Press Releases

31
May

Cele mai noi tendințe ale românilor în ceea ce privește un stil de viață sănătos

Platforma Bold by Lowe Group se lansează cu un studiu iSense Solutions:

Cele mai noi tendințe ale românilor în ceea ce privește un stil de viață sănătos

 

București, 31 mai 2016

Nouă din zece români au luat măsuri în ultimele 12 luni pentru a avea un stil de viață mai sănătos, arată un studiu realizat de compania iSense Solutions pentru grupul de comunicare Lowe. Opt din zece asociază acest lucru cu alimentația, în vreme ce aproape toți consumatorii români consideră că acasă este locul în care mănâncă cel mai sănătos.

Acesta este primul studiu din cadrul inițiativei Bold by Lowe Group, o platformă lansată recent de grupul de comunicare Lowe cu scopul de a analiza principalele tendințe din industrii cheie din România.

„Grupul nostru este o compilație eclectică de branduri, personalități și personaje, însă ceea ce ne unește este curajul de a face lucrurile diferit și, mai ales, în felul nostru. Așa se numește și platforma noastră – Bold by Lowe Group, care își propune să se uite la procesul de marketing, la industrii și la români dintr-o altă perspectivă. Prima industrie pentru care furnizăm un serial de insight-uri care ajută brandurile să se poziționeze și să vândă mai bine este FMCG, probabil cea mai dinamică și competitivă industrie din România”, afirmă Hortensia Năstase, Vicepreședinte Creative Services, Grupul Lowe România.

Potrivit studiului, pe lângă alimentație (indicată de 83% dintre români), alți factori asociați cu un stil de viață sănătos sunt mișcarea (79%), eliminarea stresului și odihna (60%), precum și consumul de apă (50%).

„Comparativ cu ce au făcut în ultimul an, semnificativ mai mulți români (56% vs 26%) își propun pentru anul următor să reducă nivelul de stres la care sunt supuși, cu scopul de a-și îmbunătăți stilul de viață. De aceea, recomandarea noastră este ca brandurile, pe lângă asocierea cu o alimentație sănătoasă și mișcare, să se concentreze și pe relaxarea consumatorilor”, explică Traian Năstase, Managing Partner, iSense Solutions.

În schimb, principalele bariere pe care românii le sesizează în a avea un stil de viață sănătos sunt lipsa timpului (54%), serviciul (40%) și lipsa banilor (35%), urmate de oboseală (32%) și de stres (29%).

„Pentru a ajuta consumatorul modern să economisească timp, brandurile trebuie să pună accent pe produse sănătoase ce pot fi consumate în mers, cu ambalaje practice și cu gramaj adecvat. De asemenea, sunt încurajate serviciile care facilitează consumul de alimente sănătoase la birou, cum ar fi livrarea directă sau instalarea unor automate cu astfel de produse”, adaugă Andrei Cânda, Managing Partner iSense Solutions.

Aproape 60% dintre români sunt atenți cu ceea ce mănâncă, 40% dintre consumatori acordând chiar o mare importanță alimentației. Astfel, românii sunt dispuși să plătească cu până la 10% pentru un produs mai sănătos. Printr-un produs alimentar sănătos, aceștia înțeleg: să nu conțină E-uri sau conservanți (87%), să fie bio/eco/organic (55%), să aibă conținut ridicat de vitamine (54%) sau să aibă un termen de valabilitate redus (43%).

De asemenea, mai mult de jumătate dintre consumatori (53%) consideră că mesele în oraș sunt nesănătoase (53%), 40% dintre angajați susțin că mănâncă nesănătos la serviciu, în timp ce 34% dintre români asociază alimentația nesănătoasă cu perioada de concediu. Drept urmare, românii gătesc acasă cel puțin săptămânal (96%), doar 15% mănâncă în restaurante (excluzându-le pe cele fast-food) sau cumpără mâncare gătită din hipermarket/supermarket, iar 13% mănâncă la restaurante de tip fast-food.

În ceea ce privește regimurile alimentare, studiul relevă că 40% dintre români sunt preocupați de dietele de slăbire, în timp ce 2% sunt vegetarieni.

O tendință care influențează puternic industria FMCG este orientarea către produsele bio/eco. Astfel, 70% dintre consumatori au afirmat că, în comparație cu acum doi ani, consumă mai multe produse de acest tip, pe care le cumpără direct de la micii producători (62%), din hipermarket/supermarket (56%), din piață (41%) sau de la târguri cu specific (34%).

Un alt aspect analizat în cadrul studiului îl constituie obiceiurile românilor în materie de mișcare fizică. Astfel, 7 din 10 români susțin că fac mișcare săptămânal și 2 din 10 zilnic, iar principalele activități fizice preferate sunt mersul pe jos cel puțin 30 de minute (practicat de 76%), mersul pe bicicleta (31%), fitnessul (17%) și sporturile de echipă (12%). Studiul remarcă rolul tot mai mare pe care îl are tehnologia în îmbunătățirea stilului de viață – 21% dintre români își măsoară activitățile fizice cu ajutorul smartphone-ului, 14% folosesc cântarul inteligent, 7% pedometrul, 6% ceasurile inteligente și 5% brățările de fitness.

Studiul a fost realizat de compania iSense Solutions special pentru Grupul Lowe, online pe un eșantion de 1.011 respondenți, membri ai Panelului ResearchRomania.ro, și prin intermediul a trei focus group-uri. Datele sunt reprezentative pentru utilizatorii de internet cu vârsta de peste 15 ani, din mediul urban din România. Rezultatele au un grad de eroare de +/-3.08%, la un nivel de încredere de 95%.

Studiul poate fi pus la dispoziția doritorilor printr-un mail la [email protected].

 

Despre Grupul Lowe România

De peste 20 de ani pe piața locală, Lowe este unul din cele mai importante grupuri de comunicare prezente în România, oferind servicii în întregul spectru al comunicărilor de marketing. Din grup fac parte în prezent următoarele agenții: BPN (media), Golin (relații publice), Initiative (media), Medic One (comunicare în domeniul medical și farmaceutic), MullenLowe (creație și producție publicitară) și Profero (creație și productie publicitară digitală).

 

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 11 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

 

 

 

 

14
Apr

iSense Solutions @Mobifest: Românii obișnuiesc să utilizeze smartphone-ul seara, pentru a se relaxa

Bucureşti, 14 aprilie 2016: Cei mai mulți români (89%) utilizează smartphone-ul în special acasă, iar momentul zilei în care aceste dispozitive sunt folosite cel mai mult este seara, când oamenii se întorc de la serviciu și se relaxează, arată un studiu realizat de compania iSense Solutions.  Informaţiile prezentate în exclusivitate în cadrul forumului de mobile marketing Mobifest, organizat de Evensys, oferă profesioniştilor din domeniu date importante pentru targetarea consumatorului în mediul mobil.

