București, 19 februarie 2015: Peste 50% dintre români sărbătoresc Dragobetele şi 71% dintre aceştia au afirmat că vor achiziţiona cadouri cu această ocazie, arată un studiu realizat de iSense Solutions. Majoritatea celor care oferă cadouri de Dragobete este dispusă să plătească între 50 lei şi 100 lei pentru acestea.
Aproximativ jumătate dintre români celebrează atât Dragobetele, cât şi Valentine’s Day, însă surprinzător este faptul că cei care sărbătoresc doar Dragobetele sunt mai mulţi faţă de cei care aleg să petreacă doar Valentine’s Day (13% faţă de 9%).
„Deşi Valentine’s Day continuă să fie o sărbătoare mai comercială decât Dragobetele, întrucât 88% dintre cei care o sărbătoresc oferă cadouri cu această ocazie, faţă de 71% dintre fanii Dragobetelui, observăm totuşi că evenimentul autohton dedicat îndrăgostiţilor devine tot mai popular în rândul românilor”, a declarat Traian Năstase, managing partner iSense Solutions.
Dintre cei care vor cumpăra cadouri de Dragobete, 10% vor plăti până în 50 lei, 49% între 50 şi 100 lei, 8% între 101 şi 150 lei, 12% între 151 şi 200 lei, în timp ce 21% au alocat un buget de peste 201 lei.
„Deşi se spune că femeile sunt mai romantice, se pare că intenţia de a cumpăra un cadou persoanei iubite de Dragobete este mai mare în rândul bărbaţilor – 80% faţă de 61%. Un raport similar a fost înregistrat şi de Valentine’s Day – 91% faţă de 85%”, a adăugat Andrei Cânda, Managing Partner iSense Solutions.
Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions în cadrul Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 15 ani, din mediul urban din România. Rezultatele au un grad de eroare de +/-4,8%, la un nivel de încredere de 95%.
Despre iSense Solutions
iSense Solutions – The Modern Consumer Company – folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing, comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată de Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu o vastă experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.