10
Aug

50% dintre rom�nii din mediul urban ?i-au schimbat comportamentul de utilizare a produselor cosmetice ?i de �ngrijire personal? de c�nd a �nceput pandemia

�n contextul pandemiei, utilizarea produselor cosmetice ?i de �ngrijire personal? a suferit modific?ri pentru jum?tate dintre rom�nii din mediul urban. 28% dintre respondenti au ales s? foloseasc? mai pu?ine produse cosmetice de c�nd a �nceput pandemia (�n special tinerii cu v�rsta cuprins? �ntre 18-29 de ani (45%)). De asemenea, �12% dintre rom�nii din mediul urban declar? c? au o alt? rutin? de c�nd a �nceput pandemia, iar 6% au renun?at de tot s? mai foloseasc? produse cosmetice.

Utilizarea produselor cosmetice de �ngrijire cap?t? semnifica?ii diferite �n func?ie de scopul cu care sunt folosite, dar ?i de implicarea utilizatorilor �n universul cosmeticelor ?i al �ngrijirii tenului.

Astfel, 50% dintre rom�nii din mediul urban, utilizatori de internet declar? c? urmeaz? o rutin? strict? de �nfrumuse?are (�n special femeile � 73% vs. 24% b?rba?i).

C�nd vorbim despre categoriile de utilizatori ai produselor cosmetice, �n cadrul� Comunit??ii Online de Cercetare Calitativ? iSense Modern Consumers, au fost identificate 2 segmente de utilizatori ale produselor cosmetice: primul segment, cei care urmeaz? rutine de �ngrijire, cu efecte vizibile �n timp ?i care obi?nuiesc s? aib? rutine simple. Al doilea segment, pozi?ionat ca expert, se raporteaz? la cosmetice cu prec?dere din perspectiva produselor dermato-cosmetice. Ace?ti utilizatori de regul? se confrunt? cu probleme dermatologice specifice (acnee, rosacea, hiperpigmentare etc.) ?i din nevoia de control a problemelor tenului, devin treptat exper?i prin cuno?tin?ele dob�ndite �n timp, prin testarea diferitelor produse, substan?e active ?i combina?ii �ntre ingrediente �pe propria piele�. Pentru ace?tia, rutina de �ngrijire a tenului este mai degrab? construit? �n timp, prin multiple �ncerc?ri.

Atunci c�nd aleg produsele cosmetice pe care s? le foloseasc?, rom�nii din mediul urban ?in cont de o serie de criterii cum ar fi: beneficiile (68%) ?i ingredientele produsului (36%), renumele m?rcii (32%) � semnificativ mai mult �n cazul b?rba?ilor 40% �, review-urile online (17%), recomandarea medicului (16%), recomandarea prietenilor/ rudelor (14%) ?i recomandarea specialistului din magazin (9%).

Femeile, mai mult dec�t b?rba?ii, sunt atente la review-urile online (22% vs. 11% b?rba?i), la beneficiile produsului (75% vs. 60% b?rba?i) ?i la ingredientele produsului (42% vs. 30% b?rba?i).

Recomand?rile medicului sunt mai degrab? luate �n considerare de tinerii cu v�rsta cuprins? �ntre 18-29 ani (25% vs. 16% total), dar ?i de persoanele mature (30-45 ani � 20% vs. 16% total).

Din punct de vedere obiceiuri de achizi?ie a produselor cosmetice ?i �ngrijire, 38% dintre rom�nii din mediul urban declar? c? le cump?r? �n general o dat? pe lun? ?i un procent similar de 34% le cump?r? cel pu?in o dat? la 2 � 3 s?pt?m�ni.

 

Locul de achizi?ie �n general difer? �n func?ie de gen si de v�rst?, dar cele mai des men?ionate sunt hipermarketurile/ supermarketurile (72%), magazinele online (33%), magazinele fizice specializate (29%), de la consultan?ii de beauty � cum ar fi Avon, Oriflame etc. � (21%), din farmacii (20%) ?i direct din magazinele produc?torilor (7%).

Femeile mai mult dec�t b?rba?ii prefer? magazinele online (41% vs. 25%),� consultan?ii de beauty (32% vs. 9%) si farmaciile (27% vs. 12%). Tinerii (18-29 ani) cump?r? mai mult dec�t ceilal?i din magazinele fizice specializate (47% vs. 29% total ) ?i din magazinele online (48% vs. 33% total). Persoanele mature (46-55 ani), mai mult dec�t restul prefer? hipermarketul/ supermarketul (77% vs. 72% total).

Atunci c�nd vine vorba s? aleag? marca de produse cosmetice ?i �ngrijire, 49% se declar? fideli unui anumit brand, �n timp ce 51% �?i doresc s? experimenteze ?i nu se limiteaz? la o singur? marc?. Etichetele produselor cosmetice sunt verificate �ntotdeauna de 47% dintre rom�nii din mediul urban, �n timp ce 40% le verific? doar la prima cump?rare si 5% nu citesc niciodat? eticheta.

3 din 10 rom�ni declar? c? folosesc cremele de sezon, cum ar fi cele care con?in SPF, doar �n vacan?? sau atunci c�nd simt nevoie ?i 22% le folosesc �n fiecare zi.

 

�A avea un ritual de �ngrijire corespunz?tor reprezint? un trend �n r�ndul utilizatorilor de cosmetice, �n special �n cazul femeilor. Aceast? nevoie este completat? ?i de �ncercarea de a g?si ?i a folosi produse c�t mai pu?in procesate, care s? con?in? c�t mai pu?ine ingrediente (de preferat doar substan?a activ?), s? fie naturale, dar ?i produse care s? r?spund? mai multor nevoi ?i cu rezultate de impact. ?i chiar dac? �n acest moment produsele cosmetice ?i de �ngrijire de sezon nu sunt v?zute ca fiind un �must-have� ?i �n sezoanele mai reci, informarea utilizatorilor despre acest subiect este �n cre?tere, �fiind un subiect discutat ?i �nt�lnit frecvent pe re?elele sociale�, �declar? Alina Zelezneac, Head of Quantitative Research, iSense Solutions

 

Datele prezentate fac parte din studiul Omnibus S?pt?m�nal, reprezentativ pentru mediul urban ?i realizat de iSense Solutions �n luna iulie, 2021 pe un e?antion de 500 de responden?i, grad de eroare +/- 4.38%, la un nivel de �ncredere de 95%. Cercetarea calitativ? a fost realizat? �n decursul lunii iunie 2021, �n Comunitatea Online �de Cercetare Calitativ? iSense Modern Consumers, comunitate ce cuprinde 50 de persoane cu v�rsta �ntre 18 ?i 55 de ani, din mediul urban.