Press Releases

03
Apr

În contextul actualei pandemii, românii se concentrează pe familie și pe cei care au nevoie de ajutor

În contextul actual al pandemiei cauzate de noul coronavirus, românii își modifică comportamentul pentru a se adapta noii realități. Astfel, 40% dintre românii din mediul urban declară că s-au implicat personal pentru a ajuta alte persoane, conform celui mai recent val al studiului Consumer Stress Score, realizat de către iSense Solutions. Mai mult, 23% dintre utilizatorii de internet din România au donat bani către ONG-uri sau către spitale pentru a susține eforturile de combatere a virusului. Datele prezentate fac parte dintr-un studiu omnibus, reprezentativ pentru mediul urban, realizat săptămânal de iSense Solutions pe perioada epidemiei de Coronavirus pentru înțelegerea comportamentului românilor, cuprinzând 500 de interviuri online în fiecare săptămână, cu un grad de eroare +/- 4%, la un nivel de încredere de 95%.

Fără îndoială că schimbările sociale generate de epidemia de Coronavirus ne afectează pe fiecare în moduri mai puțin plăcute. Totuși, ne ajută să ținem cont și de faptul că, inclusiv în perioadele dificile, românii găsesc lucruri frumoase la care să se gândească și pe care să le facă, pentru a-și păstra o stare de spirit pozitivă și a-i ajuta pe ceilalți”, afirmă Traian Năstase, Managing Partner iSense Solutions.

În condițiile recomandărilor oficiale de a rămâne acasă, 6 din 10 români (mediul urban) au alocat mai mult timp familiei, procentul fiind egal pentru bărbați și femei. Același procent –  60%  – au comunicat mai mult cu familia extinsă la telefon sau pe internet.

Grija pentru aspectul fizic nu a fost influențată de noul context, 61% au alocat același timp grijii față de aspectul fizic, 11% fiind chiar mai atenți cu acest aspect decât înainte de epidemie.

În ceea ce privește igiena personală, 7 din 10 români din mediul urban consideră igiena personală mai importantă decât înainte de actualul context. Astfel, 53% acordă mai mult timp acesteia, iar 44% alocă la fel de mult timp ca și până acum.

Pentru 40% dintre românii din mediul urban, a crescut preocuparea și atenția pentru starea personală de bine. 32% au afirmat că au stat de vorbă cu alte persoane despre aspectele care îi preocupă pentru a se liniști sau au utilizat tehnici de relaxare. În același timp, 35% declară că au alocat mai mult timp odihnei în această perioadă.

În ceea ce privește stilul de viață sănătos, 96% dintre românii din mediul urban consideră că mâncarea gătită acasă este mai sănătoasă, iar 23% dintre ei au alocat mai mult timp preocupării de a mânca sănătos în această perioadă.

Datele prezentate fac parte din studiul tracker omnibus săptămânal, reprezentativ pentru mediul urban, realizat de iSense Solutions pe perioada epidemiei de Coronavirus pentru înțelegerea comportamentului românilor, 500 de interviuri online în fiecare săptămână, grad de eroare +/- 4%, la un nivel de încredere de 95%.

 

###

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România. Compania a fost fondată de Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 14 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

 

 

18
Dec

Golin & iSense Solutions: Cât de mult contează responsabilitatea socială a companiilor pentru consumatorii români?

Cât de cunoscut este termenul de CSR (responsabilitate socială corporativă) în rândul consumatorilor români? Prețuiesc aceștia mai mult companiile social responsabile sau nu țin cont de acest aspect atunci când aleg un produs sau serviciu? Noul studiu „BOLD by Lowe Group”, realizat de Golin și iSense Solutions, și-a propus să descopere cât de important este pentru consumatorul român ca brandul pe care îl cumpără sau compania cu care interacționează să întreprindă activități de responsabilitate socială.

Studiul oferă informații relevante despre modul în care fiecare dintre cele 3 generații (Generația Z – 18-25 de ani, Millennials – 26-35 de ani – și Mature – peste 35 de ani) percep conceptul de CSR, cât de cunoscute sunt astfel de activități în rândul lor și cum pot influența acestea componenta de employer branding a unei companii și atragerea de noi talente, precum și satisfacerea cerințelor diferitelor tipuri de public, în calitate de consumatori de produse și servicii.

 

Responsabilitatea corporativă, sustenabilatea sau ‹‹social purpose›› sunt termeni cu care operăm frecvent în comunicare sau în strategiile prezentate în board-urile companiilor, dar termeni cu care publicul larg e puțin familiarizat. Cu toate acestea, cel puțin la nivel declarativ, consumatorii spun adesea că sunt mai dornici, mai dispuși să cumpere un produs de la un brand care ‹‹face bine›› decât de la o companie inactivă social. Azi consumatorii așteaptă ca o companie să fie un cetățean activ al comunității, implicat și responsabil, poate și dintr-o nevoie de a rezolva probleme sociale și comunitare pe care alte sectoare nu reușesc să le rezolve eficient și la timp. De aceea am încercat să identificăm prin acest studiu cum înțeleg românii CSR-ul, de unde se informează despre astfel de acțiuni sau cum ar trebui să fie o comunicare relevantă pe acest subiect”, declară Irina Roncea, Managing Director Golin.

Cât de cunoscut este termenul de CSR în rândul consumatorilor români?

În primul rând, cercetarea a urmărit să afle cât de cunoscut este conceptul de CSR în rândul celor 3 generații analizate. Doar 6% dintre românii utilizatori de internet cu vârsta cuprinsă între 18 și 65 de ani au auzit despre concept și îl pot explica, în timp ce 47% au auzit despre concept, însă nu îl pot explica.

Conceptul de CSR a început să se contureze tot mai mult în mintea consumatorilor, având valențe diferite în funcție de generațiile din care fac parte aceștia, în pofida faptului că procentul celor care îl definesc este destul de mic. Generația Z reprezintă segmentul care manifestă un interes foarte mare față de aceste campanii desfășurate de companii, atribuindu-le valențe puternic educative, de schimbare în bine a societății. Millennials se raportează la CSR punând în prim plan interesul companiilor de a-și crește notorietatea și imaginea prin îmbunătățirea efectelor negative. Generația 35+ se așteaptă ca aceste campanii să fie credibile și să aibă rezultate concrete, măsurabile”, adaugă Denisa Apreutesei, Qualitative Research Manager, și Alina Zelezneac, Research Manager, iSense Solutions.

Vizibilitatea campaniilor de CSR în rândul diferitelor generații

31% dintre persoanele din mediul urban au auzit de cel puțin o campanie de CSR derulată de o companie. Internetul este principala sursă de informare pentru 66%. A doua sursă de informare este reprezentată de reclamele TV, pentru 61%, iar 32% dintre persoanele din mediul urban ce utilizează internetul au răspuns că au aflat despre diferite campanii de CSR prin intermediul influencerilor care au susținut campaniile respective.

Totodată, rețelele sociale, precum Facebook și Instagram, reprezintă sursa online principală pentru 77% dintre persoanele din mediul urban, urmate fiind de site-urile de știri generale (50%) și YouTube (39%), platformă preferată în cea mai mare măsură de Generația Z (75%).

De ce se implică companiile în activități de CSR?

Românii din mediul urban sunt de părere că, de cele mai multe ori, companiile se angajează la proiecte de CSR pentru a-și îmbunătăți imaginea brandului (91%), pentru a se promova (90%) și pentru a fi mai aproape de consumatori (79%), eforturi văzute și prin prisma companiilor care își doresc să împărtășească aceleași valori cu ale comunității în care activează.

În cazul celor din segmentul Millennials (74% vs. 68% total), implicarea companiilor în CSR poate reprezenta și o acțiune de employer branding.

Cele mai mari probleme din România pe care consumatorii cred că pot fi rezolvate prin campanii de CSR

6 din 10 români din mediul urban cu acces la internet declară că acțiunile de CSR întreprinse de companii pot rezolva probleme care țin de accesul la educație, accesul la serviciile de sănătate, dezvoltarea infrastructurii sau probleme care țin de poluarea aerului.

Întrebați despre cum ar trebui să fie o campanie de CSR, consumatorii români sunt de părere că aceasta trebuie să aibă rezultate (73%), să fie clară (71%), să fie foarte vizibilă (55%), dar să îi facă să se implice emoțional (48%) și să fie creativă (47%).

Studiul a fost realizat de compania iSense Solutions pentru Golin, la care au participat respondenţi cu vârsta cuprinsă între 18-65 de ani, utilizatori de internet din mediul urban, împărțiți în 3 categorii în funcție de vârstă: Generația Z (18-25 de ani), Millennials (26-35 de ani) și Mature (peste 35 de ani). Cercetarea a inclus și o etapă calitativă, cu interviuri realizate cu reprezentanți din fiecare segment de vârstă. Datele au fost culese online,  în luna octombrie a acestui an, şi sunt reprezentative la nivel urban. Rezultatele studiului au un grad de eroare de +/- 4.36%, la un nivel de încredere de 95%.

 

###

 

Despre Golin România

Golin este singura agenție de PR din România care a câștigat, patru ani la rând, titlul de Agenția #1 în topul Biz PR Awards, iar în 2018 premiul pentru Creativitate în PR și două premii pentru Notorietate.

Golin rămâne cea mai premiată agenție de PR la premiile Webstock 2018 și singura agenţie din România premiată cu Gold la două festivaluri internaţionale in 2018 – SABRE Awards EMEA şi IAB MIXX Awards Europe. În 2017, Golin a fost prima agenție de PR din România care a câștigat Grand Prix la Golden Hammer.

Golin România este afiliată la una dintre cele mai valoroase reţele internaţionale de PR, Golin Worldwide, desemnată în 2019 Global Agency of the Year în cadrul PR Week Global Awards. La nivel internațional, rețeaua Golin numără peste 50 de birouri în America, EMEA și APAC. Golin este parte a Interpublic Group (IPG), iar în România face parte din unul dintre cele mai importante grupuri de comunicare, Lowe Group, alături de MullenLowe (advertising), Initiative (media), Profero (digital), Medic One (comunicare în domeniul medical și farmaceutic) și BPN (new media). Mai multe detalii pe www.golin.com/ro/.

Pentru mai multe informații vizitați http://golin.ro sau pagina de Facebook Golin Romania.

 

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România. Compania a fost fondată de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 14 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

 

Despre Bold by Lowe Group

Bold by Lowe Group este o inițiativă curajoasă a grupului Lowe menită să aducă ceva nou în industria de comunicare. Platforma include o serie de evenimente și studii realizate în parteneriat cu firma de cercetare iSense Solutions prin care sunt analizate cele mai recente și relevante informații și tendințe din domenii cheie din România, ajutând astfel brandurile să se poziționeze și să vândă mai bine.

 

Despre Grupul Lowe România

De 26 de ani pe piața locală, Lowe Group este unul dintre cele mai importante grupuri de comunicare prezente în România, oferind servicii în întregul spectru al comunicărilor de marketing. Din grup fac parte în prezent următoarele agenții: MullenLowe (creație și producție publicitară), Initiative (media), Golin (relații publice), Profero (creație și productie publicitară digitală), Medic One (comunicare în domeniul medical și farmaceutic) și BPN (media).

 

 

20
Nov

Românii din mediul urban preferă să-și plătească mai întâi datoriile mai mici și să-și planifice bugetul lunar

  • 21% dintre românii din mediul urban preferă mai întâi să plătească datoriile mai mici
  • 44% dintre aceștia preferă rate descrescătoare, de la lună la lună
  • 31% dintre români își planifică întotdeauna bugetul

31% dintre românii din mediul urban își planifică întotdeauna bugetul, în timp ce 44% dintre ei spun că o fac de cele mai multe ori. Conform celui mai recent studiu pregătit de KRUK în România, „Reciclarea datoriilor”, implementat de agenția de cercetare iSense Solutions, 91% dintre persoanele din mediul urban, cu vârste cuprinse între 25 și 55 de ani, au avut o datorie de rambursat, în timp ce în prezent, 7 din 10 persoane au încă datorii.

