11
May

Cre?te apetitul rom�nilor pentru consumul de produse locale

Predic?iile pentru pia?a produc?torilor locali sunt favorabile, 64% din consumatori consider? c? pia?a produc?torilor locali se va dezvolta �n urmatorii 5 ani, o arat? cel mai recent studiu iSense Solutions.

Ce �nseamn? de fapt pentru consumator un produc?tor local? Pentru 37% dintre rom�nii din mediul urban un producator se �ncadreaz? �n categoria de �producator local� dac? produsele alimentare au la baz? re?ete tradi?ionale rom�ne?ti, 36% consider? c? trebuie s? comercializeze produsele �n localitatea sau regiunea �n care sunt produse, 29% consider? c? producatorul local se ocup? ?i de v�nzarea produselor, �n timp ce pentru 22% un produc?tor local este acela care utilizeaz? for?a de munc? rom�neasc? sau local?.

 

C�nd vorbim despre percep?ia despre produc?torii locali, consumatorii din mediul urban �i asociaz? �pe ace?tia cu o calitate ridicat? ?i� tradi?ie prin folosirea re?etelor autentice, percep�ndu-le produsele ca fiind s?n?toase. Totodat?, ace?tia �i asociaz? cu sustenabilitate pentru c? sus?in comunit??ile locale ?i economia na?ional?. Nu �n ultimul rand, aceste produse le amintesc de copil?rie ?i au un gust autentic.

�ntreba?i care sunt principalele produse pe care le achizi?ioneaz? de la produc?torii locali, 92% dintre rom�ni declar? c? achizi?ioneaz? fructe ?i legume, 54% produse alimentare prelucrate, 17% produse vestimentare, 15% mobilier ?i 14% produse pentru gradin? ?i bricolaj.

Totodat?, c�nd vorbim despre motivele pentru care aleg s? consume produse rom�ne?ti, 64% afirm? c? sunt mai gustoase, 56% o fac pentru a sus?ine afacerile locale, pentru 54% acestea sunt mai s?n?toase ?i tot 54% declar? c? le aleg pentru gustul tradi?ional rom�nesc.

63% dintre romanii din mediul urban afirm? c? se informeaz? despre produc?torii locali de la prieteni sau familie, 42% din magazine, 38% de la raft, 37% �de pe Facebook, 15% de pe bloguri sau forumuri ?i tot 15% de la reclamele TV.

 

37% dintre rom�nii din mediul urban afirm? c? ?i-ar dori s? cumpere produse locale de pe platforme dedicate produc?torilor, 19% de pe site-urile supermarketurilor ?i a hipermarketurilor, �n timp ce 15% ?i-ar dori s? fac? aceste achizi?ii de la comunit??i online de produc?tori prezente pe social media (Facebook, Instagram etc.).

Exist? ?i bariere care �i �mpiedic? pe cei care ?i-ar dori s? achizi?ioneze produse rom�ne?ti, astfel c? 38% dintre romanii din mediul urban declar? c? anumite produse nu sunt disponibile pe tot parcursul anului, 33% men?ioneaz? pre?ul ridicat al produselor comparativ cu pre?ul produselor interna?ionale, tot 33% afirm? c? magazinele ofer? o varietate restrans? de produse ?i pentru 27% produsele au o vizibilitate redus? la raft.

�Produc?torii locali sunt asocia?i cu tradi?ia, cu re?etele cunoscute, iar sentimentul de mandrie si sustinere a producatorilor locali este puternic prezenta �n r�ndul genera?iei Z aici exist�nd o posibilitate minunat? de business target�nd acest segment. De asemenea, sustenabilitatea reprezint? un trend care a crescut foarte mult �n timpul pandemiei, oamenii con?tientizeaz? importan?a sus?inerii comunit??ilor locale ?i, totodat?, sus?inerea economiei na?ionale�, explic? Laura Ro?ca, Qualitative Research Director iSense Solutions.

 

Datele prezentate fac parte din studiul s?pt?m�nal iSense Solutions Omnibus, cercetare reprezentativ? pentru popula?ia utilizatoare de Internet din mediul urban. Studiul a fost efectuat pe un e?antion de 1004 de responden?i, desf??urat �n lunile ianuarie- februarie, marja maxim? de eroare +/- 3.1%, la un nivel de �ncredere de 95%.��Informa?iile calitative au fost extrase din Comunitatea Online iSense Solutions Modern Consumers, care cuprinde 50 de responden?i activi, cu v�rste cuprinse �ntre 18 � 55 ani ?i a fost desfa?urat �n lunile ianuarie-feburarie 2022.

Studiul a fost prezentat de c?tre iSense Solutions �n cadrul evenimentului ProgresivHub care a avut loc �n luna februarie a.c.