Potrivit studiului, alte locuri în care posesorii de smartphone folosesc acest dispozitiv sunt la serviciu (65%), în mijloacele de transport în comun (64%), pe drum (64%), în cafenele (58%), la restaurante (50%) și chiar la evenimente sociale/ petreceri (43%). Totuși, deși abonamentele și cartelele de telefonie care includ internet au devenit din ce în ce mai accesibile, 54% dintre utilizatorii de smartphone preferă să se conecteze la internet prin intermediul rețelelor wireless.

„Deoarece smartphone-ul a devenit o extensie a noastră, mediul mobil a început să aibă o importanţă vitală în strategiile oamenilor de marketing, care includ în promovarea serviciilor şi produselor companiilor elemente de engagement special create pentru a targeta consumatorii. Aceştia sunt încurajaţi să apeleze la un spectru larg de conţinut digital, care presupune concursuri, imagini, aplicaţii interactive, toate menite să mențină consumatorul permanent conectat şi interesat de brand-ul promovat”, a declarat Andrei Cânda, Managing Partner iSense Solutions.

Totodată, numărul de activități diferite pe care utilizatorii le realizează pe smartphone cel puțin o dată pe zi a crescut de la 8 în 2014 la 9 în 2016. Cele mai comune utilizări ale telefonului, exceptând vorbitul şi trimisul sms-urilor, sunt accesarea site-urilor web (87% dintre deţinătorii de smartphone practică această activitate zilnic în 2016, faţă de 68% în 2014), a reţelelor sociale (85% în 2016 vs. 64% în 2014) şi a e-mailului (79% în 2016 vs. 65% în 2014). De asemenea, românii folosesc smartphone-ul pentru a vorbi pe chat, pentru a realiza şi edita poze, pentru a se juca sau pentru a asculta muzică.

În ceea ce privește conținutul video, 82% dintre utilizatorii de smartphone urmăresc videoclipuri pe telefoanele lor. Dintre aceștia, 66% preferă să le vadă pe site-urile online, iar 55% prin diferite aplicaţii precum Youtube, Facebook, Instagram, 9GAG şi Snapchat. Cele mai urmărite sunt clipurile muzicale (77%), urmate de cele funny (73%) şi de tutoriale (47%).

Studiul mai arată că românii obişnuiesc să folosească telefonul inteligent atunci când privesc la televizor (68%), manâncă singuri (60%), ascultă radio (54%), folosesc internetul pe PC/laptop/tablet (51%) sau când citesc o carte sau un ziar în format fizic (19%). Mai mult, aceste medii îi pot determina să caute mai multe informații pe smartphone, cele mai convingătoare canale în acest sens fiind TV-ul (48% dintre utilizatorii de smartphone au căutat cel puțin o dată informații pe acest dispozitiv în urma vizionării unui lucru interesant la TV) şi internetul (46%).

Smartphone-ul a devenit o sursă de informare pentru consumatorii români, 92% dintre utilizatori căutând pe acest dispozitiv cel puţin o dată informaţii despre un produs, înainte de a-l cumpăra. Principalele informaţii  de care sunt interesaţi sunt legate de preţ, caracteristici detaliate despre produs şi păreri ale altor consumatori despre acesta. În plus, 34% dintre deţinătorii de smartphone afirmă că fac achiziţii săptămânal prin intermediul telefonului, principalele produse căutate cu scopul de cumpărare fiind cele electronice (25%), urmate de haine şi accesorii, care sunt din ce în ce mai căutate pe dispozitivele mobile (14% în 2016 faţă de 8% în 2014).

Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions, special pentru Mobifest, pe un eșantion de 1.029  de respondenți, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta intre de peste 18 ani, din mediul urban din România, iar culegerea datelor a fost realizată în perioada 2-5 aprilie 2016. Rezultatele au un grad de eroare de +/-3.06%, la un nivel de încredere de 95%.

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată  de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 11 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

Despre Evensys

EVENSYS este o companie de planificare de evenimente, cu peste 10 ani de experiență în organizarea de evenimente business. Evensys este specializată exclusiv pe dezvoltarea de conferințe și de seminarii proprii, ce acoperă șapte domenii de activitate: Marketing & Comunicare, Internet & New Media, Financiar & Investiții, HR, Real Estate, Production și Retail. Evenimentele organizate tratează tematici actuale, care privesc atât industria de business locală, cât și cea din Europa Centrală și de Sud-Est.

29
Mar

Studiu MasterCard: numărul românilor care fac zilnic plăți cu cardul a crescut cu 45% între martie și decembrie 2015

  • Cele mai uzuale plăți sunt de valoare mică, trei sferturi dintre respondenți afirmând că au utilizat cardul pentru plata unor cumpărături în valoare de până la 75 lei
  • Unu din cinci români plătește cu cardul cumpărături a căror valoare nu depășește 10 lei
  • Plățile contactless intră în rutina consumatorilor români – creștere de 160% a numărului celor care efectuează plăți contactless, între martie și decembrie anul trecut

BUCUREȘTI – 29 martie 2016 – Unu din cinci români utilizează cardul pentru plata cumpărăturilor cu valori mai mici de 10 lei, arată rezultatele unui studiu MasterCard, care a analizat comportamentul de utilizare a cardurilor în România. Cele mai uzuale plăți cu cardul sunt de valoare mică, trei sferturi dintre participanții la studiu afirmând că, de regulă, utilizează cardul pentru achiziționarea unor cumpărături de până la 75 lei.

Această tendință este încurajatoare, arătând o schimbare de mentalitate la nivelul pieței locale: migrarea dinspre numerar înspre plățile electronice pare să-și facă loc în comportamentul de consum al românilor, dacă luăm în considerare faptul că 85% dintre respondenți afirmă că utilizează cardul pentru plata cumpărăturilor curente. De altfel, 4 din 5 români preferă cardurile pentru că astfel evită să poarte numerar asupra lor, în timp ce 67% apreciază uşurinţa cu care sunt realizate plăţile în acest fel.

Potrivit studiului, cardurile sunt tot mai des utilizate pentru plata cumpărăturilor cotidiene. În decembrie 2015, numărul celor care efectuau zilnic plăți cu cardul era cu 45% mai mare faţă de luna martie a aceluiași an. Acest rezultat indică o evoluție îmbucurătoare la nivelul pieței, susținută și de faptul că ponderea românilor care dețin un card bancar a fost în creștere pe parcursul lui 2015, ajungând în luna decembrie până la 95% în rândul adulților care locuiesc în zonele urbane din România şi care folosesc internetul.

Boom-ul anului trecut în piața de carduri din România aparține segmentului contactless. Simplă, rapidă și sigură, metoda de plată contactless devine una dintre metodele preferate de plată ale utilizatorilor de carduri. Între primul și ultimul trimestru ale anului trecut, ponderea respondenților care afirmau că obișnuiesc să efectueze plăți contactless a crescut cu 160%. În decembrie 2015, 4 din 10 dintre respondenţi se declarau obişnuiţi să efectueze plăți contactless, confirmând tendința de creștere în popularitate a acestei metode de plată.

