Press Releases

03
Mar

Studiu Bitdefender, realizat de iSense Solutions: Topul celor mai frecvente greșeli pe care le fac românii cu gadgeturile smart

Apetitul crescut al utilizatorilor pentru dispozitive inteligente conectate la internet a presat producătorii acestora să le pună pe piață într-un ritm cât mai rapid și să se concentreze strict pe utilitate și mai puțin pe securitatea IT. Utilizatorii riscă să piardă date personale, dar și să permită unor străini să le spioneze viața personală.

Securitatea precară impusă de producători transformă multe dintre aceste dispozitive în instrumente de atac pentru răufăcători, ei mizând pe câteva greșeli simple făcute de utilizatori, fie din necunoaștere sau din ignoranță. Atacatorii pot controla cu ușurință dispozitivele fără știința proprietarilor de drept, pot accesa rețeaua de acasă și se pot folosi de acestea pentru a pregăti atacuri cibernetice de amploare care blochează funcționarea anumitor site-uri.

Specialiștii în securitate cibernetică atrag atenția asupra unor greșeli simple făcute frecvent de utilizatorii de gadgeturi smart.

  • Utilizatorii își conectează toate dispozitivele în aceeași rețea Wi-Fi. Asta îi face vulnerabili la atacuri cibernetice, întrucât fiecare gadget extinde suprafața de atac și reprezintă o potențială poartă de acces. Specialiștii recomandă ca dispozitivele inteligente să fie conectate într-o rețea separată de cea în care își țin laptopurile sau telefoanele. Gadgeturile smart au de regulă credențialele de acces (nume utilizator și parolă) foarte slabe, astfel că încercările de spargere a parolelor reușesc, în medie, în unu din patru cazuri. Odată compromise, atacatorii pot ajunge cu ușurință la laptopuri și telefoane, dacă sunt conectate în aceeași rețea, și pot accesa date confidențiale.
  • Clienții trebuie să țină cont și de securitatea dispozitivului, nu doar de funcționalități, design și performanță, însă acestea din urmă îi pot ademeni pe cei neavizați, care aleg să le cumpere fără să țină cont de riscuri. În general, utilizatorii nu au așteptări prea mari din partea producătorilor în materie de securitate, iar hackerii își pot construi rețele imense de terminale (botnet) prin care să atace anumite ținte, prin atacuri de tip DDoS.
  • După cumpărare, clienții trebuie să se preocupe de intimitate și securitate. Parolele și credențialele de acces slabe, lipsa criptării informațiilor sau softul neactualizat pot crește riscul invadării vieții private și chiar pierderii datelor personale.Gadgeturile smart pot fi folosite pentru a pătrunde în intimitatea căminului și a spiona activitatea locatarilor.
  • De multe ori, oamenii nu sunt conștienți de faptul că locuiesc într-o casă inteligentă, deși s-au înconjurat de dispozitive conectate: telefon, tabletă, smart TV, console de jocuri, ceasuri smart, camere de supraveghere. În România, doar unul din șapte orășeni spune că locuiește într-o casă inteligentă, deși o familie de la oraș are în medie zece dispozitive, cel mai adesea telefoane, laptopuri și televizoare smart, conform unui studiu realizat de Bitdefender. Unul din zece români nu cunoaște însă numărul terminalelor conectate din propria locuință.
  • Prețul nu trebuie să fie vectorul principal care să ghideze procesul de achiziție. De regulă, clienții nu se interesează de istoricul producătorului și nu citesc recomandările altor utilizatori despre dispozitivul pe care plănuiesc să-l cumpere. Este foarte important să verificați dacă brandul cumpărat are o reputație bună și este de încredere, dar și să aflați din vreme cu ce probleme s-au mai confruntat ceilalți.

Specialiștii în securitate cibernetică din Bitdefender le recomandă utilizatorilor să țină cont de câteva reguli simple:

1. Faceți o scurtă cercetare înainte de a cumpăra un dispozitiv smart pentru locuință. Recenziile de pe internet pot explica cuprinzător problemele de confidențialitate pe care alți utilizatori le-au identificat.

2. Testați gadgetul și înțelegeți cum funcționează. Încercați să găsiți răspunsuri la următoarele întrebări: Cum se conectează la internet? Ce date accesează? Unde stochează datele și în ce circumstanțe? Pot ajunge datele pe mâna unui necunoscut, dacă rețeaua Wi-Fi este atacată? Calculați raportul între riscuri și beneficii.

3. Citiți declarația producătorului dispozitivului legată de protejarea dreptului la viață privată.

Plusul de confort adus de gadgeturile smart a fost secretul care a crescut an de an numărul dispozitivelor conectate până la peste șase miliarde la nivel global. Utilizatorii au de ales dintre cele mai diverse gadgeturi cu care pot, printre altele, să monitorizeze casa de pe telefon când sunt în vacanță, să vadă de la birou cine sună la sonerie, să pornească aerul condiționat înainte să ajungă acasă, să supravegheze bebelușul fără să se mai deplaseze în camera lui, să regleze termostatul sau intensitatea luminii de la distanță, să știe dacă baia sau bucătăria s-au inundat sau să întrerupă alimentarea cu energie electrică dacă uită ceva în priză.

Studiul iSense Solutions a fost realizat la comanda Bitdefender în România și alte cinci țări, la finalul anului 2016, pe un eșantion reprezentativ de 2.037 respondenți. Marja de eroare pentru studiul realizat pe respondenții din România este de ±5,5% la un nivel de încredere de 95%.

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 12 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

02
Mar

Studiu iSense Solutions: 70% dintre români cred că sunt prea multe reclame în online

Peste două treimi (70%) dintre românii din mediul urban sunt de părere că există prea multe reclame în mediul online, arată un studiu realizat de compania iSense Solutions, prezentat în exclusivitate la Digital Marketing Forum. Mai mult decât atât, 75% dintre români cred că reclamele din online sunt repetitive, în timp ce 59% le consideră plictisitoare.

Potrivit studiului, consumatorii iau atitudine împotriva mărcilor atunci când promovarea lor în mediul online devine prea agresivă. Astfel, 67% dintre aceștia spun că le evită, 24% încetează să mai cumpere produsul/serviciul respectiv, iar 20% indică marca drept un exemplu prost. De asemenea, în 2017, mai mulți români au declarat că au instalat programe de Adblock în comparaţie cu anul trecut (32% faţă de 19% în 2016).

În acelaşi timp, consumatorii ar fi mai atenți la conținutul publicat de o marcă în mediul online dacă acesta ar fi util pentru ei (75%), dacă i-ar surprinde (48%) sau dacă ar fi amuzant (34%).

„Este în continuare o mare provocare pentru branduri să găsească acel conținut care nu doar să ajungă la publicul vizat, ci și să-i mențină atenția. Pe măsură ce este expus la tot mai multe informații în mediul online, consumatorul devine tot mai puțin dispus să-și piardă timpul cu mesaje care nu-i răspund nevoilor de informare sau relaxare sau cu care pur și simplu nu rezonează. De aceea, recomandăm ca strategiile de promovare ale brandurilor să fie centrate pe conținut valoros și relevant, având la bază analize complexe ale targetului”, afirmă Traian Năstase, Managing Partner iSense Solutions.

Totodată, studiul arată că principalele situații în care românii încetează să mai urmărească o marcă pe Facebook (unfollow) sunt: conținutul promovat nu este util pentru ei (55%), marca este plictisitoare (31%) sau promovarea în exces (29%). În schimb, aceştia ar vrea să afle mai multe informații despre o marcă dacă acestea ar fi împărtășite de un expert/specialist în domeniu (70%), marcă (52%), de oameni obișnuiți (46%) sau de celebrități (22%).

Interacțiunea dintre companii şi public este foarte importantă în mediul online, luând în considerare că 28% dintre români sunt enervați atunci când o marcă nu le răspunde la comentarii sau la întrebări. Aproape o treime dintre respondeţi (28%) ar vrea ca marca să le răspundă în timp real, 20% – în câteva minute, 16% – după câteva ore, iar 31% – în aceeași zi.

În plus, pentru 8 din 10 români, calitatea este principalul motiv care i-ar determina să recomande un produs/serviciu de la o anumită marcă.  De asemenea, pentru 76% dintre respondenţi, recomandarea unei persoane cu care împărtășește aceleași valori i-ar determina să cumpere un produs/serviciu de la o anumită companie, în timp ce un sfert dintre români (26%) a cumpărat de la o anumită marcă în urma unei recomandări.

Românii consideră că o marcă sinceră ar trebui să aibă principii morale și să nu fie interesată doar de profit (79%), n-ar trebui să-și exploateze angajații (74%), ar trebui să-și recunoască greșelile și să încerce să le îndrepte (73%), dar și să nu promită ce nu poate face (69%).

Topul celor mai apreciate branduri online, în urma menţiunilor spontane ale consumatorilor, arată astfel: eMAG (1), Coca Cola (2), Samsung (3), Vodafone (4), Fashion Days (5), Orange (6), Facebook (7), H&M (8), Telekom (9), Elefant.ro (10), Catena (11), Lidl (12), Dacia (13), KFC (14), Nivea (15), ING (16), Altex (17), Kaufland (18), McDonald’s (19), Cora (20).

Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions, special pentru Digital Marketing Forum, pe un eșantion de 1.051 de respondenți, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta intre 16-65 ani, din mediul urban din România, iar culegerea datelor a fost realizată în luna februarie 2017. Rezultatele au un grad de eroare de +/-3%, la un nivel de încredere de 95%.

 

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată  de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 10 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

Despre Evensys

EVENSYS este o companie de planificare de evenimente, cu peste 10 ani de experiență în organizarea de evenimente business. Evensys este specializată exclusiv pe dezvoltarea de conferințe și de seminarii proprii, ce acoperă șapte domenii de activitate: Marketing & Comunicare, Internet & New Media, Financiar & Investiții, HR, Real Estate, Production și Retail. Evenimentele organizate tratează tematici actuale, care privesc atât industria de business locală, cât și cea din Europa Centrală și de Sud-Est.

23
Feb

Studiu Bitdefender, realizat de iSense Solutions: Jumătate dintre români se tem că cineva le poate controla gadgeturile inteligente fără voia lor

Circa 46% dintre români se arată îngrijorați că un eventual atacator ar putea prelua oricând controlul dispozitivelor inteligente pe care le folosesc zilnic, ceea ce îi expune la furt de date personale, spionaj și invadarea vieții private, arată un studiu realizat în mediul urban de iSense Solutions, la comanda Bitdefender.

 

Românii țin pasul cu noutățile în materie de tehnologie și cumpără gadgeturi dintre cele mai diverse: 70% au deja smartphone, laptop, tabletă, smart TV sau computer tip desktop, însă aproape un sfert dintre orășeni dețin și terminale de ultimă generație, precum ceasuri smart (24%), camere de supraveghere a locuinței sau copilului, conectate la internet (21%), e-reader-e (20%), console de jocuri (15%) sau brățări fitness (14%).

Deși au ales să le cumpere pentru plusul de confort și de divertisment oferit, 43% dintre cei chestionați se tem totuși că răufăcătorii ar putea fura informațiile stocate de pe dispozitivele smart – fotografii, videoclipuri, programe și documente personale – iar un sfert sunt preocupați de faptul că un necunoscut ar putea să pornească pe ascuns camera de filmat sau microfonul dispozitivelor și să înregistreze tot ce se întâmplă în intimitatea propriului cămin.

Hackerii pot specula ușor problemele de securitate

Temerile lor sunt fondate, dacă luăm în calcul că aceste dispozitive conectate la internet au mai multe vulnerabilități comune, de la probleme severe legate de securitate, până la mecanisme de autentificare slabe și chiar comunicare necriptată cu serverele producătorului, ce permite accesul neautorizat al atacatorilor.

