Press Releases

04
May

Studiu LIDL și iSense Solutions: Lidl România a eliminat din ofertă unul dintre produsele destinate consumului alimentar

Lidl România a eliminat din ofertă ouăle provenite de la găinile crescute în baterii, oferind acum ouă care provin de la găini crescute în hale, la sol, în sistem free range şi în sistem ecologic (categoriile 2, 1 şi 0), anunţă un comunicat al companiei.

Ouăle provenite de la găini crescute în baterii au fost eliminate şi din reţetele produselor achiziţionate de la furnizori români, care au în componenţa lor ouă, precizează comunicatul.

Conform unui studiu naţional despre gradul de informare a românilor cu privire la cifrele înscrise pe ouăle din comerţ, doar 25% dintre români citesc întotdeauna cifrele care sunt însemnate pe ouăle din magazine şi doar 39% asociază cifrele cu modalitatea în care au fost crescute găinile de la care provin. Cea mai mare parte a românilor le asociază cu termenul de valabilitate (66%) sau cu data la care au fost produse (41%). În realitate, există 4 categorii de ouă şi doar doi din 10 români le cunosc pe toate.

Continue Reading..

26
Apr

Golin & iSense Solutions analizează cum arată lista de cumpărături și portofelul românilor

Millennials sunt mai independenți în ceea ce privește deciziile de cumpărare, dar își depășesc bugetele lunare. Baby Boomers și reprezentanții Generației Z economisesc cel mai mult, în timp ce cei din Generația X au cele mai mari venituri, dar și împrumută cele mai mari sume de bani. Acestea sunt doar câteva diferențe dintre cumpărătorii din ziua de azi. Pentru a afla modul în care se raportează la bani generațiile curente din România și cum își gestionează acestea bugetele, Golin – agenția de PR din Lowe Group – a realizat un nou studiu sub umbrela Bold by Lowe Group, alături de compania de research iSense Solutions.Continue Reading..

26
Apr

Gala Digital Divas by AVON 2018 și-a desemnat câștigătoarele

București, 25 aprilie 2018 – Câștigătoarele celei mai mari Gale de premiere a comunității online de modă și frumusețe, Digital Divas by AVON, au fost desemnate ieri, 24 aprilie 2018, în cadrul celei de-a șaptea ediții a evenimentului, care a avut loc la Palatul Bragadiru.

 

Evenimentul a reunit peste 500 de participanți, printre care personalități ca Antonia, Anca Serea, Adrian Sînă, Dana Rogoz, Maurice Munteanu, Vali Bărbulescu, Andreea Esca, Cristina Rus, Alina Ceușan și alte nume sonore din industria fashion & beauty, care au celebrat frumusețea alături de cele mai faimoase bloggerițe ale momentului. La Gală, Antonia a purtat un look 100% ales de fani, care au votat stilul de coafură preferat pe platforma online AVON.Continue Reading..

05
Apr

Studiu iSense Solutions: Cum se pregătesc românii de Paște

 

Bucureşti, 5 aprilie 2018: Peste 70% dintre românii din mediul urban plănuiesc să-și petreacă Paștele acasă, cu familia sau prietenii, în timp ce doar 12% intenționează să plece în vacanță în acest weekend, în țară sau în străinătate, arată un studiu realizat de compania iSense Solutions.

Pentru majoritatea românilor Paștele reprezintă un prilej de a petrece timp împreună cu familia (76%) și de a se bucura de tradiții (69%), în timp ce 20% văd această sărbătoare ca pe o ocazie de a se distra cu prietenii. În ceea ce privește vacanțele de Paște, 8% dintre românii din mediul urban au în plan să călătorească undeva în România, în timp ce 4% s-au pregătit pentru o vacanță în străinătate.

 „Studiul nostru confirmă că Paștele este în continuare abordat într-o manieră tradițională de cei mai mulți români – cumpărături masive, vopsirea ouălor, reunirea întregii familii la masa de duminică, preparate tradiționale etc. Acest lucru se datorează, pe de o parte, specificului spiritual al acestui eveniment, 55% dintre românii din mediul urban considerându-l cea mai importantă sărbătoare religioasă din an. În același timp, 64% dintre români îl văd ca pe o sărbătoare veselă, iar weekendul prelungit cu încă o zi anul acesta oferă si un context favorabil pentru relaxare”,  spune Traian Năstase, Managing Partner, iSense Solutions.

Potrivit studiului, jumătate dintre români consideră că această sărbătoare îi împinge să cheltuiască prea mulți bani, iar 33% sunt de părere că petrec prea mult timp în magazine pentru cumpărături în această perioadă. Cu toate acestea, 22% își planifică cheltuielile astfel încât să economisească din timp bani pentru această sărbătoare, 7% rezervă din timp o călătorie în țară sau în străinătate pentru vacanța de Paște, iar 76% cumpără alimentele și băuturile necesare cu cel puțin 2-3 zile înainte de sărbătoare.

Pregătirea mesei de Paște reprezintă responsabilitatea întregii familii pentru 35% dintre români, doar a cuplului pentru 44% dintre români, în timp ce doar 3% vor merge la restaurant și 1% vor apela la servicii de catering. De asemenea, pentru 13%, altcineva din familie (părinți, rude) va pregăti masa specifică acestei sărbători.

În ceea ce privește preparatele preferate, 64% dintre români pregătesc mâncare tradițională românească (friptură de miel, ouă roșii, drob etc.), 33% vor combina preparatele tradiționale cu cele moderne (gourmet, vegan etc.), în timp ce doar 3% vor pune pe masă doar produse moderne (gourmet, vegan etc.)

Paștele reprezintă și un moment de reflecție privind risipa de alimente și alte probleme ale societății. Astfel, 45% dintre românii din mediul urban consideră că se gătește prea multă mâncare care nu se consumă și se aruncă, iar 46% se gândesc în preajma Paștelui mai mult la persoanele care au nevoie de ajutor financiar sau spiritual.

Ce înseamnă un Paște ideal pentru români? Pentru 71% înseamnă să petreacă timp de calitate împreună cu familia, cu prietenii sau cu persoana iubită, 54% – să vopsească ouă cu familia, 53% – să se odihnească, 25% – să meargă la cumpărături, 21% – să facă acte de caritate și 19% – să meargă la evenimente cu specific de Paște (târguri, concerte etc.).

Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions pe un eșantion de 500 de respondenți din mediul urban, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 18-65 de ani din mediul urban din România. Grad de eroare =/-4.38% la un nivel de încredere de 95%.

 

 

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România. Compania a fost fondată de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 12 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

 

23
Mar

Studiu iSense Solutions: Inovația în retail din perspectiva consumatorului modern

La conferința Progresiv, Beyond Borders, Andrei Cânda, Managing Partner iSense Solutions, a prezentat studiul iSense Solutions “Inovația în retail din perspectiva consumatorului modern”.

Conceptul de inovație la cumpărături reprezintă pentru românii din mediul urban îmbinarea în mod practic a tehnologiei și a experiențelor plăcute. De exemplu, 39% dintre aceștia consideră că inovația înseamnă o aplicație de loialitate, iar 36% consideră că produsele noi în magazine sunt un semn de inovație. Pentru 32% dintre ei, acest lucru înseamnă magazine complet automatizate, după modelul Amazon Go din străinătate.

Motivele pentru care românii din mediul urban folosesc deja aplicații pe mobil la cumpăraturile în supermarketuri sau hypermarketuri sunt faptul că pot cumpăra mai rapid (52%), că nu mai stau la coadă (43%) sau faptul că tot procesul este mai ușor (41%). Pe lângă aceste beneficii, 69% dintre românii din mediul urban spun că o aplicație de cumpărături i-ar putea ajuta să vadă prețul exact al produselor și să primescă puncte de loialitate, iar 57% spun că i-ar putea ajuta să vadă valoarea totală a coșului de cumpărături.