“Campaniile derulate de MasterCard în România pe parcursul anului trecut au scos în evidență beneficiile plăților cu cardul, atât pentru consumatori, cât și pentru economie, în ansamblu, și ne bucurăm să vedem rezultatele acestora – rate accelerate de creștere, care arată că tot mai mulţi români îşi însuşesc comportamentul de plată cu cardul. Ne-am concentrat eforturile pe educaţie financiară şi vom continua să facem acest lucru şi în campaniile de anul acesta, concomitent cu implementarea unor inovaţii care să facă experienţa la plată cât mai uşoară, confortabilă şi rapidă” a declarat Cosmin Vladimirescu, General Manager al MasterCard pentru România.

De altfel, rezultatele campaniilor de educaţie financiară par să fie deja vizibile, doar 12% dintre respondenți afirmând că nu știu sau nu sunt obișnuiți să plătească prin intermediul cardului. Astfel, gradul scăzut de penetrare a plăților cu cardul în România poate fi atribuit în mare parte infrastructurii reduse de acceptare, 41% dintre respondenți invocând acest motiv, atunci când au fost rugați să menționeze de ce nu utilizează cardul la plată.

Studiul a analizat și percepția consumatorilor români asupra plăților cu cardul pe Internet, reliefând faptul că majoritatea consumatorilor conştientizează beneficiile acestui tip de cumpărături. Astfel, 57% dintre aceştia au menţionat ca principal avantaj al plăților online cu cardul faptul că astfel pot face plăți oricând și de oriunde doresc. Pe de altă parte, securitatea datelor și încrederea în unele pagini ale comercianților, deși într-o ușoară scădere, rămân principalele preocupări ale utilizatorilor de carduri din România când vine vorba de efectuarea cumpărăturilor online.

Studiul se bazează pe sondaje Omnibus realizate în lunile martie şi decembrie 2015, în mediul urban, în rândul utilizatorilor de Internet cu vârsta de peste 18 ani, de compania de cercetare iSense Solutions, pentru MasterCard.

Despre MasterCard

MasterCard (NYSE: MA), www.mastercard.com, este o companie de tehnologie in industria globală de plăți. Operăm cea mai rapidă rețea de procesare a plăților din lume, oferind un liant între consumatori, instituții financiare, comercianți, autorități și companii din peste 210 țări și teritorii. Produsele și soluțiile MasterCard fac activitățile zilnice de comerț – cum ar fi cumpărăturile, călătoriile, derularea unei afaceri sau managementul finanțelor – mai simple, mai sigure și mai eficiente pentru toată lumea. Urmăriți-ne pe Twitter: @MasterCardNews, participati la discuțiile de pe blogul Beyond the Transaction și înregistrați-vă pentru cele mai noi știri.

Sursa: MasterCard

01
Mar

iSense Solutions: Aproape 80% dintre români sunt de acord cu legea împotriva fumatului în spațiile publice

Bucureşti, 1 martie 2016: Aproape 8 din 10 români din mediul urban (78%) sunt de acord cu legea interzicerii fumatului în spații publice, care urmează să intre în vigoare la data de 17 martie, arată un studiu realizat de compania iSense Solutions. În același timp, aproximativ jumătate (52%) dintre românii din mediul urban, care utilizează internetul, susțin că vor continua să iasă în oraș cu aceeași frecvență ca până acum.

grafic_fumat-300

Potrivit studiului, nefumătorii sunt de acord, într-o proporție covârșitoare (92%), cu legea împotriva fumatului în spațiile publice. Mai mult decât atât, 71% dintre românii din mediul urban (88% dintre nefumători) susțin că sunt mulțumiți sau foarte mulțumiți de noua lege.

„Este de remarcat faptul că fumătorii, deși decizia le limitează posibilitățile de a fuma, par a conștientiza, totuși, necesitatea acestei reglementări. Spre exemplu, peste jumătate dintre fumători (56%) susțin că sunt de acord cu noua lege, în timp ce 45% se declară chiar mulțumiți sau foarte mulțumiți de aceasta”, afirmă Andrei Cânda, Managing Partner iSense Solutions.

În schimb, datele iSense Solutions arată că bărbații sunt într-o proporție mai mare nemulțumiți de această decizie (19%), în comparație cu femeile (16%).

„Dincolo de opinia generală cu privire la această lege, foarte important va fi impactul resimțit în industria HORECA, întrucât ar putea fi afectată frecvența cu care oamenii vor alege să își petreacă  timpul liber în baruri și restaurante. Am remarcat, însă, că sunt mai mulți cei care susțin că vor ieși mai des în oraș (21%) față de cei care declară că vor ieși mai rar (11%), în timp ce 15% nu sunt încă deciși, astfel că impactul s-ar putea să nu fie atât de dramatic precum era preconizat la inițierea legii”, adaugă Traian Năstase, Managing Partner iSense Solutions.

Studiul arată că 30% dintre nefumători vor ieși mai mult în oraș, în timp ce tot 30% dintre fumători spun că vor ieși mai puțin decât înainte. De asemenea, 4% dintre fumători spun că vor ieși mai mult, în timp ce doar 1% dintre nefumători vor ieși mai puțin. În cazul persoanelor care au afirmat că vor ieși în aceeași măsură ca înainte, procentul dintre fumători și nefumători este aproximativ egal, de 50%, iar semnificativ mai mulți fumători decât nefumători nu s-au decis încă (19% față de 12%).

În România, un fumător consumă, în medie, 12 țigări pe zi, în condițiile în care 90% dintre persoanele care s-au declarat ca fiind fumătoare au afirmat că fumează maximum un pachet pe zi, arată studiul iSense Solutions. Cel mai mult fumează persoanele din categoria de vârstă 35-44 de ani (în medie, 15 țigări/zi). De asemenea, bărbații fumează mai mult decât femeile (14 versus 11 țigări pe zi). Mai mult decât atât, persoanele căsătorite sau care se află într-o relație fumează mai mult decât persoane celibatare (13 țigări vs. 10 țigări zilnic).

În ceea ce privește preferințele fumătorilor, 84% dintre aceștia fumează țigări normale, fără arome. Alți 16% aleg țigările mentolate și 5% cele cu alte arome. De asemenea, 6% dintre fumători preferă tutunul rulat și 5% țigările electronice.

Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions pe un eșantion de 893  de respondenți, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 18 ani, din mediul urban din România, iar culegerea datelor a fost realizată în luna februarie, 2016. Rezultatele au un grad de eroare de +/-3.2%, la un nivel de încredere de 95%.

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată  de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 10 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

26
Feb

iSense Solutions @Digital Marketing Forum: 8 din 10 români schimbă canalul TV în timpul pauzei publicitare

 

Bucureşti, 25 februarie 2016: Consumatorii români evită reclamele de la televizor, 80% dintre aceștia schimbând canalul în timpul pauzei publicitare, arată un studiu realizat de compania iSense Solutions. Datele au fost prezentate în exclusivitate în cadrul Digital Marketing Forum, cel mai cunoscut eveniment despre promovarea în mediul online, organizat anual de Evensys.

