25
Aug

48% dintre rom�nii din mediul urban declar? c? citesc etichetele mezelurilor ?i a preparatelor din carne �nainte de cump?rare

Rom�nii din mediul urban sunt consumatori de mezeluri ?i citesc �n general etichetele produselor �nainte de achizi?ionare, o arat? cel mai recent studiu iSense Solutions. Astfel c?, mezelurile reprezint? o alegere gustoas?, s??ioas? ?i rapid? pentru 51% dintre ace?tia.

 

Consumate �n anumite ocazii, evenimente festive ?i diferite momente ale zilei, mezelurile fac parte din meniul rom�nilor din mediul urban utilizatori de internet, 7 din 10 consum�nd cel pu?in o dat? pe s?pt?m�n?.

C�nd vorbim despre ocazii de consum, mezelurile sunt alese pentru o gustare rapid? (de c?tre 51% dintre consumatori) sau la micul dejun (50%). De asemenea, mezelurile sunt consumate cu ocazia deplas?rilor �n afara localit??ii (31%), dar ?i ca momente de r?sf??/ c�nd le este poft? (30 %), sau c�nd au musafiri (18 %), �ncerc�nd s? �i impresioneze prin diferite platouri, gr?tare care includ c�rn?ciori ?i o gam? larg? de specialit??i din carne.

�n peste 85% din gospod?riile cu copii, consumatorii declar? c? preparatele din carne ?i mezelurile sunt consumate inclusiv de c?tre copii, ace?tia consum�nd mezeluri, �n medie, de 3 ori pe s?pt?m�n?. Jum?tate dintre p?rin?i obi?nuiesc s? cumpere mezeluri ?i preparate din carne dedicate copiilor (52%), �n timp ce cealalt? jum?tate cump?r? mezeluri clasice (48%).

 

C�nd vorbim despre suma alocat? achizi?ion?rii de mezeluri ?i produse pe baz? de carne, 50% dintre rom�nii din mediul urban, utilizatori de internet obi?nuiesc s? cheltuiasc? �ntr-o s?pt?m�n? mai pu?in de 50 de lei, pe c�nd 30% dintre ace?tia, aloc? un buget mai ridicat, cuprins �ntre 51-70 de lei pe s?pt?m�n? pentru produsele pe baz? de carne, iar restul aloc? peste 70 lei pentru cump?rarea mezelurilor.

 

�n ceea ce prive?te locul de unde achizi?ioneaz? produsele, consumatorii prefer? hipermarketurile/ supermarketurile: Lidl (60%), Kaufland (56%), Carrefour (35%), Profi (23%), Auchan (22%), Penny (22%), urmate de magazinele mici de cartier (18%) ?i pia?a agroalimentar? (12%). Pentru Bucure?ti, Mega Image reprezint? unul dintre principalele locuri de achizi?ie a preparatelor din carne ?i mezeluri, pentru 4 din 10 consumatori.

 

�n ciuda procentului mai redus al celor ce opteaz? s? cumpere carne ?i mezeluri direct de la produc?torii locali (2 din 10), ace?tia au fost asocia?i cu o calitate mai ridicat?, cantitate mai mare de carne, mai pu?ini aditivi ?i un gust mai bogat.

Printre principalele criterii de achizi?ie ale mezelurilor se reg?sesc: gustul (important pentru 32% dintre consumatori), urmat de ingredientele naturale ale produselor (criteriu important pentru 31% dintre ace?tia), originea (dac? produsul este rom�nesc- 13%) ?i pre?ul (10%).

 

C�nd vorbim despre preferin?e legate de tipul produsului ?i felul �n care sunt ambalate, 58% prefer? mezelurile ambalate feliat (tip preferat ?i mai mult de tinerii cu v�rsta cuprins? �ntre 18-29 de ani: 70%). Produsele ambalate baton sunt preferate de 55% dintre rom�nii din mediul urban, �n timp de 44% cump?r? mezeluri vrac feliat. 2 din 10 consumatori de mezeluri din mediul urban obi?nuiesc s? cumpere vrac baton.

 

�nainte de achizi?ionarea mezelurilor sau preparatelor din carne, 48% dintre consumatori declar? c? citesc �ntotdeauna eticheta produsului, c?ut�nd informa?ii despre aditivi sau coloran?i, despre con?inutul de carne, care este dorit s? fie de preferat peste 95% ?i specifica?ii de tip bio/ eco.

 

Comunicarea produc?torilor de mezeluri a con?inutului ridicat de carne, precum ?i a etichetelor curate reprezint? unul dintre factorii ce pot explica procentul mare al consumatorilor din mediul urban ce declar? c? citesc eticheta mezelurilor aproape �ntotdeauna. Totodat?, frecven?a ridicat? de consum a mezelurilor, �n r�ndul copiilor genereaz? o atitudine mai precaut? a p?rin?ilor �n a face alegeri mai s?n?toase, declar? Laura Ro?ca- Quantitative Research Director iSense Solutions.

�n ceea ce prive?te sortimentul preferat, salamul crud uscat (44%) ocup? prima pozi?ie, la o diferen?? mare fa?a de alte sortimente, cum ar fi: mu?chiul file (13%), ?unca (8%), salamul fiert (ex: de var?, salam Victoria� 8%), urmate de pastram?, parizer sau prosciutto cu un procent de 4% fiecare.

 

Datele prezentate fac parte din studiul Omnibus S?pt?m�nal, reprezentativ pentru mediul urban ?i realizat de iSense Solutions �n luna iulie, 2021 pe un e?antion de 500 de responden?i, grad de eroare +/- 4.38%, la un nivel de �ncredere de 95% si din comunitatea online iSense Modern Consumers �n decursul lunii iulie 2021, comunitate ce cuprinde 50 de persoane cu v�rsta �ntre 18 ?i 55 de ani, din mediul urban.