Cercetarea a urmărit să evalueze atitudinea românilor față de rambursarea datoriilor și modul în care aceştia îşi prioritizează plățile lunare datorate. În ceea ce privește cheltuielile, plățile utilităților se situează pe primul loc, 77% dintre români  spunând că aceste facturi sunt primele plătite, urmate de plata ratelor, 75%. O altă categorie importantă care ocupă un nivel ridicat în ordinea de plăți a românilor este cea legată de cheltuielile efectuate cu copiii: 59% dintre respondenți au menționat această categorie ca fiind pe locul trei în lista lor lunară. De remarcat, pe ultimele locuri apar cheltuielile pentru îmbrăcăminte  (9%), în timp ce 17% dintre respondenți au menționat, de asemenea, costurile aferente animalelor de companie, care sunt de asemenea pe lista lor de plăți.

„Doar 6% dintre persoanele din mediul urban nu-și planifică bugetul înainte. Ceea ce înseamnă că românii sunt atenți atunci când își planifică  finanțele și prioritizează plățile importante pentru ei. Încearcă să fie cât mai responsabili în luarea deciziilor referitoare la bani și își stabilesc obiective clare.”spune Alina Zelezneac, Research Manager iSense Solutions.

Cât despre plata ratelor, 8 din 10 persoane au menționat că acesta este primul lucru pe care îl achită chiar dacă rămân cu mai puțini bani pentru a plăti alte cheltuieli. Numai 8% dintre românii din mediul urban spun că plătesc mai întâi ratele și dacă rămân fără bani, împrumută din altă parte.

49% au spus că ceea ce îi face să-și ramburseze datoriile la timp este teama de a plăti prea mult dintr-o dată și astfel se vor confrunta cu situația în care nu vor mai putea plăti. Un procent similar de persoane a adăugat că, după toate plățile efectuate, știu exact câți bani rămân până la următorul salariu și știind că plățile sunt făcute la timp, îi face să fie mai calmi. Rambursarea ratelor îi face pe oameni să se simtă mai încrezători că vor putea face față finanțelor în luna următoare. Ca surse de încredere în oferirea de ajutor pentru mai buna gestionare a finanțelelor, familia și prietenii sunt pe primul loc, pentru 51% dintre românii din mediul urban. Doar 7% dintre aceştia au menționat consilieri financiari ai instituțiilor financiare nebancare ca surse de încredere și 6% au numit consilierii financiari ai agențiilor de colectare a datoriilor.

Este important pentru noi să înţelegem comportamentul de plată al clienţilor noştri şi preferinţele lor. Ne dorim să vedem că eforturile de educaţie financiară pe care le fac atât instituţiile bancare, cele financiare non-bancare, dar şi noi, agenţiile de colectare creanţe, încep să dea roade, şi anume, o bună planificare a bugetului familial şi o abordare mai responsabilă faţă de problema datoriilor a persoanelor cu datorii şi a publicului general de asemenea”, a spus Tomasz Ignaczak, Director General al KRUK Romania.

Când vine vorba de cheltuielile la care ar renunța, 66% dintre persoane au menționat petrecerea  timpului liber, vacanțele și renovarea casei. Un procent destul de mare, 70% dintre bărbați au spus că vor renunța la cheltuielile pentru renovarea casei, dar numai 49% dintre bărbați ar renunța la cheltuielile de îngrijire personală, comparativ cu doar 36% dintre femei.

Atunci cand doresc sa plătească o datorie, fără a fi nevoiți să aplice pentru un nou împrumut, economiile reprezintă principala sursă de rambursare a datoriilor pentru 64% dintre românii din mediul urban, în timp ce 54% dintre aceștia ar mai căuta şi alte venituri. În același timp, 23% ar negocia valoarea datoriei cu creditorul sau cu firma de colectare a datoriilor.

În mod semnificativ, 8 din 10 persoane preferă să primească premii sau reduceri pentru plata la timp a ratelor, în timp ce aproximativ trei sferturi preferă să aibă rate cu valoare fixă, în fiecare lună. Pe de altă parte, 16% dintre ei preferă să plătească o rată mai mare la fiecare 2-3 luni, fără a plăti rate lunare. 21% dintre românii din mediul urban preferă să plătească datoriile mai mici, iar apoi pe cele mari și 44% dintre ei preferă să aibă rate descrescătoaare, reducând astfel valoarea ratei de la lună la lună.

Studiul a fost implementat în contextul Zilei fără Datorii, inițiativa Grupului KRUK, sărbătorită pe 17 noiembrie pe toate piețele în care grupul operează. Este o dată simbolică, menită să atragă atenţia asupra rambursării datoriilor, fie ele financiare sau morale. O promisiune neîmplinită se poate transforma într-o datorie morală, care ar putea afecta relațiile noastre cu prietenii, familia sau colegii.

Cercetarea „Reciclarea datoriilor” a fost realizată de iSense Solutions în octombrie 2019 pe un eșantion de 515 persoane, cu vârste între 25 și 55 de ani, reprezentativ urban. Metodologia folosită pentru cercetare a fost colectarea datelor CAWI.

Despre KRUK România S.R.L.

KRUK România este membră a Grupului KRUK și a fost înființată în anul 2007. KRUK S.A. este cea mai mare companie de management al creanțelor din Polonia. Compania este prezentă pe piața din România din 2007, unde este de asemenea, unul dintre liderii de piață. Grupul KRUK desfășoară operațiuni și în Republica Cehă, Slovacia, Germania, Italia și Spania. Compania a fost listată pe Bursa de Valori Varșovia în anul 2011.

20
Nov

Critical update by Profero&iSense Solutions: principalele tendințe în comunicarea digitală la nivel global și aplicabilitatea lor pe piața locală

MullenLowe Profero și iSense Solutions lansează ”Critical Update: the hottest digital trends and how to use them”, studiu ce aduce în prim-plan schimbările produse în mediul digital în 2019 și identifică o serie de tendințe vizibile pe piața globală, cu privire la interacțiunea consumatorilor cu experiențele digitale dezvoltate de branduri. Materialul BOLD by Lowe Group analizează relevanța acestor trenduri în peisajul digital din România, în prezent, precum și potențialul lor de amplificare și aplicabilitate în anii următori.

„În prezent, nivelul așteptărilor pe care consumatorii le au de la branduri a atins o cotă fără precedent: ei caută experiențe relevante și surprinzătoare, facilitate de tehnologii intuitive și ușor de folosit. Totodată, publicul se apropie în mod natural de brandurile cu o voce autentică în raport cu probleme sociale. Acești factori, alături de determinarea unor branduri de a intui nevoi încă neadresate, alimentează inovația în materie de comunicare digitală. Tehnologiile de tip AI, AR sau VR nu reprezintă invenții ale acestui an – însă declinarea lor în experiențe digitale personalizate și cu impact este miza pentru diferențiere și performanță în perioada următoare”, a spus Andreea Dinescu, Managing Director Profero.

 „În dezvoltarea cercetării, ne-am concentrat pe trei zone principale: cum descoperă și interacționează consumatorii cu experiențele digitale, ce le influențează alegerile și achizițiile și cum reacționează brandurile la problemele stringente din spațiul public. Am confruntat apoi tendințele identificate la nivel global, cu ceea se petrece pe piața locală, urmărind adopția sau premisele adopției lor de către consumatori”, spune Alina Zelezneac, Research Manager iSense Solutions.

Drumul către satisfacția consumatorului și achiziție trece (și) prin visual search

Până nu demult, ecommerce-ul invita publicul să adauge în coșul virtual de cumpărături produsele dorite. În prezent, brandurile le oferă consumatorilor posibilitatea să „probeze” produsele în digital sau să le plaseze în spațiul vieții reale, prin aplicații ce folosesc execuții de realitate augmentată (AR). În România, datele arată că 52% dintre persoanele din mediul urban (18-45 ani) au auzit de AR, 38% au folosit o astfel de aplicație, iar 65% cred că AR este o tehnologie utilă în interacțiunea cu branduri. Mai mult, 66% spun că un brand care dezvoltă aplicații AR este inovator, 42% consideră că brandul dorește să se evidențieze în categoria sa, iar 32% spun că un astfel de brand este actual. Consumatorii ar folosi aplicații AR pentru alegerea destinației de vacanță (58%), alegerea unei locuințe aflate încă în stagiul de proiect (55%), alegerea obiectelor de mobilier (46%), săavadă de unde provin produsele pe care le cumpără (46%), achiziția unui autoturism (38%).

Componenta audio se reinventează prin integrarea de voice assistants în produse

Dacă în anii 2010, display-ul smartphone-ului a reprezentat interfața implicită pentru interacțiunea digitală, cele mai recente tehnologii merg spre consacrarea funcțiilor de tip voice assistant. Acestea răspund nevoii tot mai ridicate de mobilitate a consumatorilor și le permit brandurilor să dezvolte experiențe care simulează interacțiunea umană, prin integrarea software-urilor tip Google Assistant, Alexa sau Siri în serviciile și produsele oferite. Studiul BOLD indică faptul că 89% dintre românii din mediul urban (18-45 ani) știu ce este și 61% dețin o boxă audio wireless, 61% au auzit despre boxele smart și 15% dețin un astfel de dispozitiv. De asemenea, 46% au declarat că au folosit funcția de voice search a smartphone-ului în 2018, și 59% în 2019; în același timp, în 2018, 77% spuneau ca ar folosi această funcție, procent ce a crescut la 90% în 2019.

Shopping automatizat, online și offline

De la device-uri de self-service în magazine offline la dezvoltarea de aplicații care simplifică procesul de achiziție și plată online, consumatorii se arată încântați de posibilitățile de ”frictionless buying”. Amazon a marcat deja un statement în acest sens prin conceptul Amazon Go, pentru care își propun mii de locații în Statele Unite în 2020 și lansarea în Europa, începând cu piața din UK. În România, premisele sunt promițătoare: 80% dintre cei din mediul urban (18-45 ani) sunt de părere că plățile contactless le fac viața mai ușoară, 73% spun că plățile prin elemente de biometrie simplifică viața, iar 62% se declara pro sisteme smart banking.

De la produse personalizate, la schimbul echitabil între date personale și experiența digitală oferită

Era personalizării produselor este urmată, în prezent, de investiții substanțiale în dezvoltarea de servicii smart personalizate, precum identificarea mărimii și croielii potrivite pentru articole de îmbrăcăminte sau determinarea afinității pentru anumite tipuri de conținut video. Acestea sunt posibile datorită unor algoritmi de machine learning bazați pe istoric și alte date personale pe care utilizatorii sunt de acord să le ofere. În 2019, 89% dintre români (18-45 ani, mediu urban) spun că se simt apropiați de un brand care le oferă experiențe personalizate (versus 79% în 2018), iar 87% spun că sunt mai loiali unui astfel de brand (versus 75% in 2018).

Experiența digitală ca mod de implicare în societate

Tot mai multe branduri au identificat cauze sociale relevante sau conexe domeniului lor de activitate, dezvoltând apoi tactici și activări pe teritoriul respectiv, inclusiv prin experiențe digitale: setări care blochează achiziția de aplicații de pariuri, aplicații care contorizează timpul petrecut pe rețele sociale pentru combaterea depresiei, aplicații care identifică tulburări alimentare pentru a le recomanda utilizatorilor serviciile medicale etc. Studiul BOLD arată că 62% dintre persoanele din mediul urban (18-45 ani) își doresc ca brandurile să fie mai curajoase în abordarea subiectelor sensibile din societate, iar 71% spun că au o părere mai bună despre brandurile care se implică în rezolvarea problemelor sociale.

Studiul online a fost realizat pe un eșantion de 500 de respondenți, fiind reprezentativ pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 18-45 de ani, din mediul urban, în funcție de vârstă, gen, regiune și mărime de localitate. Gradul de eroare este de +/- 4.38 la un nivel de încredere de 95%.

###

Despre Profero București

Profero București, afiliată la rețeaua internațională MullenLowe Profero, este o agenție de digital advertising cu o experiență de peste 10 ani pe piața din România, atât cu branduri locale, cât și internaționale.

Profero este parte a unuia dintre cele mai importante grupuri de comunicare din România, Lowe Group, din care mai fac parte agențiile Initiative (media), MullenLowe (advertising), Golin (relații publice), Medic One (comunicare în domeniul medical și farmaceutic) și BPN (new media).