Principalul motiv pentru care românii nu sunt interesaţi de reclamele de la televizor, potrivit studiului iSense Solutions, este faptul că le consideră plictisitoare şi repetitive. În același timp, 2 din 10 români au instalate programe de Ad Block pentru publicitatea online.

„Datele noastre confirmă că brandurilor le este din ce în ce mai dificil să ajungă la un consumator care nu mai are răbdare, care este multiscreen și multitasking și care nu mai este dispus să-și piardă timpul sau să accepte mesaje cu care nu rezonează. Acest trend va reconfigura industria de marketing și publicitate, întrucât brandurile vor fi nevoite să se concentreze pe conținut relevant, adaptat nevoilor și așteptărilor publicului pe care îl targetează”, a declarat Traian Năstase, Managing Partner iSense Solutions.

În timpul pauzei publicitare, 5 din 10 români mănâncă sau fumează, ceea ce arată o axare a consumatorului pe plăceri și pe propria persoană. De asemenea, consumatorii sunt multiscreen în timpul reclamelor de la TV, 60% utilizând în mod obișnuit smartphone-ul și 56% laptopul sau PC-ul. Sunt preferate activitățile de relaxare – aceștia accesează social media (66% de pe smartphone și 70% de pe laptop/PC) sau se joacă diverse jocuri (46% pe smartphone, 47% pe laptop/PC).

Totodată, 7 din 10 consumatori vorbesc cu alte persoane, pe parcursul reclamelor TV, iar principalele canale digitale prin care ei comunică sunt: email-ul (64% utilizat de pe smartphone, iar 76% de pe laptop/PC) și messenger-ul (49% – smartphone, 49% –  laptop/PC), în timp ce 69% dintre  aceștia vorbesc la telefon şi 50% trimit sms-uri.

Studiul mai arată că, în timpul pauzei publicitare de la televizor, consumatorii caută informaţii diverse pe smartphone (65%) sau pe laptop/PC (72%). Cele mai căutate informații online sunt cele referitoare la vreme (46%), reduceri/promoţii (36%), sănătate şi medicină (34%), sport (29%), bancuri/horoscop (27%), călătorii şi vacanţe (25%).

Potrivit datelor iSense Solutions, sursele de informație care influențează consumatorul să cumpere un produs, indiferent de tipul produsului, sunt: propria experienţă (59%), motoarele de căutare (54%), recomandările de la prieteni/rude (50%), site-urile magazinelor online (47%), site-urile producătorilor (43%), informaţiile direct din magazin (41%) și site-urile care evaluează diverse produse (40%).

Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions, special pentru Digital Marketing Forum, pe un eșantion de 500  de respondenți, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta intre 18-65 ani, din mediul urban din România, iar culegerea datelor a fost realizată în luna februarie 2016. Rezultatele au un grad de eroare de +/-4,3%, la un nivel de încredere de 95%.

p1

 

p222-vert

p3

p4

p51

p52

 

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată  de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 10 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

Despre Evensys

EVENSYS este o companie de planificare de evenimente, cu peste 10 ani de experiență în organizarea de evenimente business. Evensys este specializată exclusiv pe dezvoltarea de conferințe și de seminarii proprii, ce acoperă șapte domenii de activitate: Marketing & Comunicare, Internet & New Media, Financiar & Investiții, HR, Real Estate, Production și Retail. Evenimentele organizate tratează tematici actuale, care privesc atât industria de business locală, cât și cea din Europa Centrală și de Sud-Est.

20
Jan

Studiu Bitdefender: Jumătate dintre românii infectați cu viruși ransomware au plătit ca să își recupereze datele

48% dintre romanii victime ale clasei de viruși ransomware au plătit pentru a-și recupera datele personale de pe terminalul blocat de cea mai prolifică amenințare a momentului, arată un studiu realizat de iSense Solutions, la comanda Bitdefender.

Astfel, probabilitatea ca hackerii să facă bani de pe urma acestui tip de software periculos este foarte ridicată, în condițiile în care 52% dintre utilizatorii de internet spun că sunt dispuși să achite o sumă de bani în eventualitatea unei infectări și a pierderii accesului la informații.

Raportările interne ale Bitdefender nu fac decât să întărească amploarea amenințării ransomware. Datele arată că mai bine de jumătate dintre fișierele malware care se adresează utilizatorilor din România conțin unele forme ale clasei de viruși ransomware: preponderent Cryptowall, CryptoLocker și alte variante.

Amenințările cibernetice de tip ransomware, care vizează atât consumatori individuali, cât și companii, au făcut de 20 de ori mai multe victime la nivel mondial în ultimul an față de anul precedent prin blocarea dispozitivelor și solicitarea de recompense și au depășit, în premieră, nivelul de 1.000.000 de mostre unice de viruși. Utilizatorii sistemelor de operare Windows, Android, Linux și, în viitor, Mac OS riscă să li se blocheze dispozitivele mobile și conținutul acestora de către un virus de tip ransomware, care solicită o răscumpărare cu o valoare medie cuprinsă între 100 și 500 de dolari pentru deblocarea terminalelor criptate, prin furnizarea codului de decriptare corespunzător.

Potrivit studiului realizat de Bitdefender, românii spun că ar plăti în primul rând pentru programele software din computer, urmate de documentele de serviciu și de fotografiile personale. Suma medie pe care ar fi dispuși să o plătească este de 550 de lei.

Studiul mai arată că un sfert dintre respondenți nu știu sau nu au auzit de ransomware, iar 3% îl asociază cu alte produse sau servicii (automobile, branduri de cosmetice, nume de orașe, etc.). Totuși șapte din zece români chestionați au asociat denumirea ransomware cu un virus informatic cu caracter general, în timp ce mai puțin de jumătate (47%) l-au definit în mod corect drept „un virus care împiedică sau limitează accesului la datele de pe computer”.

Principalele surse de infectare a terminalelor cu virușii de tip ransomware sunt paginile de internet compromise, e-mail-urile primite și fișierele provenite din surse îndoielnice, conform opiniilor celor chestionați. În plus, 71% dintre români au perceput ransomware drept o amenințare constantă pe durata anului calendaristic, independentă de evenimente precum Black Friday, sărbătorile de iarnă, Paștele sau Ziua Îndrăgostiților.

Specialiștii Bitdefender anticipează că versiunile din 2016 ale ransomware nu se vor mai limita doar la criptarea fișierelor și la solicitarea de recompensă, ci vor trece la șantajul utilizatorilor și amenințarea lor cu publicarea fotografiilor sau documentelor pe Internet, dacă recompensa nu este plătită. Astfel, deși victimele vor putea să recupereze gratuit datele criptate de pe Internet, acestea vor putea fi accesate și de către terți, cauzând importante prejudicii de imagine.

