12
Mar

Tendin?e ce vor influen?a comportamentul rom�nilor �n 2019: responsabilitatea fa?? de mediu, interesul pentru gamificare, preferin?a pentru interactiunea cu brandurile prin intermediul tehnologiei

Printre cele mai importante tendin?e ce vor influen?a comportamentul rom�nilor �n 2019 se num?r? responsabilitatea fa?a de mediu, interesul pentru gamificare ?i preferin?a pentru interactiunea cu brandurile prin intermediul tehnologiei, arat? studiul iSense Modern Consumer Trends Tracker, desf??urat anual de compania de cercetare de pia?? iSense Solutions. Datele au fost culese �n luna ianuarie a acestui an ?i sunt reprezentative la nivel urban.

Responsabilitatea fa?? de mediu

Rom�nii �ncep s? fie mai aten?i nu doar la calitatea vie?ii lor, ci ?i la impactul pe care ac?iunile lor le au asupra mediului �nconjur?tor. Astfel, �n 2019, 8 din 10 persoane refolosesc pungile de la magazin (fa?? de 74% �n 2018), iar procentul celor care au reciclat a crescut de la 51% �n 2018, la 58% �n 2019. Mai mult, 28% dintre consumatori au cump?rat produse de la companiile care se implic? �n protejarea mediului, tendin?a fiind semnificativ mai mare �n cazul tinerilor de 18-23 ani (41%).

Gamificare ?i interactivitate

Consumatorii zilelor noastre s-au obi?nuit s? nu se mai plictiseasc?. �n 2019, ei �?i doresc ca brandurile s? �i binedispun?: 77% au declarat acest lucru anul acesta, fa?? de 71% �n 2018. Mai mult, �n 2019, 84% dintre persoanele din mediul urban din Rom�nia ar alege un brand care �i binedispune. Procentul a crescut semnificativ fa?? de anul trecut (79%) ?i este chiar mai mare pentru tinerii �ntre 18 ?i 23 de ani � �n cazul lor, 88% ar alege un astfel de brand.

Branduri prietene cu tehnologia

Rom�nii �mbr??iseaz? folosirea tehnologiei �n rela?ie cu brandurile – 58% consider? util? realitatea augmentat? �n interac?iunea cu un brand. Consumatorii ar folosi realitatea augmentat? pentru: alegerea destina?iei de vacan?? (60%), alegerea unei locuin?e care este �n stadiu de proiect (51%), alegerea unui spital/clinic? �nainte de contractare (45%), alegerea mobilei (45%), vizionarea locurilor din care vin produsele (43%), alegerea unei ma?ini (35%).

Procentul celor care au folosit aplica?iile de c?utare vocal? pe smartphone a crescut semnificativ �n 2019 fa?? de 2018 (51% versus 38%) iar dintre cei care le-au folosit, semnificativ mai mul?i le consider? utile (88% �n 2019 vs. 79% �n 2018).

Consumatorii ar folosi o aplica?ie vocal? pentru c?utarea de informa?ii (58%), activit??i �n gospod?rie precum aprinderea/stingerea luminii sau a televizorului (54%), pornirea anumitor aplica?ii (45%), pentru conversa?ii (29%), pentru cump?rarea anumitor produse (17%).

�Comportamentul consumatorilor rom�ni se schimb?, iar brandurile trebuie s? ?in? cont de acest lucru. Ele pot c�?tiga o bun? parte dintre consumatori de partea lor f?c�nd reciclarea mai facil?, ajut�nd la con?tientizarea risipei alimentare ?i utiliz�nd tehnologia pentru a-i u?ura consumatorului via?a. �n 2019, brandurile pot atrage aten?ia asupra lor ?i �?i pot demonstra utilitatea interac?ion�nd ?i cre�nd engagement �n moduri interactive ?i distractive pentru consumator�, declar? Traian N?stase, Managing Partner iSense Solutions.

Datele sunt culese �n ianuarie 2019, cercetarea fiind realizat? online pe 1011 responden?i ?i este reprezentativ? pentru mediul urban din Rom�nia, cu un grad de eroare de +/- 3,1 % la un nivel de �ncredere de 95%. Datele sunt comparate cu cercetari similare realizate �ntre anii 2014-2018 ?i fac parte din iSense Modern Consumer Trends Tracker, instrument care monitorizeaza peste 25 de trenduri comportamentale ale consumatorului din Rom�nia.

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folose?te cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din Rom�nia. Compania a fost fondat? de Traian N?stase ?i Andrei C�nda, speciali?ti cu peste 14 ani de experien?? �n domeniul cercet?rii de pia?? ?i cu o expertiz? academic? solid?, fiind doctori �n Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informa?ii pute?i g?si pe www.isensesolutions.ro ?i www.researchromania.ro.