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România. Compania a fost fondată de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 14 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

Despre Bold by Lowe Group

Bold by Lowe Group este o inițiativă curajoasă a grupului Lowe menită să aducă ceva nou în industria de comunicare. Platforma include o serie de evenimente și studii realizate în parteneriat cu firma de cercetare iSense Solutions prin care sunt analizate cele mai recente și relevante informații și tendințe din domenii cheie din România, ajutând astfel brandurile să se poziționeze și să vândă mai bine.

Despre Grupul Lowe România

De 26 de ani pe piața locală, Lowe Group este unul dintre cele mai importante grupuri de comunicare prezente în România, oferind servicii în întregul spectru al comunicărilor de marketing. Din grup fac parte în prezent următoarele agenții: MullenLowe (creație și producție publicitară), Initiative (media), Golin (relații publice), Profero (creație și productie publicitară digitală), Medic One (comunicare în domeniul medical și farmaceutic) și BPN (media).

 

06
Nov

Studiu BOLD: 7 din 10 români din mediul urban folosesc cel puțin un canal de video streaming pe baza de abonament

Initiative România, alături de iSense Solutions, lansează un nou studiu marca BOLD, pe tema fenomenului de video streaming în România. Studiul se concentrează pe analiza și înțelegerea obiceiurilor de consum media al românilor, la momentul actual, ca urmare a evoluției fulminante a platformelor VoD (video on demand).

 

Studiul trasează o hartă a pieței serviciilor de Video on Demand în România, cu cele mai noi obiceiuri și preferințe de consum ale utilizatorilor, și oferă insights cu privire la diferențierea publicului pe cele mai populare platforme din România – Netflix și HBO GO. Totodată, rezultatele studiului evidențiază atât avantajele platformelor online, cât și ale canalelor media tradiționale, cum este TV-ul, pentru a veni cu recomandări în ceea ce privește comunicarea cu targetul celor două medii.

 

„Ne-am dorit ca în această ediție a studiului BOLD să urmărim impactul pe care îl au platformele VoD asupra obiceiurilor de consum video ale românilor. Dacă luăm în calcul toți factorii tehnologici și sociali care influențează schimbările de atitudini și consum în rândul generațiilor și categoriilor de public, descoperim anumite nișe de consum care „explodează” și pe care le putem măsura doar când se ajunge la o masă critică, însă atunci poate fi destul de târziu. Așa ne-am decis să pornim la drum cu misiunea de a realiza o cercetare care nu doar să ne ajute să înțelegem mai bine consumatorii și obiceiurile de consum media, în general, dar să ne ofere date cât mai specifice prin care să ne axăm pe fiecare categorie în parte, fie că vorbim de public, fie de canale media sau tipuri de conținut”, spune Cătălin Florea, Strategic Communication Integrator, Initiative.

Pentru platformele pe bază de abonament, cifrele sunt din ce în ce mai mari: 69% dintre respondenți (7 din 10 persoane) au un abonament pentru cel putin o platformă, în timp ce 46% folosesc Netflix și o tremie HBO GO, cele două dominând piața VoD din România.

 Majoritatea abonaților folosesc servicii VoD cel puțin de câteva ori pe săptămână, acasă, seara, direct pe televizor sau pe un alt dispozitiv, cum ar fi telefonul mobil sau laptopul. În general, utilizatorii de servicii VoD sunt tineri și au venituri mai mari comparativ cu cei care nu folosesc aceste servicii. Chiar și așa, 55% dintre utilizatorii VoD au între 35 și 54 de ani, în timp ce tinerii cu vârste între 18 și 24 de ani petrec cel mai mult timp vizionând conținut video, peste 50 de ore pe săptămână.

 

„Dezvoltarea platformelor VoD presupune o creștere a timpului total de vizionare, dar și o reducere a expunerii la publicitate și mutarea atenției de pe canalele media gratuite, precum Facebook și YouTube. Cât despre piața serviciilor de  VoD, principalul diferențiator este lipsa de reclame, acest factor fiind asociat și cu o calitate mai bună a programului sau a platformei, pentru care oamenii sunt dispuși să plătească”, spune Andrei Elvădeanu, Client Service Manager iSense Solutions.

 

Studiul online a fost realizat pe un eșantion de 1.200 de respondenți din mediul urban, cu vârste cuprinse între 18 și 54 de ani.

 

###

Despre Initiative

Initiative este una din cele mai mari reţele independente de media din lume, asigurând servicii specializate de planificare şi cumpărare de media, de strategie, consultanţă de media şi new media.

Initiative este membră a Interpublic Group of Companies şi este afiliată reţelei internaţionale Initiative Worldwide. În România, Initiative este membră a grupului de companii din care mai fac parte agenţiile MullenLowe, Golin, Profero, Medic One și BPN.

Pentru mai multe informații vă rugăm accesați: http://www.mediafactbook.ro, Facebook sau pe LinkedIn.

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România. Compania a fost fondată de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 14 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

13
Oct

Oboseala la români: peste 9 din 10 persoane din mediul urban suferă de ea

Românii din mediul urban își ignoră oboseala: 92% se declară afectați, dar 61% dintre ei nu merg la medic

Oboseala funcțională/sindromul astenic fără cauză organică este una dintre cele mai frecvente forme de oboseală de durată medie

Printre cei mai afectați de oboseală funcțională se numără angajații cu studii superioare și liber-profesioniștii

Acestea sunt câteva dintre concluziile Barometrului Oboselii, cercetare susținută de compania Mylan România.

Studiul “Barometrul oboselii”[1], realizat de firma de cercetare iSense Solutions pentru Mylan România la finalul anului trecut, arată că 92% dintre românii din mediul urban se plâng de oboseală și doar 39% dintre ei au apelat la medic pentru această problemă. Cât despre soluții pentru oboseală, românii recurg la mai multă odihnă (64%) și vitamine/suplimente alimentare (45%). ”Barometrul Oboselii” susținut de compania Mylan are drept obiectiv evaluarea oboselii și în mod particular a oboselii funcționale/asteniei fără cauză organică în rândul românilor, precum și identificarea categoriilor profesionale care se confruntă cu un grad crescut de oboseală funcțională.  

Oboseala crește de la an la an: mai mult de jumătate dintre cei intervievați au spus că se simt cel puțin la fel sau mult mai obosiți decât anul precedent (64%), categoriile profesionale care resimt cel mai mult această diferență fiind patronii/ managerii, angajații cu studii superioare și studenții/elevii.

Când vine vorba de simptomele oboselii de orice cauză, românii pun pe primul loc slăbiciunea fizică, extenuarea (49%), urmate de nervozitate (47%) și lipsa răbdării (44%). Topul este completat de migrene (39%) și de dificultăți de concentrare (39%).

Legat de percepția românilor despre oboseală, aceasta este mai degrabă diferită de realitate. Astfel, românii consideră că, în medie, doar unul din doi oameni din jurul lor suferă de oboseală. Profesiile percepute ca fiind cele mai afectate de oboseală sunt profesor (34%), șofer (30%) și pilot (26%).

OBOSEALA FUNCȚIONALĂ/SINDROMUL ASTENIC FĂRĂ CAUZĂ ORGANICĂ

Printre tipurile de oboseli (astenii) cel mai frecvent întâlnite se remarcă oboseala funcțională. Conform literaturii de specialitate, oboseala (astenia) funcțională este aceea care nu se ameliorează după o perioadă adecvată de odihnă sau repaus, este persistentă, dar nu durează mai mult de șase luni consecutive. Oboseala funcțională nu se datorează unei boli, ci este efectul unor factori psihosociali, fizici sau psihologici (de exemplu, stres, surmenaj profesional, familial sau social, suprasolicitări fizice și/sau mentale prelungite, diete alimentare dezechilibrate etc). Ea se resimte sub diferite aspecte, afectând sfera psihică, cea fizică, cea intelectuală și cea motivațională.

“Trăim într-o perioadă cu multe provocări care generează suprasolicitare și stres. Frecvent răspundem sarcinilor pe care le avem de făcut și suprasolicitării, punând și mai multă presiune pe noi să le facem. Din punct de vedere psihologic, oboseala funcțională are ca efect irascibilitate, nervozitate, lipsa răbdării. Acestea afectează modul în care noi ne simțim zi de zi și modul în care ne comportăm în relația cu persoanele dragi (copilul, partenerul) sau în relațiile de muncă. Pe de altă parte, oboseala funcțională ne afectează în același timp randamentul și funcționarea cognitivă: ne scade capacitatea de concentrare, de atenție, nu ne amintim lucruri și, ca urmare, facem mai multe greșeli sau ne scade performanța în muncă. Având în vedere impactul ei asupra calității vieții noastre, este important să nu neglijăm oboseala, să nu îi minimizăm efectele, să o luăm în serios și să o tratăm”, a spus Bogdana Bursuc, psiholog clinician principal, supervizor și psihoterapeut cognitiv-comportamental.

De multe ori însă, simptomele oboselii sunt considerate ca fiind normale, fiindcă toată lumea din jur se plânge de așa ceva. Conform “Barometrului oboselii“, odată ce li s-au prezentat criteriile de definire a tipurilor de oboseală, unul din trei dintre românii din mediul urban cu vârsta între 18-55 ani au considerat că suferă de oboseală funcțională/sindrom astenic fără cauză organică. Extrapolat la populația României, asta înseamnă că aproape 2 milioane persoane suferă de oboseală funcțională. Printre cei care o resimt cel mai mult se numără angajații cu studii superioare (37%) și liber profesioniștii (30%).

Potrivit “Barometrului”, cei care lucrează în domeniul financiar, adică au funcții de bancheri, auditori și contabili, sunt “campioni” la oboseală – 98% dintre cei incluși în studiu au declarat că suferă de ea și 42% au identificat forma de oboseală funcțională/sindrom astenic (definită mai jos).  Aceasta le afectează diferit activitățile cotidiene: cei mai mulți nu mai au dorința de a face lucruri sau activități. Simptomul oboselii cel mai des întâlnit la această categorie profesională în România este slăbiciunea fizică.

 CE PUTEM FACE?

“Noul studiu arată că românii nu iau în serios oboseala. În viața de zi cu zi, aceasta tinde să fie ignorată și confundată doar cu o stare de slăbiciune generală. Este important ca persoanele care se confruntă cu manifestări ale oboselii pentru o perioada mai îndelungată să se prezinte la medic, pentru că numai acesta poate determina corect cauzele acestor simptome și poate propune soluții.”, a declarat doctor Livia Moșneaga, medic primar medicină de familie, grupul GastRo al Societății Naționale de Medicină de Familie.

Mai multe informații despre oboseala funcțională la români și cum poate fi ea abordată, puteți găsi pe www.barometruloboselii.ro.

[1] Studiul a fost realizat online de iSense Solutions în decembrie 2018. Eșantionul a fost compus din 609 de bărbați și femei în intervalul de vârstă 18-55 de ani, din mediul urban la nivel național. Reprezentativitate: reprezentativ la nivel urban pe vârstă și gen, cu un interval de încredere de 95% și o eroare standard +∕- 4%. Toate detaliile studiului pot fi găsite pe www.barometruloboselii.ro

 

Despre Mylan

Mylan este o companie farmaceutică globală al cărei obiectiv este acela de a stabili noi standarde în domeniul sănătății. Prezenți la nivel mondial pentru a oferi acces la medicina de înaltă calitate celor 7 miliarde de oameni, inovăm pentru a răspunde unor nevoi nesatisfăcute; facem din încredere și servicii excelente un obicei; facem ceea ce este corect, nu ceea ce este ușor; și avem impact asupra viitorului printr-un spirit puternic de leadership global. Oferim un portofoliu în creștere de peste 7.500 de produse comercializate în întreaga lume, inclusiv terapii antiretrovirale de care depind peste 40% dintre persoanele tratate pentru HIV/SIDA la nivel global. Ne comercializăm produsele în peste 165 de țări și teritorii. Suntem unul din cei mai mari producători mondiali de substanțe farmaceutice active. Fiecare membru al forței de muncă de aproximativ 35.000 de persoane este dedicat creării unei sănătăți mai bune pentru o lume mai bună, pentru fiecare persoană în parte. Mai multe informații puteți găsi pe Mylan.com și www.mylan.ro. Periodic publicăm informații care pot fi importante pentru investitori pe website-ul nostru investor.mylan.com

09
Sep

Liceul, perioada preferată din școală de jumătate dintre români

Jumătate (50%) dintre românii din mediul urban care au absolvit cel puțin liceul declară că aceasta este perioada care le-a plăcut cel mai mult din școală, arată un nou studiu iSense Solutions. Datele au fost culese în septembrie 2019 și sunt reprezentative la nivel urban. Facultatea a fost desemnată perioada preferată din școală de către 38% dintre românii care au absolvit cel puțin aceasta formă de învățământ, pe când 15% dintre cei care au absolvit cel putin gimnaziul au nominalizat ciclul gimnazial ca fiind cea mai frumoasă perioadă din școală.

