09
Nov

Studiu iSense Solutions & Golin: Consumatorii din comunit??ile mici

Agen?ia a realizat primul s?u studiu etnografic �n Rom�nia, al?turi de iSense Solutions

Rom�nii din comunit??ile mici[1] sunt aproape la fel de informa?i, folosesc acelea?i canale ?i au a?tept?ri similare cu cele ale consumatorilor din ora?ele mari. Cu toate acestea, sunt de multe ori ignora?i de branduri. Pentru a analiza relevan?a brandurilor dincolo de bula marilor ora?e, Golin a realizat primul s?u studiu etnografic �n Rom�nia, �n parteneriat cu iSense Solutions. Acesta a inclus interviuri �n profunzime cu familii din B?icoi (Prahova) ?i P?t�rlagele (Buz?u), care au povestit despre obiceiurile lor de consum ?i despre cum percep brandurile.

Concluziile acestui demers au cofirmat ?i completat rezultatele unui studiu cantitativ realizat la nivel na?ional, care a ar?tat diferen?e ?i similitudini importante �ntre rom�nii din comunit??ile mici ?i cei din urbanul mare.

�Consumatorii din comunit??ile mici par s? fie mai reticen?i �n adoptarea brandurilor noi, �ns? sunt mult mai loiali unui brand odat? ce devin ata?a?i. Comunicarea emo?ional? ?i cu relevan?? local? este element definitoriu �n atragerea ?i loializarea acestor consumatori. Le recomand?m brandurilor s? nu se mai raporteze doar la Bucure?ti ?i la marile ora?e, ci s? fac? efortul de a se apropia de publicul deseori ignorat din localit??ile mai mici�, spune Irina Roncea, Deputy Managing Director, Golin.

Aproape dou? treimi din popula?ia Rom�niei (64%) tr?iesc �n comunit??i cu mai pu?in 50.000 de locuitori � 45% �n mediul rural ?i 19% �n ora?e mici. �ns? rata de penetrare a internetului �n Rom�nia este ridicat? at�t �n ora?ele mari, c�t ?i �n sate � 78% la nivel na?ional, 85% �n urban ?i 76% �n rural. �n aceste condi?ii, rom�nii din comunit??ile mici sunt la fel de prezen?i �n social media. Cele mai folosite re?ele sociale ?i de mesagerie utillizate de ace?tia sunt Facebook (88% vs. 92% din total urban), Facebook Messenger (68% vs. 76%), YouTube (65% vs. 78%) ?i Whatsapp (60% vs. 70%).

�n ceea ce prive?te sursele de informare, TV-ul ?i social media sunt preferate de rom�ni indiferent de dimensiunea comunit??ii, �ns? o diferen?? semnificativ? este aceea c? word of mouth-ul (informa?iile de la familie/prieteni/colegi) este folosit mai mult �n comunit??ile mici (locul 3 vs. locul 5 la nivel na?ional, dup? site-urile de ?tiri ?i cele de companie).

��nainte de a construi o strategie de marketing sau comunicare, este foarte important ca fiecare brand s? �n?eleag? ce canale ?i ce tipuri de con?inut sunt preferate de target. �n cazul consumatorilor din comunit??ile mici, datele studiului nostru arat? c? ace?tia au un apetit mai mare pentru divertisment, detest? limbajul de lemn ?i �?i doresc s? li se acorde o aten?ie mai mare. De aceea, un tone of voice prietenos ?i un con?inut concentrat mai mult pe entertainment ar putea fi re?eta de succes pentru a apropia ?i fideliza acest public�, adaug? Traian N?stase, Managing Partner, iSense Solutions.

Astfel, potrivit studiului, 60% dintre rom�nii din comunit??i mici consum? divertisment (vs. 50% din total urban), iar 41% (vs. 32%) �?i doresc informa?ii amuzante sau distractive. Ace?tia vorbesc mai mult despre vedete (37% vs. 27%) ?i sunt mai interesa?i de informa?ii despre mod? ?i produse de �nfrumuse?are: 46% (vs. 39%) le-au acordat aten?ie �n ultimul an, 19% (vs. 10%) au ac?ionat �n baza lor, iar 37% (vs. 33%) le-au �mp?rt??it ?i altora.