Află mai multe despre preferințele românilor în privința inovației în retail descărcând prezentarea de la urmatorul link:  Inovația în retail din perspectiva consumatorului modern

 

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România. Compania a fost fondată de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 12 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

23
Mar

Studiu iSense Solutions: Cât de atrași sunt românii de magazinele online străine

Bucureşti, 23 martie 2018: Peste jumătate (59%) dintre tinerii sub 35 de ani din mediul urban au făcut cumpărături, în ultimul an, pe cel puțin un magazin online din străinătate, cum ar fi Amazon, AliExpress, eBay sau Alibaba, arată un studiu realizat de iSense Solutions. Cel mai popular este Amazon – 88% dintre românii din mediul urban au auzit de acest retailer și 84% îl vor prezent și pe piața locală.

Topul popularității este urmat de eBay, de care au auzit 84% dintre românii din mediul urban, dar și de Alibaba (53%), AliExpress (51%), ASOS și Target (14%). În schimb, clasamentul vânzărilor este complet diferit. În ultimele 12 luni, cei mai mulți români din mediul urban au făcut cumpărături online prin intermediul AliExpress (21%), în timp ce doar 15% prin intermediul eBay, 14% – pe Amazon, iar 5% – pe Alibaba.Continue Reading..

08
Mar

Studiu iSense Solutions: Ce cred românii despre criptomonede

Peste jumătate (57%) dintre românii din mediul urban au auzit de criptomonede, cele mai cunoscute fiind Bitcoin (54%), Bitcoin Cash (19%), Ethereum (11%), Litecoin (10%) și Ethereum Classic (7%), arată un studiu realizat de compania iSense Solutions.

De asemenea, 17% dintre românii din mediul urban intenționează să cumpere criptomonede în următoarele 12 luni, iar 30% cred că monedele virtuale reprezintă viitorul mijloacelor de plată.

„Dezvoltarea accelerată a mediului digital împinge tot mai mult limitele în aproape orice domeniu, astfel că nu este surprinzătoare popularitatea din ce în ce mai mare a unui instrument de plată care nu cunoaște constrângeri geografice. Studiul nostru confirmă că românii au început să se familiarizeze cu termenul de criptomonede, își doresc să fie în pas cu noile tendințe și să profite de oportunitățile generate de noile tehnologii. Criptomonedele rămân însă un subiect sensibil în contextul unui grad foarte scăzut de reglementare a acestei piețe și al numeroaselor atenționări la nivel global. De aceea, orice comunicare în această direcție trebuie să aibă la bază eforturi semnificative de educare și informare corectă a consumatorilor”, afirmă Traian Năstase, Managing Partner, iSense Solutions.

Doar 8% dintre românii utilizatori de internet din mediul urban au cumpărat criptomonede în ultimele 12 luni. Bitcoin este cea mai populară monedă digitală și atunci când vine vorba de achiziții – 7% dintre românii din mediul urban au achiziționat un Bitcoin în ultimele 12 luni, iar 14% intenționează să cumpere unul în următoarele 12 luni, în timp ce 1% vor să cumpere Ethereum iar 2% – Ethereum Classic, Bitcoin Cash sau Litecoin.

În ceea ce priveşte utilizarea criptomonedelor, 35% dintre românii care au auzit de ele au încredere în acestea, în timp ce 44% ar dori să poată plăti cu acest tip de monede.

Persoanele sub 40 de ani sunt mai entuziasmate cu privire la criptomonede. Astfel, 61% (vs. 52% din total) dintre tinerii familiarizați cu acest termen sunt de părere că monedele digitale reprezintă viitorul, 44% (vs. 35% din total) au încredere în ele și 50% (vs. 44%) și-ar dori să poată plăti prin intermediul lor.
Mai mult decât atât, 22% dintre cei sub 40 de ani din mediul urban (vs. 17% din total) intenționează să cumpere cel puțin o criptomonedă în următoarele 12 luni.

Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions pe un eșantion de 500 de respondenți din mediul urban, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 18-65 de ani din mediul urban din România. Grad de eroare =/-4.38% la un nivel de încredere de 95%.

Despre iSense Solutions
iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România. Compania a fost fondată de Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 12 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro

21
Dec

iSense Solutions & MullenLowe analizează ce înseamnă un Crăciun reușit pentru români

Din vechi timpuri se spune că aceasta este cea mai fericită perioadă a anului. Cu anii, însă, Crăciunul s-a transformat în cea mai profitabilă sărbătoare pentru branduri, dar și în cea mai stresantă pentru consumatorii aflați în febra cumpărăturilor și în goana după cadoul perfect. Iar această presiune este tot mai puțin apreciată de millennials, care se raportează altfel la Crăciun. Într-un nou studiu lansat sub umbrela Bold by Lowe Group, agenția MullenLowe analizează modul în care schimbul de generații reconfigurează experiența sărbătorilor de iarnă și ce noi abordări sunt așteptate din partea brandurilor.

„Am plecat de la trei ipoteze principale: experiența Crăciunului s-a schimbat, oamenii care îl așteaptă s-au schimbat și ei, au așteptări diferite și se raportează diferit la el, iar tehnologia influențează tot mai mult această sărbătoare. Apoi, pentru a descoperi tensiunile pe care le putem folosi în campanii, am întrebat 1.007 români despre cum ar arăta pentru ei un Crăciun perfect și cum se simt cu adevărat în această perioadă. Concluziile la care am ajuns sunt foarte diferite, de exemplu: modul in care oamenii se raportează la Crăciun este foarte divers, sentimentele legate de aceste sărbători evoluează și devin mai complexe, există foarte multe sentimente și comportamente reprimate sau că internetul (social media) poate contribui la amplificarea anumitor trăiri sau sentimente”, afirmă Adrian Chiuhan, Head of Strategy, MullenLowe.Continue Reading..

09
Nov

Studiu iSense Solutions & Golin: Consumatorii din comunitățile mici

Agenția a realizat primul său studiu etnografic în România, alături de iSense Solutions

Românii din comunitățile mici[1] sunt aproape la fel de informați, folosesc aceleași canale și au așteptări similare cu cele ale consumatorilor din orașele mari. Cu toate acestea, sunt de multe ori ignorați de branduri. Pentru a analiza relevanța brandurilor dincolo de bula marilor orașe, Golin a realizat primul său studiu etnografic în România, în parteneriat cu iSense Solutions. Acesta a inclus interviuri în profunzime cu familii din Băicoi (Prahova) și Pătârlagele (Buzău), care au povestit despre obiceiurile lor de consum și despre cum percep brandurile.

Concluziile acestui demers au cofirmat și completat rezultatele unui studiu cantitativ realizat la nivel național, care a arătat diferențe și similitudini importante între românii din comunitățile mici și cei din urbanul mare.

„Consumatorii din comunitățile mici par să fie mai reticenți în adoptarea brandurilor noi, însă sunt mult mai loiali unui brand odată ce devin atașați. Comunicarea emoțională și cu relevanță locală este element definitoriu în atragerea și loializarea acestor consumatori. Le recomandăm brandurilor să nu se mai raporteze doar la București și la marile orașe, ci să facă efortul de a se apropia de publicul deseori ignorat din localitățile mai mici”, spune Irina Roncea, Deputy Managing Director, Golin.

Aproape două treimi din populația României (64%) trăiesc în comunități cu mai puțin 50.000 de locuitori – 45% în mediul rural și 19% în orașe mici. Însă rata de penetrare a internetului în România este ridicată atât în orașele mari, cât și în sate – 78% la nivel național, 85% în urban și 76% în rural. În aceste condiții, românii din comunitățile mici sunt la fel de prezenți în social media. Cele mai folosite rețele sociale și de mesagerie utillizate de aceștia sunt Facebook (88% vs. 92% din total urban), Facebook Messenger (68% vs. 76%), YouTube (65% vs. 78%) și Whatsapp (60% vs. 70%).