Liceul este și perioada în care se leagă prietenii de durată – 70 % dintre românii din mediul urban au rămas prieteni cu colegii de liceu.

Care sunt materiile preferate ale celor care au absolvit școala în România?

Limba română și matematica ocupă primul loc, la egalitate, în preferințele românilor: 44% au declarat că materia preferată a fost limba română, respectiv matematica. Urmatoarele materii îndrăgite de români sunt, în ordine: geografia (43%), limbile străine (42%), istoria (35%), biologia (28%), fizica (25%), educația fizică (22%), chimia (22%).

Dar profesorii preferați?

În ceea ce privește profesorii preferați, pe primul loc sunt menționati profesorii de limba română (44%), urmați de profesorii de matematică (39%), limbi străine (38%), geografie (29%), istorie (29%), fizică (22%), educație fizică (19%), chimie (18%).

Cum își amintesc adulții din România de profesorii lor?

Românii din mediul urban își percep profesorii ca fiind în primul rând dedicați (56%), apoi implicați (54%)  și în al treilea rând exigenți (51%). În același timp, jumătate dintre români spun că au avut profesori deschiși și comunicativi (50%). 41% spun că au avut profesori obiectivi, 37% spun că profesorii lor reprezintă pentru ei modele de urmat, iar 26% îi percep ca fiind creativi.

“Un lucru plăcut pe care l-am aflat prin intermediul studiului nostru este că mai mulți dintre tinerii între 18 și 25 de ani își percep profesorii ca fiind deschiși și comunicativi (66%), implicați (64%) și dedicați (60%), comparativ cu celelalte generații. Este o veste încurajatoare și ne bucurăm că am surprins această tendință în studiul nostru”, declară Traian Năstase, Managing Partner iSense Solutions.

Cum se descriu românii pe ei în postura de elevi/studenți?

Puțin peste jumătate (53%) dintre români consideră ca au fost elevi conștiincioși, 45% se descriu ca descurcăreți, 42% ascultători și aproximativ o treime (31%) spun că au fost elevi creativi. 14% spun că au fost elevi neastâmpărați și năzbâțioși.

Femeile se descriu mai degrabă ca fiind conștincioase (60%), pe când bărbații spun despre ei că sunt mai degrabă descurcăreți (50%).

Datele sunt culese în septembrie 2019, cercetarea fiind realizată online pe 500 respondenți și este reprezentativă pentru mediul urban din România, cu un grad de eroare de +/- 4.38 % la un nivel de încredere de 95%.

 

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România. Compania a fost fondată de Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 14 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

 

 

 

06
Aug

Golin & iSense Solutions: Care sunt principalii factori de influenţă şi cum iau deciziile noile generaţii

Ce stă la baza unei alegeri în cazul tinerilor Millennials şi Generaţiei Z? Noul studiu Bold by Lowe Group, realizat de Golin şi iSense Solutions, dezvăluie cum iau deciziile cele mai tinere generaţii când vine vorba despre un loc de muncă, educaţie, alegerea brandurilor pe care le folosesc şi în ce măsură aleg să se implice în viaţa societăţii.

Ne-am gândit că e un moment potrivit să vorbim despre alegeri şi să descoperim cum iau deciziile noile generaţii, ce le motivează şi influenţează hotărârile, dacă sunt mai puternice pentru ei vocile din spaţiul public sau cele din intimitatea vieţii private, unde familia şi prietenii devin factori importanţi. Rezultatele studiului ne-au arătat că Generaţia Z dă dovadă de multă empatie şi poate fi foarte atrasă de branduri cu social purpose, că preferă brandurile sincere şi transparente şi, poate în mod surprinzător, e o generaţie căreia îi place să respecte regulile. Comunicarea curajoasă şi campaniile care îi implică într-o poveste în care se regăsesc, ajung mai uşor la ei, iar vizibilitatea brandurilor în social media dictează nivelul de dezirabilitate.”, spune Irina Roncea, Managing Director, Golin.

Este foarte important să ne cunoaştem consumatorul, cel căruia îi transmitem mesajul brandului nostru, iar tinerele generaţii reprezintă audienţa căreia majoritatea companiilor li se adreseaza şi în mijlocul căreia îşi doresc să se afle. Millennials sunt foarte atenţi la utilitatea produselor pe care le cumpără şi au tendinţa de a deveni loiali unor branduri. Datorită puterii financiare, ei reprezintă categoria <<early adopters>> atunci când vine vorba de cele mai noi produse şi preferă să fie implicaţi în comunicări creative.”, adaugă Traian Năstase, Managing Partner, iSense Solutions.

În cazul tinerilor din Generaţia Z (18-25 de ani), grupurile sau paginile de social media reprezintă o sursă importantă care influenţează decizia de cumpărare (41% declară că sunt influenţaţi de această sursă). Aproape jumătate (45%) dintre cei cu vârsta peste 35 de ani apelează la forumurile online înainte de o achiziţie, precum şi la informaţii primite de la un consultant al producătorului, iar târgurile şi expoziţiile influenţează decizia de cumpărare pentru 40% dintre cei peste 35 de ani.

Familia reprezintă un influenţator important în cazul cumpărăturilor cu o valoare mai mare, într-un procent de 46% pentru tinerii cu vârsta între 18-25 de ani, în cazul carierei (35%) şi al cumpărăturilor curente (31%), iar pentru alegerea instituţiei de educaţie 45% dintre cei cu vârsta între 26-35 de ani se consultă cu un membru al familiei.

Cei mai mulţi tineri între 18-25 de ani pun preţ pe produsele de calitate, cele care le oferă o experienţă plăcută (89%), dar şi pe cele care le uşurează activitatea de zi cu zi (72%). Tinerii din Generaţia Z (18-25 de ani) iau în considerare şi preţul (59%) când se decid asupra unui produs sau serviciu.

Reputaţia mărcilor influenţează decizia de cumpărare a tinerilor între 18 şi 25 de ani, astfel că cele care respectă egalitatea de gen (56%) şi desfăşoară acţiuni pentru rezolvarea unor probleme sociale (50%) se regăsesc în topul preferinţelor acestora. Pe lângă acestea, noua generaţie de tineri ţine cont şi de popularitatea unei mărci (50%), dar şi de măsura în care produsele reuşesc să îi surprindă prin unicitate (46%).

Temele politice sunt mai de interes pentru cei cu vârsta peste 35 de ani, dar doar 23% dintre aceştia declară că sunt la curent cu evenimentele actuale. Tinerii din Generaţia Z acordă şi mai puţin interes acestor subiecte, iar doar 9% dintre aceştia afirmă că sunt foarte informaţi în acest sens.

Studiul a fost realizat de compania iSense Solutions pentru Golin la care au participat respondenţi cu vârsta cuprinsă între 18-65 de ani, utilizatori de internet din mediul urban. Datele au fost culese online prin intermediul platformei ResearchRomania.ro, în luna mai a acestui an, şi sunt reprezentative la nivel urban. Rezultatele studiului au un grad de eroare de +/- 4.38%, la un nivel de încredere de 95%.

 

 

###

 

Despre Golin România

Golin este singura agenție de PR din România care a câștigat, patru ani la rând, titlul de Agenția #1 în topul Biz PR Awards, iar în 2018 premiul pentru Creativitate în PR și două premii pentru Notorietate.

Golin rămâne cea mai premiată agenție de PR la premiile Webstock 2018 și singura agenţie din România premiată cu Gold la două festivaluri internaţionale in 2018 – SABRE Awards EMEA şi IAB MIXX Awards Europe. În 2017, Golin a fost prima agenție de PR din România care a câștigat Grand Prix la Golden Hammer.

Golin România este afiliată la una dintre cele mai valoroase reţele internaţionale de PR, Golin Worldwide, desemnată în 2019 Global Agency of the Year în cadrul PR Week Global Awards. La nivel internațional, rețeaua Golin numără peste 50 de birouri în America, EMEA și APAC. Golin este parte a Interpublic Group (IPG), iar în România face parte din unul dintre cele mai importante grupuri de comunicare, Lowe Group, alături de MullenLowe (advertising), Initiative (media), Profero (digital), Medic One (comunicare în domeniul medical și farmaceutic) și BPN (new media). Mai multe detalii pe www.golin.com/ro/.

Pentru mai multe informații vizitați http://golin.ro sau pagina de Facebook Golin Romania.

 

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România. Compania a fost fondată de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 14 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

 

Despre Bold by Lowe Group

Bold by Lowe Group este o inițiativă curajoasă a grupului Lowe menită să aducă ceva nou în industria de comunicare. Platforma include o serie de evenimente și studii realizate în parteneriat cu firma de cercetare iSense Solutions prin care sunt analizate cele mai recente și relevante informații și tendințe din domenii cheie din România, ajutând astfel brandurile să se poziționeze și să vândă mai bine.

 

Despre Grupul Lowe România

De 26 de ani pe piața locală, Lowe Group este unul dintre cele mai importante grupuri de comunicare prezente în România, oferind servicii în întregul spectru al comunicărilor de marketing. Din grup fac parte în prezent următoarele agenții: MullenLowe (creație și producție publicitară), Initiative (media), Golin (relații publice), Profero (creație și productie publicitară digitală), Medic One (comunicare în domeniul medical și farmaceutic) și BPN (media).

 

22
Jul

Românii afirmă că nu-și asumă riscuri, cu toate acestea, se feresc de asigurări

Românii își asumă puține riscuri și se declară a fi prudenți, conform studiului comparativ comandat de Grupul KRUK, pe câteva pieţe europene unde desfăşoară operaţiuni, şi anume: Polonia, România, Italia şi Spania. Astfel, numai 17% dintre românii fără datorii și 25% dintre cei care înregistrează datorii îşi asumă riscuri, în comparație cu spaniolii, care își asumă riscuri în proporție de 30% în cazul celor cu datorii și 27% în cazul celor fără datorii.

Sursa: Cercetare KRUK: Obiceiurile financiare ale romanilor

Cu toate acestea, numai 10% dintre români, cu sau fără datorii, declară că preferă să încheie polițe de asigurare pentru tot ceea ce este important, cum ar fi sănătate sau viață, călătorii, mașină, locuință și altele. În cazul spaniolilor, situația este similară în rândul persoanelor fără datorii, cu un procent de 11%, în timp ce persoanele cu datorii preferă asigurările pentru orice, în proporție de 21%.  Italienii preferă să încheie numai asigurările obligatoii, au răspuns 52% dintre cei fără datorii şi 48% dintre cei cu datorii.

Sursa: Cercetare KRUK: Obiceiurile financiare ale italienilor

În rândul celor care au spus că ar încheia o poliţă de asigurare numai în cazul în care este obligatorie, procentul respondenţilor fără datorii este mai mare decât procentul celor cu datorii: 52% dintre spaniolii şi 37% dintre românii fără datorii, comparativ cu 48% spaniolii şi 36% românii cu datorii.  Pe de altă parte, 43,5% dintre  polonezii făra datorii şi 33,5% dintre cei cu datorii au răspuns că ar încheia o asigurare pentru ceea ce este valoros pentru ei, pe lângă asigurările obligatorii.