De asemenea, sunt mai interesa?i de informa?iile despre s?n?tate (66% vs. 59% din total urban le-au acordat aten?ie, 29% vs. 21% au ac?ionat �n baza lor), dar le �mp?rt??esc mai pu?in (40% vs. 47%). Ace?tia acord? mai mult? aten?ie informa?iilor despre produsele pe care le cump?r? (66% vs. 56% din total urban), dar vorbesc mai pu?in despre ele (41% vs. 47%). Un alt insight important este acela c? rom�nii din comunit??ile mici sunt mai pu?in interesa?i de mesajele inspira?ionale (15% vs. 26% din publicul din Bucure?ti).

Studiul a fost realizat de compania iSense Solutions �n exclusivitate pentru Golin, �n cadrul platformei Bold by Lowe Group, ?i a inclus o etap? calitativ? (interviuri etnografice), precum ?i o etap? cantitativ? pe un e?antion de 500 de responden?i, utilizatori de internet din mediul urban ?i rural, cu v�rsta 18-65 de ani. Datele au fost culese online prin intermediul Panelului ResearchRomania.ro, �n luna august 2017, ?i sunt reprezentative la nivel na?ional. Rezultatele studiului au un grad de eroare de +/- 4,38%, la un nivel de �ncredere de 95%.

Detaliile pot fi vizualizate in infograficul: Studiu De ce nu trebuie ignora?i consumatorii din comunit??ile mici, accesand linkul:Infografic Etnografii BOLD

###

 

Pentru mai multe detalii:

Oana Cojocaru, Senior Media Manager

Golin Rom�nia

[email protected]

Despre Golin Rom�nia

Golin este singura agen?ie de PR din Rom�nia care a c�?tigat, pentru 4 ani la r�nd, titlul de Agen?ia #1 �n topul Biz PR Awards. De asemenea, este singura agen?ie din Rom�nia care a c�?tigat, �n acela?i an, locul 1 �n cele mai importante competi?ii ale industriei: Agen?ia Anului �n cadrul galei Romanian PR Award 2014,� Agen?ia #1 �n topul Biz PR Awards 2014 ?i #1 �n preferin?ele bloggerilor rom�ni. Golin a fost de dou? ori Agen?ia Anului la Romanian PR Award � �n 2010 ?i 2014.

Golin Rom�nia este afiliat? la una dintre cele mai valoroase re?ele interna?ionale de PR, Golin Worldwide. Acesta este primul birou din Europa Central? ?i de Est al companiei americane care de?ine �n total peste 50 de birouri �n America, EMEA si APAC.

Golin Rom�nia este membr? a grupului de companii din care mai fac parte MullenLowe (advertising), Profero (digital), Initiative (media), BPN (media) ?i Medic One (comunicare �n domeniul medical ?i farmaceutic) ?i este multiplu premiat? ?i finalist? la festivaluri locale ?i interna?ionale precum ADC*RO, Cristal Festival, CSR Awards, European Excellence Awards, IPRA Awards, PR Award Romania, Sabre Awards, Webstock.

Pentru mai multe informa?ii vizita?i https://golin.ro sau pagina de Facebook Golin Romania.

 

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folose?te cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din Rom�nia ?i ofer? servicii integrate de marketing: cercetare, consultan?? �n marketing si comunicare, digital ?i v�nz?ri. Compania a fost fondat? de �Traian N?stase ?i Andrei C�nda, speciali?ti cu peste 12 ani de experien?? �n domeniul cercet?rii de pia?? ?i cu o expertiz? academic? solid?, fiind doctori �n Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informa?ii pute?i g?si pe www.isensesolutions.ro ?i www.researchromania.ro.

 

Despre Bold by Lowe Group

Bold by Lowe Group este o ini?iativ? curajoas? a grupului Lowe menit? s? aduc? ceva nou �n industria de comunicare. Platforma include o serie de evenimente ?i studii realizate �n parteneriat cu firma de cercetare iSense Solutions prin care sunt analizate cele mai recente ?i relevante informa?ii ?i tendin?e din domenii cheie din Rom�nia, ajut�nd astfel brandurile s? se pozi?ioneze ?i s? v�nd? mai bine.

Despre Grupul Lowe Rom�nia

De peste 20 de ani pe pia?a local?, Lowe este unul dintre cele mai importante grupuri de comunicare prezente �n Rom�nia, oferind servicii �n �ntregul spectru al comunic?rilor de marketing. Din grup fac parte �n prezent urm?toarele agen?ii: MullenLowe (crea?ie ?i produc?ie publicitar?), Initiative (media), Golin (rela?ii publice), Profero (crea?ie ?i productie publicitar? digital?), Medic One (comunicare �n domeniul medical ?i farmaceutic) ?i BPN (media).

[1] mediul rural ?i ora?e de p�n? �n 50.000 de locuitori