Bitdefender 2016, suita de soluții destinată consumatorilor casnici, utilizează o tehnologie inovativă capabilă să protejeze datele personale ale utilizatorilor de temuții viruși de tip ransomware. Pentru a detecta și bloca astfel de amenințări, Bitdefender interzice aplicațiilor de origine incertă să șteargă sau să modifice documente, imagini sau videoclipuri stocate în directoarele populare, precum My Documents, My Pictures sau My Videos. Funcționalitatea Ransomware Behavioral Detection (RBD) analizează activitatea tuturor aplicațiilor pentru a detecta comportamente similare clasei de viruși ransomware și pentru a bloca orice aplicație care încearcă să cripteze date de pe terminalul utilizatorului.

Studiul iSense Solutions a fost realizat la comanda Bitdefender în România, Statele Unite ale Americii, Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, Germania, Franța și Danemarca, în cursul lunii noiembrie 2015, pe un eșantion reprezentativ de 2.608 respondenți la nivel de vârstă, sex și regiune în piețele vizate. Marja de eroare pentru studiul de pe piața locală este de ±6,88% la un nivel de încredere de 95%.

Sursa: bitdefender.ro

18
Jan

iSense Solutions: Jumătate dintre românii din mediul urban au cel puțin un animal de companie

Bucureşti, 14 ianuarie 2016: Aproape jumătate (48%) dintre românii din mediul urban, cu acces la internet, deţin animale de companie, arată un studiu realizat de compania iSense Solutions. Cei mai mulți dintre aceștia au în grijă câini (65%) și pisici (52%).

Topul celor mai populare animale de companie este completat de păsări (peruşi, papagali – 11%), peşti (10%) şi iepuri (4%). Conform studiului, 29% dintre persoanele care dețin animale de companie au doar câini, în timp ce 22% au doar pisici.

Grafic_animale de companie_500

„Este de remarcat că 19% dintre românii din mediul urban care dețin animale de companie au în grijă atât câini, cât și pisici, ceea ce arată că eterna competiție între cele două animale sau între iubitorii lor nu este atât de mare. De asemenea, observăm că preferința românilor pentru aceste două categorii de animale este covârșitoare, întrucât doar 9% dintre posesorii de animale de companie nu dețin nici câini, nici pisici”, afirmă Oana Ilie, Research Manager iSense Solutions.

Totuși, câinele se detașează ca animalul preferat de către familiile mari – 76% dintre posesorii de animale de companie cu familii numeroase, de minimum patru membri, au câini.

Studiul analizează și locurile din care românii cumpără hrană şi accesorii pentru animalele de companie. Majoritatea preferă hypermarketurile/supermarketurile (63%) şi petshop-urile de cartier (46%), urmate de magazinele mari specializate (Animax, Maxi Pet, Zoomania etc. – 25%)  şi de piaţă (23%).

De asemenea, proprietarii de animale nu neglijează sănătatea micilor necuvântatoare şi merg, în medie, de 6 ori pe an la cabinetele veterinare. Principalele motive ale vizitelor la medic sunt legate de vaccinare (58%), deparazitări interne/externe (44%), urgenţe medicale (43%), control de rutină (37%), medicamente (29%) şi tăiere unghii/toaletare/înfrumuseţare (18%).

„Se observă o preocupare mai mare a persoanelor din București-Ilfov pentru îngrijirea animalelor de companie pe care le dețin, întrucât 41% dintre acestea cumpără hrană și accesorii de la magazinele mari specializate, care comercializează inclusiv produse premium, iar 32% dintre posesorii din această zonă își duc prietenii necuvântători la cabinetele veterinare pentru servicii de tăiere unghii/toaletare/înfrumuseţare. Acest lucru se poate datora atât nivelului de educație și puterii de cumpărare mai ridicate în zona Capitalei, cât și unei prezențe și diversități mai mari a serviciilor, magazinelor specializate și a cabinetelor veterinare”, adaugă Traian Năstase, Managing Partner iSense Solutions.

În cadrul studiului, animalul de companie a fost definit drept „un animal pe care îl creşteţi din plăcere, fără a beneficia de alte foloase de pe urma acestuia”.

Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions pe un eșantion de 1.011  de respondenți, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 18 ani, din mediul urban din România, iar culegerea datelor a fost realizată in luna decembrie, 2015. Rezultatele au un grad de eroare de +/-3%, la un nivel de încredere de 95%.

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată  de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 10 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

22
Dec

iSense Solutions: Românii vor cheltui anul acesta mai mulți bani pe cadourile de Crăciun

Bucureşti, 22 decembrie 2015: Numărul românilor care doresc să primească de Crăciun bunuri materiale a crescut cu 15% în 2015, faţă de anul precedent, arată un studiu realizat de compania iSense Solutions. Astfel, anul acesta, 85% dintre românii din mediul urban așteaptă cadouri materiale sub brad, în timp ce procentul celor care preferă bunurile spirituale a scăzut de la 19% la 11%.

Potrivit studiului, telefonul mobil conduce în topul celor mai dorite produse de Crăciun, 13% dintre români preferând un astfel de cadou, față de 7% anul trecut. Alte daruri așteptate de sărbători sunt automobilele (6%), articolele de vestimentație (6%), accesoriile/bijuteriile (6%), precum și banii (5%).

„Faptul că românii sunt materialiști în preajma sărbătorilor nu reprezintă o surpriză, însă este de remarcat faptul că a scăzut considerabil numărul celor care doresc să primească de Crăciun bani, de la 18% în 2014 la 5% anul acesta. În schimb, în topul cadourilor preferate au apărut automobilele, un dar deloc ușor de oferit”, afirmă Andrei Cânda, Managing Partner iSense Solutions.

Studiul mai arată că femeile, mai mult decât bărbații, își doresc cadouri materiale de Crăciun (88% dintre femei versus 82% dintre bărbați). De asemenea, femeile preferă să primească haine, accesorii/bijuterii, parfumuri și produse cosmetice, în timp ce bărbații așteaptă de la Moș Crăciun, mai mult decât femeile, produse electronice.

Anul acesta, românii din mediul urban au alocat în medie 544 RON pentru cadourile de Crăciun, cu 31% mai mult decât anul precedent. Potrivit studiului, bărbații au alocat acestor cumpărături un buget semnificativ mai mare decât cel al femeilor, de 607 RON. Printre cadourile pe care românii intenționează să le ofere celor dragi se numără articolele de vestimentație (36%), jucăriile (22%), produsele cosmetice / de îngrijire personală (19%) și dulciurile (18%).

„Faptul că românii și-au majorat anul acesta bugetul alocat cadourilor de sărbători poate fi explicat printr-o îmbunătățire ușoară a situației economice în mediul urban. Remarcăm, de asemenea, o creștere semnificativă a intenției de a oferi în dar haine (de la 23% la 36%) și jucării (de la 12% la 22%), astfel că se preconizează un Moș Crăciun darnic în special cu cei mici și cu persoanele de gen feminin”, adaugă Andrei Cânda, Managing Partner iSense Solutions.

Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions pe un eșantion de 1.006  de respondenți în 2015 și 1.069 de respondenți în 2014, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 18 ani, din mediul urban din România. Rezultatele au un grad de eroare de +/-3%, la un nivel de încredere de 95%.

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată  de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 10 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

19
Nov

iSense Solutions: Românii, mai interesaţi anul acesta de reducerile de Black Friday

București, 19 noiembrie 2015: Românii din mediul urban, cu acces la internet, sunt mai atrași anul acesta de reducerile de Black Friday, arată un studiu realizat de compania iSense Solutions. Ponderea celor care intenționează să achiziționeze produse cu această ocazie a crescut semnificativ de la 28%, în 2014, la 34%, în 2015. În continuare, bărbaţii sunt mai interesaţi de evenimentul din 20 noiembrie, 42% dintre aceştia aşteptând să profite de reducerile de Black Friday, faţă de 27% dintre femei.

Topul produselor pentru care românii îşi doresc reduceri de Black Friday este similar celui din 2014: TV, electronice şi foto (preferate la promoţii de 33% dintre români), urmate de electrocasnice (31%), telefoane şi tablete (25%) şi produse IT (19%).

„Intenţiile de cumpărare de Black Friday diferă în funcţie de diferitele categorii de cumpărători. Femeile vizitează site-urile cu reduceri de Black Friday în principal pentru a căuta ofertele pentru produsele electrocasnice, însă exista un interes tot mai ridicat pentru cumpărăturile online de fashion, tendinţă tot mai prezentă în comportamentul de cumpărare al reprezentantelor de sex feminin. Achiziţiile de tehnologie rămân teritoriul bărbaţilor, însă tinerii apreciază tot mai mult reducerile de Black Friday la telefoane sau tablete”, afirmă Traian Năstase, Managing Partner iSense Solutions.

Potrivit studiului, femeile îi depăşesc pe bărbaţi în ceea ce priveşte achiziţia electrocasnicelor (37% faţă de 25%) şi a articolelor de îmbrăcăminte şi încălţăminte (15% faţă de 6%). În acelaşi timp, cumpărătorii cu vârsta cuprinsă între 15 și 24 de ani doresc cel mai mult să cumpere telefoane sau tablete (40%, față de 25% din totalul cumpărătorilor). De asemenea, 43% dintre persoanele cu venituri mari pe gospodările (5.000 RON sau mai mult) au declarat că vor cumpăra electrocasnice.

Exceptând ziua de Black Friday, primele cinci categorii de produse pe care românii din mediul urban, cu acces la internet, intenţionează să le cumpere online, în următoarele 12 luni, sunt articolele de îmbrăcăminte/încălţăminte (44%), electrocasnicele (35%), cosmeticele (33%), telefoanele mobile şi tabletele (32%), urmate de pachetele turistice sau de petrecere a timpului liber (31%).

Comparativ cu 2014, se constată o creştere a intenţiei de cumpărare pentru următoarele categorii de produse: îmbrăcăminte/încălţăminte (+7 puncte procentuale), electrocasnice (+12 puncte procentuale), televizoare, electronice şi foto (+6 pp) şi jucării/produse pentru copii (+6 pp). Dacă femeile sunt mai interesate decât bărbații de achiziționarea online a articolelor de îmbrăcăminte/încălţăminte (50% față de 37%) și a produselor cosmetice (43% față de 22%), bărbații intenționează într-un procent mai mare decât femeile să cumpere online telefoane mobile şi tablete (37% faţă de 27%), televizoare, electronice şi foto (39% faţă de 18%), computere şi periferice (34% faţă de 15%), precum și servicii de telecomunicaţii şi internet (25% faţă de 10%).

Studiul mai arată că românii apreciază recenziile despre produse, scrise de alte persoane, considerându-le foarte importante la achiziţionarea de produse precum pachetele turistice sau de petrecere a timpului liber, produsele bio, telefoanele mobile şi tabletele.

Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions pe un eșantion de 1.011 de responden, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 18 ani, din mediul urban din România, utilizatori de Internet. Rezultatele au un grad de eroare de +/-3%, la un nivel de încredere de 95%.

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată  de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 10 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

28
Oct

Va invitam la ESOMAR BEST OF – ROMANIA 2015 – 29 octombrie

iSense Solutions va invita la ESOMAR BEST OF – ROMANIA 2015, cel mai mare eveniment de cercetari de marketing organizat in Romania, in parteneriat cu SORMA (Societatea Romana de Marketing si Cercetarea Opiniei Publice) si Facultatea de Marketing din cadrul Academiei de Studii Economice Bucuresti.

In cadrul acestui eveniment, vor participa si vor prezenta cele mai importante agentii din domeniul de cercetare de piata, precum si specialistii de top din companiile multinationale sau locale.  Invitatii, 14 speakeri romani si straini, vor aborda diverse subiecte relevante pentru cercetarea de marketing din Romania, precum si provocarile si tendintele actuale din domeniu. Printre subiectele care vor fi discutate de catre participanti, pe baza studiilor de caz prezentate sunt: solutii privind imbunatatirea relatiei dintre consumator si brand, masurarea eficientei comunicarii avand in vedere rezultatele din vanzari, rolul pretestarii reclamelor si cele mai de succes practici pentru a evita rezultate sub asteptari, arta colectarii de date etc.

Ca participanti si parteneri media ai acestui eveniment, va invitam sa fiti alaturi de noi. Conferinta se adreseaza atat tuturor specialistilor in marketing si in cercetari de piata din diverse domenii (FMCG, IT&C, financiar-bancar, retail, media, sanatate etc.), cat si cadrelor didactice si studentilor din mediul universitar. Daca doriti sa aflati mai multe informatii si sa va confirmati prezenta la eveniment, va rugam sa accesati urmatorul link:  https://www.esomar.org/events-and-awards/events/local-activities/esomar-best-of/best-of-2015-bucharest-romania/271_best-of-romania-2015.overview.php .

Conferinta ESOMAR se va desfasura maine, in data de 29.10.2015 in sala Aula Magna, intre orele 10:00 – 17:00, din cadrul Academiei de Studii Economice Bucuresti.

Va asteptam cu drag.

08
Oct

Studiu iSense Solutions: Jumătate dintre români sunt dispuși la un efort suplimentar pentru a cumpăra produse românești

București, 8 octombrie 2015: Jumătate dintre români sunt dispuși să facă un efort suplimentar, cum ar fi parcurgerea unei distanțe mai mari, pentru a cumpăra produse românești dintr-un supermarket sau hipermarket, arată un studiu realizat de compania iSense Solutions. Originea românească se numără printre cele mai importante criterii – alături de prospețime, gust și varietate – care îi determină pe consumatori să aleagă un anumit supermarket sau hipermarket.