Continue Reading..

26
Oct

Studiu iSense Solutions: Initiative oferă o perspectivă media asupra influențatorilor din România

Înainte de a achiziționa un produs sau serviciu, jumătate dintre românii din mediul urban țin cont de părerile și recomandările unor influențatori, fie că vorbim despre familie și prieteni, profesioniști, jurnaliști, bloggeri/vloggeri sau vedete. Pentru a identifica cele mai eficiente metode de amplificare a mesajor generate de aceștia în campaniile de promovare ale brandurilor, agenția Initiative a realizat, în parteneriat cu iSense Solutions, un nou studiu Bold by Lowe Group la nivel urban, care urmărește impactul influențatorilor cheie în diverse categorii de consum.

 „Tot mai multe branduri își construiesc strategiile și campaniile de promovare în jurul unor influențatori pe care îi consideră relevanți pentru targetul lor, însă de multe ori mesajele acestora rămân limitate la nișa respectivă și la canalele administrate de influencer sau de brand. Pentru a maximiza rezultatele unei astfel de campanii recomandăm amplificarea ei în media, care trebuie să aibă la  bază un efort de înțelegere complexă a mindsetului consumatorului și a impactului pe care îl au influențatorii cheie în relația lui cu acel brand”, spune Alexandra Olteanu, Managing Director, Initiative.

Principalele canale pe care românii din mediul urban le folosesc zilnic sunt rețelele sociale (accesate de 80% dintre aceștia), TV-ul (74%), radioul (55%), publicațiile online (45%), forumurile (20%), ziarele (19%), blogurile (18%), revistele (15%) și vlogurile (11%). Tinerii de 16-24 de ani urmăresc mai mult decât celelalte categorii de vârstă rețelele sociale (90%) și vlogurile (27%), în timp ce românii de 45-54 de ani consumă mai mult decât ceilalți TV (89%) și radio (61%).

Indiferent de sursele pe care le-au folosit, românii din mediul urban s-au informat în ultimul an în special despre următoarele categorii de produse și servicii: tehnologie (78%), mâncare și rețete culinare (72%), vacanțe și călătorii (68%), produse de casă și decorațiuni (62%), sănătate (55%), produse de îngrijire pentru femei (53%), auto (52%), produse/servicii financiare (48%).

„Este important de urmărit cum variază relevanța diferitelor tipuri de influențatori în funcție de fiecare categorie de vârstă pentru că astfel putem obține insight-uri esențiale pentru poziționarea unui brand. Spre exemplu, bloggerii și vloggerii sunt mult mai populari în rândul tinerilor de până în 24 de ani, în timp ce adulții de peste 45 de ani au mai multă încredere în specialiști. Iar word of mouth-ul (părerile familiei/prietenilor/colegilor) continuă să fie foarte important, indiferent de vârstă, pentru toate categoriile de produse și servicii”, completează Traian Năstase, Managing Partner iSense Solutions.

Continue Reading..

11
Oct

Studiu iSense Solutions: 8 din 10 clienți citesc review-urile înainte de a merge într-un centru SPA

The Public Advisors, compania de consultanță în comunicare și relații publice, în colaborare cu institutul de cercetare iSense Solutions au elaborat un studiu de piață cu privire la percepția românilor asupra modului în care aceștia sunt influențați de review-uri în alegerea unui centru wellness & SPA.

Studiul, realizat pe un eșantion de 515 persoane, relevă faptul că pentru mai mult de o treime dintre români (35%) contează reputația centrului. Totodată, acesta arată că 8 din 10 clienți citesc review-urile înainte de a merge într-un centru SPA.

,,Pentru a obține review-uri cât mai bune, este indicat să dezvoltăm o strategie bine pusă la punct. Este foarte important să le cereți clienților o evaluare a experienței petrecute în SPA la scurt timp după ce au folosit facilitățile dumneavoastră. Nu uitați să răspundeți review-urilor indiferent dacă acestea sunt sau nu pozitive, evitând o discuție în contradictoriu cu clientul. Astfel și clienții care urmează să citească aceste review-uri vor aprecia mai mult răspunsul dumneavoastră. O recenzie pe pagina hotelului sau a centrului SPA poate fi de multe ori acel instrument care îl influențează pe client în decizia finală înainte de a face rezervarea”, spune Raluca Mihălăchioiu, Managing Partner The Public Advisors.

Mai mult de jumătate dintre clienți (52%) așteaptă un răspuns în termen de 7 zile de la scrierea unei recenzii online, în special una negativă sau critică.

Există totuși clienți mai exigenți care așteptă un răspuns în termen de 3 zile, în timp ce 21% așteaptă ca brandurile să aibă un timp de răspuns de 24 de ore sau mai puțin.

Conform studiului, review-urile sunt considerate importante în alegerea centrelor SPA. Astfel, 87% dintre respondenți declară că citesc recenziile, în timp ce 99% dintre aceștia sunt influențați de procentajul acestora în alegerea centrului SPA.

Totodată, 59% dintre clienți obișnuiesc să ofere review-uri după ce au vizitat centrul SPA, în timp ce 41% dintre aceștia nu oferă review.

„Aproape 3 din 5 români preferă să acorde review-uri pe rețelele de socializare, restul alegând să ofere recenzii pe site-ul centrului sau pe site-urile agregatoarelor de oferte. Cele mai multe păreri sunt pozitive, 96% din clienți acordă o recenzie pozitivă, în timp ce doar 4% dintre aceștia oferă un review negativ. Dintre cei care acordă aceste reviw-uri reputația centrului are o pondere de 40% în decizia de alegere pentru utilizatorii care frecventează centrele SPA cel puțin o dată la 3 luni”,adaugă Andrei Cânda, Managing Partner iSense Solutions.

Mai mult de jumătate dintre români spun că preferă să acorde review-uri pe rețelele de socializare, pe site-ul centrului SPA și pe site-urile agregatoarelor de oferte, iar cei mai puțini oferă un review pe bloguri sau forumuri.

Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions pe un eșantion de 515 de respondenți, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 18 ani, din mediul urban din România cu acces la internet, care obișnuiesc să viziteze centre SPA. Rezultatele au un grad de eroare de +/-4.32%, la un nivel de încredere de 95%.

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 12 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

05
Oct

Studiu iSense Solutions: Cât de importantă este pentru români originea produselor

Bucureşti, 5 octombrie 2017: Cei mai mulți români din mediul urban preferă ca alimentele pe care le consumă să aibă origine românescă, dar apreciază mai mult mărcile străine în cazul electronicelor, electrocasnicelor, automobilelor sau telefoanelor/tabletelor, arată un studiu realizat de compania iSense Solutions.

Astfel, dintr-o listă de 14 categorii de produse evaluate, consumatorii optează pentru cele de origine românească, în primul rând când vine vorba de alimentele perisabile (fructe, legume, lactate etc.), cele cu termen de valabilitate mare (conserve, făină etc.), dulciuri, snack-uri, îmbrăcăminte (inclusiv pentru copii), băuturi alcoolice şi mobilă. Cele mai apreciate produse românești sunt cele din Ardeal (30%) și din Moldova (11%), în timp ce pentru 43% dintre consumatori nu contează regiunea din care provin acestea.

Observăm că, în ultimii ani, atașamentul românilor pentru produsele fabricate în Romania se menține. Spre exemplu, 72% dintre românii din mediul urban declară că se regăsesc mai mult în mărcile cu produse locale faţă de cele străine (28%), ceea ce aduce un potențial important pentru retailerii care se poziționează cu mărci construite în zona de autentic românesc”, spune Andrei Cânda, Managing Partner iSense Solutions.

Potrivit studiului, principalele motive pentru care consumatorii preferă produsele locale sunt încurajarea micilor producători (77%), contribuția la economia națională (57%), faptul că au mai multă încredere în ele (48%), achiziţionarea lor îi face să se simtă mai bine (41%) sau le consideră mai bune (40%).

Pe de altă parte, românii optează pentru produsele de origine străină pentru că le consideră mai bune, de o calitate superioară celor românești (52%) şi au o mai mare încredere în ele (28%). Ţările preferate în cazul produselor de origine străină, în urma menţiunilor spontane ale
respondenților, sunt în ordine: Germania, Italia, Marea Britanie, Japonia, Franța și SUA.

Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions pe un eșantion de 1.051 de respondenți din mediul urban, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 16-65 de ani din mediul urban din România. Grad de eroare =/-3% la un nivel de încredere de 95%.

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 12 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

29
Sep

Studiu Bitdefender & iSense Solutions: Datele personale stocate pe smartphone-uri de catre 50% dintre utilizatori

Avand in vedere ca mai mult de jumatate din populatia globala foloseste un smartphone si mai mult de jumatate din traficul web din lume se realizeaza de pe telefoanele mobile, este de inteles ca 50% dintre utilizatori isi stocheaza informatii private si personale pe smartphone-uri, conform unui studiu realizat de Bitdefender in aprilie 2017.

Tinerii cu varste cuprinse intre 18-22 de ani sunt mai predispusi sa-si stocheze datele personale pe smartphone-uri (68%), conform aceluiasi studiu. Cu toate acestea, 4 din 10 utilizatori de smartphone-uri nu au instalata o aplicatie pentru securitate si nici nu-si actualizeaza soft-urile pe gadget-uri. Acest lucru ii lasa expusi la furtul datelor si infestarea dispozitivului cu virusi, mai ales pentru ca aplicatiile downloadate nu provin intotdeauna din magazine oficiale. Totusi, atunci cand vorbim despre securitatea smartphone-urilor, 57% dintre utilizatori sunt ingrijorati ca identitatea user-ului pe care-l folosesc ar putea fi furata.

Din acelasi studiu a reiesit ca 7 din 10 utilizatori de smartphone-uri sau tablete si-au schimbat parolele pe gadget-urile respective cu mai mult de 3 luni in urma. Cu o medie de 11 astfel de dispozitive in locuinta unui utilizator, numai 6 din 10 utilizatori au putut sa confirme faptul ca au parole diferite pentru fiecare dintre ele. Cu toate acestea, 2 din 10 utilizatori au unele parole pe care le folosesc la intamplare, iar 1 din 10 utilizatori foloseste aceeasi parola pentru toate dispozitivele electronice.

Soft-urile virusate pentru telefoane au luat o amploare deosebit de mare in ultimii ani si indiferent de sistemul de operare pe care-l folosesti, chiar daca este Android sau IOS, exista site-uri inselatoare sau frauduloase ce-ti vaneaza informatiile personale si acreditarile. Inselaciunile si “programele spion” sunt in topul grijilor utilizatorilor de smartphone-uri, cu 56% si respectiv 51% dintre respondenti ce sustin ca s-au saturat de ele.

Deoarece un numar mare de utilizatori de smartphone-uri din Germania nu au o solutie pentru a rezolva problema securitatii, conform unui studiu realizat de Bitdefender(*)  si deoarece utilizatorii instaleaza des aplicatii din magazine ce nu sunt de incredere, exista o probabilitate mare ca acestea sa fie virusate. Cu 643,476 de soft-uri Android virusate lansate doar in iunie 2017, conform organizatiei independente de testare AV-TEST, sa ai o aplicatie de securitate care sa protejeze si sa detecteze posibilele probleme nu mai este o optiune, ci o necesitate.

In timp ce IOS nu este atat de predispus la downloadarea aplicatiilor rau intentionate din magazinele colaboratoare, utilizatorii tot sunt vulnerabili la site-uri inselatoare sau frauduloase ce urmaresc sa le colecteze datele personale sau financiare. Acestea fiind spuse, este necesar sa ai instalata o masura de securitate care sa te protejeze de site-urile malitioase.

Este vitala o masura de securitate ce poate proteja ambele sisteme de operare, Android si IOS, mai ales pentru ca jumatate din utilizatori isi stocheaza datele personale pe aceste dispozitive. Indiferent ca vorbim despre un software infestat ce urmareste sa-ti colecteze datele sau despre alte amenintari online ce urmaresc sa-ti preia datele cardului de credit sau pe cele din internet banking, o masura de securitate pentru telefoanele mobile ce poate identifica toate aceste amenintari este vitala pentru a-ti proteja intimitatea si datele personale.

*Nota: Studiul a constat intr-un chestionar realizat de iSense Solutions la cererea Bitdefender in aprilie 2017 si este bazat pe 1000 de interviuri. Esantionul utilizat in acest raport este reprezentativ pentru utilizatorii de gadget-uri smart, cu conexiuni Wi-Fi in Statele Unite ale Americii(varsta, sex si regiune), +18 ani. Eroare de esantionare este de +/- 3. 1% la un nivel de incredere de 95%

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 12 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

25
Sep

Rezultatele studiului Bold by Lowe Group și iSense Solutions despre relevanța brandurilor

București, 25 septembrie 2017

Golin România a analizat cum sunt percepute brandurile de către consumatorii români și ce tip de informații sunt relevante pentru ei, într-un studiu realizat la nivel național alături de compania de research iSense Solutions. Concluziile cercetării construiesc un tablou în care consumatorii, interesați mai ales de mesaje utile și practice și de domenii precum sănătate sau economie, se informează în special de la televizor și de pe rețelele sociale. Într-un astfel de context, brandurile, de la care românii așteaptă să fie în special de încredere și transparente, sunt apreciate mai degrabă pentru popularitate sau prestigiu.

„Dacă oamenii nu acordă atenție brandului tău, atunci îl ignoră și nimic altceva nu mai poate repara asta. Dar pentru a determina pe cineva să te asculte și să acționeze, e nevoie în primul rând să fii relevant pentru el. Relevanța este cea mai importantă metodă de ascultare activă a vocii consumatorilor. Astfel, BrandRelevance, setul de instumente strategice create de Golin, funcționează ca o piatră de temelie în construirea strategiilor de comunicare, campaniilor consumer și corporate, mesajelor cheie, proiectelor cu influențatori etc.”, spune Irina Roncea, Deputy Managing Director, Golin.

Potrivit studiului „Relevanța brandurilor. Ce contează cu adevărat pentru consumatori”, mesajele – pentru a atrage atenția – trebuie să fie în primul rând utile/practice (69%), informative (56%) sau amuzante/distractive (35%). Mai puțini români sunt interesați de informațiile inspiraționale (19%), surprinzătoare (18%), populare / la modă (10%) sau șocante (7%).

În ceea ce privește sursele de informare preferate de români, topul este condus de TV și rețelele sociale, urmate de site-urile de știri, site-urile companiilor și abia apoi de familie, prieteni sau colegi (word of mouth).

„Se confirmă și în România trendul global screens take over people’, televiziunea și internetul fiind mai importante pentru consumatori decât oamenii din jur atunci când caută informații. Totuși, după TV și rețelele sociale, care domină clar preferințele românilor, există unele diferențe între urban și rural și chiar între sexe. Astfel, consumatorii din mediul rural se informează de la familie, prieteni și cunoștințe mai mult decât de pe site-uri. În același timp, femeile apelează mai mult decât bărbații la ‘word of mouth’, tendință similară și la nivel global”, afirmă Andrei Cânda, Managing Partner, iSense Solutions.

În 2017, românii au acordat atenție în special informațiilor din domeniile sănătate (66%), economie (64%), celor despre diverse produse achiziționate (59%), familie/prieteni 59%, DYI / video-uri / rețete culinare etc. (57%). În schimb, la nivel global, consumatorii au fost mai interesați de informațiile referitoare la politică (59%), divertisment (57%), de știrile despre vedete (55%) sau din domeniul economiei (49%).