Specialiștii în securitate cibernetică ai Bitdefender avertizează că aceste vulnerabilități le permit atacatorilor amatori să compromită cu ușurință rețeaua de Internet a utilizatorilor, mizând și pe faptul că mulți români nu știu că locuiesc într-o casă inteligentă și, în consecință, nu conștientizează pericolele la care se expun.

Cele mai multe dintre problemele identificate sunt comune și deja cunoscute, unele de mai bine de patru ani, ceea ca arată că producătorii dispozitivelor nu sunt interesați să ruleze algoritmi de securitate complecși și nici să facă în mod constant diverse actualizări de software, deși unele gadgeturi au o durată de folosință îndelungată. De obicei, credențialele de acces sunt foarte slabe, astfel că încercările de spargere a parolelor reușesc, în medie, în unu din patru cazuri.

Nu au timp sau nu știu să actualizeze sistemele de operare

Studiul mai arată că românii nu își actualizează la timp sistemul de operare de pe dispozitivele folosite, până și pe terminalele folosite frecvent, precum laptop, tabletă sau computer. Astfel, 20% dintre utilizatorii de laptop și peste jumătate dintre proprietarii unui smart TV nu au actualizat software-ul la cea mai recentă versiune, invocând fie lipsa de timp, fie cea a cunoștințelor necesare unei asemenea operațiuni.

„În lipsa folosirii unei soluții de securitate sau a unui sistem de operare actualizat la zi, accesarea datelor personale până la cel mai mic detaliu se poate face relativ ușor, iar viața personală, în adevăratul ei sens, poate deveni doar un mit. Dispozitivele smart colectează cantități enorme de date, de la localizare, obiceiuri, stil de viață și comportament, până la pasiuni, credințe, stare de sănătate sau preferințe politice, iar în condițiile în care un răufăcător poate pune mâna pe acestea temerile utilizatorilor sunt îndreptățite”, spune Bogdan Botezatu, specialist în securitate cibernetică în cadrul Bitdefender.

Obiceiul vechi al parolei unice încă persistă

Mai mult, un sfert dintre români folosesc aceeași parolă pentru toate conturile și dispozitivele, iar alți 29% folosesc aceleași câteva parole, însă prin rotație. Experții Bitdefender avertizează asupra riscului folosirii unor parole identice, de cele mai multe ori formate doar din litere, și recomandă înlocuirea lor cu diverse combinații de litere, cifre și simboluri și schimbarea acestora în mod regulat.

Numărul dispozitivelor conectate la Internet a depășit nivelul de șase miliarde de unități la finele anului 2016, iar industria va continua să se dezvolte într-un ritm alert pe fondul plusului de confort oferit utilizatorilor.

Studiul iSense Solutions a fost realizat la comanda Bitdefender în România, Statele Unite ale Americii, Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, Germania, Franța și Australia, la finalul anului 2016, pe un eșantion reprezentativ de 2.037 respondenți. Marja de eroare pentru studiul realizat pe respondenții din România este de ±5,5% la un nivel de încredere de 95%.

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 12 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

07
Feb

Studiu iSense Solutions pentru Initiative: Câți români plătesc pentru conținut video online

București, 7 februarie 2017

Doar 10% dintre românii care urmăresc conținut video online plătesc pentru vizionarea acestuia, arată un studiu realizat de compania de research iSense Solutions pentru agenția de media Initiative.

Potrivit datelor obținute pentru fiecare dispozitiv în parte, doar 8% dintre cei care urmăresc conținut video online pe smartphone îl plătesc, iar procentul este similar pentru laptop/PC, în timp ce, în cazul smart TV, deschiderea pentru a achiziționa acest tip de conținut este mai mare (15%).

 „Românii nu sunt obișnuiți să plătească pentru conținutul video, dincolo de tradiționalul abonament la cablul TV, iar această tendință este mai pregnantă în cazul tinerilor, care sunt expuși mai multor surse gratuite de vizionare a conținutului video. Ca urmare a investițiilor făcute de stațiile TV și de operatorii telecom, ne așteptăm să crească achiziția de abonamente la platformele de conținut video, însă această deschidere va veni în special din partea persoanelor cu vârsta cuprinsă între 45 și 55 de ani, în timp ce tinerii vor continua să fie reticenți”, afirmă Ruxandra Ștefan, Strategy & Planning Director, Initiative.

Cei mai mulți români vizionează conţinut video online pe laptop sau PC (86%), topul preferinţelor fiind completat de smartphone (60%), tabletă (30%) şi smart TV (30%). Bărbații, mai mult decât femeile, urmăresc conținut video pe laptop / PC (90% vs 82%) și pe smart TV (37% vs 22%). În ceea ce privește categoriile de vârstă, tinerii de 16-24 de ani folosesc mai mult decât ceilalți români smartphone-ul pentru vizionarea conținutului video (71% vs 60% din total), în timp ce românii de peste 45 ani preferă laptopul/PC-ul (92% vs 86% din total).

 „Tinerii sunt mai mobili și este firesc să utilizeze smartphone-ul mai frecvent decât celelalte categorii de vârstă atunci când doresc să vizioneze conținut video, fiind conectați la acest dispozitiv chiar și pe timpul nopții. De asemenea, se remarcă o preferință a tinerilor către un nou tip de conținut video online – vlog-urile – pe care le urmăresc în special pe smartphone”, adaugă Traian Năstase, Managing Partner, iSense Solutions.

YouTube (89%) şi Facebook (82%) sunt canalele pe care românii obișnuiesc să urmărească cel mai frecvent conținut video online pe laptop/PC, preferând următoarele tipuri de conținut: videoclipuri muzicale (67%), filme (67%), clipuri amuzante (59%), alte filmuleţe/clipuri (59%) şi ştiri (55%).

În ceea ce privește conținutul video accesat de pe laptop / PC, femeile, mai mult decât bărbații, vizionează seriale (55% vs 42% dintre bărbați) și clipuri/ desene animate (42% vs 30% dintre bărbați). Tinerii cu vârsta între 16-24 ani urmăresc pe laptop / PC un conținut video mai diversificat, astfel că preferă într-un număr mai mare decât celelalte categorii de vârstă filmele (79% vs 67% din total), clipurile amuzante (74% vs 59%), serialele (74% vs 48%), tutorialele (71% vs 48%), clipurile animate (49% vs 36%), cursurile online (48% vs 36%) și vlog-urile celebrităților (34% vs 14%).

În ceea ce privește conținutul video online urmărit pe smartphone, YouTube domină topul preferințelor românilor (90%), urmat de Facebook (84%). De asemenea, 38% dintre români vizionează conținut video online pe aplicații gratuite, 20% pe site-uri gratuite (altele decât YouTube), în timp ce doar 5% plătesc pentru vizionarea conținutului pe site-uri pe bază de abonament (ex: Netflix, HBO Go, Voyo, Antena Play, Orange TV Go etc.) și 5% pe aplicații contra-cost. Mai mulți bărbați decât femei plătesc pentru vizionarea conținutului video pe site-uri pe bază de abonament (8% vs 2% dintre femei). De asemenea, românii cu vârsta peste 45 ani urmăresc în număr mai mare site-urile posturilor de televiziune de pe smartphone (23% vs 14% din total).

Cele mai vizionate tipuri de conținut video de pe smartphone sunt videoclipurile muzicale (65%), clipurile amuzante (65%), filmulețele/clipurile (61%), știrile (49%) și tutorialele (40%). Mai mulți bărbați vizionează știri pe smartphone (55% vs 43% dintre femei), în timp ce mai multe femei urmăresc tutoriale (46% vs 35% dintre bărbați) și DIY (30% vs 19%). De asemenea, tinerii (16-24 ani) preferă în număr mai mare decât celelalte categorii de vârstă să urmărească vlog-uri ale celebrităților pe smartphone (34% vs 17% din total).

Pentru a viziona conținut video online pe Smart TV, cei mai mulți români preferă YouTube-ul (86%). Doar 15% dintre cei care urmăresc conținut video online pe Smart TV plătesc pentru acesta (11% pe site-uri plătite și 9% pe aplicații). Cât despre tipurile de conținut video online vizionate pe Smart TV, sunt preferate filmele (69%), videoclipurile muzicale (49%) și serialele (43%).

Studiul a fost realizat de compania iSense Solutions în exclusivitate pentru agenția Initiative. Eșantionul a cuprins 1.000 respondenți  cu vârsta cuprinsă între 16 și 64 ani. Datele au fost culese online prin intermediul Panelului ResearchRomania.ro și sunt reprezentative pentru locuitorii din mediul urban. Rezultatele au un grad de eroare de +/-3,19%.

 

 

Despre Initiative

Initiative este una din cele mai mari reţele independente de media din lume, asigurând servicii specializate de planificare şi cumpărare de media, de strategie, consultanţă de media şi new media.

Initiative este membră a Interpublic Group of Companies şi este afiliată reţelei internaţionale Initiative Worldwide. În România, Initiative este membră a grupului de companii din care mai fac parte agenţiile MullenLowe, BPN, Golin, Profero și Medic One.

Pentru mai multe informații vă rugăm accesați: https://www.mediafactbook.ro, Facebook sau pe LinkedIn.

 

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 12 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

 

08
Dec

Studiu iSense Solutions: Cât de expuși sunt românii la știri false

Bucureşti, 8 decembrie 2016: Deși Facebook este principala lor sursă de informații online, cei mai mulți români din mediul urban consideră că acesta este, în același timp, și canalul cu cele mai multe știri false, arată un studiu realizat de compania iSense Solutions. Însă doar jumătate dintre români, atunci când află o știre care îi interesează, verifică de cele mai multe ori și din alte surse dacă aceasta este adevărată.

Conform datelor iSense Solutions, românii urmăresc știrile în special la TV (90%) și pe internet (89%), următoarele canale în topul preferințelor lor fiind radioul (58%), aplicaţiile mobile de ştiri (37%) şi ziarele şi revistele tipărite (30%). Barbaţii, mai mult decât femeile, urmăresc ştiri la radio (64% vs 52%) şi prin aplicaţii mobile (41% vs 32%).

Pe internet, principalele surse de informare sunt Facebook (89%), site-urile de știri (64%), e-mail (58%), Google (55%) și ziarele sau revistele online (47%). Cele care conțin cele mai multe știri false, în opinia românilor, sunt Facebook (75%), blogurile (69%), Twitter (64%), forumurile (63%), ziarele/revistele tipărite sau online (61%) și TV-ul (59%).

Domeniile care prezintă cel mai mare interes pentru persoanele care urmăresc știri sunt Ştirile naţionale (93%), Vreme (93%), Educaţie/sănătate (81%), Ştiri locale (87%) şi Divertisment (83%). În același timp, domeniile cu cele mai multe ştiri false sunt considerate: Politica (87%), Evenimente mondene / celebrităţi (83%), Domeniul financiar / afaceri / economie (57%) şi Stirile naţionale (54%).

Deși românii par conștienți de expunerea lor la știri false – 9 din 10 susținând că li se întâmplă să descopere că o știre pe care inițial o considerau adevărată este falsă, doar jumătate dintre ei verifică veridicitatea informațiilor, chiar și înainte de a le împărtăși altor persoane. Mai mult decât atât, majoritatea continuă să folosească aceleași canale pe care au descoperit știri false, însă le scade încrederea în ele.”, afirmă Traian Năstase, Managing Partner, iSense Solutions.

Românii consideră că, pentru a fi credibilă, o știre trebuie să respecte următoarele condiții: să precizeze sursele de unde au fost preluate fotografiile și informațiile (82% dintre români), să nu apară într-o publicație sponsorizată de entități cu interese – spre exemplu, știri politice în publicații / canale sponsorizate de partide politice (58%), să conțină fotografii drept dovezi (57%), să includă multe detalii (56%) și să apară într-o publicație prestigioasă, de încredere (52%).

În ceea ce privește sursele pe care românii verifică veridicitatea unei știri, sunt preferate Google (62%), site-urile de știri (46%), TV-ul (40%) și ziarele/revistele online (39%).

Romanii consideră că cei responsabili să se asigure că în presă sau pe internet nu apar știri false sunt conducătorii trusturilor de presă (65%), managerii companiilor care gestionează conținutul online (60%) sau organizațiile profesionale (53%), precum și oamenii care obișnuiesc să împărtășească informații cu ceilalți (32%).

Studiul mai arată că 60% dintre români susțin că au primit știri false chiar de la prietenii apropiați, 49% de la colegii de școală sau serviciu, 39% de la cunoscuți și 31% de la persoane pe care nu le-au cunoscut decât online, iar aceste informații au fost transmise în special pe Facebook (79%) și prin viu grai (68%), dar și pe email (31%) și messenger (26%).

Cu acest studiu, ne-am propus să analizăm și modul în care românii sunt expuși la știri false chiar de către cei apropiați. Astfel, ne-a surprins faptul că majoritatea dintre ei spun că și-au dat seama în ultimul an că persoane din jurul lor au împărtășit cu ei știri false, primind astfel de informații chiar de la prietenii apropiați. Totuși, acest comportament nu este cauzat de rea voință, ci de faptul că nu obișnuim să verificăm veridicitatea știrilor, în special în contextul unui flux imens de informații cu care suntem asaltați pe mai multe device-uri și canale.”, adaugă Andrei Cânda, Managing Partner iSense Solutions.

Potrivit datelor iSense Solutions, 94% dintre cei care urmăresc știri spun că împărtășesc știrile care îi interesează cu alte persoane, în mod direct – față în față (83%) sau la telefon (61%), precum și prin postări/distribuiri pe rețelele de socializare (52%).

Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions pe un eșantion de 800 de respondenți, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 18 ani, din mediul urban din România, care urmăresc știrile, indiferent de domenii și canalele utilizate (adica 98% din totalul populației din mediul urban, +18 ani). Rezultatele au un grad de eroare de +/-3.46%, la un nivel de încredere de 95%.

Despre iSense Solutions
iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată de Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 12 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

28
Nov

Studiu iSense Solutions: Smartphone-ul, cel mai eficient canal pentru promovarea companiilor din România

Bucureşti, 28 noiembrie 2016: Peste 60% dintre companiile din România folosesc ca principal canal de promovare internetul, arată un studiu realizat de compania iSense Solutions. În același timp, 34% preferă pliantele/broșurile, tot 34% participă la târguri/conferințe și doar 22% se promovează cu ajutorul smartphone-ului, deși acesta este considerat cel mai eficient canal de promovare de către companiile care îl utilizează.

Studiul a inclus patroni/antreprenori, directori de companie sau manageri generali de la patru categorii de companii din diverse sectoare de activitate din România: cu până în 5 angajați, cu 6-50 de angajați, cu 51-250 de angajați și cu peste 250 de angajați.

Pe măsură ce cresc numărul de angajați și bugetele ce pot fi alocate, se diversifică și mixul de marketing folosit de companie, iar importanța canalelor tradiționale în promovarea serviciilor sau produselor acesteia crește”, spune Traian Năstase, Managing Partner, iSense Solutions.

Astfel, dacă internetul s-a remarcat drept principal canal de promovare pentru toate categoriile (62% dintre companii), cele cu 6-50 de angajați preferă să se promoveze și prin pliante/broșuri (41%) și outdoor (28%), în timp ce companiile cu peste 250 de angajați se orientează mai mult și către TV (61%).

Tot internetul este canalul de promovare în care companiile au investit cel mai mult în ultimele 12 luni (56% dintre companii), remarcându-se faptul că 44% dintre companiile cu peste 250 de angajați au investit cel mai mult în TV.

În ceea ce privește eficiența canalelor de promovare, smartphone-ul conduce acest top, fiind considerat cel mai eficient de către 62% dintre companiile care îl utilizează pentru promovare. Urmează internetul (55%) și media tradițională – outdoor (44%), radio (40%) și TV (34%).

De asemenea, cele mai folosite modalități de promovare online sunt site-ul companiei (utilizat de 67% dintre companii), reclamele pe Facebook (54%), paginile din social media (46%), email marketing-ul (37%), site-urile de anunțuri (30%) și reclamele pe Google (24%), în timp ce cele mai eficiente sunt considerate paginile de social media (53%), reclamele pe Google (49%) și optimizarea pentru motoarele de căutare (47%).

Studiul analizează și metodele de vânzare directă utilizate de companii, fiind preferate cele care presupun interacțiunea umană (consultanții și agenții de vânzări), precum și site-urile de anunțuri (pentru companiile cu până în 5 angajați).

Într-o piaţă extrem de competitivă, dincolo de canalele prin intermediul cărora aleg să se promoveze, companiile trebuie să acorde o atenţie sporită mesajelor pe care le transmit consumatorului modern, întrucât acestea pot avea un impact semnificativ asupra deciziei de cumpărare”, adaugă Andrei Cânda, Managing Partner iSense Solutions.

Studiul arată că doar 35% dintre antreprenori/directori de companii/manageri generali consideră că poziţionarea prin preţuri mici reprezintă cheia succesului, în timp ce oferirea de produse/servicii de calitate superioară este cea mai importantă pentru 69% dintre aceştia. De asemenea, este foarte important să asigure o experiență bună clientului (61%), dar și să își surprindă plăcut clienții (50%).

Studiul „Antreprenorul român, față în față cu consumatorul modern”, realizat special pentru Zilele Biz, este bazat pe o cercetare cantitativă ce a presupus culegerea online a datelor de la 267 de companii active. Rezultatele au un grad de eroare de +/-6%, la un nivel de încredere de 95%.

Despre iSense Solutions
iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată de Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 11 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

15
Nov

Studiu Bold by Lowe Group & iSense Solutions: Călătoria consumatorului de la descoperirea la achiziția unui produs sau serviciu

București, 15 noiembrie 2016

Medicamentele se numără printre produsele achiziționate cel mai rapid de consumatori, 80% dintre aceștia cumpărându-le în aceeași zi în care află despre ele, în special din reclamele TV, arată un nou studiu Bold by Lowe Group, realizat de compania de cercetare iSense Solutions pentru agenția de media Initiative. În schimb, în cazul bunurilor de folosință îndelungată și al creditelor de nevoi personale, drumul de la descoperirea unui produs până la achiziția lui este mai lung (spre exemplu, de maximum 2 săptămâni pentru electronice și electrocasnice și credite), iar canalele cele mai eficiente devin site-ul companiei, motoarele de căutare sau recomandările prietenilor.

De asemenea, articolele de îmbrăcăminte și pachetele turistice achiziționate online sunt cumpărate în maximum o săptămână (de către 84%, respectiv 60% dintre consumatori), iar serviciile de telecomunicații, în cel mult două săptămâni (74%).
Tehnologia modernă și canalele digitale, accesibile astăzi la scară largă, au reconfigurat călătoria consumatorului de la descoperire la achiziție, care este acum mult mai complexă. Nu mai vorbim de un drum static și liniar, de la brand către consumator, ci de unul integrat, de la consumator către brand. Mai mult decât atât, pentru că fiecare consumator este diferit, este important să înțelegem cât de puternic influențează canalele media decizia lui de cumpărare”, spune Alexandra Olteanu, Managing Director, Initiative.

Astfel, noul studiu Bold by Lowe Group analizează fiecare etapă a călătoriei consumatorului: descoperire, experiență, cercetare și achiziție, precum și obiceiurile de consum ale românilor.
Principalele dispozitive folosite de consumatorii români sunt computerele (94%) și smartphone-urile (88%), remarcându-se o preferință pentru smartphone în special în rândul tinerilor de 16-24 de ani, în timp ce adulții de 35-44 de ani sunt mai interesați de smart TV. Tinerii sunt conectați aproape permanent la internet, în special de pe smartphone, inclusiv în timpul nopții, pe când TV-ul este folosit de mai multe persoane seara și în weekend. Totuși, în weekend, românii petrec mai puțin timp pe mediile de comunicare (TV, radio, print, internet pe computer/smartphone/tableta) – 13,2 ore pe zi, comparativ cu media de 14,7 ore pe zi în cursul săptămânii.

Digitalul ocupă un loc central în viața adultului activ din mediul urban, însă nici TV-ul nu poate fi neglijat, deoarece continuă să joace un rol important în cultura contemporană a românilor… chiar și în cea a generațiilor mai tinere”, completează Andreea Dinescu, Deputy Managing Director, Initiative.

În timpul săptămânii, românii se uită la televizor în special pentru informare și cancan – urmărind, în special, programele de știri (86% dintre respondenți), iar în weekend, pentru relaxare – vizionând comedii (79%), alte categorii de filme și emisiuni de divertisment (72%).

De asemenea, românilor le place conținutul video de pe internet, pe care îl urmăresc în special pe PC/laptop (86%) și pe smartphone (60%). Dintre tipurile de conținut video pe internet, cele mai urmărite sunt videoclipurile muzicale și filmele – pe computer; videoclipurile muzicale și clipurile amuzante – pe laptop; precum și filmele – pe smart TV, iar principalele platforme pe care este urmărit conținutul video sunt YouTube și Facebook.
Un alt aspect important relevat de acest studiu este că doar 7% dintre cei care se uită la TV spun că nu fac nimic altceva în acest timp. În schimb, 65% mănâncă, 64% folosesc smartphone-ul, 72% fac treburi în gospodărie, 54% folosesc computerul și 24% tableta. De aceea, este recomandat pentru branduri să-și încurajeze consumatorii să interacționeze cu comunicarea lor de la TV.

Românii sunt multiscreen și multitasking. Astfel, comunicarea TV poate avea impact direct și imediat pentru cumpărarea online. În timp ce ne uităm la TV, suntem curioși și ne informăm cu ajutorul device-urile (smartphone, laptop și tabletă): căutăm informații diverse, accesăm site-uri pe internet sau chiar realizăm tranzacții bancare și cumpărăm produse pe care le-am văzut la TV. De aceea este important să încurajăm consumatorul modern să interacționeaze și cu comunicarea noastră tradițională”, afirmă Andrei Cânda, Managing Partner iSense Solutions.

Studiul Path to Purchase – al patrulea din platforma Bold by Lowe Group – a fost realizat de compania iSense Solutions în exclusivitate pentru Initiative și Grupul Lowe. Eșantionul a cuprins 1.000 de respondenți cu vârste cuprinse între 16 și 54 de ani. Datele au fost culese online prin intermediul Panelului ResearchRomania.ro și sunt reprezentative pentru utilizatorii de internet din mediul urban. Rezultatele au un grad de eroare de +/-3,1%.

###

Despre Bold by Lowe Group

Bold by Lowe Group este o inițiativă curajoasă a grupului Lowe menită să aducă ceva nou în industria de comunicare. Platforma include o serie de evenimente și studii realizate în parteneriat cu firma de cercetare iSense Solutions prin care sunt analizate cele mai recente și relevante informații și tendințe din domenii cheie din România, ajutând astfel brandurile să se poziționeze și să vândă mai bine. Bold by Lowe Group s-a lansat în luna mai a acestui an cu un studiu dedicat industriei de FMCG – „Cele mai noi tendințe ale românilor în ceea ce privește un stil de viață sănătos” și a continuat în luna iulie cu o analiză despre employer branding – „Millennials: Atitudini, așteptări, aspirații și decizii”.

Despre Grupul Lowe România

De peste 20 de ani pe piața locală, Lowe este unul din cele mai importante grupuri de comunicare prezente în România, oferind servicii în întregul spectru al comunicărilor de marketing. Din grup fac parte în prezent următoarele agenții: BPN (media), Golin (relații publice), Initiative (media), Medic One (comunicare în domeniul medical și farmaceutic), MullenLowe (creație și producție publicitară) și Profero (creație și productie publicitară digitală).

Despre Initiative

Initiative este una dintre cele mai mari reţele independente de media din lume, asigurând servicii specializate de planificare şi cumpărare de media, de strategie, consultanţă de media şi new media. Initiative este membră a Interpublic Group of Companies şi este afiliată reţelei internaţionale Initiative Worldwide.
În România, Initiative este membră a grupului de companii din care mai fac parte agenţiile MullenLowe, BPN, Golin, Profero şi Medic One.

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată de Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 11 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

18
Oct

Studiu Bold by Lowe Group: Copiii din România petrec peste 5 ore pe zi pe rețelele sociale

București, 17 octombrie 2016

Aproximativ 85% dintre copiii din România cu vârste cuprinse între 5 și 16 ani și cu acces la internet intră zilnic online, aceștia petrecând, în medie, peste cinci ore pe zi pe rețelele sociale, arată un studiu realizat de iSense Solutions în exclusivitate pentru Lowe Group România.
Studiul este al treilea din seria Bold by Lowe Group și analizează comportamentul copiilor din trei categorii de vârstă – 5-7, 8-12 și 13-16 ani – în mediul digital. Datele arată că vârsta medie la care copiii primesc device-uri este de 8,5 ani pentru tabletă, 9 ani pentru computer, 10 ani pentru smartphone și 11 ani pentru alte dispozitive smart. Însă, chiar și înainte să aibă un device personal, cei mici au acces la dispozitivele părinților.
Tehnologia adusă în brațele copiilor de la o vârstă atât de fragedă produce schimbări de comportament atât în rândul generației tinere, cât și al mecanicilor decizionale din familie. 71% dintre părinți au declarat că își întreabă copiii ce produse să cumpere și 51% îi consideră pe cei mici foarte persuasivi, iar asta vine din creșterea încrederii în percepția lor, creștere datorată accesului la informație pe care aceștia îl au utilizând device-uri moderne. Miza noastră este una importantă: să înțelegem factorii care influențează noile modele comportamentale și să identificăm indiciile care ne pot ghida în pregătirea pe termen lung a unor strategii de comunicare potrivite și actuale pentru cei care vor deveni următorii noștri consumatori”, spune Adela Preda, Digital Creative Strategist, Profero.
Device-ul pe care copiii îl folosesc cel mai des este, deloc surprinzător, smartphone-ul, pe care aceștia petrec, în medie, 160 de minute pe zi, chiar 208 minute în cazul adolescenților de 13-16 ani. În același timp, se remarcă o preferință pentru tabletă în categoria de vârstă 5-7 ani.
Cei mici intră pe internet în special de acasă și obișnuiesc să urmărească videoclipuri muzicale, clipuri amuzante și de desene animate sau să stea pe rețelele sociale. Aceștia au, în medie, 14 aplicații instalate pe smartphone, cele mai folosite fiind cele de navigare pe internet, rețele sociale, jocuri și chat/messenger. Copiii mai mici preferă să se joace pe smartphone, în timp ce adolescenții socializează. Astfel, copiii au conturi pe mai multe rețele sociale, cele mai populare fiind Facebook (utilizată de 43% dintre aceștia și pe care petrec, în medie, 121 de minute pe zi), Whatsapp (11% / 72 minute), Instagram (2% / 67 minute) și Snapchat (1% / 62 minute).
Dacă nu comunici în social media, este ca și cum ai lăsa vitrina magazinului goală. Majoritatea respondenților ne confirmă faptul că, deși tendința este să blameze reclamele, sunt totuși fani declarați de branduri. Astfel, îi putem convinge prin conținut de calitate, nu prin cantitate și îi putem targeta prin crearea de pagini care să ii atragă prin postări din zona lor de interes”, adaugă Traian Năstase, Managing Partner iSense Solutions.
Peste jumătate dintre copii și-au făcut cont pe Facebook asistați de un părinte, ceea ce arată o preocupare a părinților față de activitatea socială din mediul digital a copiilor lor.
Pe Facebook, copiii dau, cel mai des, like la postările prietenilor și vorbesc pe chat, însă se remarcă o înclinație a adolescenților (peste 57%) să dea like la paginile brandurilor și ale vedetelor. În ceea ce privește publicitatea în mediul digital, adolescenții de 14-16 ani văd reclamele în special la începutul clipurilor video de pe YouTube, pe Facebook, pe site-uri și în interiorul unor aplicații sau jocuri. Dau click să afle mai multe în special pe Facebook (28%) și pe bloguri și doresc să cumpere produsul după ce au văzut reclama în interiorul unor jocuri sau pe Facebook.

Studiul a fost realizat de compania iSense Solutions în exclusivitate pentru Grupul Lowe și cuprinde atât metode calitative, cât și cantitative. Astfel, au fost realizate 4 focus grupuri cu copii cu vârsta între 8-12 ani, respectiv 13-16 de ani, iar studiul cantitativ a fost realizat pe adolescenţi cu vârsta între 14-16 ani și părinți cu copii cu vârsta între 5-16 ani. Datele au fost culese online prin intermediul Panelului ResearchRomania.ro și sunt reprezentative pentru mediul urban. Rezultatele au un grad de eroare de +/-6%.

Despre Bold by Lowe Group
Bold by Lowe Group este o inițiativă curajoasă a grupului Lowe menită să aducă ceva nou în industria de comunicare. Platforma include o serie de evenimente și studii realizate în parteneriat cu firma de cercetare iSense Solutions prin care sunt analizate cele mai recente și relevante informații și tendințe din domenii cheie din România, ajutând astfel brandurile să se poziționeze și să vândă mai bine. Bold by Lowe Group s-a lansat în luna mai a acestui an cu un studiu dedicat industriei de FMCG – „Cele mai noi tendințe ale românilor în ceea ce privește un stil de viață sănătos” și a continuat în luna iulie cu o analiză despre employer branding – „Millennials: Atitudini, așteptări, aspirații și decizii”, iar în luna octombrie cu un studiu despre „Digital Youth în România”.

Despre Grupul Lowe România
De peste 20 de ani pe piața locală, Lowe este unul din cele mai importante grupuri de comunicare prezente în România, oferind servicii în întregul spectru al comunicărilor de marketing. Din grup fac parte în prezent următoarele agenții: BPN (media), Golin (relații publice), Initiative (media), Medic One (comunicare în domeniul medical și farmaceutic), MullenLowe (creație și producție publicitară) și Profero (creație și productie publicitară digitală).

Despre Profero București

Profero București, afiliată la rețeaua internațională MullenLowe Profero, este una dintre cele mai mari agenții de digital advertising din România, cu o echipă de 42 de specialiști și o expertiză de peste 8 ani în piață, atât cu branduri locale, cât și internaționale.
Profero este parte a unuia dintre cele mai importante grupuri de comunicare de pe piață, Lowe România, din care mai fac parte Initiative, MullenLowe, Golin, Medic One și BPN.

Despre iSense Solutions
iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată de Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 11 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

14
Oct

Huawei lansează campania “Make it Possible Stories”

Cariera este importantă pentru aproximativ 65% dintre români, însă 34% dintre românii care lucrează deja își doresc un loc de muncă mai puțin stresant. De cealaltă parte, 39% dintre tinerii din categoria de vârstă 16-24 își doresc să devină faimoși prin intermediul realizărilor profesionale.

În plus, cele mai importante lucruri pe care românii și le doresc în general de la viață sunt independența financiară și mai mult timp petrecut împreună cu familia, potrivit unui studiu comandat de Huawei și realizat în prima jumătate a acestui an, de compania iSense Solutions.

Huawei își propune să îi inspire pe români și să le ofere modelele potrivite, așa că lansează campania “Make it Possible Stories”, prin intermediul căreia le oferă românilor exemplele unor oameni de succes, din domenii diferite, care reușesc să împace viața profesională cu cea de familie.

Timp de două luni, persoane publice, tineri antreprenori sau sportivi vor împărtăși propria versiune a ceea ce înseamnă “Make it Possible”, inclusiv felul în care tehnologia îi ajută să își facă timp pentru tot ceea ce contează pentru ei.

Astfel, Andreea Esca, jurnalist și om de televiziune, Anca Bucur, campioană Miss Fitness Universe, Matei Dima, vloggerul din spatele fenomenului BRomania, Ana Morodan, blogger de modă și antreprenoare, Radu Restivan, inițiatorul comunității 321sport, și alți 10 români cu povești de succes vor vorbi despre parcursul lor de până acum, și vor dezvălui, în unele cazuri, în premieră, planurile lor de viitor.

“Românii își iubesc familiile, dar, în același timp, își doresc să lupte pentru visele lor, așa că rămâne întrebarea: cum facem asta posibil? Nu ne dorim să le dăm un singur răspuns, ci să îi lăsăm să aleagă răspunsul potrivit, urmărind poveștile unor oameni care ne uimesc zi de zi prin tenacitatea cu care își duc la îndeplinire planurile. În plus, nu poate să nu ne bucure că toate aceste povești seamănă cu povestea Huawei: muncim și inovăm în permanență pentru a oferi clienților noștri tehnologii care să le facă viața mai ușoară” a declarat Alexandra Răuț, Brand Manager Huawei Romania.

Campania “Make it possible Stories” va include atât o serie de clipuri video inspiraționale, care vor fi postate pe pagina de Facebook Huawei Romania, cât și articole și reportaje, realizate în colaborare cu unele din cele mai apreciate publicații locale, și se va derula în perioada octombrie-decembrie 2016.

Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions pe un eșantion de 1.002 de respondenți, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 16 ani, din mediul urban din România. Rezultatele au un grad de eroare de +/-3.1%, la un nivel de încredere de 95%.

06
Oct

Studiu iSense Solutions: Cât de preocupați sunt românii de aspectul lor fizic

Bucureşti, 6 octombrie 2016: Aproape jumătate dintre românii din mediul urban (48%) au apelat în ultimul an la serviciile saloanelor de înfrumuseţare, în care au cheltuit aproximativ 130 de lei pe lună, arată un studiu realizat de compania iSense Solutions. În aceeași perioadă, 29% dintre români au mers la sala de fitness/aerobic, în timp ce doar 17% au călcat pragul saloanelor de masaj.

„Românii devin tot mai atenți la modul în care arată și se simt în propriul corp, iar acest lucru se datorează în mare parte diversificării și accesibilității ofertelor de pe această piață. Expansiunea rețelelor de săli sau saloane, care deschid centre cât mai aproape de locuințele sau de birourile oamenilor, precum și decizia companiilor de a include în pachetul de beneficii pentru angajați reduceri la abonamentele pentru sălile de fitness sau alte opțiuni ce încurajează un stil de viață sănătos au contribuit semnificativ la creșterea interesului românilor pentru acest tip de servicii”, a declarat Andrei Cânda, Managing Partner iSense Solutions.

Studiul confirmă că femeile continuă să fie principalii clienţi ai saloanelor de înfrumuseţare – 70% dintre acestea au apelat la astfel de servicii în ultimele 12 luni, față de 25% dintre bărbaţi. Cele mai multe dintre persoanele care merg la salon (62%) susțin că fac acest lucru, în medie, o dată pe lună sau mai des.

Principalele servicii pentru care românii merg la salon sunt: tuns (85%), pensat (48%), coafat (40%) şi manichiură (34%), iar la polul opus se află serviciile de coafat pentru ocazii speciale (26%), pedichiură (22%) şi machiaj (12%).

Deși sunt mai puțini bărbați care calcă pragul saloanelor de înfrumusețare, în comparație cu femeile, cei care fac acest lucru le frecventează mai des decât o fac femeile. Mai exact, 77% dintre bărbații care merg la salon apelează la aceste servicii lunar, față de doar 62% dintre femei.