„Importanța criteriului produs în România diferă în funcție de produs. Astfel, respondenții au ales ouăle (56%), carnea (52%), legumele (52%), laptele (51%), fructele (48%), brânza (48%), iaurtul (45%), peștele (32%) și conservele (39%). Dintre aceștia, românii peste 55 ani consideră  într-o proporție semnificativ mai mare că cel mai important este ca laptele și legumele să fie de proveniență românească, în timp ce persoanele cu vârsta cuprinsă între 35 și 44 de ani preferă carnea și iaurtul de origine autohtonă”, afirmă Andrei Cânda, Managing Partner iSense Solutions.

Potrivit studiului, românii consideră că supermarketurile/hipermarketurile cu cea mai mare varietate de produse românești sunt Kaufland (58%), Carrefour Hipermarket (36%), Auchan (34%), Cora (16%) și Lidl (16%).

„De remarcat este faptul că, deși proveniența românească a produselor este suficient de importantă pentru consumatori încât să parcurgă o distanță mai mare față de casă pentru a-și face cumpărăturile, 44% dintre români au afirmat că nu ar renunța la supermarketul/hipermarketul preferat dacă ar ști că acesta vinde produse românești într-o proporție foarte mică”, a adăugat Traian Năstase, Managing Partner iSense Solutions.

În cadrul aceluiași studiu, au fost analizate preferințele românilor pentru anumite supermarketuri/hipermarketuri, cele mai vizitate în ultimul an fiind Kaufland (86%), Lidl (85%), Auchan (63%), Carrefour Hipermarket (61%) și Profi (59%). La polul opus, cel mai puțin vizitate au fost Selgros (30%), Carrefour Express (27%), Penny market XXL (21%), La Doi Pași (20%) și Shop&Go (12%).

Metro și Selgros au fost vizitate într-o proporție mai mare de către bărbați (38%, respectiv 34%) decât de către femei (27%, respectiv 26%). De asemenea, locuitorii din vestul țării (Arad, Timiș, Caraș-Severin, Hunedoara) au vizitat Lidl mai mult decât restul românilor din mediul urban (95% față de 85%), în timp ce bucureștenii (inclusiv Ilfov) au preferat Carrefour mai mult decât românii din alte zone (80% față de 61%).

importanta criteriului produs in romania

 

Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions pe un eșantion de 1.011 de respondenți, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 18 ani, din mediul urban din România. Rezultatele au un grad de eroare de +/-3.1%, la un nivel de încredere de 95%. Culegerea datelor a fost realizată in perioada 30 septembrie – 6 octombrie 2015.

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată  de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 10 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

30
Sep

iSense Solutions: Peste jumătate dintre românii cu internet citesc bloguri

București, 30 septembrie 2015: Mai mult de jumătate (58%) dintre românii utilizatori de internet, cu vârsta de peste 16 ani, citesc bloguri, potrivit unui studiu realizat de compania iSense Solutions. Dintre aceștia, cei mai fideli cititori sunt tinerii, care afirmă că blogurile îi ajută să fie informați și le influențează părerile despre produse sau fenomene sociale.

Cele mai citite bloguri în rândul românilor sunt cele generaliste (16%), urmate de cele culinare (11%) și de cele de fashion/lifestyle/beauty (10%). Categoriile de bloguri preferate depind, însă, de sexul sau vârsta cititorilor.

„Studiul nostru confirmă așteptările. Femeile sunt mai interesate de blogurile culinare (17%) și de de cele despre fashion/lifestyle/beauty (17%) într-un procent mai mare decât bărbații (5%, respectiv 2%), în timp ce blogurile jurnaliștilor și cele IT sunt accesate mai degrabă de către bărbați (13%, respectiv 8%, față de 6%, respectiv 2% femei). De asemenea, adolescenții cu vârste cuprinse între 16 și 24 ani preferă blogurile despre modă, stiluri de viață sau înfrumusețare (29%), în timp ce blogurile politice sunt urmărite în special de către persoanele peste 45 de ani (10%) sau de către pensionari (14%)”, explică Traian Năstase, Managing Partner iSense Solutions.

Deși studiul arată că blogurile sunt citite în special de către persoane cu studii superioare (62% dintre utilizatorii de internet cu studii superioare accesează bloguri, față de 58% din total), doar 16% dintre cititorii de bloguri sunt  în totalitate de acord că articolele pe care le urmăresc sunt de calitate. Cu toate acestea, blogurile sunt privite în special ca pe un mijloc de informare de către 40% dintre tinerii cu vârsta cuprinsă între 16 și 24 ani. Mai mult decât atât, aceștia recunosc că bloggerii le influențează părerea asupra unor produse sau mărci (23%) sau asupra unor fenomene sociale (24%).

„De remarcat este faptul că cititorii de bloguri din vestul țării – din județele Arad, Timiș, Caraș-Severin și Timișoara – resping influența bloggerilor asupra fenomenelor sociale într-un procent mai mare decât totalul cititorilor (27% față de 12%). De asemenea, studiul arată că femeile recunosc într-o proporție semnificativ mai mare decât bărbații (46% față de 35%) atunci când un blogger încearcă să promoveze un produs sau un brand”, adaugă Andrei Cânda, Managing Partner iSense Solutions.

Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions pe un eșantion de 1.014 de respondenți, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 16 ani, din mediul urban din România. Rezultatele au un grad de eroare de +/-3%, la un nivel de încredere de 95%.

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată  de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 10 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

24
Sep

WhatsApp, folosită de jumătate dintre românii cu smartphone

București, 24 septembrie 2015: Aproape jumătate dintre utilizatorii de smartphone din România accesează aplicația WhatsApp cel puțin o dată pe săptămână, iar 27% o folosesc zilnic, arată un studiu realizat de compania iSense Solutions. Aplicația are o popularitate mai mare în București, unde este utilizată zilnic de 40% dintre posesorii de telefoane inteligente.

Potrivit studiului, principalul motiv pentru care românii accesează WhatsApp îl constituie gratuitatea, 43% dintre utilizatori apreciind faptul că pot trimite mesaje fără niciun cost. Această gratuitate este apreciată în special de tinerii cu vârsta cuprinsă între 18 și 24 ani (64%). Alte avantaje ale aplicației preferate de români sunt posibilitatea de a trimite poze ușor și rapid (42%), ușurința în utilizare (41%), precum și posibilitatea de a comunica și de a distribui rapid texte sau fotografii către un grup de persoane (31%).

„Credem că popularitatea WhatsApp va continua să crească în rândul românilor, atât timp cât aplicația va rămâne gratuită. Totuși, chiar și așa, îi va fi greu să ajungă la nivelul succesului înregistrat de aplicația Facebook, utilizată zilnic de 69% dintre posesorii de smartphone și de 84%, cel puțin o dată pe săptămână. În schimb, aplicația Instagram nu este accesată deloc de 72% dintre românii cu smartphone”, a declarat Traian Năstase, Managing Partner iSense Solutions.