De asemenea, studiul arată că anul viitor vor fi mai relevante pentru români informațiile din domeniile știință și tehnologie (51%), sănătate (50%) și din cel financiar (45%), în timp ce știrile despre vedete vor scădea în relevanță.

Folosind un tool creat de rețeaua Golin care urmărește 15 dimensiuni de construire a relevanței[1], Golin România și iSense Solutions au analizat trei categorii de consum care influențează zilnic viețile românilor: energie, tehnologie și cafea & ciocolată.

În categoria energie, românii sunt de părere că brandul ideal ar trebui să fie de încredere, eficace și transparent, însă principalele branduri din această industrie sunt percepute mai degrabă ca fiind populare, eficace și esențiale.

Rezultatele sunt similare în categoria tehnologie, în care un brand ideal ar trebui să fie  de încredere, eficace, modern, inovator și transparent, însă principalele branduri din industrie punctează mai mult la capitolele popularitate, prestigiu, modern.

Situația este mai echilibrată în categoria micilor plăceri ale vieții. Românii consideră că brandul ideal de cafea sau de ciocolată trebuie să fie în primul rând popular, autentic și prietenos, iar principalele branduri se apropie de aceste așteptări, fiind percepute ca populare, autentice și de prestigiu.

Studiul a fost realizat de compania iSense Solutions în exclusivitate pentru Golin și a inclus o etapă calitativă (interviuri etnografice), precum și o etapă cantitativă pe un eșantion de 500 de respondenți, utilizatori de internet din mediul urban și rural, cu vârsta 18-65 de ani. Datele au fost culese online prin intermediul Panelului ResearchRomania.ro, în luna august 2017, și sunt reprezentative la nivel național. Rezultatele studiului au un grad de eroare de +/- 4,38%, la un nivel de încredere de 95%.

###

 

 

Despre Golin România

Golin este singura agenție de PR din România care a câștigat, pentru trei ani la rând, titlul de Agenția #1 în topul Biz PR Awards. De asemenea, este singura agenție din România care a câștigat, în același an, locul 1 în cele mai importante competiții ale industriei: Agenția Anului în cadrul galei Romanian PR Award 2014,  Agenția #1 în topul Biz PR Awards 2014 și #1 în preferințele bloggerilor români. Golin a fost de două ori Agenția Anului la Romanian PR Award – în 2010 și 2014.

Golin România este afiliată la una dintre cele mai valoroase reţele internaţionale de PR, Golin Worldwide. Acesta este primul birou din Europa Centrală şi de Est al companiei americane care deţine în total peste 50 de birouri în America, EMEA si APAC.

Golin România este membră a grupului de companii din care mai fac parte MullenLowe (advertising), Profero (digital), Initiative (media), BPN (media) şi Medic One (comunicare în domeniul medical și farmaceutic) şi este multiplu premiată şi finalistă la festivaluri locale şi internaţionale precum ADC*RO, Cristal Festival, CSR Awards, European Excellence Awards, IPRA Awards, PR Award Romania, Sabre Awards, Webstock.

Pentru mai multe informații vizitați https://golin.ro sau pagina de Facebook Golin Romania.

 

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 12 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

 

Despre Bold by Lowe Group

Bold by Lowe Group este o inițiativă curajoasă a grupului Lowe menită să aducă ceva nou în industria de comunicare. Platforma include o serie de evenimente și studii realizate în parteneriat cu firma de cercetare iSense Solutions prin care sunt analizate cele mai recente și relevante informații și tendințe din domenii cheie din România, ajutând astfel brandurile să se poziționeze și să vândă mai bine.

 

Despre Grupul Lowe România

De peste 20 de ani pe piața locală, Lowe este unul dintre cele mai importante grupuri de comunicare prezente în România, oferind servicii în întregul spectru al comunicărilor de marketing. Din grup fac parte în prezent următoarele agenții: MullenLowe (creație și producție publicitară), Initiative (media), Golin (relații publice), Profero (creație și productie publicitară digitală), Medic One (comunicare în domeniul medical și farmaceutic) și BPN (media).

[1] Cele 15 dimensiuni de construire a relevanței unui brand sunt: de încredere, eficace, transparent, inovator, esențial, modern/actual, popular, prietenos, prestigios, autentic, filantropic, influent, distinctiv, provocator, distractiv.

14
Sep

Studiu iSense Solutions: De la imperfecțiune la sinceritate. Românii sunt mai înțelegători cu brandurile care greșesc

Bucureşti, 14 septembrie 2017: Nouă din zece români preferă persoanele care au anumite defecte pe care şi le recunosc, în detrimentul celor perfecte sau care sunt în căutarea perfecţiunii, arată un studiu realizat de compania iSense Solutions.

Această atitudine faţă de perfecţiune este prezentă şi în relaţia consumatorilor cu brandurile – 7 din 10 români sunt deschiși să cumpere în continuare produsele companiilor care greşesc faţă de ei, atât timp cât acestea încearcă să-și repare greșeala.

Mai mult, în astfel de situații, 5 din 10 consumatori sunt de părere că o companie se poate revanşa faţă de ei dacă își cere scuze și îi surprinde cu ceva plăcut. Alte modalităţi prin care brandurile îşi pot repara greşeala faţă de clienţii lor sunt următoarele: să răspundă prompt (30%) sau să îşi ceară pur şi simplu scuze (14%).

În mod surprinzător, în zilele noastre, greşelile făcute de branduri pot însemna de fapt o oportunitate de a se conecta autentic la consumatorii săi. Ma refer, desigur, la momentele în care brandul îşi recunoaşte şi repară greşeala, ba mai mult, chiar îşi impresionează clientul prin atenţia arătată, proactivitate, sinceritate şi grija pentru ca greşeala să nu se mai repete. Astfel, când brandul este atent în încercarea de reparare a erorii făcute, o greşeală se poate transforma într-o oportunitate de loializare a consumatorului”, spune Traian Năstase, Managing Partner iSense Solutions.

Onestitatea este o caracteristică importantă pe care companiile ar trebui să o aibă, având în vedere că doar 19% dintre consumatori consideră că brandurile din România sunt sincere.

De asemenea, potrivit studiului, calităţile pe care ar trebui să le întrunească o companie sinceră sunt: să nu fie interesată doar de profit, să aibă principii morale (80%), să se poarte bine cu angajaţii, să nu îi exploateze (74%), să recunoască faptul că a greşit şi să îndrepte lucrurile (73%), să nu promită ce nu poate face (69%), să nu susţină lucruri exagerate şi nerealiste despre produsele ei (69%) şi să vorbească deschis despre impactul pe care îl are asupra mediului înconjurător şi ce face în această privinţa (62%).

În ceea ce priveşte persoanele publice, 7 din 10 respondenţi spun ca acestea nu ar trebui să încerce să pară perfecte, ci să arate realitatea exact aşa cum este. În schimb, 3 din 10 persoane consideră că persoanele publice trebuie să promoveze partea lor bună, pentru a fi exemple de urmat.

Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions pe un eșantion de 1.051 de respondenți din mediul urban, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 16-65 de ani din mediul urban din România. Grad de eroare =/-3.02% la un nivel de încredere de 95%.

 

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 12 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

23
Aug

Studiu: Atributul de „local”, mai degrabă un mit decât un criteriu de achiziție musai

Dacă mai exista vreun dubiu cu privire la importanța produselor proaspete în coșul de cumpărături, studiul realizat de compania de cercetare de piață iSense Solutions în exclusivitate pentru Progresiv a lămurit problema: 8 din 10 români achiziționează în medie astfel de produse de circa 2 ori pe săptămână, iar în cazul fructelor și legumelor se sare de o frecvență medie de 3 ori pe săptămână. Și mai interesant este faptul că pentru multe dintre segmentele analizate, românii fac un mix interesant între hypermarket, piață și direct de la țărani atunci când vine vorba de locul de cumpărare. Studiul face lumină și în ceea ce privește una dintre întrebările lansate odată cu Legea 321: cât de importantă este proveniența produselor pentru cumpărătorul român?

