Peste dou? treimi (70%) dintre rom�nii din mediul urban sunt de p?rere c? exist? prea multe reclame �n mediul online, arat? un studiu realizat de compania iSense Solutions, prezentat �n exclusivitate la Digital Marketing Forum. Mai mult dec�t at�t, 75% dintre rom�ni cred c? reclamele din online sunt repetitive, �n timp ce 59% le consider? plictisitoare.
Potrivit studiului, consumatorii iau atitudine �mpotriva m?rcilor atunci c�nd promovarea lor �n mediul online devine prea agresiv?. Astfel, 67% dintre ace?tia spun c? le evit?, 24% �nceteaz? s? mai cumpere produsul/serviciul respectiv, iar 20% indic? marca drept un exemplu prost. De asemenea, �n 2017, mai mul?i rom�ni au declarat c? au instalat programe de Adblock �n compara?ie cu anul trecut (32% fa?? de 19% �n 2016).
�n acela?i timp, consumatorii ar fi mai aten?i la con?inutul publicat de o marc? �n mediul online dac? acesta ar fi util pentru ei (75%), dac? i-ar surprinde (48%) sau dac? ar fi amuzant (34%).
�Este �n continuare o mare provocare pentru branduri s? g?seasc? acel con?inut care nu doar s? ajung? la publicul vizat, ci ?i s?-i men?in? aten?ia. Pe m?sur? ce este expus la tot mai multe informa?ii �n mediul online, consumatorul devine tot mai pu?in dispus s?-?i piard? timpul cu mesaje care nu-i r?spund nevoilor de informare sau relaxare sau cu care pur ?i simplu nu rezoneaz?. De aceea, recomand?m ca strategiile de promovare ale brandurilor s? fie centrate pe con?inut valoros ?i relevant, av�nd la baz? analize complexe ale targetului�, afirm? Traian N?stase, Managing Partner iSense Solutions.
Totodat?, studiul arat? c? principalele situa?ii �n care rom�nii �nceteaz? s? mai urm?reasc? o marc? pe Facebook (unfollow) sunt: con?inutul promovat nu este util pentru ei (55%), marca este plictisitoare (31%) sau promovarea �n exces (29%). �n schimb, ace?tia ar vrea s? afle mai multe informa?ii despre o marc? dac? acestea ar fi �mp?rt??ite de un expert/specialist �n domeniu (70%), marc? (52%), de oameni obi?nui?i (46%) sau de celebrit??i (22%).
Interac?iunea dintre companii ?i public este foarte important? �n mediul online, lu�nd �n considerare c? 28% dintre rom�ni sunt enerva?i atunci c�nd o marc? nu le r?spunde la comentarii sau la �ntreb?ri. Aproape o treime dintre responde?i (28%) ar vrea ca marca s? le r?spund? �n timp real, 20% – �n c�teva minute, 16% – dup? c�teva ore, iar 31% – �n aceea?i zi.
�n plus, pentru 8 din 10 rom�ni, calitatea este principalul motiv care i-ar determina s? recomande un produs/serviciu de la o anumit? marc?.� De asemenea, pentru 76% dintre responden?i, recomandarea unei persoane cu care �mp?rt??e?te acelea?i valori i-ar determina s? cumpere un produs/serviciu de la o anumit? companie, �n timp ce un sfert dintre rom�ni (26%) a cump?rat de la o anumit? marc? �n urma unei recomand?ri.
Rom�nii consider? c? o marc? sincer? ar trebui s? aib? principii morale ?i s? nu fie interesat? doar de profit (79%), n-ar trebui s?-?i exploateze angaja?ii (74%), ar trebui s?-?i recunoasc? gre?elile ?i s? �ncerce s? le �ndrepte (73%), dar ?i s? nu promit? ce nu poate face (69%).
Topul celor mai apreciate branduri online, �n urma men?iunilor spontane ale consumatorilor, arat? astfel: eMAG (1), Coca Cola (2), Samsung (3), Vodafone (4), Fashion Days (5), Orange (6), Facebook (7), H&M (8), Telekom (9), Elefant.ro (10), Catena (11), Lidl (12), Dacia (13), KFC (14), Nivea (15), ING (16), Altex (17), Kaufland (18), McDonald�s (19), Cora (20).
Studiul a fost realizat online de c?tre compania iSense Solutions, special pentru Digital Marketing Forum, pe un e?antion de 1.051 de responden?i, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu v�rsta intre 16-65 ani, din mediul urban din Rom�nia, iar culegerea datelor a fost realizat? �n luna februarie 2017. Rezultatele au un grad de eroare de +/-3%, la un nivel de �ncredere de 95%.
Despre iSense Solutions
iSense Solutions – The Modern Consumer Company folose?te cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din Rom�nia ?i ofer? servicii integrate de marketing: cercetare, consultan?? �n marketing si comunicare, digital ?i v�nz?ri. Compania a fost fondat?� de� Traian N?stase ?i Andrei C�nda, speciali?ti cu peste 10 ani de experien?? �n domeniul cercet?rii de pia?? ?i cu o expertiz? academic? solid?, fiind doctori �n Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informa?ii pute?i g?si pe www.isensesolutions.ro ?i www.researchromania.ro.
Despre Evensys
EVENSYS este o companie de planificare de evenimente, cu peste 10 ani de experien?? �n organizarea de evenimente business. Evensys este specializat? exclusiv pe dezvoltarea de conferin?e ?i de seminarii proprii, ce acoper? ?apte domenii de activitate: Marketing & Comunicare, Internet & New Media, Financiar & Investi?ii, HR, Real Estate, Production ?i Retail. Evenimentele organizate trateaz? tematici actuale, care privesc at�t industria de business local?, c�t ?i cea din Europa Central? ?i de Sud-Est.