Pe categorii de vârstă, persoanele de 18-34 de ani frecventează mai mult saloanele de înfrumusețare – 63%, față de 38% dintre persoanele de peste 34 de ani. De asemenea, datele pe regiuni arată că 62% dintre locuitorii din zona București-Ilfov au vizitat saloanele de înfrumusețare în ultimul an, fiind urmați de regiunea din Sud-Est (judeţele Brăila, Buzău, Constanţa, Galaţi, Tulcea, Vrancea). Potrivit studiului, 6 din 10 persoane necăsătorite/divortaţe/văduve au mers la saloane în ultimele 12 luni.

În ceea ce privește preocuparea românilor pentru mișcare, studiul arată că aceștia merg, în medie, de 8 ori pe lună la o sală de fitness/aerobic, unde cheltuiesc, în medie, 129 lei pe lună. Bărbații cheltuiesc semnificativ mai mult decât femeile cu această activitate (149 lei vs. 107 lei).

Sălile de fitness sunt frecventate mai des de persoanele mai tinere (40% dintre cei cu vârsta cuprinsă între 18 şi 34 de ani au fost în ultimul an la sală, față de 23% dintre cei peste 34 de ani). De asemenea, această activitate este practicată mai mult de cei cu venituri personale mari (49% dintre cei cu peste 3.000 de lei/lună) sau de persoanele necăsătorite/divorţate/văduve (38%).

Semnificativ mai puțini români (17%) decât cei care frecventează saloanele de înfrumusețare sau sălile de fitness/aerobic au mers la masaj în ultimele 12 luni. În schimb, ei au cheltuit mai mult pentru acest serviciu – în medie, 140 de lei pe lună. Cei mai mulți preferă masajul de relaxare (60%), urmat de cel terapeutic (39%) și anticelulitic (20%). În cazul femeilor, 52% dintre acestea apelează la mesajul de relaxare, iar 35% la cel anticelulitic.

Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions pe un eșantion de 893 de respondenți, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 18 ani, din mediul urban din România. Rezultatele au un grad de eroare de +/-3.2%, la un nivel de încredere de 95%.

Despre iSense Solutions
iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată de Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 12 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

04
Oct

Studiu in premiera: cine sunt utilizatorii Snapchat in Romania

Snapchat, aplicatia momentului la nivel mondial, devine din ce in ce mai utilizata si de adolescentii romani. Aplicatia de foto-video aduce in plus snaps-urile (mesajele) care dispar dupa 10 secunde, idee preluata si de Instagram prin serviciul Instragram stories.
In premiera in Romania, Evensys si iSense Solutions au realizat un studiu despre Snapchat, cu ocazia celei mai mari conferinte de social media din tara, Webstock. Rezultatele cercetarii au fost prezentate pe 30 septembrie, in cadrul unei conferinte dedicate noilor retele de socializare (Snapchat, Instagram si LinkedIn).
In acest moment, in spatiul urban, aplicatia este cunoscuta de 18% dintre cei intervievati. 31% dintre tinerii cu varste intre 18 si 24 de ani si-au facut un cont si 57% dintre acestia folosesc Snapchat-ul zilnic. In randul adolescentilor (14-17 ani) aplicatia este si mai folosita: 52% dintre adolescenti au cont pe Snapchat, iar 65% dintre ei o folosesc zilnic.
Spre comparatie, Facebook este folosit zilnic de 95% dintre utilizatorii din grupa de varsta 18-24 si de 92% de catre cei din grupa 14-17 ani.
In randul celor care utilizeaza aplicatia, timpul petrecut zilnic pe Snapchat este de 28 de minute, in timp ce Facebook inregistreaza o medie de 118 minute/zi, iar Instagram 43 de minute.
Timpul petrecut pe Facebook si pe Instagram este semnificativ mai mare, totusi, 40% dintre persoanele care utilizeaza cele 3 reţele postează mai multe clipuri video cu momente din viaţa lor pe Snapchat. In randul adolescentilor, procentul celor care aleg Snapchat in defavoarea Facebook si Instagram este si mai mare, 62%.
“Chiar daca deocamdata se adreseaza unei nise, cercetarea ne confirma ca Snapchat este o aplicatie de succes in Romania. Pana acum a reusit foarte bine sa capteze atentia adolescentilor (14-17 ani), dar se observa o evolutie pozitiva si in randul tinerilor cu varste intre 18-24 ani. In mai putin de jumatate de an, procentul utilizatorilor in acest interval de varsta a crescut cu 24%. Tinand cont de interesul romanilor pentru aceasta aplicatie, ne asteptam ca tot mai multe branduri sa introduca si Snapchat in strategia lor de comunicare”, a declarat Andrei Canda, Managing Partner, iSense Solutions.
Caracterul sau inovator plaseaza aplicatia pe locul 4 la nivelul populatiei (dupa Waze, Facebook si WhatsApp). Studiul realizat ofera date si despre interactiunea companiilor prin Snapchat, aratand ca 50% din toti cei intervievati isi doresc sa comunice cu brandurile pe aceasta cale, mai ales daca sunt reprezentative pentru domenii precum IT&C, fashion, cosmetice sau bauturi racoritoare. Dintre marcile cu care si-ar dori in mod special sa interactioneze altfel mentionam: Samsung, Apple, Zara, Adidas, Coca-Cola.
La nivelul intregului esantion, 38% au afirmat ca motivul principal pentru care folosesc aceasta aplicatie este acela de a comunica intr-un mod mai distractiv cu prietenii, alte motive fiind: de a distribui fotografii in care folosesc filtrele specifice, faptul ca tot ceea ce se publica e temporar si ca pot publica mai multe momente din viata lor.
Cercetarea realizata ofera si cateva sfaturi utile brandurilor care doresc sa integreze Snapchat-ul in strategia de comunicare. Acestea ar trebui sa intampine dorinta utilizatorilor de a primi coduri promotionale, intrari libere etc. sau de a se folosi de colaborari cu celebritati pentru a-si transmite mesajele. Companiilor le este recomandat nu numai sa aiba in vedere, dar ci sa si comunice prin Snapchat, transmitand imagini naturale, in concordanta cu stilul de viata al publicului tinta si, desigur, fara a uita sa-si foloseasca spontaneitatea si simtul umorului.
Studiul a fost realizat pe un esantion de 1059 de respondenti, cu varste de 14+ ani care detin smartphone, esantionul fiind reprezentativ pentru mediul urban.

Despre iSense Solutions
iSense Solutions – The Modern Consumer Company foloseste cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din Romania si ofera servicii integrate de marketing: cercetare, consultanta in marketing si comunicare, digital si vanzari. Compania a fost fondata de Traian Nastase si Andrei Canda, specialisti cu peste 11 ani de experienta in domeniul cercetarii de piata si cu o expertiza academica solida, fiind doctori in Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informatii puteti gasi pe www.isensesolutions.ro si www.researchromania.ro.

Despre Evensys
EVENSYS este o companie de planificare de evenimente, cu peste 10 ani de experienta in organizarea de evenimente business. Evensys este specializata exclusiv pe dezvoltarea de conferinte si de seminarii proprii, ce acopera sapte domenii de activitate: Marketing & Comunicare, Internet & New Media, Financiar & Investitii, HR, Real Estate, Production si Retail. Evenimentele organizate trateaza tematici actuale, care privesc atat industria de business locala, cat si cea din Europa Centrala si de Sud-Est.

13
Jul

Lowe Group și iSense Solutions lansează al doilea studiu al seriei Bold by Lowe Group: Millennials, o generație cu așteptări mari pe piața muncii

Deși peste jumătate dintre reprezentanții generației Millennials susțin că sunt mulțumiți cu locul lor de muncă, doar 20% l-ar recomanda altor persoane, potrivit unui studiu realizat de compania iSense Solutions pentru grupul Lowe în cadrul platformei Bold by Lowe Group. De asemenea, doar jumătate dintre tineri își doresc o carieră la actualul loc de muncă.

Multe dintre companiile care activează în acest moment pe piața noastră, indiferent de sectorul de activitate, se confruntă cu provocări foarte mari de recrutare și retenție a tinerilor din cohorta Millennials pentru că nu știu cum să-i abordeze și să comunice cu ei.

Ne-am propus, în cel de-al doilea studiu al seriei Bold by Lowe Group, să identificăm atitudinile, așteptările, aspirațiile și deciziile generației Millennials în plan profesional pentru a ne ajuta clienții să-și dezvolte în mod eficient și adecvat brandul de angajator”, spune Hortensia Năstase, Vicepreședinte Creative Services, Grupul Lowe România.

Studiul analizează două categorii de vârstă ce formează generația Millennials, sub și peste 25 de ani, și oferă o comparație între aceștia și totalul persoanelor cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani, angajate sau în căutarea unui loc de muncă.

Datele arată că fidelitatea tinerilor față de locul de muncă este mai mică, aceștia aflându-se deja la al doilea (18-25 ani) sau la al treilea job (26-34 ani). Mai mult, doar 40% (18-25 ani), respectiv 49% (26-34 ani) lucrează în domeniul în care s-au pregătit.

Este de remarcat faptul că tinerii vor sa se îndepărteze de domeniul în care lucrează cei mai mulți dintre ei: alimentație, comerț, restaurant, vânzări și turism, fiind mai interesați de domeniile IT, telecomunicații, management, marketing și comunicare.

„Millennials sunt mai exigenți cu angajatorul și mai puțin atașați de job. Caută online informații despre compania care îi cheamă la interviu, despre posibilul viitor manager. Acum, mai mult decat oricând, este important pentru companii să își gestioneze imaginea de angajator și să investească în programe de motivare și fidelizare a acestora”, adaugă Traian Năstase, Managing Partner iSense Solutions.

Tinerilor cu vârsta între 18-25 de ani le place să socializeze la locul de muncă. Astfel, ei consideră că sunt mai sociabili la birou (80% vs. 71% total angajați), dar mai puțin sociabili în viața de zi cu zi (67% vs. 71% total angajați).

Principalii factori care îi determină să accepte un job sunt programul (48% dintre ambele categorii de vârstă) și salariul (pentru 39% din 18-25 ani, respectiv 42% din 26-34 ani). Millennials de 18-25 de ani lucrează, în medie, 8,3 ore pe zi și câștigă un salariu lunar mediu de 1.388 RON, însă își doresc să câștige cu aproximativ 1.408 RON mai mult, în timp ce tinerii din categoria 26-34 de ani lucrează, în medie 8,7 ore pe zi, câștigă aproximativ 1974 RON pe lună și își doresc cu 1.342 RON mai mult. În schimb, doar 18% dintre cei de 26-34 de ani, respectiv 34% dintre cei de 18-25 de ani sunt mulțumiți de creșterile salariale din ultimele 12 luni.

În ceea ce privește beneficiile căutate, Millennials nu se deosebesc de celelalte generații, primele de sărbători, de vacanță și al 13-lea salariu fiind în topul preferințelor.

Millennials se apropie de celelalte generații și când vine vorba despre obiective profesionale, siguranța locului de muncă, veniturile mari și dezvoltarea profesională fiind pe primele locuri, însă se remarcă interesul lor mai ridicat față de cel al altor generații pentru poziții de management (29% din 18-25 ani, 28% din 26-34 ani) și pentru afaceri proprii, ce le oferă mai multă libertate (32%, respectiv 31%).

De asemenea, tinerii evită companiile de stat (până în 20% lucrează în companii de stat vs. 37% total angajați). Cei de 18-25 de ani preferă multinaționalele (41%), în timp ce Millennials de 26-34 de ani au lucrat deja în multinaționale și acum vor business-uri locale (50%).

Studiul a fost realizat de compania iSense Solutions special pentru Grupul Lowe și cuprinde atât metode calitative, cât și cantitative. Astfel, au fost realizate 2 focus grupuri cu angajați între 18-24 de ani, respectiv 26-34 de ani.