Sursa: Cercetare KRUK: Obiceiurile financiare ale polonezilor

Plata datoriilor este o obligaţie,  iar  în ceea ce priveşte percepţia despre cei care nu îşi plătesc datoriile, 30% dintre românii fără datorii şi 22% dintre cei cu datorii sunt de părere că persoanele care evită plata datoriilor trebuie pedepsite sever, spre deosebire de 41% dintre spaniolii fără datorii şi 33% dintre cei cu datorii, care au spus acelaşi lucru. Pe de altă parte, 62% dintre românii şi 53% dintre spaniolii fără datorii sunt de părere că cei care evită plata datoriilor greşesc, însă, poate au motive întemeiate pentru care fac acest lucru, faţă de 68% dintre români cu datorii şi 57% dintre spanioli cu datorii care sunt de aceeaşi părere, observându-se astfel că românii sunt mai toleranți decât alte nații.

Sursa: Cercetare KRUK: Obiceiurile financiare ale romanilor

În Polonia, Spania şi Italia se observă că respondenţii îşi programează banii pentru vacanţă: persoanele fără datorii şi-ar finanţa vacanţa din venituri curente, în timp ce unele persoane cu datorii ar fi înclinate să ia un împrumut, spontan, pentru vacanţă. În România însă, 43% dintre respondenţii fără datorii şi 40% dintre cei cu datorii economisesc câteva luni pentru vacanţă, iar un procent similar de 40% dintre respondenţi economisesc chiar tot anul, fie că ne referim la cei cu datorii, fie la cei fără datorii.

Cât despre grijile pentru plata unui împrumut, un procent mai mare dintre spaniolii fără datorii, 54%, faţă de 45% cei cu datorii, sunt  îngrijoraţi când vine vorba despre plata acestuia. În  România,  persoanele cu datorii, în procent de 67%, şi cele fără datorii , în procent de 56%, sunt  îngrijorate de plata unui împrumut.

În România şi Spania, studiul Obiceiurile financiare ale… românilor/spaniolilor a fost implementat la sfârşitul anului trecut de agenţia de cercetare de piaţă iSense Solutions. Cercetările de piaţă au fost realizate pe eşantioane reprezentative la nivel naţional, de 800 de persoane, în Italia de exemplu, până la 1.200 de persoane în Polonia. Respondenţii au avut vârste peste 18 ani, vârsta medie a acestora variind între 43 în Polonia şi 46 în Italia. Metodologia de cercetare implementată de iSense Solutions în România a fost sondaj online, pe un esantion reprezentativ la nivel naţional de aproximativ 900 persoane, cu vârsta peste 18 ani, din mediul urban şi rural, cu o distribuţie de 600 de respondenţi, persoane fără datorii şi aproximativ 300 de respondenţi, persoane cu datorii. De asemenea, și studiul din Spania, realizat tot de către iSense Solutions,  a fost efectuat online,  pe un eșantion de 800 de respondenti, cu vârsta peste 18 ani, din mediul urban și rural, cu o distribuție de aproximativ 600 de respondenți fără datorii și aproximativ 200 cu datorii.

Despre KRUK România S.R.L

KRUK România este membră a Grupului KRUK și a fost înființată în anul 2007. KRUK S.A. este cea mai mare companie de management al creanțelor din Polonia. Compania este prezentă pe piața din România din 2007, unde este de asemenea, unul dintre liderii de piață. Grupul KRUK desfășoară operațiuni și în Republica Cehă, Slovacia, Germania, Italia și Spania. Compania a fost listată pe Bursa de Valori Varșovia îm anul 2011.

21
May

6 din 10 români se declară mulțumiți de locul lor de muncă în 2019

Procentul românilor din mediul urban care se declară mulțumiți de locul lor de muncă este în creștere: de la 55% în 2016 la 61% în 2019, arată un nou studiu iSense Solutions, realizat pentru evenimentul Employer Branding Conference, în luna martie a anului curent. Creșterea satisfacției la locul de muncă este și mai vizibilă pe segmentul de tineri între 18 și 23 de ani (77% anul acesta, versus 60% în 2016), cât și pe segmentul 26-34 de ani (de la 58% în 2016 la 71% în 2019).

Ce aspecte s-au îmbunătățit la locul de muncă față de 2016?

Un procent mai mare de angajați români din mediul urban spun că au activități interesante sau captivante la locul de muncă – 53% în 2019 față de 47% în 2016. De asemenea, a crescut numărul celor care afirmă că sunt bonusați atunci când fac o treabă bună, de la 25% în 2016 la 30% în 2019. În plus, mulțumirea față de beneficiile oferite de către angajator este și ea în creștere, de la 23% acum 3 ani la 28% în prezent. În ceea ce privește numărul de ore petrecut la muncă, acesta a scăzut ușor, de la 8,5 ore pe zi în 2016 la 8,3 în 2019.

„Ne-am bucurat să observăm creșterea gradului de satisfacție la locul de muncă față de acum 3 ani. Fără îndoială angajatorii moderni sunt din ce în ce mai atenți cu grija și respectul arătat angajaților, fapt ce poate determina o creștere a loialității lor și o implicare mai mare la locul de muncă”, declară Traian Năstase, Managing Partner iSense Solutions.

Dorința de a construi o carieră profesională

Puțin peste jumătate dintre români (55%) vor o carieră la actualul loc de muncă. Procentul este în ușoară creștere față de 2016, când 51% declarau acest lucru.

Motivele pentru care românii își doresc o carieră la locul actual de muncă sunt: pentru că își primesc salariul la timp (60%), pentru că se înțeleg bine cu colegii (59%), pentru că s-au pregătit în domeniul în care activează în prezent (52%), pentru că jobul este interesant (49%), pentru că simt că munca lor este utilă (44%) și pentru că se simt respectați (43%).

Pe de altă parte, aproape jumătate (45%) dintre românii din mediul urban nu își doresc o carieră la actualul loc de muncă. Cele mai importante motive pentru care lucrurile stau așa sunt legate de salariu (6 din 10 spun că salariul nu este suficient de atractiv), de  lipsa posibilității de a promova în interiorul companiei (39%), de faptul că nu au avut o creștere salarială în ultimul an (34%), de faptul că angajatorul nu le oferă suficiente beneficii utile (29%), că nu învață lucruri utile (25%) și că nu sunt mulțumiți de programul de lucru sau că rezultatele pe care le obțin sunt ignorate (24%).

Beneficii oferite versus beneficii dorite de angajați

În ceea ce privește beneficiile oferite de companii angajaților români, în top 5 se numără: tichetele de masă (38%), prima de sărbători (31%), programul flexibil de sărbători (25%), telefonul de serviciu (24%) și asigurarea sau abonamentul medical (23%).

Cele mai dorite 5 beneficii de către angajatorii din mediul urban în România sunt: al 13-lea salariu (jumătate dintre ei declară că își doresc acest beneficiu), asigurare sau abonament medical (49%), prima de sărbători (47%), prima de vacanță (46%) și tichetele cadou (42%).

Datele sunt culese în februarie 2019, cercetarea fiind realizată online pe 503 respondenți și este reprezentativă pentru angajații și cei care sunt în căutarea unui loc de muncă în mediul urban din România, cu un grad de eroare de +/- 4,37 % la un nivel de încredere de 95%. Datele sunt comparate cu cele dintr-o cercetare similară realizată online, pe 770 respondenți, în iunie 2016.

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România. Compania a fost fondată de Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 14 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

14
May

Mai sunt românii sensibili la craft? O nouă analiză Mullen şi iSense Solutions, realizată cu neuromarketing tools

Mullen şi iSense Solutions au realizat un nou studiu sub umbrela Bold by Lowe Group, în care au analizat aportul pe care îl are calitatea execuției în comunicarea cu consumatorii. Au făcut această analiză printr-o cercetare care a îmbinat instrumentele clasice de research cu tehnici inovatoare, precum eye-tracking, EEG şi măsurarea emoţiilor.

Rezultatele studiului vin în ajutorul brandurilor cu o serie de concluzii valoroase în urma analizei răspunsurilor date de participanţii la interviuri şi oferă o perspectivă a consumatorului asupra modului în care reclamele îşi îndeplinesc cu adevărat obiectivul.

„Credem că e esențial pentru clienți să nu aleagă un concept de comunicare bazat doar pe felul în care sună ideea pe hârtie, în mediul ei abstract. Uneori execuția și felul în care se desfășoară ea sunt la fel de importane ca „big idea”. Narațiunea brandului poate rezolva problema de business mai clar și mai direct decât conceptul „stand alone”, care de multe ori trăiește în laborator, sub un clopot de sticlă, pe un slide de .ppt. Oricât de original ar suna, un concept care nu deschide (și ține) ușa pentru ca execuția să intre în cameră rămâne un exercițiu arid. Ideea și execuția trebuie să trăiască și să lovească împreună, în combo, și ar trebui să primească aceeași atenție și din partea clienților, și din partea agențiilor. E destul de evident că mulți consumatori reacționează la detalii execuționale delicioase și mai puțin la Graalul pe care îl caută echipele de creație: ideea care nu-s-a-mai-făcut” spun Silviu Antohe și Mihai Costache, Group Creative Directors, Mullen.

Pentru a identifica cele mai eficiente reclame, am folosit instrumente care pot măsura modul în care reacţionează, ceea ce simt şi văd consumatorii. Tool-ul EEG indică modul în care oamenii reacționează la anumiți stimuli și cât de mult le trezeşte interesul o reclamă. Instrumentele de eye-tracking ne spun ce văd consumatorii pe ecran și, cel mai important, ceea ce nu văd. Astfel, am putut obţine insight-uri esenţiale ce pot fi aplicate în execuţia unei reclame” adaugă Iulia Drăgușin, Qualitative Researcher, și Andrei Elvădeanu, Client Service Manager iSense Solutions.

Românii acordă mai multă atenţie brandurilor mari şi reclamelor în care sunt prezente produse din categorii uzuale, folosite des. În cazul brandurilor mari, consacrate, reclamele cu o execuţie slabă pot fi trecute mai uşor cu vederea. Pentru brandurile la început de drum, contează mult mai mult ca în comunicare sa fie creative şi îndrăzneţe, pentru a maximiza efortul de awareness.

O structură narativă clară a spotului TV contribuie cu succes la transmiterea mesajului. Totodată, aceasta ajută la memorarea reclamei, în timp ce asigură că poziţionarea brandului este clar înţeleasă de consumator. Dacă brandul este integrat cu succes în acţiunea spotului şi rezolvă o anumită tensiune, impactul este mult mai mare. E important ca povestea să respire, și aibă un ritm pe care consumatorii să îl poată urmări.

Reclamele care stârnesc curiozitatea în momentul vizionării livrează cu succes emoţii puternice dacă momentul emoţionant captează atenţia prin elemente neaşteptate, cum sunt prestaţia actorilor sau scenariul bine realizat.

Totodată, o execuţie bună a reclamei – de la o coloană sonoră cu impact, până la replicile actorilor – poate creşte performanţa reclamei în rândul audienţei. Mai mult, o execuţie bună poate adresa direct obiectivele de business. Nu în ultimul rând, o execuţie bună atrage atenţia şi stârneşte emoţiile scontate. Elementele de execuţie excepţionale surprind audienţa şi reprezintă cheia pentru a le atrage atenţia. Alegerea cu grijă a momentelor cu impact mai mare în poveste generează emoţie şi brand affinity.

Ca metodologie, studiul a cuprins o parte de cercetare cantitativă, online, cu 600 de persoane din mediul urban, cu vârsta între 18 şi 49 de ani, şi o parte de cercetare calitativă, 10 interviuri fiind realizate cu ajutorul iSense NeuroLab Tools.

###

Despre Mullen

De 26 de ani în România, Mullen este o agenție de creație, marketing și brand strategy care își propune să își păstreze mentalitatea de creativitate antreprenorială și spiritul dinamic. Agenția se poziționează ca challenger al modului de operare tradițional în procesul de creație și adoptă un model de lucru bazat pe integrare și perspectivă holistică asupra comunicării.

Produsul creativ semnat Mullen este gândit mai degrabă ca o soluție de business și nu doar de comunicare în parteneriatul cu clienții, prin gândire creativă, inovație media și un customer journey care diferențiază brandul clienților noștri în peisajul intens competițional.

Mullen face parte din rețeaua globală MullenLowe, una dintre cele mai mari rețele de comunicare la nivel mondial, cu peste 90 de agenții în America, EMEA si APAC, unul dintre holdingurile Interpublic Group of Companies. În România, agenția face parte din Lowe Group, unul dintre cele mai importante grupuri de comunicare de pe piață, din care mai fac parte Initiative (media), Golin (relații publice), Profero (creație și productie publicitară digitală), Medic One (comunicare în domeniul medical și farmaceutic) și BPN (media).

Pentru mai multe informații, vizitați romania.mullenlowe.com, pagina de LinkedIn MullenLowe România sau pagina de Facebook Mullen.

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România. Compania a fost fondată de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 14 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

Despre Bold by Lowe Group

Bold by Lowe Group este o inițiativă curajoasă a grupului Lowe menită să aducă ceva nou în industria de comunicare. Platforma include o serie de evenimente și studii realizate în parteneriat cu firma de cercetare iSense Solutions prin care sunt analizate cele mai recente și relevante informații și tendințe din domenii cheie din România, ajutând astfel brandurile să se poziționeze și să vândă mai bine.

28
Mar

Bucuria independenței: 6 din 10 români își doresc să aibă propria afacere

63% dintre români spun că își doresc să aibă propria lor afacere, arată studiul iSense Modern Consumer Trends Tracker, desfășurat anual de compania de cercetare de piață iSense Solutions. Procentul este semnificativ mai mare în rândul bărbaților (72%), al tinerilor între 18 și 23 de ani (77%) precum și al adulților între 24 și 38 de ani (75%). Datele au fost culese în luna ianuarie a acestui an și sunt reprezentative la nivel urban.

Cum înțeleg românii din mediul urban independența?

Pentru 8 din 10 români, a fi independent înseamnă a nu depinde financiar de altcineva, iar pentru 77% independența este asociată cu posibilitatea de a face lucrurile pe care și le doresc, de a-și împlini pasiunile. Majoritatea persoanele cu vârsta între 55 și 65 de ani (88%) leagă independența de posibilitatea de a face ceea ce își doresc și de a-și împlini pasiunile, în timp ce în cazul tinerilor de 18 până la 23 de ani acest procent este de 56%.

A reuși pe cont propriu este o altă caracteristică care definește ce înseamnă independența pentru 57% dintre români.  Procentul celor care apreciază că reușita pe cont propriu este echivalentul independenței este mai mare in rândul femeilor (63%, versus 37% dintre bărbați), precum și în rândul tinerilor între 18-23 de ani (62%) și al adulților tineri (cu vârsta între 24 și 38 de ani).

Aproximativ 3 din 10 persoane din mediul urban declară că independența înseamnă să fii liber profesionist și să poată munci cand doresc, iar procentul ajunge la 40% în cazul persoanelor cu vârsta între 39 și 54 de ani. Doar 9% dintre români consideră că independența înseamnă să locuiești singur, însă procentul în rândul tinerilor între 18 și 23 este cu mult mai mare: 21% cred că a fi independent înseamnă să locuiești singur.

2 din 10 români din mediul urban lucrează constant de acasă

Deși cea mai mare parte dintre angajații din România lucrează integral de la sediul companiei (66%), o parte dintre ei au posibilitatea de a lucra periodic de acasă (15%), iar 19% își desfășoară constant activitatea de acasă sau din alte locuri decât sediul companiei.

Avantajele pe care cei care lucrează de acasă (ocazional sau constant) le identifică sunt: faptul că au libertatea de a-și face programul cum doresc (61%), că se pot concentra mai bine (55%), că au mai mult timp liber (53%), că se simt relaxați și odihniți (51%), dar și că sunt mai productivi (35%) și că lucrul de acasă presupune utilizarea celor mai noi instrumente tehnologice (24%). În același timp, 13% declară că în contextul lucrului de acasă, câteodată se simt singuri, iar 20% că le lipsește interacțiunea cu alți profesioniști din domeniu (procentul este mai ridicat în rândul femeilor – 25%, precum și în rândul tinerilor de 18-23 de ani – 27%)

„Există o serie importantă de avantaje percepute de către românii din mediul urban în ceea ce privește lucrul de acasă, iar companiile pot să țină cont de acest lucru și să ofere astfel de beneficii angajaților lor, acolo unde este posibil. De altfel, este foarte interesant că în cazul tinerilor între 18 și 23 de ani procentul celor care au posibilitatea să lucreze de acasă periodic este semnificativ mai mare decât cel general (37% versus 15%), ceea ce arată că angajatorii vin deja în întâmpinarea nevoii de flexibilitate a tinerilor. În viitor ne așteptăm ca din ce în ce mai multe companii să răspundă nevoii de flexibilitate a angajaților, să le ofere posibilitatea să lucreze de acasă sau să fie intraprenori (un aspect care ar putea răspunde nevoii românilor de a fi antreprenori)”, afirmă Andrei Cânda, Managing Partner iSense Solutions.

Datele sunt culese în ianuarie 2019, cercetarea fiind realizată online pe 1011 respondenți și este reprezentativă pentru mediul urban din România, cu un grad de eroare de +/- 3,1 % la un nivel de încredere de 95%. Datele sunt comparate cu cercetari similare realizate între anii 2014-2018 și fac parte din iSense Modern Consumer Trends Tracker, instrument care monitorizeaza peste 25 de trenduri comportamentale ale consumatorului din România.

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România. Compania a fost fondată de Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 14 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

12
Mar

Tendințe ce vor influența comportamentul românilor în 2019: responsabilitatea față de mediu, interesul pentru gamificare, preferința pentru interactiunea cu brandurile prin intermediul tehnologiei

Printre cele mai importante tendințe ce vor influența comportamentul românilor în 2019 se numără responsabilitatea fața de mediu, interesul pentru gamificare și preferința pentru interactiunea cu brandurile prin intermediul tehnologiei, arată studiul iSense Modern Consumer Trends Tracker, desfășurat anual de compania de cercetare de piață iSense Solutions. Datele au fost culese în luna ianuarie a acestui an și sunt reprezentative la nivel urban.

Responsabilitatea față de mediu

Românii încep să fie mai atenți nu doar la calitatea vieții lor, ci și la impactul pe care acțiunile lor le au asupra mediului înconjurător. Astfel, în 2019, 8 din 10 persoane refolosesc pungile de la magazin (față de 74% în 2018), iar procentul celor care au reciclat a crescut de la 51% în 2018, la 58% în 2019. Mai mult, 28% dintre consumatori au cumpărat produse de la companiile care se implică în protejarea mediului, tendința fiind semnificativ mai mare în cazul tinerilor de 18-23 ani (41%).

Gamificare și interactivitate

Consumatorii zilelor noastre s-au obișnuit să nu se mai plictisească. În 2019, ei își doresc ca brandurile să îi binedispună: 77% au declarat acest lucru anul acesta, față de 71% în 2018. Mai mult, în 2019, 84% dintre persoanele din mediul urban din România ar alege un brand care îi binedispune. Procentul a crescut semnificativ față de anul trecut (79%) și este chiar mai mare pentru tinerii între 18 și 23 de ani – în cazul lor, 88% ar alege un astfel de brand.

Branduri prietene cu tehnologia

Românii îmbrățisează folosirea tehnologiei în relație cu brandurile – 58% consideră utilă realitatea augmentată în interacțiunea cu un brand. Consumatorii ar folosi realitatea augmentată pentru: alegerea destinației de vacanță (60%), alegerea unei locuințe care este în stadiu de proiect (51%), alegerea unui spital/clinică înainte de contractare (45%), alegerea mobilei (45%), vizionarea locurilor din care vin produsele (43%), alegerea unei mașini (35%).

Procentul celor care au folosit aplicațiile de căutare vocală pe smartphone a crescut semnificativ în 2019 față de 2018 (51% versus 38%) iar dintre cei care le-au folosit, semnificativ mai mulți le consideră utile (88% în 2019 vs. 79% în 2018).

Consumatorii ar folosi o aplicație vocală pentru căutarea de informații (58%), activități în gospodărie precum aprinderea/stingerea luminii sau a televizorului (54%), pornirea anumitor aplicații (45%), pentru conversații (29%), pentru cumpărarea anumitor produse (17%).

“Comportamentul consumatorilor români se schimbă, iar brandurile trebuie să țină cont de acest lucru. Ele pot câștiga o bună parte dintre consumatori de partea lor făcând reciclarea mai facilă, ajutând la conștientizarea risipei alimentare și utilizând tehnologia pentru a-i ușura consumatorului viața. În 2019, brandurile pot atrage atenția asupra lor și își pot demonstra utilitatea interacționând și creând engagement în moduri interactive și distractive pentru consumator”, declară Traian Năstase, Managing Partner iSense Solutions.

Datele sunt culese în ianuarie 2019, cercetarea fiind realizată online pe 1011 respondenți și este reprezentativă pentru mediul urban din România, cu un grad de eroare de +/- 3,1 % la un nivel de încredere de 95%. Datele sunt comparate cu cercetari similare realizate între anii 2014-2018 și fac parte din iSense Modern Consumer Trends Tracker, instrument care monitorizeaza peste 25 de trenduri comportamentale ale consumatorului din România.

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România. Compania a fost fondată de Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 14 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

21
Feb

Peste jumătate dintre românii din mediul urban intră pe rețelele de socializare imediat cum se trezesc

Rețelele de socializare ocupă un loc important în viața românilor din mediul urban: 53% dintre aceștia își încep ziua intrând pe canalele de social media, arată Romania’s Digital Marketing Report realizat de compania de cercetare de piață iSense Solutions și prezentat astăzi în cadrul evenimentului Digital Marketing Forum.

Facebook rămâne cea mai populară rețea de socializare printre români, 94% dintre persoanele din mediul urban având un cont pe această rețea de socializare. Următoarele rețele de socializare, din punct de vedere al popularității, sunt YouTube (unde au cont 63% dintre românii care utilizează internetul), respectiv Instagram (55%). În ceea ce privește Instagram, această rețea de socializare a înregistrat o creștere importantă în ultima perioadă: dacă în 2016, 35% dintre utilizatorii de internet aveau cont, în 2019 procentul a ajuns la 55%.

Pe lângă faptul că este rețeaua unde majoritatea românilor au cont,              procentul celor care nominalizează Facebook ca fiind rețeaua lor preferată de socializare este de 79% în 2019. Totuși, în rândul tinerilor între 18 și 25 de ani, preferința pentru Facebook a scăzut de la 82% în 2018 la 48% în 2019. Cine a câștigat teren în rândul tinerilor de 18-25 de ani în ceea ce privește rețeaua de socializare preferată? Instagram, care a crescut de la 7% în 2016, la 42% la începutul lui 2019.

Totuși, există o categorie de vârstă care își declară adeziunea față de Facebook:  84% dintre cei peste 45 de ani declară că Facebook este rețeaua lor preferată de socializare.

9 din 10 români sunt influențați de Social Media în ceea ce privește încrederea în branduri. Ce anume îi influențează: Recenziile recente bune și conținutul de calitate (54%), conținutul interesant (39%) și faptul că brandul răspunde pe rețelele de socializare (38%), precum și recenziile date de prieteni (36%) reprezintă activitățile care duc la creșterea încrederii în rândul utilizatorilor de internet din România

„Ne place să utilizăm rețelele de socializare, ele sunt parte importantă din viața noastră. Cu toate că apar mereu noi rețele în timp ce altele intră într-un con de umbră, Facebook rămâne o rețea cu greutate în România, în timp ce Instagram crește spectaculos în rândul tinerilor. În ceea ce privește comunicarea de brand, consumatorii s-au obișnuit ca brandurile să comunice cu ei prin intermediul rețelelor de socializare, acest lucru devenind o parte firească a interacțiunii lor cu brandurile”, afirmă Andrei Canda, Managing Partner iSense Solutions.

În ceea ce privește evoluția canalelor unde consumatorii vor să  interacționeze cu brandurile, mulți își doresc ca brandurile să comunice cu ei pe Facebook (63% în 2019 versus 51% în 2018), pe YouTube (16% în 2019 versus 8% în 2016) și pe Instagram (16% în 2019 versus 3% în 2016).

Legat de conținutul pe care se așteaptă să îl vadă pe social media, consumatorii își doresc ca brandurile să comunice pe rețelele de socializare despre promoții (75%), noutăți (71%), produse (62%), acțiunile și evenimente (34%) dar și acțiuni de CSR (25%).