Înainte de toate, este important să lămurim ce au luat în calcul cei de la iSense Solutions și să spunem că sub această umbrelă de „produse proaspete” au fost incluse șapte categorii: fructe și legume proaspete, lapte, iaurt, brânză proaspătă ambalată sau neambalată, carne proaspătă / refrigerată și smântână. De asemenea, cercetarea s-a uitat și în ce direcție se înclină balanța preferințelor atunci când pui față în față produsele proaspete și versiunile lor congelate. Astfel, 80% dintre români cumpără fructe și legume proaspete de cel puțin 3 ori pe săptămână. Mai mult, un procent de 36% au spus că achiziționează cele două categorii de 4-5 ori pe săptămână sau mai des. Frecvența de cumpărare scade apoi ușor în cazul produselor lactate și al cărnii proaspete / refrigerate.

Un lucru este cert, românii preferă variantele proaspete ale produselor în detrimentul celor congelate. Spre exemplu, peste 60% dintre români au spus că achiziționează legume, fructe și carne congelată o dată la două săptămâni sau chiar mai rar. Mai mult, 20% dintre consumatori au spus că nu au cumpărat niciodată fructe congelate. Nu în ultimul rând, puși în fața întrebării clare ce variantă a produselor preferă în general – proaspăt și refrigerat versus congelat – românii le-au ales pe primele într-o proporție covârșitoare (de peste 90%).

Cât despre frecvența de consum, media pe săptămână crește semnificativ. Produsele proaspete sunt consumate cel mai des, de 4-5 ori pe săptămână, cu fructele într-o proporție de 70% și legumele de 64%.

Greu de spus dacă există un canal preferat de achiziție

Când vine vorba despre locul de achiziție preferat al produselor proaspete, studiul a evidențiat că, în cazul fructelor și al legumelor proaspete, cumpărătorii se învârt în egală măsură printre rafturile hypermarketurilor și printre tarabele din piață, ambele canale atrăgând un procent similar (peste 60%). Și brânza, fie ea ambalată sau neambalată, este cumpărată atât din hypermarket (53%), din piață (42%), dar și direct de la țărani (44%). Există însă câteva segmente unde hypermarketul este evident canalul principal de achiziție, cum ar fi carnea proaspătă/ refrigerată (81%) sau iaurtul (87%). Magazinele de cartier nu excelează pe nicio categorie, procentele cele mai ridicate înregistrându-se în dreptul iaurtului și al smântânii (21% și 20%).

Ce influențează decizia de cumpărare

O explicație pentru care acest din urmă canal atrage atât de puțini cumpărători primim imediat dacă ne uităm la atributele pe care românii le asociază cu prospețimea produselor, care sunt de tipul culoare, miros, textură și termen de valabilitate. Spre exemplu, cel mai important atribut în cazul brânzei este mirosul produsului (94%), iar în cazul legumelor și al fructelor este culoarea produsului (93%). Surprinzător poate fi faptul că, uitându-ne pe rezultatele studiului, în dreptul unor segmente atributele culoare, miros sau textură sunt mai importante în determinarea prospețimii decât termenul de valabilitate. Excepție face carnea unde toate cele patru aspecte sunt la fel de importante pentru români.

Cât despre criteriile care atârnă mai puternic în decizia de cumpărare, cu mici variațiuni, toți cumpărătorii aleg produsele ținând cont de aceleași aspecte. Spre exemplu, în cazul cărnii și al brânzei, cel mai important aspect este termenul de valabilitate menționat pe etichetă, dar pentru legumele și fructele proaspete aspectul produselor este ceva mai important. Pe penultimul loc în topul lucrurilor importante pentru cumpărător în decizia de achiziție este sustenabilitatea sursei, urmat de prețul per kilogram, care contează cel mai puțin indiferent de segmentul la care ne-am raporta. Important de reținut este și faptul că 6 din 10 cumpărători obișnuiesc să atingă legumele și fructele proaspete înainte de a le achiziționa. În cazul fructelor, doar 11% dintre aceștia le și gustă.

Deci, cât de mult contează proveniența produselor?

Iar răspunsul este că aproape 7 din 10 români pun egal între produsele locale și cele de import când vine vorba de legume, iar în cazul fructelor procentul celor care nu au o preferință clară crește la 85%. Doar 23% dintre consumatori, în cazul legumelor, și 14% în cazul fructelor, au spus că preferă să cumpere produse de proveniență locală. De partea cealaltă, 8% dintre cei chestionați au spus că preferă legumele de import, iar când vine vorba despre fructe procentul scade la 1%. Principalele motive pentru care românii ar cumpăra legume locale țin de gust și prospețime, în timp ce pe locul trei în acest top este argumentul că „pot susține producția locală”. O dovadă suplimentară că românii nu au nicio problemă cu produsele de import este răspunsul pe care l-au dat la întrebarea cum procedează în cazul în care nu găsesc la raft fructe sau legume românești, unde 8 din 10 consumatori au spus că nu le evită pe cele de import. Aici, Grecia, Spania și Italia sunt în topul țărilor preferate pentru importul de legume și fructe.

Studiul privind comportamentul de cumpărare al românilor pentru produsele proaspete este unul cantitativ și a fost realizat pe Panelul Online al iSense Solutions, www.researchromania.ro/panel. Datele au fost culese în perioada aprilie – mai 2017, pe un eșantion reprezentativ la nivel național format din 1.010 respondenți, persoane cu vârsta peste 18 ani din mediul urban. Eroarea de eșantionare este de +/- 3.08%, la un nivel de încredere de 95%.

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 12 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

 

09
Aug

STUDIU: Masa în familie contribuie la consolidarea familiei

Masa în familie contribuie la consolidarea familiei, oferind un mediu în care membrii se simt protejați și mult mai deschiși spre comunicare. Conform unui studiu desfășurat la nivel național de brandul Delikat, în colaborare cu iSense Solutions, românii servesc masa în familie mai rar decât și-ar dori, cel mai des în weekend, deși sunt conștienți de beneficiile pe care le aduce, considerând-o un aspect esențial în viața lor.

„Servitul mesei acasă, împreună cu cei dragi, înseamnă mai mult decât modul în care pregătim rețetele și aranjăm masa, reprezintă o adevărată experiență de familie. Mai mult, mesele în familie au o semnificație aparte întrucât reprezintă o oportunitate de a ne reconecta și comunica cu cei dragi. De aceea, odată cu noua platformă Delikat, ne-am propus să lansăm o campanie manifest, prin intermediul căreia din ce în ce mai mulți români să conștientizeze importanța meselor în familie și să se folosească de orice oportunitate pentru a se reuni cu familia la masă. Pentru a atrage atenția asupra contextului social actual și pentru a promova la nivelul întregii țări. Beneficiile meselor în familie, ne propunem să marcăm pentru români, Ziua Națională a Meselor în Familie.” a declarat Andreea Bobeș, Category Manager Savoury & Dressings (Unilever).

Studiul realizat de brandul Delikat la nivel național relevă o serie de aspecte importante cu privire la comportamentul și obiceiurile românilor în ceea ce privește masa în familie. Conform studiului, în medie, românii iau masa în famile de 6 ori pe săptămână. Pentru cuplurile cu copii, o masă în familie este considerată un moment la care participă membrii familiei nucleu: cuplul efectiv și copilul/copiii. Părinții cuplului participă de asemenea la mesele în familie sau la întâlnirile de weekend, mai ales dacă locuiesc cu aceștia sau dacă au grijă de copii. Cei mai des întâlniți participanți la mesele în familie sunt partenerii (soț/soție, iubit/iubită) în proporție de 50%, copiii 43% și părinții 44%. O frecvență mai redusă la mesele în familie înregistrează surorile/frații, în proporție de 25%, socrii cu 11%, bunicii 10%, unchi/mătuși 8%, noră/ginere 6%. Interesant este că în zona urbană, la mesele în familie participă și prietenii, în proporție de 20%.