Datele au fost culese online prin intermediul Panelului ResearchRomania.ro. Eșantionul a fost de 770 de respondenți. Datele sunt reprezentative pentru mediul urban, pentru persoane angajate sau care intenționează să se angajeze. Rezultatele au un grad de eroare de +/-3,7%.

Bold by Lowe Group este o inițiativă curajoasă a grupului Lowe menită să aducă ceva nou în industria de comunicare. Platforma include o serie de evenimente și studii realizate în parteneriat cu firma de cercetare iSense Solutions prin care sunt analizate cele mai recente și relevante informații și tendințe din domenii cheie din România, ajutând astfel brandurile să se poziționeze și să vândă mai bine.

Bold by Lowe Group s-a lansat în luna mai a acestui an cu un studiu dedicat industriei de FMCG – „Cele mai noi tendințe ale românilor în ceea ce privește un stil de viață sănătos” și a continuat în luna iulie cu o analiză despre employer branding – „Millennials: Atitudini, așteptări, aspirații și decizii”.

31
May

Cele mai noi tendințe ale românilor în ceea ce privește un stil de viață sănătos

Platforma Bold by Lowe Group se lansează cu un studiu iSense Solutions:

Cele mai noi tendințe ale românilor în ceea ce privește un stil de viață sănătos

 

București, 31 mai 2016

Nouă din zece români au luat măsuri în ultimele 12 luni pentru a avea un stil de viață mai sănătos, arată un studiu realizat de compania iSense Solutions pentru grupul de comunicare Lowe. Opt din zece asociază acest lucru cu alimentația, în vreme ce aproape toți consumatorii români consideră că acasă este locul în care mănâncă cel mai sănătos.

Acesta este primul studiu din cadrul inițiativei Bold by Lowe Group, o platformă lansată recent de grupul de comunicare Lowe cu scopul de a analiza principalele tendințe din industrii cheie din România.

„Grupul nostru este o compilație eclectică de branduri, personalități și personaje, însă ceea ce ne unește este curajul de a face lucrurile diferit și, mai ales, în felul nostru. Așa se numește și platforma noastră – Bold by Lowe Group, care își propune să se uite la procesul de marketing, la industrii și la români dintr-o altă perspectivă. Prima industrie pentru care furnizăm un serial de insight-uri care ajută brandurile să se poziționeze și să vândă mai bine este FMCG, probabil cea mai dinamică și competitivă industrie din România”, afirmă Hortensia Năstase, Vicepreședinte Creative Services, Grupul Lowe România.

Potrivit studiului, pe lângă alimentație (indicată de 83% dintre români), alți factori asociați cu un stil de viață sănătos sunt mișcarea (79%), eliminarea stresului și odihna (60%), precum și consumul de apă (50%).

„Comparativ cu ce au făcut în ultimul an, semnificativ mai mulți români (56% vs 26%) își propun pentru anul următor să reducă nivelul de stres la care sunt supuși, cu scopul de a-și îmbunătăți stilul de viață. De aceea, recomandarea noastră este ca brandurile, pe lângă asocierea cu o alimentație sănătoasă și mișcare, să se concentreze și pe relaxarea consumatorilor”, explică Traian Năstase, Managing Partner, iSense Solutions.

În schimb, principalele bariere pe care românii le sesizează în a avea un stil de viață sănătos sunt lipsa timpului (54%), serviciul (40%) și lipsa banilor (35%), urmate de oboseală (32%) și de stres (29%).

„Pentru a ajuta consumatorul modern să economisească timp, brandurile trebuie să pună accent pe produse sănătoase ce pot fi consumate în mers, cu ambalaje practice și cu gramaj adecvat. De asemenea, sunt încurajate serviciile care facilitează consumul de alimente sănătoase la birou, cum ar fi livrarea directă sau instalarea unor automate cu astfel de produse”, adaugă Andrei Cânda, Managing Partner iSense Solutions.

Aproape 60% dintre români sunt atenți cu ceea ce mănâncă, 40% dintre consumatori acordând chiar o mare importanță alimentației. Astfel, românii sunt dispuși să plătească cu până la 10% pentru un produs mai sănătos. Printr-un produs alimentar sănătos, aceștia înțeleg: să nu conțină E-uri sau conservanți (87%), să fie bio/eco/organic (55%), să aibă conținut ridicat de vitamine (54%) sau să aibă un termen de valabilitate redus (43%).

De asemenea, mai mult de jumătate dintre consumatori (53%) consideră că mesele în oraș sunt nesănătoase (53%), 40% dintre angajați susțin că mănâncă nesănătos la serviciu, în timp ce 34% dintre români asociază alimentația nesănătoasă cu perioada de concediu. Drept urmare, românii gătesc acasă cel puțin săptămânal (96%), doar 15% mănâncă în restaurante (excluzându-le pe cele fast-food) sau cumpără mâncare gătită din hipermarket/supermarket, iar 13% mănâncă la restaurante de tip fast-food.

În ceea ce privește regimurile alimentare, studiul relevă că 40% dintre români sunt preocupați de dietele de slăbire, în timp ce 2% sunt vegetarieni.

O tendință care influențează puternic industria FMCG este orientarea către produsele bio/eco. Astfel, 70% dintre consumatori au afirmat că, în comparație cu acum doi ani, consumă mai multe produse de acest tip, pe care le cumpără direct de la micii producători (62%), din hipermarket/supermarket (56%), din piață (41%) sau de la târguri cu specific (34%).

Un alt aspect analizat în cadrul studiului îl constituie obiceiurile românilor în materie de mișcare fizică. Astfel, 7 din 10 români susțin că fac mișcare săptămânal și 2 din 10 zilnic, iar principalele activități fizice preferate sunt mersul pe jos cel puțin 30 de minute (practicat de 76%), mersul pe bicicleta (31%), fitnessul (17%) și sporturile de echipă (12%). Studiul remarcă rolul tot mai mare pe care îl are tehnologia în îmbunătățirea stilului de viață – 21% dintre români își măsoară activitățile fizice cu ajutorul smartphone-ului, 14% folosesc cântarul inteligent, 7% pedometrul, 6% ceasurile inteligente și 5% brățările de fitness.

Studiul a fost realizat de compania iSense Solutions special pentru Grupul Lowe, online pe un eșantion de 1.011 respondenți, membri ai Panelului ResearchRomania.ro, și prin intermediul a trei focus group-uri. Datele sunt reprezentative pentru utilizatorii de internet cu vârsta de peste 15 ani, din mediul urban din România. Rezultatele au un grad de eroare de +/-3.08%, la un nivel de încredere de 95%.

Studiul poate fi pus la dispoziția doritorilor printr-un mail la dana.marinescu@mullenlowe.com.

 

Despre Grupul Lowe România

De peste 20 de ani pe piața locală, Lowe este unul din cele mai importante grupuri de comunicare prezente în România, oferind servicii în întregul spectru al comunicărilor de marketing. Din grup fac parte în prezent următoarele agenții: BPN (media), Golin (relații publice), Initiative (media), Medic One (comunicare în domeniul medical și farmaceutic), MullenLowe (creație și producție publicitară) și Profero (creație și productie publicitară digitală).

 

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 11 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

 

 

 

 

14
Apr

iSense Solutions @Mobifest: Românii obișnuiesc să utilizeze smartphone-ul seara, pentru a se relaxa

Bucureşti, 14 aprilie 2016: Cei mai mulți români (89%) utilizează smartphone-ul în special acasă, iar momentul zilei în care aceste dispozitive sunt folosite cel mai mult este seara, când oamenii se întorc de la serviciu și se relaxează, arată un studiu realizat de compania iSense Solutions.  Informaţiile prezentate în exclusivitate în cadrul forumului de mobile marketing Mobifest, organizat de Evensys, oferă profesioniştilor din domeniu date importante pentru targetarea consumatorului în mediul mobil.

Potrivit studiului, alte locuri în care posesorii de smartphone folosesc acest dispozitiv sunt la serviciu (65%), în mijloacele de transport în comun (64%), pe drum (64%), în cafenele (58%), la restaurante (50%) și chiar la evenimente sociale/ petreceri (43%). Totuși, deși abonamentele și cartelele de telefonie care includ internet au devenit din ce în ce mai accesibile, 54% dintre utilizatorii de smartphone preferă să se conecteze la internet prin intermediul rețelelor wireless.

„Deoarece smartphone-ul a devenit o extensie a noastră, mediul mobil a început să aibă o importanţă vitală în strategiile oamenilor de marketing, care includ în promovarea serviciilor şi produselor companiilor elemente de engagement special create pentru a targeta consumatorii. Aceştia sunt încurajaţi să apeleze la un spectru larg de conţinut digital, care presupune concursuri, imagini, aplicaţii interactive, toate menite să mențină consumatorul permanent conectat şi interesat de brand-ul promovat”, a declarat Andrei Cânda, Managing Partner iSense Solutions.

Totodată, numărul de activități diferite pe care utilizatorii le realizează pe smartphone cel puțin o dată pe zi a crescut de la 8 în 2014 la 9 în 2016. Cele mai comune utilizări ale telefonului, exceptând vorbitul şi trimisul sms-urilor, sunt accesarea site-urilor web (87% dintre deţinătorii de smartphone practică această activitate zilnic în 2016, faţă de 68% în 2014), a reţelelor sociale (85% în 2016 vs. 64% în 2014) şi a e-mailului (79% în 2016 vs. 65% în 2014). De asemenea, românii folosesc smartphone-ul pentru a vorbi pe chat, pentru a realiza şi edita poze, pentru a se juca sau pentru a asculta muzică.

În ceea ce privește conținutul video, 82% dintre utilizatorii de smartphone urmăresc videoclipuri pe telefoanele lor. Dintre aceștia, 66% preferă să le vadă pe site-urile online, iar 55% prin diferite aplicaţii precum Youtube, Facebook, Instagram, 9GAG şi Snapchat. Cele mai urmărite sunt clipurile muzicale (77%), urmate de cele funny (73%) şi de tutoriale (47%).

Studiul mai arată că românii obişnuiesc să folosească telefonul inteligent atunci când privesc la televizor (68%), manâncă singuri (60%), ascultă radio (54%), folosesc internetul pe PC/laptop/tablet (51%) sau când citesc o carte sau un ziar în format fizic (19%). Mai mult, aceste medii îi pot determina să caute mai multe informații pe smartphone, cele mai convingătoare canale în acest sens fiind TV-ul (48% dintre utilizatorii de smartphone au căutat cel puțin o dată informații pe acest dispozitiv în urma vizionării unui lucru interesant la TV) şi internetul (46%).

Smartphone-ul a devenit o sursă de informare pentru consumatorii români, 92% dintre utilizatori căutând pe acest dispozitiv cel puţin o dată informaţii despre un produs, înainte de a-l cumpăra. Principalele informaţii  de care sunt interesaţi sunt legate de preţ, caracteristici detaliate despre produs şi păreri ale altor consumatori despre acesta. În plus, 34% dintre deţinătorii de smartphone afirmă că fac achiziţii săptămânal prin intermediul telefonului, principalele produse căutate cu scopul de cumpărare fiind cele electronice (25%), urmate de haine şi accesorii, care sunt din ce în ce mai căutate pe dispozitivele mobile (14% în 2016 faţă de 8% în 2014).

Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions, special pentru Mobifest, pe un eșantion de 1.029  de respondenți, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta intre de peste 18 ani, din mediul urban din România, iar culegerea datelor a fost realizată în perioada 2-5 aprilie 2016. Rezultatele au un grad de eroare de +/-3.06%, la un nivel de încredere de 95%.

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată  de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 11 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

Despre Evensys

EVENSYS este o companie de planificare de evenimente, cu peste 10 ani de experiență în organizarea de evenimente business. Evensys este specializată exclusiv pe dezvoltarea de conferințe și de seminarii proprii, ce acoperă șapte domenii de activitate: Marketing & Comunicare, Internet & New Media, Financiar & Investiții, HR, Real Estate, Production și Retail. Evenimentele organizate tratează tematici actuale, care privesc atât industria de business locală, cât și cea din Europa Centrală și de Sud-Est.