Datele sunt culese în februarie 2019, cercetarea fiind realizată online pe 1040 respondenți și este reprezentativă pentru mediul urban din România, cu un grad de eroare de +/- 3,1 % la un nivel de încredere de 95%. Datele sunt comparate cu studii similare realizate în perioada 2016-2018.

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România. Compania a fost fondată de Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 14 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

14
Feb

Lipsa răbdării, minimalismul și fuga de branduri sunt printre cele mai relevante tendințe analizând comportamentul românilor în 2019, conform studiilor iSense Solutions

La împlinirea a 5 ani pe piața de cercetare din România, compania iSense Solutions a dezvăluit, în exclusivitate, care sunt tendințele ce vor influența viața și alegerile consumatorilor din România în 2019. Prezentarea analizei trendurilor a avut loc în cadrul unui eveniment aniversar, dedicat clienților și partenerilor companiei. Participanții au aflat care sunt comportamentele care fac diferența în viața consumatorilor români și care sunt mijloacele prin care brandurile pot deveni relevante în prezent.

Încă din anul 2014, iSense Solutions monitorizează anual tendințele privind comportamentul consumatorului din România. Printre trendurile cu cel mai mare impact estimat în anul 2019 pentru români se numără:

Chiar aici, chiar acum

Minimalism

Escapism (fuga de branduri)

Chiar aici, chiar acum

Ritmul vieții cotidiene, responsabilitățile din ce în ce mai mari și mai variate cu care se confruntă consumatorul modern, l-au facut pe acesta să fie din ce în ce mai nerăbdător și mai dornic să câștige timp pentru ei. Astfel, 43% dintre românii din mediul urban se consideră mai nerabdători comparativ cu anul trecut. Dintre ei, cei mai nerăbdători sunt tinerii cu vârsta cuprinsă între 18-23 ani (53%) și persoanele din București (50%). De asemenea, procentul celor care doresc să primească în maxim câteva minute un răspuns de la o marcă a crescut de la 43% în 2018, la 50% în 2019, iar 3 din 10 tineri de 18-23 ani se așteaptă ca un brand să le răspundă în timp real. În acest context, brandurile sunt nevoite să fie rapide atunci când răspund și să faciliteze interacțiunea consumatorilor cu ele.

Minimalism

Post criză consumatorii au asaltat rafturile de cumpărături și au achiziționat din ce în ce mai multe produse. Brandurile s-au străduit, ca de obicei, să convingă consumatorul să cumpere și mai multe produse și servicii. În acest context, după reacția inițială de a se înconjura de produse, consumatorul a început să meargă în direcția opusă. Astfel, a început să își dorească să își simplifice viața și să și-o „elibereze”, preferând mai puține lucruri.

8 din 10 (79%) dintre românii din mediul urban au afirmat că au încercat să își simplifice viață în ultimele 12 luni, iar 93% dintre ei afirmă că preferă spațiile aerisite, fără lucruri inutile. Mai mult, 77% dintre români au declarat că preferă să aibă mai puțină mobilă în casă, iar 64% spun că preferă să dețină doar strictul necesar.

În 2019 tot mai mulți români își doresc simplificarea vieții. În același timp, sunt nerăbdători și vor totul chiar aici, chiar acum. Aceste două trenduri sunt legate între ele: minimalismul este modalitatea prin care consumatorii din România vor să se elibereze de surplus, iar dorința de aici și acum este legată de a câștiga timp, ambele comportamente oferindu-i consumatorului șansa de a se axa mai mult pe el însuși. Este necesar ca brandurile să aibă în vedere această dorință a consumatorilor în 2019 și să vină în întâmpinarea nevoii cu mesaje clare, scurte, la obiect și relevante pentru aceștia”, afirmă Andrei Cânda, Managing Partner iSense Solutions.

Escapism (fuga de branduri)

În goana după propriul lui timp și din încercarea de a-și simplifica viața, consumatorul evită acum din ce în ce mai mult și comunicarea brandurilor. Procentul românilor care folosesc AD Block pentru blocarea reclamelor pe internet a crescut foarte mult de la an la an: 20% în 2016, 32% în 2017, 59% în 2019. Mai mult, 84% obișnuiesc să schimbe canalul TV în timpul pauzei publicitare și 37% schimbă postul de radio în timpul reclamelor. În aceeași linie, 7 din 10 români preferă conținutul online scurt și la obiect și doar 3 din 10 conținutul detaliat.

Observăm că trendurile Minimalism și Chiar aici, chiar acum sunt corelate la rândul lor și cu trendul de Escapism: consumatorii încearcă să se elibereze de tot ce simt că e în plus în viața lor și în același timp să fugă inclusiv de mesajele de brand care nu prezintă interes pentru ei. În acest context, în ziua de azi este cu atât mai important ca brandurile să facă eforturi și să studieze ce își doresc consumatorii pentru a-și adapta mesajele și a fi relevante în interacțiunea cu ei”, afirmă Traian Năstase, Managing partner iSense Solutions.

Datele sunt culese în ianuarie 2019, cercetarea fiind realizată online pe 1011 respondenți și este reprezentativă pentru mediul urban din România, cu un grad de eroare de +/- 3,1 % la un nivel de încredere de 95%. Datele sunt comparate cu cercetări similare realizate între anii 2014-2018 și fac parte din iSense Modern Consumer Trends Tracker, instrument care monitorizează peste 25 de trenduri comportamentale ale consumatorului din România.

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România. Compania a fost fondată de Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 14 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

05
Dec

Studiu HISTORY și iSense Solutions: Regele Mihai și Ceaușescu, în topul personalităților din ultimul secol preferate de români

Aproape jumătate dintre români consideră că perioada interbelică (1918-1938) a fost cea mai benefică din ultimii 100 de ani pentru România, arată un studiu realizat pentru postul de televiziune HISTORY.  În ceea ce priveşte personalitatea cu cel mai mare impact pozitiv asupra românilor în ultimii 100 de ani, cei mai mulţi respondenţi l-au indicat pe pe Regele Mihai, urmat de fostul dictator comunist Nicolae Ceaușescu.

Astfel, potrivit participanților la studiu, cele mai benefice perioade din istoria României sunt perioada interbelică (42% dintre respondeţi) şi cea comunistă din 1968 și până la Revoluția din decembrie 1989 (18,2%). Doar 11,6% dintre români consideră perioada 2007 și până în prezent ca fiind cea mai benefică, iar procentul este şi mai mic pentru perioada de pre-aderare la Uniunea Europeană, 1989-2007 (7,8%).

Studiul arată puterea miturilor istorice și efectele selective ale memoriei sociale. Recenta moarte a Regelui Mihai de România probabil ca l-a propulsat pe acesta în fruntea clasamentului. În plus, largă convergentă a politicienilor și analiștilor spre imaginea acestuia ca simbol al neamului face deloc surprinzătoare alegerea respondenților. Mitul perioadei interbelice, a vârstei de aur a României, persistă și el, ajutat de faptul că niciunul dintre respondenți nu a trăit în acea perioadă, iar istoria populară este încă departe de a fi demontată sau modulată de istoria academică. Paradoxal, cele mai pozitive evenimente din ultimii 100 de ani sunt cele mai recente, deși perioadele mai mult sau mai puțin îndepărtate sunt considerate a fi cele mai bune din istorie. Este mai ușor să uiți problemele trecutului și să îți amintești doar de glorii reale sau imaginare în timp ce momentele recente sunt încă proaspete în memorie, atât cu valențele pozitive cât și cu cele negative. Un ultim paradox: comunismul nu a fost bun, dar un respondent din cinci îl nominalizează pe Ceaușescu ca figura pozitivă remarcantă a ultimului secol. Să fi fost oare comunismul o idee proastă, dar aplicată bine de naționalismul socialist al dictatorului care a condus România timp de un sfert de secol?”, comentează antropologul Radu Umbreș.

În clasamentul personalităților care au avut un impact pozitiv asupra vieții românilor din 1918 până în prezent, Regele Mihai este indicat într-o proporţie covârşitoare (41,7%), însă este urmat de Nicolae Ceaușescu, cu peste o cincime dintre voturi (21%). În timp ce alte personalităţi au întrunit mai puţin de 10% dintre voturi (Iuliu Maniu – 9,7%, Corneliu Coposu – 5,1%, Gheorghe Gheorghiu Dej – 3,4%, Ion Iliescu – 1.8%), peste 11% dintre români au preferat să nu nominalizeze o anumită persoană.

În anul Centenarului, 41,9% dintre români consideră Marea Unire ca fiind evenimentul istoric din ultimii 100 de ani cu cel mai mare impact pozitiv asupra ţării. Un număr similar de respondenţi indică, însă, alte două evenimente – Revoluția din decembrie 1989 (22,8%) și Aderarea la UE (20,4%).  Doar 3,8% dintre români cred că instaurarea comunismului a avut un efect benefic asupra ţării.

Pe de altă parte, peste o cincime (21,3%) dintre români sunt de părere că migrația în UE este evenimentul economic din ultimii 100 de ani cu cel mai mare impact pozitiv asupra societății românești. Pe următoarele două locuri se situează restituirea pământului colectivizat și a proprietăților expropriate (18,3%) și privatizarea și tranziția la economia de piață (17,1%). În acelaşi timp, un procent semnificativ (14,5%) consideră industrializarea în socialism ca fiind evenimentul economic cel mai benefic din ultimii 100 de ani.

Studiul a fost realizat de către compania iSense Solutions pentru HISTORY România, pe un eșantion reprezentativ de 1.051 de respondenți, din mediul urban, cu vârsta cuprinsă între 16-65 de ani. Prin acesta, postul de televiziune sărbătorește 100 de ani de la Marea Unire.

29
Nov

11% dintre români ar trece la altă bancă pentru a beneficia de serviciul de plăți instantanee

11% dintre români ar trece la altă bancă pentru a beneficia de serviciul de plăți instantanee, arată un nou studiu iSense Solutions, dedicat percepției românilor asupra băncilor moderne și serviciilor oferite de acestea, realizat în luna noiembrie a acestui an, online, în mediul urban, la care au participat 604 persoane cu vârsta de peste 18 ani. Datele au fost prezentate în exclusivitate în cadrul conferinței Banking 4.0, organizată de No Cash Events.

Rapiditatea este una dintre caracteristicile puternic asociate cu băncile moderne: 76% dintre români spun ca o bancă modernă este o bancă rapidă, care îi ajută să nu-și piardă timpul. În acest context, posibilitatea de a face plăți contactless cu cardul este foarte apreciată de români, 80% dintre ei afirmând că această facilitate le face viața mai ușoară. De asemenea, 62% consideră că folosirea inteligenței artificiale ajută la rezolvarea mai rapidă a problemelor.

În ceea ce privește tehnologia și inovația, 2 din 10 români s-ar muta la altă bancă pentru a beneficia de tehnologii și inovații. Printre tehnologiile asociate cu o bancă modernă, se numără: aplicație de banking pentru mobil, plata contactless, posibilitatea de a contracta servicii online, posibilitatea de a-și schimba singuri setările de securitate ale cardului, posibilitatea de face exchange online, self-banking, salvarea plăților în aplicație, carduri virtuale.

“Studiul ne-a arătat faptul că  românii își doresc să aibă posibilitatea efectua mai multe operațiuni cu ajutorul aplicației de banking pentru mobil. Printre opțiunile pe care și-ar dori să le aibă în aplicația de mobil a băncii se numără: să își poată plăti taxele și impozitele (61%), rovignetta (45%), utilitățile (42%), RCA-ul (39%), parcarea (35%), să își poată face o asigurare de viață (27%), să facă un depozit (24%) și să acceseze un împrumut (22%)”, declară Traian Năstase, Managing Partner, iSense Solutions.

Cu toate că doar 30% dintre români au auzit despre cardurile biometrice, ei declară că și-ar dori să le utilizeze: 7 din 10 români au declarat că ar folosi un card biometric (după ce au fost expuși la o descriere a produsului) dacă ar fi disponibile, iar 11% dintre ei și-ar schimba banca cu care lucrează pentru accesul la un card biometric.

