Bucuresti.

20
Mar

„Tendințe în cercetarea de piață astăzi”, tema principală la Best of Esomar România 2017

A cincea ediție Best of Esomar România 2017, eveniment dedicat industriei de cercetare de piață locală, are loc joi, 23 martie 2017, în Aula de la ASE din București. Tematica ediției aniversare este “Tendințe în cercetarea de piață astăzi”.

Vorbitorii vor aborda o gamă diversă de subiecte: Care sunt trendurile de consum în România? Cum să le interpretăm și reinterpretăm? Cum să fim diferiți, să inovăm și să ne conectăm cu consumatorii moderni? Care sunt tendințele pieței în rândul tinerilor români?

Programul găzduiește o agendă dinamică susținută de reprezentații celor mai importante agenții de cercetare locale, precum și de doi speakeri internaționali:

Steve Wigmore, Director, Technology Research, Lightspeed, Marea Britanie
Tom De Ruyck, Managing Partner, InSites Consulting, Belgia (Keynote Speaker)

Evenimentul este un parteneriat între ESOMAR, SORMA România și Facultatea de Marketing din cadrul Universității de Studii Economice (ASE București) și va fi găzduită de Alina Șerbănică, Reprezentant ESOMAR pentru România. Ea se adresează specialiștilor în cercetare de piață și de marketing reprezintând jucătorii din toate industriile (FMCG, retail, telecomunicații, servicii bancare, de asigurări, pharma, etc.), precum și profesori și studenți, viitori specialiști în cercetare de piață.

Printre companiile de cercetare de piață prezente cu speakeri la acest eveniment se numără:  Anamnesis, D&D Research, Daedalus New Media Research, ElQual Group, GfK Romania, IPSOS, iSense Solutions, ISRA Center, Kantar Millward Brown Romania, Mercury Research si TNS Romania.

Dragă cititor, te invităm să iei și tu parte la acest eveniment. Te poți înscrie pentru a participa accesând acest link.

Te așteptăm!

08
Mar

Studiu Bold by Lowe Group: Feminismul în digital – controversă sau oportunitate?

Luna Femeii este un moment oportun pentru o reevaluare a poziției feminismului în România – dacă există sau nu această mișcare, cum se conturează ea în digital și care este aportul brandurilor din piața locală pe acest subiect. Astfel, agenția de digital Profero a realizat împreună cu compania iSense Solutions, în cadrul platformei Bold by Lowe Group, cel mai de actualitate studiu despre feminism, care sondează percepția românilor din mediul urban asupra egalității de gen, stereotipurilor feminine din online și modulului în care ar trebui să se poziționeze brandurile. Demersul este cu atât mai important cu cât peste jumătate dintre consumatori susțin că ar cumpăra mai degrabă de la un brand care promovează drepturile egale între femei și bărbați.

Potrivit studiului Bold by Lowe Group, 99% dintre românii din mediul urban consideră că principalul drept pe care îl au femeile în România este libertatea de exprimare, fiind urmat de dreptul la contracepție (97%), cel de a fi considerate egale cu bărbații (96%), cel de a face avort (84%) și cel de a alăpta în public (82%).

Educația contează foarte mult în promovarea feminismului sau, dimpotrivă, în acutizarea diferențelor de gen. Majoritatea românilor consideră că fetele din România sunt educate să fie moderne (90%), să-și exprime punctul de vedere (85%), să se lupte pentru ceea ce-și doresc (84%), să fie puternice (83%), curajoase (80%), independente (80%) și pe cont propriu (73%), însă, în același timp, la fel de mulți cred că fetele sunt învățate să aibă grijă de aspectul fizic (90%), să fie precaute cu ceea ce spun în public (71%), să gătească (67%) și să fie ascultătoare (62%).

„În urma numeroaselor evenimente și știri din ultimele luni pe subiectul Feminism și cu multă atenție la tot ce poate influența strategiile de brand în momentul actual, am decis că Luna Femeii este momentul oportun pentru a răspunde la câteva întrebări esențiale pentru societatea românească: avem Feminism în România? Cum e percepută mișcarea? Care este rolul femeii în societatea noastră modernă? Care este poziționarea brandurilor de la noi în privința subiectului și cum ar arăta o reală cartografiere a percepției feminismului în online-ul românesc? În urma studiului realizat, am depistat numeroase insighturi relevante despre influența brandurilor în percepția femeii contemporane, efectul real al comunicării de brand bazate pe stereotipuri asupra societății noastre, dar și direcțiile în care putem construi în viitor strategii relevante pentru targetul nostru”, afirmă Adela Preda, Head of Planning, Profero.

