Procentul românilor din mediul urban care se declară mulțumiți de locul lor de muncă este în creștere: de la 55% în 2016 la 61% în 2019, arată un nou studiu iSense Solutions, realizat pentru evenimentul Employer Branding Conference, în luna martie a anului curent. Creșterea satisfacției la locul de muncă este și mai vizibilă pe segmentul de tineri între 18 și 23 de ani (77% anul acesta, versus 60% în 2016), cât și pe segmentul 26-34 de ani (de la 58% în 2016 la 71% în 2019).
Ce aspecte s-au îmbunătățit la locul de muncă față de 2016?
Un procent mai mare de angajați români din mediul urban spun că au activități interesante sau captivante la locul de muncă – 53% în 2019 față de 47% în 2016. De asemenea, a crescut numărul celor care afirmă că sunt bonusați atunci când fac o treabă bună, de la 25% în 2016 la 30% în 2019. În plus, mulțumirea față de beneficiile oferite de către angajator este și ea în creștere, de la 23% acum 3 ani la 28% în prezent. În ceea ce privește numărul de ore petrecut la muncă, acesta a scăzut ușor, de la 8,5 ore pe zi în 2016 la 8,3 în 2019.
„Ne-am bucurat să observăm creșterea gradului de satisfacție la locul de muncă față de acum 3 ani. Fără îndoială angajatorii moderni sunt din ce în ce mai atenți cu grija și respectul arătat angajaților, fapt ce poate determina o creștere a loialității lor și o implicare mai mare la locul de muncă”, declară Traian Năstase, Managing Partner iSense Solutions.
Dorința de a construi o carieră profesională
Puțin peste jumătate dintre români (55%) vor o carieră la actualul loc de muncă. Procentul este în ușoară creștere față de 2016, când 51% declarau acest lucru.
Motivele pentru care românii își doresc o carieră la locul actual de muncă sunt: pentru că își primesc salariul la timp (60%), pentru că se înțeleg bine cu colegii (59%), pentru că s-au pregătit în domeniul în care activează în prezent (52%), pentru că jobul este interesant (49%), pentru că simt că munca lor este utilă (44%) și pentru că se simt respectați (43%).
Pe de altă parte, aproape jumătate (45%) dintre românii din mediul urban nu își doresc o carieră la actualul loc de muncă. Cele mai importante motive pentru care lucrurile stau așa sunt legate de salariu (6 din 10 spun că salariul nu este suficient de atractiv), de lipsa posibilității de a promova în interiorul companiei (39%), de faptul că nu au avut o creștere salarială în ultimul an (34%), de faptul că angajatorul nu le oferă suficiente beneficii utile (29%), că nu învață lucruri utile (25%) și că nu sunt mulțumiți de programul de lucru sau că rezultatele pe care le obțin sunt ignorate (24%).
Beneficii oferite versus beneficii dorite de angajați
În ceea ce privește beneficiile oferite de companii angajaților români, în top 5 se numără: tichetele de masă (38%), prima de sărbători (31%), programul flexibil de sărbători (25%), telefonul de serviciu (24%) și asigurarea sau abonamentul medical (23%).
Cele mai dorite 5 beneficii de către angajatorii din mediul urban în România sunt: al 13-lea salariu (jumătate dintre ei declară că își doresc acest beneficiu), asigurare sau abonament medical (49%), prima de sărbători (47%), prima de vacanță (46%) și tichetele cadou (42%).
Datele sunt culese în februarie 2019, cercetarea fiind realizată online pe 503 respondenți și este reprezentativă pentru angajații și cei care sunt în căutarea unui loc de muncă în mediul urban din România, cu un grad de eroare de +/- 4,37 % la un nivel de încredere de 95%. Datele sunt comparate cu cele dintr-o cercetare similară realizată online, pe 770 respondenți, în iunie 2016.
Despre iSense Solutions
iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România. Compania a fost fondată de Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 14 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.