Schimbarea dinamicii societății influențează și tabloul meselor în familie. Deși în proporție redusă, la mesele în familie participă și colegi de birou/școală (6%), veri (5%), chiar și vecini (4%).

Tinerii și adulții cu vârste între 18 și 45 ani servesc mai des decât media, masa în familie, în timpul săptămânii (24% vs.17%), la fel și familiile care au copii (22% vs. 17%). Weekend-ul este în continuare dedicat meselor în familie, însă au loc mai des în zilele de duminică, decât în cele de sâmbătă, 53% vs. 31%.

Studiul demarat de Delikat a scos în evidență și faptul că masa principală în familie, din timpul unei săptămâni, este cina, care, în comparație cu micul dejun și masa de prânz, este o masă proaspăt gătită, ce conține tipuri mai grele de alimente (cum ar fi carne și cartofi prăjiți).

Programul încărcat al românilor își pune amprenta și pe tipul meselor în familie. Majoritatea românilor servesc cel mai des cina în familie, în timpul săptămânii (80%), iar în weekend, servesc prânzul în familie cu o preponderență mai mare (88%). În timpul zilei, membrii familiei servesc mesele separat, la serviciu, la școală, la domiciliu, la restaurante, fiind caracterizate de grabă, presiune temporală (oamenii trebuie să ajungă sau să revină la locul de muncă, la școală etc.).

Deși frecvența meselor în familie este semnificativă, 40% dintre români și-ar dori să se reunească mai des cu familia la masă. Printre barierele identificate în luarea mesei în familie se numără: dificultatea în a reuni membrii familiei (55%), lipsa de timp (39%), programul lung de lucru (38%), lipsa unui program regulat / comun de masă pentru toți membrii familiei (35%).

Barierele sunt legate în principal de programul diferit al membrilor familiei: părinții lucrează în schimburi, fac ore suplimentare, copiii merg la școală/grădiniță, sunt implicați în activități extracurriculare, iar dacă există mai mulți copii în gospodărie de vârste diferite, aceștia de regulă au program școlar diferit.

Conform studiului național, când românii servesc masa în familie se simt împliniți (73%), fericiți (72%), încrezători (61%), liniștiți (58%). Pe de cealaltă parte, când românii servesc masa singuri, se simt grăbiți (59%), neliniștiți (32%), stresați (28%), tensionați (26%). Poate cel mai important rezultat al studiului este faptul că 83% dintre români consideră că mesele în familie sunt importante, iar printre cele mai des menționate beneficii ale acestora se numără: îmbunătățirea comunicării între membrii familiei (94%), reprezintă o oportunitate de a petrece timpul cu familia (94%), oferă un sentiment de siguranță și unitate 91%.

Studiul a fost desfășurat cu sprijinul agenției iSense Solutions în două etape: cantitativă și calitativă. Componenta cantitativă a cuprins un eșantion de 640 respondenți cu reprezentativitate națională (urban 67% & rural 33%), cu vârste cuprinse între 18 și 65 ani (50% bărbați & 50% femei). Numărul mediu al membrilor din familie a fost de 3 persoane, iar numărul mediu al copiilor din familie este 1. În cadrul componentei calitative a fost realizat un jurnal pentru a documenta online timp de 7 zile, mesele a 6 familii (3 familii din mediul urban și 3 familii din mediul rural), utilizând o aplicație mobilă -Indeemo – pentru a explora și înțelege prin imagini și clipuri video cum se desfășoară mesele lor în familie.

Detaliile pot fi vizualizate in infograficul: Studiu Mese in Familie Delikat & iSense Solutions, accesand linkul: https://isensesolutions.ro/infografic-studiu-mese-in-familie-delikatisense-solutions/

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 12 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

19
Jul

Transavia: 7 din 10 români consumă săptămânal carne de pui

Carnea de pui rămâne în topul preferințelor românilor, 7 din 10 consumatori susținând că o utilizează pentru pregătirea meselor de mai multe ori pe săptămână. Totodată, 95% dintre persoanele care gătesc cel puțin săptămânal consumă acest tip de carne, arată un studiu realizat de iSense Solutions și Transavia.

Hypermarketurile și supermarketurile rămân cele mai frecventate locuri de unde românii aleg să cumpere carnea de pui (77%), în timp ce magazinele fizice specializate (49%) și magazinele alimentare obișnuite (46%) sunt preferate de un număr mult mai mic de persoane.

Totodată, 94% dintre români preferă să cumpere carne proaspătă refrigerată în detrimentul celei congelate pentru care a optat un procent de doar 27%, format în special din tineri cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani.

Motivând alegerea frecventă a cărnii de pui în alimentația lor, românii susțin că aceasta este un aliment care se gătește ușor (71%), are gust bun ( 62%) și este o carne slabă, cu puține calorii (57%). Cei mai mulți dintre români asociază acest tip de carne cu aportul caloric scăzut, conținutul mic de grăsimi și viața sănătoasă. Consumatorii ocazionali percep carnea de pui ca fiind bogată în vitamine.

Tipurile de carne de pui utilizate cel mai des în bucătăriile românilor sunt pieptul de pui (82%), pulpele superioare de pui (77%) și pulpele inferioare de pui (72%), însă și alte categorii precum ficățeii, aripioarele și pipotele sunt pe placul acestora. Modalitatea prin care aceștia preferă să le gătească frecvent sunt la cuptor (81%), în mâncare (75%) și la grătar (68%).

Românii sunt deschiși și către bucătăriile internaționale, iar cea mai apreciată este bucătăria italiană (68%), urmată de cea grecească (37%) și cea franțuzească (36%).

Studiul a fost efectuat în parteneriat cu compania de cercetare de piață iSense Solutions pe un eșantion de 520 de persoane, bărbați și femei cu vârste de peste 18 ani, din mediul urban, care obișnuiesc să gătească cel puțin o dată pe săptămână.

Transavia are o producție anuală de peste 70.000 de tone de carne de pui și dispune de 314 hale în 24 ferme de creștere a păsărilor, 4 ferme vegetale, o fabrică de nutrețuri combinate, 3 abatoare performante de ultimă generație și o fabrică de procesare a cărnii. 15% din producția anuală a companiei merge pe piața de export, în mai multe țări europene, precum Marea Britanie, Irlanda, Franţa, Olanda, Ungaria, Grecia, Slovacia, Bulgaria, Spania și Croația.

Detaliile pot fi vizualizate in infograficul: Studiu asupra consumului de carne de pui din Romania, accesand linkul: https://isensesolutions.ro/infografic_transavia_isensesolutions/

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 12 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

27
Jun

Studiu Bold by Lowe Group: Digitalul și sănătatea la români

București, 26 iunie 2017

Șapte din zece români din mediul urban folosesc tehnologia pentru activități legate de sănătate, arată un studiu realizat de agenția Medic One în parteneriat cu iSense Solutions, în cadrul platformei Bold by Lowe Group. Cei mai mulți dintre aceștia (58%) susțin că astfel au un control mai mare asupra stării de sănătate, alte beneficii indicate fiind un stres redus în ceea ce privește afecțiunile proprii sau ale familiei (44%) și o comunicare mai ușoară cu medicii (42%).

Jumătate dintre românii care utilizează tehnologia fac acest lucru pentru a se informa, în timp ce 35% o folosesc pentru organizarea stării de sănătate sau a tratamentului medical (programări, remindere), 29% pentru monitorizarea indicilor de sănătate și 23% pentru comunicarea cu medicii sau cu alți pacienți. Dintre românii care se informează online pe subiecte legate de sănătate, cei mai mulți au folosit în ultimul an forumuri generale (74%), platforme online specializate (69%), grupuri din social media (37%), bloguri (32%) sau chat cu prietenii din social media (31%).

