Bucure?ti, 19 noiembrie 2015: Rom�nii din mediul urban, cu acces la internet, sunt mai atra?i anul acesta de reducerile de Black Friday, arat? un studiu realizat de compania iSense Solutions. Ponderea celor care inten?ioneaz? s? achizi?ioneze produse cu aceast? ocazie a crescut semnificativ de la 28%, �n 2014, la 34%, �n 2015. �n continuare, b?rba?ii sunt mai interesa?i de evenimentul din 20 noiembrie, 42% dintre ace?tia a?tept�nd s? profite de reducerile de Black Friday, fa?? de 27% dintre femei.
Topul produselor pentru care rom�nii �?i doresc reduceri de Black Friday este similar celui din 2014: TV, electronice ?i foto (preferate la promo?ii de 33% dintre rom�ni), urmate de electrocasnice (31%), telefoane ?i tablete (25%) ?i produse IT (19%).
�Inten?iile de cump?rare de Black Friday difer? �n func?ie de diferitele categorii de cump?r?tori. Femeile viziteaz? site-urile cu reduceri de Black Friday �n principal pentru a c?uta ofertele pentru produsele electrocasnice, �ns? exista un interes tot mai ridicat pentru cump?r?turile online de fashion, tendin?? tot mai prezent? �n comportamentul de cump?rare al reprezentantelor de sex feminin. Achizi?iile de tehnologie r?m�n teritoriul b?rba?ilor, �ns? tinerii apreciaz? tot mai mult reducerile de Black Friday la telefoane sau tablete�, afirm? Traian N?stase, Managing Partner iSense Solutions.
Potrivit studiului, femeile �i dep??esc pe b?rba?i �n ceea ce prive?te achizi?ia electrocasnicelor (37% fa?? de 25%) ?i a articolelor de �mbr?c?minte ?i �nc?l??minte (15% fa?? de 6%). �n acela?i timp, cump?r?torii cu v�rsta cuprins? �ntre 15 ?i 24 de ani doresc cel mai mult s? cumpere telefoane sau tablete (40%, fa?? de 25% din totalul cump?r?torilor). De asemenea, 43% dintre persoanele cu venituri mari pe gospod?rile (5.000 RON sau mai mult) au declarat c? vor cump?ra electrocasnice.
Except�nd ziua de Black Friday, primele cinci categorii de produse pe care rom�nii din mediul urban, cu acces la internet, inten?ioneaz? s? le cumpere online, �n urm?toarele 12 luni, sunt articolele de �mbr?c?minte/�nc?l??minte (44%), electrocasnicele (35%), cosmeticele (33%), telefoanele mobile ?i tabletele (32%), urmate de pachetele turistice sau de petrecere a timpului liber (31%).
Comparativ cu 2014, se constat? o cre?tere a inten?iei de cump?rare pentru urm?toarele categorii de produse: �mbr?c?minte/�nc?l??minte (+7 puncte procentuale), electrocasnice (+12 puncte procentuale), televizoare, electronice ?i foto (+6 pp) ?i juc?rii/produse pentru copii (+6 pp). Dac? femeile sunt mai interesate dec�t b?rba?ii de achizi?ionarea online a articolelor de �mbr?c?minte/�nc?l??minte (50% fa?? de 37%) ?i a produselor cosmetice (43% fa?? de 22%), b?rba?ii inten?ioneaz? �ntr-un procent mai mare dec�t femeile s? cumpere online telefoane mobile ?i tablete (37% fa?? de 27%), televizoare, electronice ?i foto (39% fa?? de 18%), computere ?i periferice (34% fa?? de 15%), precum ?i servicii de telecomunica?ii ?i internet (25% fa?? de 10%).
Studiul mai arat? c? rom�nii apreciaz? recenziile despre produse, scrise de alte persoane, consider�ndu-le foarte importante la achizi?ionarea de produse precum pachetele turistice sau de petrecere a timpului liber, produsele bio, telefoanele mobile ?i tabletele.
Studiul a fost realizat online de c?tre compania iSense Solutions pe un e?antion de 1.011 de responden, membri ai Panelului ResearchRomania.ro.�Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu v�rsta de peste 18 ani, din mediul urban din Rom�nia, utilizatori de Internet. Rezultatele au un grad de eroare de +/-3%, la un nivel de �ncredere de 95%.
Despre iSense Solutions
iSense Solutions – The Modern Consumer Company folose?te cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din Rom�nia ?i ofer? servicii integrate de marketing: cercetare, consultan?? �n marketing si comunicare, digital ?i v�nz?ri. Compania a fost fondat?� de� Traian N?stase ?i Andrei C�nda, speciali?ti cu peste 10 ani de experien?? �n domeniul cercet?rii de pia?? ?i cu o expertiz? academic? solid?, fiind doctori �n Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informa?ii pute?i g?si pe www.isensesolutions.ro ?i www.researchromania.ro.