11
Jun

85% dintre rom�ni au luat vitamine sau suplimente alimentare �n perioada pandemiei pentru a-?i �nt?ri sistemul imunitar

�n contextul pandemiei, rom�nii sunt con?tien?i de importan?a unui sistem imunitar puternic. Astfel, 85% dintre consumatori au luat �n ultima lun? vitamine, iar 79% au luat suplimente alimentare. �n top 3 vitamine preferate se num?r? Vitamina C (49%), Vitamina D (41%) ?i Magneziu (40%). Totu?i, dac? vitamina C este luat? �n propor?ii similare de b?rba?i ?i femei, cele din urm? iau �n mai mare m?sur? dec�t b?rba?ii at�t vitamina D (46% femei vs. 36% b?rba?i), c�t ?i magneziu (43% femei vs. 36% barbati). �n ceea ce prive?te suplimentele alimentare, cele mai populare sunt suplimentele pentru imunitate (42%) ?i cele pentru protec?ia ficatului (21%).

Apeten?a pentru vitamine ?i suplimente pare s? fie alimentat? ?i de nivelul de stres cauzat de pandemie. Vitaminele sunt percepute ca fiind �n str�ns? asociere cu nivelurile de energie ?i vitalitate sim?ite at�t la nivel fizic, c�t ?i la nivel psihic. Sunt asociate cu un �boost� de energie care �mbun?t??e?te performan?ele, �nt?re?te sistemul imunitar ?i confer? o stare de bine a organismului.

Persoanele cu un nivel de stres ridicat sunt mai predispuse s? ia Vitamina C (64% fa?? de 49%) sau Vitamina D (58% fa?? de 41%), conform nivelurilor de stres definite �n Consumer Stress Score, un instrument de m?surare a gradului de stres al consumatorilor �n pandemie, dezvoltat de iSense Solutions.

�n ceea ce prive?te suma alocat?, rom�nii cheltuiesc �n medie 84 de RON pe lun? pentru a achizi?iona vitamine ?i suplimente alimentare. Suma este mai mare �n r�ndul femeilor (94 RON) dec�t �n r�ndul b?rba?ilor (72 RON). Din nou, cei cu un grad mai mare de stres �n privin?a epidemiei cheltuiesc ?i mai mult pe vitamine ?i suplimente (113 RON pe lun?).

Majoritatea persoanelor cump?r? vitamine ?i suplimente alimentare din farmacii (62%) ?i din magazine naturiste (31%). Achizi?ia se face de obicei f?r? recomandare de la medic � 76% au cump?rat vitamine sau suplimente f?r? s? aib? o prescrip?ie medical? �n acest sens. Motivele indicate de consumatori ?in mai degrab? de preven?ie (37%) ?i men?inerea st?rii de bine (43%).

�S?n?tatea a constituit �ntotdeauna o valoare important? a rom�nilor, iar �n contextul pandemiei preocuparea pentru s?n?tate nu putea dec�t s? se accentueze. Prin urmare, datele privind inciden?a mare a consumului de vitamine ?i suplimente alimentare nu sunt deloc surprinz?toare. Dac? paza bun? trece primejdia rea, �n aceast? perioad? vitaminele C, D si Magneziul au fost principalele alegeri ca mijloc de preven?ie �n perioada pandemiei�, declar? Andrei Elv?deanu, Head of Market Strategy, iSense Solutions

 

Datele prezentate fac parte din studiul Omnibus S?pt?m�nal, reprezentativ pentru mediul urban ?i realizat de iSense Solutions �n perioada aprilie-mai, 2021 pe un e?antion de 500 de responden?i, grad de eroare +/- 4.38%, la un nivel de �ncredere de 95%. Cercetarea calitativ? a fost realizat? �n decursul lunii mai 2021, �n comunitatea online iSense Modern Consumers, comunitate ce cuprinde 50 de persoane cu v�rsta �ntre 18 ?i 55 de ani, din mediul urban.