09
Aug

STUDIU: Masa în familie contribuie la consolidarea familiei

Masa în familie contribuie la consolidarea familiei, oferind un mediu în care membrii se simt protejați și mult mai deschiși spre comunicare. Conform unui studiu desfășurat la nivel național de brandul Delikat, în colaborare cu iSense Solutions, românii servesc masa în familie mai rar decât și-ar dori, cel mai des în weekend, deși sunt conștienți de beneficiile pe care le aduce, considerând-o un aspect esențial în viața lor.

„Servitul mesei acasă, împreună cu cei dragi, înseamnă mai mult decât modul în care pregătim rețetele și aranjăm masa, reprezintă o adevărată experiență de familie. Mai mult, mesele în familie au o semnificație aparte întrucât reprezintă o oportunitate de a ne reconecta și comunica cu cei dragi. De aceea, odată cu noua platformă Delikat, ne-am propus să lansăm o campanie manifest, prin intermediul căreia din ce în ce mai mulți români să conștientizeze importanța meselor în familie și să se folosească de orice oportunitate pentru a se reuni cu familia la masă. Pentru a atrage atenția asupra contextului social actual și pentru a promova la nivelul întregii țări. Beneficiile meselor în familie, ne propunem să marcăm pentru români, Ziua Națională a Meselor în Familie.” a declarat Andreea Bobeș, Category Manager Savoury & Dressings (Unilever).

Studiul realizat de brandul Delikat la nivel național relevă o serie de aspecte importante cu privire la comportamentul și obiceiurile românilor în ceea ce privește masa în familie. Conform studiului, în medie, românii iau masa în famile de 6 ori pe săptămână. Pentru cuplurile cu copii, o masă în familie este considerată un moment la care participă membrii familiei nucleu: cuplul efectiv și copilul/copiii. Părinții cuplului participă de asemenea la mesele în familie sau la întâlnirile de weekend, mai ales dacă locuiesc cu aceștia sau dacă au grijă de copii. Cei mai des întâlniți participanți la mesele în familie sunt partenerii (soț/soție, iubit/iubită) în proporție de 50%, copiii 43% și părinții 44%. O frecvență mai redusă la mesele în familie înregistrează surorile/frații, în proporție de 25%, socrii cu 11%, bunicii 10%, unchi/mătuși 8%, noră/ginere 6%. Interesant este că în zona urbană, la mesele în familie participă și prietenii, în proporție de 20%.

Schimbarea dinamicii societății influențează și tabloul meselor în familie. Deși în proporție redusă, la mesele în familie participă și colegi de birou/școală (6%), veri (5%), chiar și vecini (4%).

Tinerii și adulții cu vârste între 18 și 45 ani servesc mai des decât media, masa în familie, în timpul săptămânii (24% vs.17%), la fel și familiile care au copii (22% vs. 17%). Weekend-ul este în continuare dedicat meselor în familie, însă au loc mai des în zilele de duminică, decât în cele de sâmbătă, 53% vs. 31%.

Studiul demarat de Delikat a scos în evidență și faptul că masa principală în familie, din timpul unei săptămâni, este cina, care, în comparație cu micul dejun și masa de prânz, este o masă proaspăt gătită, ce conține tipuri mai grele de alimente (cum ar fi carne și cartofi prăjiți).

Programul încărcat al românilor își pune amprenta și pe tipul meselor în familie. Majoritatea românilor servesc cel mai des cina în familie, în timpul săptămânii (80%), iar în weekend, servesc prânzul în familie cu o preponderență mai mare (88%). În timpul zilei, membrii familiei servesc mesele separat, la serviciu, la școală, la domiciliu, la restaurante, fiind caracterizate de grabă, presiune temporală (oamenii trebuie să ajungă sau să revină la locul de muncă, la școală etc.).

Deși frecvența meselor în familie este semnificativă, 40% dintre români și-ar dori să se reunească mai des cu familia la masă. Printre barierele identificate în luarea mesei în familie se numără: dificultatea în a reuni membrii familiei (55%), lipsa de timp (39%), programul lung de lucru (38%), lipsa unui program regulat / comun de masă pentru toți membrii familiei (35%).

Barierele sunt legate în principal de programul diferit al membrilor familiei: părinții lucrează în schimburi, fac ore suplimentare, copiii merg la școală/grădiniță, sunt implicați în activități extracurriculare, iar dacă există mai mulți copii în gospodărie de vârste diferite, aceștia de regulă au program școlar diferit.

Conform studiului național, când românii servesc masa în familie se simt împliniți (73%), fericiți (72%), încrezători (61%), liniștiți (58%). Pe de cealaltă parte, când românii servesc masa singuri, se simt grăbiți (59%), neliniștiți (32%), stresați (28%), tensionați (26%). Poate cel mai important rezultat al studiului este faptul că 83% dintre români consideră că mesele în familie sunt importante, iar printre cele mai des menționate beneficii ale acestora se numără: îmbunătățirea comunicării între membrii familiei (94%), reprezintă o oportunitate de a petrece timpul cu familia (94%), oferă un sentiment de siguranță și unitate 91%.

Studiul a fost desfășurat cu sprijinul agenției iSense Solutions în două etape: cantitativă și calitativă. Componenta cantitativă a cuprins un eșantion de 640 respondenți cu reprezentativitate națională (urban 67% & rural 33%), cu vârste cuprinse între 18 și 65 ani (50% bărbați & 50% femei). Numărul mediu al membrilor din familie a fost de 3 persoane, iar numărul mediu al copiilor din familie este 1. În cadrul componentei calitative a fost realizat un jurnal pentru a documenta online timp de 7 zile, mesele a 6 familii (3 familii din mediul urban și 3 familii din mediul rural), utilizând o aplicație mobilă -Indeemo – pentru a explora și înțelege prin imagini și clipuri video cum se desfășoară mesele lor în familie.

Detaliile pot fi vizualizate in infograficul: Studiu Mese in Familie Delikat & iSense Solutions, accesand linkul: https://isensesolutions.ro/infografic-studiu-mese-in-familie-delikatisense-solutions/

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 12 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

%d bloggers like this: