08
Mar

Studiu iSense Solutions: Ce cred rom�nii despre criptomonede

Peste jum?tate (57%) dintre rom�nii din mediul urban au auzit de criptomonede, cele mai cunoscute fiind Bitcoin (54%), Bitcoin Cash (19%), Ethereum (11%), Litecoin (10%) ?i Ethereum Classic (7%), arat? un studiu realizat de compania iSense Solutions.

De asemenea, 17% dintre rom�nii din mediul urban inten?ioneaz? s? cumpere criptomonede �n urm?toarele 12 luni, iar 30% cred c? monedele virtuale reprezint? viitorul mijloacelor de plat?.

�Dezvoltarea accelerat? a mediului digital �mpinge tot mai mult limitele �n aproape orice domeniu, astfel c? nu este surprinz?toare popularitatea din ce �n ce mai mare a unui instrument de plat? care nu cunoa?te constr�ngeri geografice. Studiul nostru confirm? c? rom�nii au �nceput s? se familiarizeze cu termenul de criptomonede, �?i doresc s? fie �n pas cu noile tendin?e ?i s? profite de oportunit??ile generate de noile tehnologii. Criptomonedele r?m�n �ns? un subiect sensibil �n contextul unui grad foarte sc?zut de reglementare a acestei pie?e ?i al numeroaselor aten?ion?ri la nivel global. De aceea, orice comunicare �n aceast? direc?ie trebuie s? aib? la baz? eforturi semnificative de educare ?i informare corect? a consumatorilor�, afirm? Traian N?stase, Managing Partner, iSense Solutions.

Doar 8% dintre rom�nii utilizatori de internet din mediul urban au cump?rat criptomonede �n ultimele 12 luni. Bitcoin este cea mai popular? moned? digital? ?i atunci c�nd vine vorba de achizi?ii – 7% dintre rom�nii din mediul urban au achizi?ionat un Bitcoin �n ultimele 12 luni, iar 14% inten?ioneaz? s? cumpere unul �n urm?toarele 12 luni, �n timp ce 1% vor s? cumpere Ethereum iar 2% – Ethereum Classic, Bitcoin Cash sau Litecoin.

�n ceea ce prive?te utilizarea criptomonedelor, 35% dintre rom�nii care au auzit de ele au �ncredere �n acestea, �n timp ce 44% ar dori s? poat? pl?ti cu acest tip de monede.

Persoanele sub 40 de ani sunt mai entuziasmate cu privire la criptomonede. Astfel, 61% (vs. 52% din total) dintre tinerii familiariza?i cu acest termen sunt de p?rere c? monedele digitale reprezint? viitorul, 44% (vs. 35% din total) au �ncredere �n ele ?i 50% (vs. 44%) ?i-ar dori s? poat? pl?ti prin intermediul lor.
Mai mult dec�t at�t, 22% dintre cei sub 40 de ani din mediul urban (vs. 17% din total) inten?ioneaz? s? cumpere cel pu?in o criptomoned? �n urm?toarele 12 luni.

Studiul a fost realizat online de c?tre compania iSense Solutions pe un e?antion de 500 de responden?i din mediul urban, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu v�rsta cuprins? �ntre 18-65 de ani din mediul urban din Rom�nia. Grad de eroare =/-4.38% la un nivel de �ncredere de 95%.

Despre iSense Solutions
iSense Solutions – The Modern Consumer Company folose?te cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din Rom�nia. Compania a fost fondat? de Traian N?stase ?i Andrei C�nda, speciali?ti cu peste 12 ani de experien?? �n domeniul cercet?rii de pia?? ?i cu o expertiz? academic? solid?, fiind doctori �n Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informa?ii pute?i g?si pe www.isensesolutions.ro ?i www.researchromania.ro