„Deși tehnologia îi face să se simtă în control și mai puțin stresați, majoritatea românilor se informează din surse neautorizate și neverificate precum forumurile sau blogurile, ceea ce poate avea un impact negativ asupra sănătății lor. De aceea, recomandarea noastră este ca medicii, mai ales cei specialiști, să comunice mai mult în online pentru a ajunge la pacienți și pentru a minimaliza astfel influența surselor nesigure sau înșelătoare”, spune Oana Cociașu, Managing Partner, Medic One.

Potrivit studiului, 67% dintre cei care folosesc tehnologia – dispozitive inteligente (brățară fitness, pedometru), aplicații mobile și/sau platforme online (inclusiv email, rețele sociale, forumuri sau chat) – în sănătate au început să facă acest lucru din proprie inițiativă, doar 15% la recomandarea medicului, 11% la recomandarea familiei sau prietenilor și 5% la cea a altor pacienți.

„Faptul că majoritatea românilor folosesc tehnologia în domeniul sănătății din proprie inițiativă arată un potențial foarte important de creștere a utilizării acesteia în cazul unor eforturi mai mari de promovare din partea medicilor, farmaciștilor sau furnizorilor de servicii medicale. De asemenea, un public foarte important, pe lângă pacienți, îl reprezintă cei care au grijă de sănătatea altora. Spre exemplu, 6 din 10  români din mediul urban au în îngrijire alte persoane, în special membri mai în vârstă ai familiei (35%) sau copii sub 12 ani (21%)”, explică Andrei Cânda, Managing Partner, iSense Solutions.

Studiul mai arată că românii sunt deschiși consultațiilor virtuale, în special pentru a pune întrebări suplimentare medicilor / pentru a afla mai multe detalii (89%), dar și pentru interpretarea investigațiilor medicale (87%), monitorizarea evoluției unei afecțiuni (74%), prescrierea tratamentului (72%) sau diagnostic (44%).

Cei mai mulți dintre români și-ar dori să folosească aplicații sau platforme online pentru programările medicale (78%), accesul la informații despre boli sau tratament verificate de experți (65%), găsirea medicilor specialiști potriviți în funcție de simptome și eventual aflarea reputației acestora sau opinia altor pacienți (61%), ținerea evidenței rezultatelor analizelor și a istoricului medical (57%), ținerea evidenței administrării tratamentului și organizarea schemei de tratament (51%), monitorizarea stării de sănătate sau evoluția afecțiunii (47%) sau suport pentru sarcini administrative precum reînnoirea rețetei (44%).

În ceea ce privește starea actuală de sănătate a românilor din mediul urban, 35% au declarat că suferă de boli cronice (50% dintre cei cu vârsta peste 45 de ani și 24% dintre cei sub 45 de ani). Cei mai mulți sunt interesați în special de prevenție (58%), dar și de informații actualizate pe teme legate de sănătate (34%). De asemenea, românii au preferat în ultimul an serviciile private de sănătate mai mult decât pe cele publice pentru analize medicale de laborator (61% vs. 40%) și pentru teste de imagistică (37% vs. 27%), în timp ce serviciile de stat au fost folosite în special în cazul spitalizărilor (39% vs. 9%) și al intervențiilor chirurgicale (25% vs. 11%).

Studiul a fost realizat de compania iSense Solutions în exclusivitate pentru Grupul Lowe, pe un eșantion de 1.360 de respondenți din mediul urban, cu vârsta 18+, care utilizează internetul. Datele au fost culese online prin intermediul Panelului ResearchRomania.ro, în perioada aprilie – mai 2017, și sunt reprezentative pentru mediul urban. Rezultatele studiului au un grad de eroare de +/-2,66%, la un nivel de încredere de 95%.

Detaliile pot fi vizualizate in infograficul Digitalul și sănătatea la români, accesand linkul: https://isensesolutions.ro/infografic-bold-by-lowe-group/

Pentru mai multe detalii:

Oana Cojocaru, Senior Media Manager

Golin România

[email protected]

 

Despre Bold by Lowe Group

Bold by Lowe Group este o inițiativă curajoasă a grupului Lowe menită să aducă ceva nou în industria de comunicare. Platforma include o serie de evenimente și studii realizate în parteneriat cu firma de cercetare iSense Solutions prin care sunt analizate cele mai recente și relevante informații și tendințe din domenii cheie din România, ajutând astfel brandurile să se poziționeze și să vândă mai bine.

Despre Grupul Lowe România

De peste 20 de ani pe piața locală, Lowe este unul dintre cele mai importante grupuri de comunicare prezente în România, oferind servicii în întregul spectru al comunicărilor de marketing. Din grup fac parte în prezent următoarele agenții: MullenLowe (creație și producție publicitară), Initiative (media), Golin (relații publice), Profero (creație și productie publicitară digitală), Medic One (comunicare în domeniul medical și farmaceutic) și BPN (media).

Despre Medic One

Medic One a fost înfiinţată în 1999 de Oana Cociaşu, Veronica Savanciuc şi alți parteneri, fiind prima agenţie full service specializată în marketing şi comunicare medicală din România. Medic One asigură servicii de consultanță, strategie, creaţie şi implementare de campanii integrate de comunicare medicală în offline şi online. Campaniile și proiectele agenției sunt multipremiate național și internațional, la festivaluri precum EMEA Sabre Awards, EFFIE, IAB Mixx Awards, ADC*Ro și Cristal Festival. Printre clienţii agenţiei se numără companii precum: Angelini, Astra Zeneca, Bayer, Berlin Chemie, Pfizer, MSD, Sanofi, Roche, Zentiva, Fundația Renașterea, Crucea Roșie. Medic One este membră a grupului de companii din care mai fac parte MullenLowe, Initiative, Golin, Profero și BPN. Pentru mai multe informații, vizitați www.medicone.ro

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 12 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

26
Jun

Românii pasionați de modă fac shopping online și de șase ori pe lună

Conform unei cercetări realizate de Answear.ro și iSense Solutions, 93% dintre cumpărătorii online achiziționează articole vestimentare cel puțin o dată pe lună.

”Segmentul de fashion online înregistrează una dintre cele mai rapide creșteri din eCommerce-ul local, de aproximativ 50% în fiecare an. Este o categorie ce categoric încă nu și-a atins potențialul maxim. De asemenea, magazine precum Answear.ro sunt și o sursă de inspirație pentru cumpărători. Astfel, experiența oferită trebuie să fie una cât mai plăcută, iar imaginile de produs și clipurile de prezentare să arate cu adevărat impecabil”, menționează Raluca Radu, Country Manager Answear România.

Sumele cheltuite de români pe site-urile de modă variază între 101 lei pentru o pereche de pantaloni și 257 lei pentru o pereche de pantofi. În medie, o rochie comandată online ajunge să coste cel mult 215 lei, iar o geantă cel puțin 124 lei.

Principala sursă de informare a cumpărătorilor din mediul online este tot spațiul virtual. Astfel, 68% dintre aceștia apelează la motoarele de căutare pentru a găsi informații despre magazinele online pe care le vizitează și ofertele acestora, în timp ce 54% dintre ei merg pe recomandările primite din partea prietenilor și a cunoștințelor. Aproape tot la fel de mulți, respectiv 51% dintre cumpărători, se informează apelând la canalele de Social Media. Domnii preferă să se informeze și de la emisiunile TV, cu o medie de 24% față de 11% în cazul doamnelor.

Studiul a fost realizat pe un eșantion de 604 respondenți din mediul urban, majoritar femei, cu vârste curpinse între 25 și 40 ani. Cei mai mulți dintre aceștia au studii universitare (59%) și un venit mediu lunar de aproximativ 3.600 lei. 72% dintre respondenți sunt căsătoriți sau locuiesc împreună cu persoana iubită, având în medie un singur copil.

 

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 12 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.