Bucure?ti, 8 octombrie 2015: Jum?tate dintre rom�ni sunt dispu?i s? fac? un efort suplimentar, cum ar fi parcurgerea unei distan?e mai mari, pentru a cump?ra produse rom�ne?ti dintr-un supermarket sau hipermarket, arat? un studiu realizat de compania iSense Solutions. Originea rom�neasc? se num?r? printre cele mai importante criterii � al?turi de prospe?ime, gust ?i varietate � care �i determin? pe consumatori s? aleag? un anumit supermarket sau hipermarket.
�Importan?a criteriului produs �n Rom�nia difer? �n func?ie de produs. Astfel, responden?ii au ales ou?le (56%), carnea (52%), legumele (52%), laptele (51%), fructele (48%), br�nza (48%), iaurtul (45%), pe?tele (32%) ?i conservele (39%). Dintre ace?tia, rom�nii peste 55 ani consider?� �ntr-o propor?ie semnificativ mai mare c? cel mai important este ca laptele ?i legumele s? fie de provenien?? rom�neasc?, �n timp ce persoanele cu v�rsta cuprins? �ntre 35 ?i 44 de ani prefer? carnea ?i iaurtul de origine autohton?�, afirm? Andrei C�nda, Managing Partner iSense Solutions.
Potrivit studiului, rom�nii consider? c? supermarketurile/hipermarketurile cu cea mai mare varietate de produse rom�ne?ti sunt Kaufland (58%), Carrefour Hipermarket (36%), Auchan (34%), Cora (16%) ?i Lidl (16%).
�De remarcat este faptul c?, de?i provenien?a rom�neasc? a produselor este suficient de important? pentru consumatori �nc�t s? parcurg? o distan?? mai mare fa?? de cas? pentru a-?i face cump?r?turile, 44% dintre rom�ni au afirmat c? nu ar renun?a la supermarketul/hipermarketul preferat dac? ar ?ti c? acesta vinde produse rom�ne?ti �ntr-o propor?ie foarte mic?�, a ad?ugat Traian N?stase, Managing Partner iSense Solutions.
�n cadrul aceluia?i studiu, au fost analizate preferin?ele rom�nilor pentru anumite supermarketuri/hipermarketuri, cele mai vizitate �n ultimul an fiind Kaufland (86%), Lidl (85%), Auchan (63%), Carrefour Hipermarket (61%) ?i Profi (59%). La polul opus, cel mai pu?in vizitate au fost Selgros (30%), Carrefour Express (27%), Penny market XXL (21%), La Doi Pa?i (20%) ?i Shop&Go (12%).
Metro ?i Selgros au fost vizitate �ntr-o propor?ie mai mare de c?tre b?rba?i (38%, respectiv 34%) dec�t de c?tre femei (27%, respectiv 26%). De asemenea, locuitorii din vestul ??rii (Arad, Timi?, Cara?-Severin, Hunedoara) au vizitat Lidl mai mult dec�t restul rom�nilor din mediul urban (95% fa?? de 85%), �n timp ce bucure?tenii (inclusiv Ilfov) au preferat Carrefour mai mult dec�t rom�nii din alte zone (80% fa?? de 61%).
Studiul a fost realizat online de c?tre compania iSense Solutions pe un e?antion de 1.011 de responden?i, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu v�rsta de peste 18 ani, din mediul urban din Rom�nia. Rezultatele au un grad de eroare de +/-3.1%, la un nivel de �ncredere de 95%. Culegerea datelor a fost realizat? in perioada 30 septembrie � 6 octombrie 2015.
Despre iSense Solutions
iSense Solutions – The Modern Consumer Company folose?te cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din Rom�nia ?i ofer? servicii integrate de marketing: cercetare, consultan?? �n marketing si comunicare, digital ?i v�nz?ri. Compania a fost fondat?� de� Traian N?stase ?i Andrei C�nda, speciali?ti cu peste 10 ani de experien?? �n domeniul cercet?rii de pia?? ?i cu o expertiz? academic? solid?, fiind doctori �n Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informa?ii pute?i g?si pe www.isensesolutions.ro ?i www.researchromania.ro.