În ceea ce privește folosirea WhatsApp în scopuri de marketing, 40% dintre utilizatori nu doresc deloc să fie abordați de o companie, prin intermediul acestei aplicații, pentru promovarea de produse sau servicii.

„Principalele servicii pentru care utilizatorii sunt de acord să fie abordați pe WhatsApp de către o companie sunt cele de asistență în procesul de informare despre produsele sau serviciile de interes pentru ei (40%). De asemenea, 46% dintre utilizatorii acestei aplicații sunt de acord să furnizeze numărul de telefon, pentru a fi abordați de către companii prin WhatsApp. Chiar dacă aplicația este folosită frecvent de mai multe femei (31% dintre femei o utilizează zilnic, în timp ce doar 22% dintre barbați o folosesc în fiecare zi), studiul arată ca bărbații (54%) sunt mai deschiși decât femeile (39%) să își ofere numărul de telefon în scopuri de marketing”, a completat Andrei Cânda, Managing Partner iSense Solutions.

Rezultatele sunt extrase dintr-o cercetare online realizată de către compania iSense Solutions pe un eșantion de 1.069 de respondenți, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 18 ani, din mediul urban din România. Rezultatele au un grad de eroare de +/-3%, la un nivel de încredere de 95%.

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată  de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 10 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

14
Aug

4 din 10 români ar cumpăra un smartwatch în următoarele 12 luni

București, 13 august 2015: Doar 2% dintre utilizatorii de internet din România au în prezent un ceas inteligent (smartwatch), însă 4 din 10 ar cumpăra unul în următoarele 12 luni, arată un studiu realizat de compania iSense Solutions. Deși smartwatch-ul este considerat un produs scump, 50% dintre români îl găsesc foarte util.

Potrivit studiului, peste 80% dintre români sunt familiarizați sau cel puțin au auzit de conceptul de ceas inteligent (smartwatch). Apple se află pe primul loc în topul celor mai cunoscute mărci de ceasuri inteligente în România, fiind menționată de 60% dintre români, nu foarte departe situându-se Samsung, cu 58%. Totuși, în ceea ce privește intenția de cumpărare, 47% ar achiziționa marca Samsung, față de 29%, care ar alege marca Apple. Următoarele preferințe, atât ca notorietate, cât și ca dorință de achiziționare, sunt mărcile Sony și LG.

Continue Reading..

24
Jul

Românii utilizează cardurile, în general, pentru plata cumpărăturilor curente sau a facturilor, conform unui studiu MasterCard

Nouă din zece adulți care locuiesc în zonele urbane din România dețin un card bancar și efectuează plăți cu cardul, în medie, de două ori pe săptămână, arată un studiu MasterCard privind particularitățile comportamentului la plată al românilor.

Rezultatele studiului confirmă tendința de maturizare a pieței plăților electronice, relevând că 97% dintre cei care efectuează plăți cu cardul zilnic sau o dată la două-trei zile, fac acest lucru pentru cumpărăturile curente. Tehnologia contactless începe să intre tot mai mult în rutina consumatorilor, 15% dintre respondenți afirmând că plătesc contactless.Continue Reading..

20
May

Românii sunt sceptici în ceea ce privește scăderea prețurilor la alimente

București, 20 mai 2015: Deși 95% dintre români au aflat deja de decizia scăderii TVA de la 24% la 9% pentru toate categoriile de produse alimentare și băuturi non-alcoolice, începând cu 1 iunie 2015, doar o treime consideră că prețurile la produsele alimentare și băuturile non-alcoolice vor scădea uniform cu reducerea TVA, arată un studiu realizat de compania iSense Solutions. Mai mult, 3 din 10 români cred că prețurile nu se vor micșora deloc.

Potrivit studiului, un procentaj semnificativ de români, 65%, consideră că doar anumiți comercianți vor reduce prețurile la produsele alimentare. Cei mai mulți își pun speranțele în hipermarketuri și supermarketuri, 75% dintre ei așteptându-se să observe cele mai mari reduceri la alimente în astfel de magazine.Continue Reading..

08
Apr

Românii sunt mari consumatori de ouă

București, 8 aprilie 2015: Oul este unul dintre cele mai importante alimente ale românilor, întrucât 93% dintre persoanele din mediul urban le consumă, potrivit unui studiu realizat de compania iSense Solutions. Mai mult decât atât, 83% dintre aceştia consumă ouă de cel puţin 2-3 ori în fiecare săptămână.

Indiferent de modul de preparare, românii preferă să mănânce ouă la micul dejun, însă acestea sunt consumate şi la prânz, la cină, la pachet la şcoală sau la serviciu sau ca gustare între mese.Continue Reading..

01
Apr

Doar 11% dintre români cumpără bijuterii online

București, 1 aprilie 2015: Cei mai mulți români (83%) preferă să achiziționeze bijuterii din magazinele fizice de specialitate, în timp ce doar 11% cumpără online, arată un studiu realizat de compania iSense Solutions. Unul dintre motivele care stau la baza acestei preferințe îl constituie consultanța oferită de personalul specializat din magazinele fizice, 63% dintre respondenți indicându-l ca principală sursă de informare în vederea unei achiziții. Totuși, 50% dintre români se informează și de pe site-urile specializate în vânzarea de bijuterii.Continue Reading..

04
Mar

Românii, deschiși la alternative în transportul urban – 73% ar utiliza aplicația Uber

București, 4 martie 2015: Deși doar 14% dintre români au auzit până acum de aplicația pentru smartphone Uber, 88% consideră conceptul aplicației util și 73% sunt dispuși să o utilizeze, arată un studiu realizat de compania iSense Solutions.

Uber reprezintă o platformă care conectează pasagerii cu șoferii care doresc să împartă costurile călătoriilor, oferind astfel o alternativă la serviciile de taxi. Acest concept pare pe gustul românilor, întrucât, după ce le-a fost prezentat respondenților, 85,5% dintre ei au afirmat că le place ideea, 60% consideră că aplicația este pentru oameni ca ei și 83% ar recomanda-o și altor persoane.Continue Reading..

19
Feb

Românii iubesc mai mult Dragobetele decât Valentine’s Day

București, 19 februarie 2015: Peste 50% dintre români sărbătoresc Dragobetele şi 71% dintre aceştia au afirmat că vor achiziţiona cadouri cu această ocazie, arată un studiu realizat de iSense Solutions. Majoritatea celor care oferă cadouri de Dragobete este dispusă să plătească între 50 lei şi 100 lei pentru acestea.

Aproximativ jumătate dintre români celebrează atât Dragobetele, cât şi Valentine’s Day, însă surprinzător este faptul că cei care sărbătoresc doar Dragobetele sunt mai mulţi faţă de cei care aleg să petreacă doar Valentine’s Day (13% faţă de 9%).Continue Reading..