București, 26 iunie 2017
Șapte din zece români din mediul urban folosesc tehnologia pentru activități legate de sănătate, arată un studiu realizat de agenția Medic One în parteneriat cu iSense Solutions, în cadrul platformei Bold by Lowe Group. Cei mai mulți dintre aceștia (58%) susțin că astfel au un control mai mare asupra stării de sănătate, alte beneficii indicate fiind un stres redus în ceea ce privește afecțiunile proprii sau ale familiei (44%) și o comunicare mai ușoară cu medicii (42%).
Jumătate dintre românii care utilizează tehnologia fac acest lucru pentru a se informa, în timp ce 35% o folosesc pentru organizarea stării de sănătate sau a tratamentului medical (programări, remindere), 29% pentru monitorizarea indicilor de sănătate și 23% pentru comunicarea cu medicii sau cu alți pacienți. Dintre românii care se informează online pe subiecte legate de sănătate, cei mai mulți au folosit în ultimul an forumuri generale (74%), platforme online specializate (69%), grupuri din social media (37%), bloguri (32%) sau chat cu prietenii din social media (31%).
„Deși tehnologia îi face să se simtă în control și mai puțin stresați, majoritatea românilor se informează din surse neautorizate și neverificate precum forumurile sau blogurile, ceea ce poate avea un impact negativ asupra sănătății lor. De aceea, recomandarea noastră este ca medicii, mai ales cei specialiști, să comunice mai mult în online pentru a ajunge la pacienți și pentru a minimaliza astfel influența surselor nesigure sau înșelătoare”, spune Oana Cociașu, Managing Partner, Medic One.
Potrivit studiului, 67% dintre cei care folosesc tehnologia – dispozitive inteligente (brățară fitness, pedometru), aplicații mobile și/sau platforme online (inclusiv email, rețele sociale, forumuri sau chat) – în sănătate au început să facă acest lucru din proprie inițiativă, doar 15% la recomandarea medicului, 11% la recomandarea familiei sau prietenilor și 5% la cea a altor pacienți.
„Faptul că majoritatea românilor folosesc tehnologia în domeniul sănătății din proprie inițiativă arată un potențial foarte important de creștere a utilizării acesteia în cazul unor eforturi mai mari de promovare din partea medicilor, farmaciștilor sau furnizorilor de servicii medicale. De asemenea, un public foarte important, pe lângă pacienți, îl reprezintă cei care au grijă de sănătatea altora. Spre exemplu, 6 din 10 români din mediul urban au în îngrijire alte persoane, în special membri mai în vârstă ai familiei (35%) sau copii sub 12 ani (21%)”, explică Andrei Cânda, Managing Partner, iSense Solutions.
Studiul mai arată că românii sunt deschiși consultațiilor virtuale, în special pentru a pune întrebări suplimentare medicilor / pentru a afla mai multe detalii (89%), dar și pentru interpretarea investigațiilor medicale (87%), monitorizarea evoluției unei afecțiuni (74%), prescrierea tratamentului (72%) sau diagnostic (44%).
Cei mai mulți dintre români și-ar dori să folosească aplicații sau platforme online pentru programările medicale (78%), accesul la informații despre boli sau tratament verificate de experți (65%), găsirea medicilor specialiști potriviți în funcție de simptome și eventual aflarea reputației acestora sau opinia altor pacienți (61%), ținerea evidenței rezultatelor analizelor și a istoricului medical (57%), ținerea evidenței administrării tratamentului și organizarea schemei de tratament (51%), monitorizarea stării de sănătate sau evoluția afecțiunii (47%) sau suport pentru sarcini administrative precum reînnoirea rețetei (44%).
În ceea ce privește starea actuală de sănătate a românilor din mediul urban, 35% au declarat că suferă de boli cronice (50% dintre cei cu vârsta peste 45 de ani și 24% dintre cei sub 45 de ani). Cei mai mulți sunt interesați în special de prevenție (58%), dar și de informații actualizate pe teme legate de sănătate (34%). De asemenea, românii au preferat în ultimul an serviciile private de sănătate mai mult decât pe cele publice pentru analize medicale de laborator (61% vs. 40%) și pentru teste de imagistică (37% vs. 27%), în timp ce serviciile de stat au fost folosite în special în cazul spitalizărilor (39% vs. 9%) și al intervențiilor chirurgicale (25% vs. 11%).
Studiul a fost realizat de compania iSense Solutions în exclusivitate pentru Grupul Lowe, pe un eșantion de 1.360 de respondenți din mediul urban, cu vârsta 18+, care utilizează internetul. Datele au fost culese online prin intermediul Panelului ResearchRomania.ro, în perioada aprilie – mai 2017, și sunt reprezentative pentru mediul urban. Rezultatele studiului au un grad de eroare de +/-2,66%, la un nivel de încredere de 95%.
Detaliile pot fi vizualizate in infograficul Digitalul și sănătatea la români, accesand linkul: https://isensesolutions.ro/infografic-bold-by-lowe-group/
Pentru mai multe detalii:
Oana Cojocaru, Senior Media Manager
Golin România
Despre Bold by Lowe Group
Bold by Lowe Group este o inițiativă curajoasă a grupului Lowe menită să aducă ceva nou în industria de comunicare. Platforma include o serie de evenimente și studii realizate în parteneriat cu firma de cercetare iSense Solutions prin care sunt analizate cele mai recente și relevante informații și tendințe din domenii cheie din România, ajutând astfel brandurile să se poziționeze și să vândă mai bine.
Despre Grupul Lowe România
De peste 20 de ani pe piața locală, Lowe este unul dintre cele mai importante grupuri de comunicare prezente în România, oferind servicii în întregul spectru al comunicărilor de marketing. Din grup fac parte în prezent următoarele agenții: MullenLowe (creație și producție publicitară), Initiative (media), Golin (relații publice), Profero (creație și productie publicitară digitală), Medic One (comunicare în domeniul medical și farmaceutic) și BPN (media).
Despre Medic One
Medic One a fost înfiinţată în 1999 de Oana Cociaşu, Veronica Savanciuc şi alți parteneri, fiind prima agenţie full service specializată în marketing şi comunicare medicală din România. Medic One asigură servicii de consultanță, strategie, creaţie şi implementare de campanii integrate de comunicare medicală în offline şi online. Campaniile și proiectele agenției sunt multipremiate național și internațional, la festivaluri precum EMEA Sabre Awards, EFFIE, IAB Mixx Awards, ADC*Ro și Cristal Festival. Printre clienţii agenţiei se numără companii precum: Angelini, Astra Zeneca, Bayer, Berlin Chemie, Pfizer, MSD, Sanofi, Roche, Zentiva, Fundația Renașterea, Crucea Roșie. Medic One este membră a grupului de companii din care mai fac parte MullenLowe, Initiative, Golin, Profero și BPN. Pentru mai multe informații, vizitați www.medicone.ro
Despre iSense Solutions
iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată de Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 12 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.