Aproape trei sferturi dintre români (73%) sunt de părere că utilizarea unui card biometric le-ar face viața mai ușoară. Cardul biometric reprezintă o opțiune atrăgătoare pentru români pentru că poate fi folosit exclusiv cu amprenta persoanei (71%), pentru că oferă siguranță contului bancar în cazul pierderii cardului (70%) și datorită riscului redus de fraudă (64%).

Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions pe un eșantion de 604 de respondenți din mediul urban. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 18 ani din mediul urban din România. Grad de eroare +/- 3.99%, la un nivel de încredere de 95%.

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România. Compania a fost fondată de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 14 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

20
Nov

1 din 5 români din mediul urban nu a fost niciodată la SPA

  • 1 din 3 români din mediul urban merge la SPA mai rar de o dată la 4-6 luni
  • 65% dintre românii din mediul urban preferă rețelele de socializare pentru a lăsa recenzii
  • 9 din 10 români din mediul urban citesc review-urile înainte de a alege un centru SPA

 22% dintre românii din mediul urban nu au fost niciodată la un SPA, în timp ce 1 din 3 merge mai rar de o dată la 4-6 luni arată rezultatele studiului realizat de The Public Advisors, companie de consultanță în comunicare și relații publice, în colaborare cu institutul de cercetare iSense Solutions. Având ca subiect de cercetare percepțiile și obiceiurile românilor cu privire la serviciile de tip SPA, studiul relevă că doar 19% dintre românii din mediul urban merg regulat la SPA, însemnând cel puțin o dată pe lună.

Piața de centre SPA este unul dintre cele mai dinamice sectoare și putem remarca pe plan local un mare potențial al acestei industrii, fiind într-o ascensiune constantă de la an la an. Concurența pe piața locală va crește, iar diferența o va face modul în care centrele vor comunica pentru clienții lor. Momentul este favorabil pentru ca liderii pieței să-și întărească leadershipul și în zona de comunicare printr-o strategie 360, diferențiată, coerentă și creativă”, a declarat Simona Dan, Managing Partner The Public Advisors

Cercetarea a fost prezentată în cadrul celei de-a 2-a ediții Termalia, un eveniment luxury dedicat industriei ospitalității și wellness-ului din România. Potrivit studiului, când vine vorba de criteriile de care țin cont românii din mediul urban în alegerea unui centru SPA, prețurile sunt cel mai important factor pentru cei mai mulți dintre aceștia, respectiv 2 din 3 respondenți, în timp ce 59% au în vedere calitatea serviciilor, pentru 47% contează atmosfera relaxantă din cadrul centrului, iar 43% țin cont de diversitatea serviciilor.

Recenziile online oferite de alți clienți sunt de asemenea un criteriu important în luarea deciziei cu privire la centrul SPA și 9 din 10 români din mediul urban citesc review-urile înainte de a merge la un centru SPA, fiind înregistrată o creștere cu 6% față de anul anterior.

Este pentru al doilea an când realizăm alături de The Public Advisors studiul prin care ne propunem să analizăm în detaliu industria SPA din România din perspectiva clienților. De ce am ales acest unghi? Pentru că este important să cunoști factorii care pot influența evoluția acestei piețe. Remarcăm de la un an la altul cum tehnologia digitală devine un avantaj competitiv în industria ospitalității din România”, adaugă Andrei Cânda, Managing Partner iSense Solutions.

Studiul citat arată de asemenea că, dintre cei care frecventează centre SPA, 63% scriu recenzii despre acestea în mediul online, în creștere cu 4% față de 2017. Rețelele de socializare sunt pe primul loc când vine vorba de platformele pe care se pot oferi recenzii, fiind preferate de 65% dintre românii din mediul urban. Site-ul centrului sau al hotelului este platforma pe care o utilizează 61% dintre respondenți pentru a scrie recenzii, în timp ce 45% recurg la site-urile de oferte precum Booking sau Trip Advisor.

Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions pe un eșantion de 1.015 de respondenți, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 18 ani, din mediul urban din România cu acces la internet, care obișnuiesc să viziteze centre SPA. Rezultatele au un grad de eroare de +/-3.5%, la un nivel de încredere de 95%.

Despre The Public Advisors

The Public Advisors este o agenție independentă de comunicare, cu zece ani de experiență pe piața din România și este formată dintr-o echipă de specialiști în comunicare pasionați de orchestrarea armonioasă a relațiilor dintre brand și consumatori. Promisiunea pe care o fac clienților se îndreaptă către construirea unei reputații durabile prin experiențe relevante. Portofoliul actual de clienți include Asociația pentru Combaterea Traficului Ilicit, Banca Comercială Română, Bancpost, Capitala Tineretului din România, Centrul de Studii despre Bere, Sănătate și Nutriție, Cetelem, Dent Estet, Euler Hermes România – parte a grupului Allianz, HAGAG Development Europe, Liga Română contra Reumatismului, Nestlé România – NESCAFÉ, P3 Logistic Parks. Portofoliu de proiecte include: Alevia, Air Liquide, Bosch România, Barrier, Societatea Română de Dermatologie, Dr. Reddy’s, Trouw Nutrition, Toshiba, Volvo. Mai multe detalii despre agenție găsiți pe www.publicadvisors.ro.

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing și comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 12 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

19
Nov

37% dintre români trăiesc de pe o zi pe alta

  • 60% dintre români declară că au obligaţii financiare
  • 30% dintre cei care au deja credite ar dori să acceseze un nou împrumut
  • 55% dintre români au economii

Aproximativ 60% dintre români declară că au obligaţii financiare (credite, împrumuturi) în gospodăriile lor, în timp ce 37% dintre români au cheltuieli lunare obligatorii similare cu venitul încasat. Aceste date reies din cercetarea sociologică Obiceiurile financiare ale românilor, comandată de KRUK România cu ocazia  Zilei fără Datorii, iniţiativă aniversată pe 17 noiembrie.

Rezultatele cercetării online realizată de  iSense Solutions ne arată că 30% dintre cei care au deja credite ar dori să acceseze un nou împrumut în anul care vine.  Accesarea unui nou împrumut pentru a stinge unul anterior ne poate duce în spirala datoriilor.

Inițiativa Grupului KRUK de a atrage atenția asupra felului în care fiecare își gestionează banii este aniversată anual în jurul datei de 17 noiembrie, la nivel internațional, în țările în care compania își desfășoară activitatea: Polonia, România, Cehia, Slovacia, Italia, Spania și Germania. Cu această ocazie KRUK realizează o serie de activități menite să conștientizeze importanța unui comportament financiar  în concordanță cu bugetul fiecărei persoane.

În ceea ce priveşte accesarea unui împrumut, românii au cea mai mare încredere în bănci, 83% dintre aceștia spunând că ar apela la astfel de instituții în cazul în care ar avea nevoie de bani. 14% dintre români au menţionat că ar lua un împrumut de la o instituţie financiară non-bancară, dacă o instituţie bancară ar refuza să le acorde împrumutul. Într-un procent semnificativ, 70% dintre românii care au accesat un nou împrumut pentru a stinge o datorie anterioară cred că situaţia lor se va îmbunătăţi în viitor.

Acestor rezultate li se adaugă faptul că 45% dintre români nu au economii în familie. Motivul pentru care românii fac economii sunt mai ales situaţiile neprevăzute cărora trebuie să le facă faţă. Bunul obicei de a economisi, care se deprinde timpuriu încă din copilărie, nu se reflectă în acţiunile noastre din viaţa de adult.

 „O bună conduită financiară este temelia unei vieți  împlinite. Acest lucru ar trebui să fie general valabil pentru fiecare dintre noi, iar Ziua fără Datorii este o nouă ocazie de conștientizare a acestui lucru. Cercetările sociologice pe care le implementăm în fiecare an ne-au facilitat înţelegerea contextului economico-financiar al clienților noştri,  ne-au dat o imagine clară a problemelor cu care se confruntă şi ne ajută să le oferim mai multe posibilități de a depăși momentele dificile”, a spus Tomasz Ignaczak, Director General KRUK România.

Cea mai recentă cercetare KRUK arată că  58% dintre români sunt dispuşi să participe la sesiuni de pregătire online gratuite pentru a învăţa cum să-şi administreze bugetul lunar. Cunoştinţele pe care aceştia le pot primi de la specialişti sunt un pas important spre un echilibru financiar între veniturile şi cheltuielile familiei.

Mai mult de jumătate dintre români sunt deschiși la ideea de educație financiară, lucru ce aduce perspective îmbucurătoare pentru următorii ani. Cu atât mai importantă este inițiativa companiilor din domeniul financiar, cum este cea a KRUK Romania, de a pune la dispoziția consumatorilor servicii de consultanță și educație. În timp, cu siguranță vom observa o îmbunătățire a modului în care românii își gestionează resursele financiare””, a spus Traian Năstase, Managing Partner, iSense Solutions.

În ceea ce privește comportamentul românilor cu privire la valorile împrumutate, cei care s-au confruntat cu probleme financiare sunt mai precauți. Astfel,  17% dintre cei fără datorii ar face un împrumut cu o valoare cumulând veniturile familiale pe 3 ani, în timp ce numai 10% dintre cei care deja au datorii ar împrumuta o astfel de sumă.

Forma de plată preferată a respondenţilor, fie că vorbim despre persoane cu datorii sau persoane fără datorii, este rata lunară fixă, care le permite să prevadă cheltuielile lunare pe care le vor avea, pentru o perioadă mai mare de timp. Specialiştii KRUK ţin seama de această opţiune de plată în momentul încheierii unui angajament de plată şi stabilesc împreună cu clienţii companiei suma lunară pe care aceştia o pot plăti cu regularitate, astfel, cu fiecare plată lunară efectuată, clientul se apropie de stingerea datoriei.

Metodologia de cercetare implementată de iSense Solutions a fost sondaj online, pe un panel reprezentativ la nivel naţional de aproximativ 900 persoane, din mediul urban şi rural, cu o distribuţie de 600 de respondenţi, persoane fără datorii şi aproximativ 300 de respondenţi, persoane cu datorii.

Despre KRUK România S.R.L

KRUK România este membră a Grupului KRUK și a fost înființată în anul 2007. KRUK S.A. este cea mai mare companie de management al creanțelor din Polonia. Compania este prezentă pe piața din România din 2007, unde este de asemenea, unul dintre liderii de piață. Grupul KRUK desfășoară operațiuni și în Republica Cehă, Slovacia, Germania, Italia și Spania. Compania a fost listată pe Bursa de Valori Varșovia îm anul 2011.

07
Nov

iSense Solutions este Research Partner la conferinta Banking 4.0

iSense Solutions este Research Partner al Banking 4.0, Conferinta Internationala Fintech, ce va avea loc la Bucuresti,  pe 27 noiembrie 2018.

Alaturi de organizatorul evenimentului, NOCASH, vom aduce la startul conferintei o linie de aproape 40 de experti, din tot atatea companii reprezentative pe segmentul lor de piata, ce vin din sapte tari europene (Belgia, Franta, Italia, Polonia, Marea Britanie, Romania si Republica Ceha). Pe scena Banking 4.0 vor fi si reprezentanti ai unor companii inregistrate in Singapore si New York.

Despre Banking 4.0
Au trecut 500 de ani de la infiintarea primei banci din lume, insa cele mai multe schimbari si inovatii s-au intamplat in ultimii 20 de ani. De la “brick & mortar” am migrat la online banking, acum suntem in faza de “open banking” si ne pregatim de “beyound banking”, a patra etapa a evolutiei modelului de business in domeniul financiar-bancar.

Banking 4.0 este un eveniment pentru cei care vor sa afle cum se va schimba industria serviciilor financiare in anii urmatori sub influenta fintech.

Evenimentul este dedicat tehnologiilor emergente care vor impune noi modele de business in domeniul finantelor, indiferent ca vorbim de produse (depozite, credite, asigurari, investitii, etc.), administrarea relatiei dintre client si institutie sau gestionarea bugetului propriu al individului / familiei.

Ne referim in primul rand la biometrie, blockchain, intelligente artificiala si economie conversationala. Conferinta are insa alocate sesiuni speciale pentru platile instantanee si securitatii cibernetice,
fara de care nu putem vorbi de o strategie coerenta de transformare digitala.

Mai multe detalii gasiti in documentul atasat si pe platforma conferintei: www.nocashevents.ro

Ne vedem la Banking 4.0!