29
Mar

Studiu MasterCard: numărul românilor care fac zilnic plăți cu cardul a crescut cu 45% între martie și decembrie 2015

  • Cele mai uzuale plăți sunt de valoare mică, trei sferturi dintre respondenți afirmând că au utilizat cardul pentru plata unor cumpărături în valoare de până la 75 lei
  • Unu din cinci români plătește cu cardul cumpărături a căror valoare nu depășește 10 lei
  • Plățile contactless intră în rutina consumatorilor români – creștere de 160% a numărului celor care efectuează plăți contactless, între martie și decembrie anul trecut

BUCUREȘTI – 29 martie 2016 – Unu din cinci români utilizează cardul pentru plata cumpărăturilor cu valori mai mici de 10 lei, arată rezultatele unui studiu MasterCard, care a analizat comportamentul de utilizare a cardurilor în România. Cele mai uzuale plăți cu cardul sunt de valoare mică, trei sferturi dintre participanții la studiu afirmând că, de regulă, utilizează cardul pentru achiziționarea unor cumpărături de până la 75 lei.

Această tendință este încurajatoare, arătând o schimbare de mentalitate la nivelul pieței locale: migrarea dinspre numerar înspre plățile electronice pare să-și facă loc în comportamentul de consum al românilor, dacă luăm în considerare faptul că 85% dintre respondenți afirmă că utilizează cardul pentru plata cumpărăturilor curente. De altfel, 4 din 5 români preferă cardurile pentru că astfel evită să poarte numerar asupra lor, în timp ce 67% apreciază uşurinţa cu care sunt realizate plăţile în acest fel.

Potrivit studiului, cardurile sunt tot mai des utilizate pentru plata cumpărăturilor cotidiene. În decembrie 2015, numărul celor care efectuau zilnic plăți cu cardul era cu 45% mai mare faţă de luna martie a aceluiași an. Acest rezultat indică o evoluție îmbucurătoare la nivelul pieței, susținută și de faptul că ponderea românilor care dețin un card bancar a fost în creștere pe parcursul lui 2015, ajungând în luna decembrie până la 95% în rândul adulților care locuiesc în zonele urbane din România şi care folosesc internetul.

Boom-ul anului trecut în piața de carduri din România aparține segmentului contactless. Simplă, rapidă și sigură, metoda de plată contactless devine una dintre metodele preferate de plată ale utilizatorilor de carduri. Între primul și ultimul trimestru ale anului trecut, ponderea respondenților care afirmau că obișnuiesc să efectueze plăți contactless a crescut cu 160%. În decembrie 2015, 4 din 10 dintre respondenţi se declarau obişnuiţi să efectueze plăți contactless, confirmând tendința de creștere în popularitate a acestei metode de plată.

“Campaniile derulate de MasterCard în România pe parcursul anului trecut au scos în evidență beneficiile plăților cu cardul, atât pentru consumatori, cât și pentru economie, în ansamblu, și ne bucurăm să vedem rezultatele acestora – rate accelerate de creștere, care arată că tot mai mulţi români îşi însuşesc comportamentul de plată cu cardul. Ne-am concentrat eforturile pe educaţie financiară şi vom continua să facem acest lucru şi în campaniile de anul acesta, concomitent cu implementarea unor inovaţii care să facă experienţa la plată cât mai uşoară, confortabilă şi rapidă” a declarat Cosmin Vladimirescu, General Manager al MasterCard pentru România.

De altfel, rezultatele campaniilor de educaţie financiară par să fie deja vizibile, doar 12% dintre respondenți afirmând că nu știu sau nu sunt obișnuiți să plătească prin intermediul cardului. Astfel, gradul scăzut de penetrare a plăților cu cardul în România poate fi atribuit în mare parte infrastructurii reduse de acceptare, 41% dintre respondenți invocând acest motiv, atunci când au fost rugați să menționeze de ce nu utilizează cardul la plată.

Studiul a analizat și percepția consumatorilor români asupra plăților cu cardul pe Internet, reliefând faptul că majoritatea consumatorilor conştientizează beneficiile acestui tip de cumpărături. Astfel, 57% dintre aceştia au menţionat ca principal avantaj al plăților online cu cardul faptul că astfel pot face plăți oricând și de oriunde doresc. Pe de altă parte, securitatea datelor și încrederea în unele pagini ale comercianților, deși într-o ușoară scădere, rămân principalele preocupări ale utilizatorilor de carduri din România când vine vorba de efectuarea cumpărăturilor online.

Studiul se bazează pe sondaje Omnibus realizate în lunile martie şi decembrie 2015, în mediul urban, în rândul utilizatorilor de Internet cu vârsta de peste 18 ani, de compania de cercetare iSense Solutions, pentru MasterCard.

Despre MasterCard

MasterCard (NYSE: MA), www.mastercard.com, este o companie de tehnologie in industria globală de plăți. Operăm cea mai rapidă rețea de procesare a plăților din lume, oferind un liant între consumatori, instituții financiare, comercianți, autorități și companii din peste 210 țări și teritorii. Produsele și soluțiile MasterCard fac activitățile zilnice de comerț – cum ar fi cumpărăturile, călătoriile, derularea unei afaceri sau managementul finanțelor – mai simple, mai sigure și mai eficiente pentru toată lumea. Urmăriți-ne pe Twitter: @MasterCardNews, participati la discuțiile de pe blogul Beyond the Transaction și înregistrați-vă pentru cele mai noi știri.

Sursa: MasterCard

01
Mar

iSense Solutions: Aproape 80% dintre români sunt de acord cu legea împotriva fumatului în spațiile publice

Bucureşti, 1 martie 2016: Aproape 8 din 10 români din mediul urban (78%) sunt de acord cu legea interzicerii fumatului în spații publice, care urmează să intre în vigoare la data de 17 martie, arată un studiu realizat de compania iSense Solutions. În același timp, aproximativ jumătate (52%) dintre românii din mediul urban, care utilizează internetul, susțin că vor continua să iasă în oraș cu aceeași frecvență ca până acum.

grafic_fumat-300

Potrivit studiului, nefumătorii sunt de acord, într-o proporție covârșitoare (92%), cu legea împotriva fumatului în spațiile publice. Mai mult decât atât, 71% dintre românii din mediul urban (88% dintre nefumători) susțin că sunt mulțumiți sau foarte mulțumiți de noua lege.

„Este de remarcat faptul că fumătorii, deși decizia le limitează posibilitățile de a fuma, par a conștientiza, totuși, necesitatea acestei reglementări. Spre exemplu, peste jumătate dintre fumători (56%) susțin că sunt de acord cu noua lege, în timp ce 45% se declară chiar mulțumiți sau foarte mulțumiți de aceasta”, afirmă Andrei Cânda, Managing Partner iSense Solutions.

În schimb, datele iSense Solutions arată că bărbații sunt într-o proporție mai mare nemulțumiți de această decizie (19%), în comparație cu femeile (16%).

„Dincolo de opinia generală cu privire la această lege, foarte important va fi impactul resimțit în industria HORECA, întrucât ar putea fi afectată frecvența cu care oamenii vor alege să își petreacă  timpul liber în baruri și restaurante. Am remarcat, însă, că sunt mai mulți cei care susțin că vor ieși mai des în oraș (21%) față de cei care declară că vor ieși mai rar (11%), în timp ce 15% nu sunt încă deciși, astfel că impactul s-ar putea să nu fie atât de dramatic precum era preconizat la inițierea legii”, adaugă Traian Năstase, Managing Partner iSense Solutions.

Studiul arată că 30% dintre nefumători vor ieși mai mult în oraș, în timp ce tot 30% dintre fumători spun că vor ieși mai puțin decât înainte. De asemenea, 4% dintre fumători spun că vor ieși mai mult, în timp ce doar 1% dintre nefumători vor ieși mai puțin. În cazul persoanelor care au afirmat că vor ieși în aceeași măsură ca înainte, procentul dintre fumători și nefumători este aproximativ egal, de 50%, iar semnificativ mai mulți fumători decât nefumători nu s-au decis încă (19% față de 12%).

În România, un fumător consumă, în medie, 12 țigări pe zi, în condițiile în care 90% dintre persoanele care s-au declarat ca fiind fumătoare au afirmat că fumează maximum un pachet pe zi, arată studiul iSense Solutions. Cel mai mult fumează persoanele din categoria de vârstă 35-44 de ani (în medie, 15 țigări/zi). De asemenea, bărbații fumează mai mult decât femeile (14 versus 11 țigări pe zi). Mai mult decât atât, persoanele căsătorite sau care se află într-o relație fumează mai mult decât persoane celibatare (13 țigări vs. 10 țigări zilnic).

În ceea ce privește preferințele fumătorilor, 84% dintre aceștia fumează țigări normale, fără arome. Alți 16% aleg țigările mentolate și 5% cele cu alte arome. De asemenea, 6% dintre fumători preferă tutunul rulat și 5% țigările electronice.

Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions pe un eșantion de 893  de respondenți, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 18 ani, din mediul urban din România, iar culegerea datelor a fost realizată în luna februarie, 2016. Rezultatele au un grad de eroare de +/-3.2%, la un nivel de încredere de 95%.

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată  de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 10 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

26
Feb

iSense Solutions @Digital Marketing Forum: 8 din 10 români schimbă canalul TV în timpul pauzei publicitare

 

Bucureşti, 25 februarie 2016: Consumatorii români evită reclamele de la televizor, 80% dintre aceștia schimbând canalul în timpul pauzei publicitare, arată un studiu realizat de compania iSense Solutions. Datele au fost prezentate în exclusivitate în cadrul Digital Marketing Forum, cel mai cunoscut eveniment despre promovarea în mediul online, organizat anual de Evensys.

Principalul motiv pentru care românii nu sunt interesaţi de reclamele de la televizor, potrivit studiului iSense Solutions, este faptul că le consideră plictisitoare şi repetitive. În același timp, 2 din 10 români au instalate programe de Ad Block pentru publicitatea online.

„Datele noastre confirmă că brandurilor le este din ce în ce mai dificil să ajungă la un consumator care nu mai are răbdare, care este multiscreen și multitasking și care nu mai este dispus să-și piardă timpul sau să accepte mesaje cu care nu rezonează. Acest trend va reconfigura industria de marketing și publicitate, întrucât brandurile vor fi nevoite să se concentreze pe conținut relevant, adaptat nevoilor și așteptărilor publicului pe care îl targetează”, a declarat Traian Năstase, Managing Partner iSense Solutions.

În timpul pauzei publicitare, 5 din 10 români mănâncă sau fumează, ceea ce arată o axare a consumatorului pe plăceri și pe propria persoană. De asemenea, consumatorii sunt multiscreen în timpul reclamelor de la TV, 60% utilizând în mod obișnuit smartphone-ul și 56% laptopul sau PC-ul. Sunt preferate activitățile de relaxare – aceștia accesează social media (66% de pe smartphone și 70% de pe laptop/PC) sau se joacă diverse jocuri (46% pe smartphone, 47% pe laptop/PC).

Totodată, 7 din 10 consumatori vorbesc cu alte persoane, pe parcursul reclamelor TV, iar principalele canale digitale prin care ei comunică sunt: email-ul (64% utilizat de pe smartphone, iar 76% de pe laptop/PC) și messenger-ul (49% – smartphone, 49% –  laptop/PC), în timp ce 69% dintre  aceștia vorbesc la telefon şi 50% trimit sms-uri.

Studiul mai arată că, în timpul pauzei publicitare de la televizor, consumatorii caută informaţii diverse pe smartphone (65%) sau pe laptop/PC (72%). Cele mai căutate informații online sunt cele referitoare la vreme (46%), reduceri/promoţii (36%), sănătate şi medicină (34%), sport (29%), bancuri/horoscop (27%), călătorii şi vacanţe (25%).