Studiul confirmă că femeile sunt percepute ca având mai multe responsabilități în gospodărie decât bărbații, deși responsabilitățile sunt egale când vine vorba de bugetul familiei sau de însoțirea copiilor la diverse activități. Totuși, mai multe femei decât bărbați consideră că activități precum spălarea hainelor (93% vs. 79%), curățenia în casă (90% vs. 80%), gătitul (88% vs. 73%), cumpărăturile (77% vs. 56%) și organizarea evenimentelor de familie (70% vs. 30%) intră în atribuția femeilor.

Atunci când vine vorba de definirea feminismului, românii consideră că acesta implică în special egalitate în drepturi (58%) și mai puțini sunt cei care îl văd ca pe un tratament preferențial pentru femei (19%) sau ca pe o atitudine împotriva societății conduse de bărbați (13%). Principalele valori asociate feminismului de către români sunt libertatea de exprimare (70%), independența (69%), educația (56%), informarea (47%), pasiunea (45%), puterea (43%), sensibilitatea (41%) și activismul (40%). De asemenea, majoritatea și-ar dori să afle mai multe despre feminism de pe site-urile web (78%), de pe rețelele sociale (70%), de la TV (69%), din presa scrisă (67%), de pe bloguri (64%) și forumuri (62%). În același timp, semnificativ mai multe femei decât bărbați (16% vs. 7%) urmăresc bloguri cu abordare feministă.

În ceea ce privește poziționarea brandurilor față de acest subiect, 43% dintre românii din mediul urban cred că acestea ar trebui să fie interesate de feminism și așteaptă acest lucru în special de la industriile de fashion (81%), sănătate (81%), îngrijire personală (73%), artă și cultură (59%).

„Brandurile nu pot face abstracție de Feminism în mediul online. Promovarea egalității de gen nu ține doar de o poziționare etică a unui brand, ci are și o componentă comercială puternică. Spre exemplu, potrivit studiului nostru, 58% dintre consumatori ar cumpăra mai degrabă de la branduri care promovează egalitatea între femei și bărbați și chiar mai mult decât atât – în cazul brandurilor dedicate bărbaților, 41% dintre consumatori ar cumpăra mai degrabă de la cele care promovează Feminismul”, spune Andrei Cânda, Managing Partner iSense Solutions.

Studiul analizează și prezența stereotipurilor feminine în mediul online. Mai mulți bărbați decât femei (44% vs. 38%) ar cumpăra de la branduri care promovează stereotipul gospodinei, în timp ce cele mai multe femei ar cumpăra de la branduri care promovează stereotipul mamei model (43%). De asemenea, femeile, într-o proporție mai mare decât bărbații, ar înceta să mai cumpere de la branduri care promovează stereotipuri feminine negative precum ușuratică, bârfitoare, obedientă etc.

Principalii promoteri ai stereotipurilor feminine în România sunt considerate celebritățile (65%), brandurile de îmbrăcăminte (63%), dar și internetul (55%), reclamele (50%) și poveștile clasice (44%).

Studiul a fost realizat de compania iSense Solutions în exclusivitate pentru Grupul Lowe și cuprinde atât metode calitative (3 mini-comunități online cu femei și bărbați, interviuri online cu manageri din MarCom), cât și cantitative (eșantion cu 1.018 respondenți din mediul urban, cu vârsta 16+). Datele au fost culese online prin intermediul Panelului ResearchRomania.ro și sunt reprezentative pentru mediul urban. Rezultatele studiului cantitativ au un grad de eroare de +/-3%.

 

Pentru mai multe detalii:

Oana Cojocaru, Senior Media Manager

Golin România

icojocaru@golin.com

 

Despre Bold by Lowe Group

Bold by Lowe Group este o inițiativă curajoasă a grupului Lowe menită să aducă ceva nou în industria de comunicare. Platforma include o serie de evenimente și studii realizate în parteneriat cu firma de cercetare iSense Solutions prin care sunt analizate cele mai recente și relevante informații și tendințe din domenii cheie din România, ajutând astfel brandurile să se poziționeze și să vândă mai bine.

Despre Grupul Lowe România

De peste 20 de ani pe piața locală, Lowe este unul dintre cele mai importante grupuri de comunicare prezente în România, oferind servicii în întregul spectru al comunicărilor de marketing. Din grup fac parte în prezent următoarele agenții: BPN (media), Golin (relații publice), Initiative (media), Medic One (comunicare în domeniul medical și farmaceutic), MullenLowe (creație și producție publicitară) și Profero (creație și productie publicitară digitală).

Despre Profero București

Profero București, afiliată la rețeaua internațională MullenLowe Profero, este una dintre cele mai mari agenții de digital advertising din România, cu o expertiză de peste 8 ani în piață, atât cu branduri locale, cât și internaționale.

Profero este parte a unuia dintre cele mai importante grupuri de comunicare de pe piață, Lowe România, din care mai fac parte Initiative, MullenLowe, Golin,  Medic One și BPN.

 

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 12 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.