Potrivit datelor iSense Solutions, sursele de informație care influențează consumatorul să cumpere un produs, indiferent de tipul produsului, sunt: propria experienţă (59%), motoarele de căutare (54%), recomandările de la prieteni/rude (50%), site-urile magazinelor online (47%), site-urile producătorilor (43%), informaţiile direct din magazin (41%) și site-urile care evaluează diverse produse (40%).

Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions, special pentru Digital Marketing Forum, pe un eșantion de 500  de respondenți, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta intre 18-65 ani, din mediul urban din România, iar culegerea datelor a fost realizată în luna februarie 2016. Rezultatele au un grad de eroare de +/-4,3%, la un nivel de încredere de 95%.

p1

 

p222-vert

p3

p4

p51

p52

 

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată  de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 10 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

Despre Evensys

EVENSYS este o companie de planificare de evenimente, cu peste 10 ani de experiență în organizarea de evenimente business. Evensys este specializată exclusiv pe dezvoltarea de conferințe și de seminarii proprii, ce acoperă șapte domenii de activitate: Marketing & Comunicare, Internet & New Media, Financiar & Investiții, HR, Real Estate, Production și Retail. Evenimentele organizate tratează tematici actuale, care privesc atât industria de business locală, cât și cea din Europa Centrală și de Sud-Est.

20
Jan

Studiu Bitdefender: Jumătate dintre românii infectați cu viruși ransomware au plătit ca să își recupereze datele

48% dintre romanii victime ale clasei de viruși ransomware au plătit pentru a-și recupera datele personale de pe terminalul blocat de cea mai prolifică amenințare a momentului, arată un studiu realizat de iSense Solutions, la comanda Bitdefender.

Astfel, probabilitatea ca hackerii să facă bani de pe urma acestui tip de software periculos este foarte ridicată, în condițiile în care 52% dintre utilizatorii de internet spun că sunt dispuși să achite o sumă de bani în eventualitatea unei infectări și a pierderii accesului la informații.

Raportările interne ale Bitdefender nu fac decât să întărească amploarea amenințării ransomware. Datele arată că mai bine de jumătate dintre fișierele malware care se adresează utilizatorilor din România conțin unele forme ale clasei de viruși ransomware: preponderent Cryptowall, CryptoLocker și alte variante.

Amenințările cibernetice de tip ransomware, care vizează atât consumatori individuali, cât și companii, au făcut de 20 de ori mai multe victime la nivel mondial în ultimul an față de anul precedent prin blocarea dispozitivelor și solicitarea de recompense și au depășit, în premieră, nivelul de 1.000.000 de mostre unice de viruși. Utilizatorii sistemelor de operare Windows, Android, Linux și, în viitor, Mac OS riscă să li se blocheze dispozitivele mobile și conținutul acestora de către un virus de tip ransomware, care solicită o răscumpărare cu o valoare medie cuprinsă între 100 și 500 de dolari pentru deblocarea terminalelor criptate, prin furnizarea codului de decriptare corespunzător.

Potrivit studiului realizat de Bitdefender, românii spun că ar plăti în primul rând pentru programele software din computer, urmate de documentele de serviciu și de fotografiile personale. Suma medie pe care ar fi dispuși să o plătească este de 550 de lei.

Studiul mai arată că un sfert dintre respondenți nu știu sau nu au auzit de ransomware, iar 3% îl asociază cu alte produse sau servicii (automobile, branduri de cosmetice, nume de orașe, etc.). Totuși șapte din zece români chestionați au asociat denumirea ransomware cu un virus informatic cu caracter general, în timp ce mai puțin de jumătate (47%) l-au definit în mod corect drept „un virus care împiedică sau limitează accesului la datele de pe computer”.

Principalele surse de infectare a terminalelor cu virușii de tip ransomware sunt paginile de internet compromise, e-mail-urile primite și fișierele provenite din surse îndoielnice, conform opiniilor celor chestionați. În plus, 71% dintre români au perceput ransomware drept o amenințare constantă pe durata anului calendaristic, independentă de evenimente precum Black Friday, sărbătorile de iarnă, Paștele sau Ziua Îndrăgostiților.

Specialiștii Bitdefender anticipează că versiunile din 2016 ale ransomware nu se vor mai limita doar la criptarea fișierelor și la solicitarea de recompensă, ci vor trece la șantajul utilizatorilor și amenințarea lor cu publicarea fotografiilor sau documentelor pe Internet, dacă recompensa nu este plătită. Astfel, deși victimele vor putea să recupereze gratuit datele criptate de pe Internet, acestea vor putea fi accesate și de către terți, cauzând importante prejudicii de imagine.

Bitdefender 2016, suita de soluții destinată consumatorilor casnici, utilizează o tehnologie inovativă capabilă să protejeze datele personale ale utilizatorilor de temuții viruși de tip ransomware. Pentru a detecta și bloca astfel de amenințări, Bitdefender interzice aplicațiilor de origine incertă să șteargă sau să modifice documente, imagini sau videoclipuri stocate în directoarele populare, precum My Documents, My Pictures sau My Videos. Funcționalitatea Ransomware Behavioral Detection (RBD) analizează activitatea tuturor aplicațiilor pentru a detecta comportamente similare clasei de viruși ransomware și pentru a bloca orice aplicație care încearcă să cripteze date de pe terminalul utilizatorului.

Studiul iSense Solutions a fost realizat la comanda Bitdefender în România, Statele Unite ale Americii, Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, Germania, Franța și Danemarca, în cursul lunii noiembrie 2015, pe un eșantion reprezentativ de 2.608 respondenți la nivel de vârstă, sex și regiune în piețele vizate. Marja de eroare pentru studiul de pe piața locală este de ±6,88% la un nivel de încredere de 95%.

Sursa: bitdefender.ro

18
Jan

iSense Solutions: Jumătate dintre românii din mediul urban au cel puțin un animal de companie

Bucureşti, 14 ianuarie 2016: Aproape jumătate (48%) dintre românii din mediul urban, cu acces la internet, deţin animale de companie, arată un studiu realizat de compania iSense Solutions. Cei mai mulți dintre aceștia au în grijă câini (65%) și pisici (52%).

Topul celor mai populare animale de companie este completat de păsări (peruşi, papagali – 11%), peşti (10%) şi iepuri (4%). Conform studiului, 29% dintre persoanele care dețin animale de companie au doar câini, în timp ce 22% au doar pisici.

Grafic_animale de companie_500

„Este de remarcat că 19% dintre românii din mediul urban care dețin animale de companie au în grijă atât câini, cât și pisici, ceea ce arată că eterna competiție între cele două animale sau între iubitorii lor nu este atât de mare. De asemenea, observăm că preferința românilor pentru aceste două categorii de animale este covârșitoare, întrucât doar 9% dintre posesorii de animale de companie nu dețin nici câini, nici pisici”, afirmă Oana Ilie, Research Manager iSense Solutions.

Totuși, câinele se detașează ca animalul preferat de către familiile mari – 76% dintre posesorii de animale de companie cu familii numeroase, de minimum patru membri, au câini.

Studiul analizează și locurile din care românii cumpără hrană şi accesorii pentru animalele de companie. Majoritatea preferă hypermarketurile/supermarketurile (63%) şi petshop-urile de cartier (46%), urmate de magazinele mari specializate (Animax, Maxi Pet, Zoomania etc. – 25%)  şi de piaţă (23%).

De asemenea, proprietarii de animale nu neglijează sănătatea micilor necuvântatoare şi merg, în medie, de 6 ori pe an la cabinetele veterinare. Principalele motive ale vizitelor la medic sunt legate de vaccinare (58%), deparazitări interne/externe (44%), urgenţe medicale (43%), control de rutină (37%), medicamente (29%) şi tăiere unghii/toaletare/înfrumuseţare (18%).

„Se observă o preocupare mai mare a persoanelor din București-Ilfov pentru îngrijirea animalelor de companie pe care le dețin, întrucât 41% dintre acestea cumpără hrană și accesorii de la magazinele mari specializate, care comercializează inclusiv produse premium, iar 32% dintre posesorii din această zonă își duc prietenii necuvântători la cabinetele veterinare pentru servicii de tăiere unghii/toaletare/înfrumuseţare. Acest lucru se poate datora atât nivelului de educație și puterii de cumpărare mai ridicate în zona Capitalei, cât și unei prezențe și diversități mai mari a serviciilor, magazinelor specializate și a cabinetelor veterinare”, adaugă Traian Năstase, Managing Partner iSense Solutions.

În cadrul studiului, animalul de companie a fost definit drept „un animal pe care îl creşteţi din plăcere, fără a beneficia de alte foloase de pe urma acestuia”.

Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions pe un eșantion de 1.011  de respondenți, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 18 ani, din mediul urban din România, iar culegerea datelor a fost realizată in luna decembrie, 2015. Rezultatele au un grad de eroare de +/-3%, la un nivel de încredere de 95%.

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată  de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 10 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

22
Dec

iSense Solutions: Românii vor cheltui anul acesta mai mulți bani pe cadourile de Crăciun

Bucureşti, 22 decembrie 2015: Numărul românilor care doresc să primească de Crăciun bunuri materiale a crescut cu 15% în 2015, faţă de anul precedent, arată un studiu realizat de compania iSense Solutions. Astfel, anul acesta, 85% dintre românii din mediul urban așteaptă cadouri materiale sub brad, în timp ce procentul celor care preferă bunurile spirituale a scăzut de la 19% la 11%.

Potrivit studiului, telefonul mobil conduce în topul celor mai dorite produse de Crăciun, 13% dintre români preferând un astfel de cadou, față de 7% anul trecut. Alte daruri așteptate de sărbători sunt automobilele (6%), articolele de vestimentație (6%), accesoriile/bijuteriile (6%), precum și banii (5%).

„Faptul că românii sunt materialiști în preajma sărbătorilor nu reprezintă o surpriză, însă este de remarcat faptul că a scăzut considerabil numărul celor care doresc să primească de Crăciun bani, de la 18% în 2014 la 5% anul acesta. În schimb, în topul cadourilor preferate au apărut automobilele, un dar deloc ușor de oferit”, afirmă Andrei Cânda, Managing Partner iSense Solutions.

Studiul mai arată că femeile, mai mult decât bărbații, își doresc cadouri materiale de Crăciun (88% dintre femei versus 82% dintre bărbați). De asemenea, femeile preferă să primească haine, accesorii/bijuterii, parfumuri și produse cosmetice, în timp ce bărbații așteaptă de la Moș Crăciun, mai mult decât femeile, produse electronice.

Anul acesta, românii din mediul urban au alocat în medie 544 RON pentru cadourile de Crăciun, cu 31% mai mult decât anul precedent. Potrivit studiului, bărbații au alocat acestor cumpărături un buget semnificativ mai mare decât cel al femeilor, de 607 RON. Printre cadourile pe care românii intenționează să le ofere celor dragi se numără articolele de vestimentație (36%), jucăriile (22%), produsele cosmetice / de îngrijire personală (19%) și dulciurile (18%).

„Faptul că românii și-au majorat anul acesta bugetul alocat cadourilor de sărbători poate fi explicat printr-o îmbunătățire ușoară a situației economice în mediul urban. Remarcăm, de asemenea, o creștere semnificativă a intenției de a oferi în dar haine (de la 23% la 36%) și jucării (de la 12% la 22%), astfel că se preconizează un Moș Crăciun darnic în special cu cei mici și cu persoanele de gen feminin”, adaugă Andrei Cânda, Managing Partner iSense Solutions.

Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions pe un eșantion de 1.006  de respondenți în 2015 și 1.069 de respondenți în 2014, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 18 ani, din mediul urban din România. Rezultatele au un grad de eroare de +/-3%, la un nivel de încredere de 95%.

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată  de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 10 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.