18
Jan

iSense Solutions: Jumătate dintre românii din mediul urban au cel puțin un animal de companie

Bucureşti, 14 ianuarie 2016: Aproape jumătate (48%) dintre românii din mediul urban, cu acces la internet, deţin animale de companie, arată un studiu realizat de compania iSense Solutions. Cei mai mulți dintre aceștia au în grijă câini (65%) și pisici (52%).

Topul celor mai populare animale de companie este completat de păsări (peruşi, papagali – 11%), peşti (10%) şi iepuri (4%). Conform studiului, 29% dintre persoanele care dețin animale de companie au doar câini, în timp ce 22% au doar pisici.

Grafic_animale de companie_500

„Este de remarcat că 19% dintre românii din mediul urban care dețin animale de companie au în grijă atât câini, cât și pisici, ceea ce arată că eterna competiție între cele două animale sau între iubitorii lor nu este atât de mare. De asemenea, observăm că preferința românilor pentru aceste două categorii de animale este covârșitoare, întrucât doar 9% dintre posesorii de animale de companie nu dețin nici câini, nici pisici”, afirmă Oana Ilie, Research Manager iSense Solutions.

Totuși, câinele se detașează ca animalul preferat de către familiile mari – 76% dintre posesorii de animale de companie cu familii numeroase, de minimum patru membri, au câini.

Studiul analizează și locurile din care românii cumpără hrană şi accesorii pentru animalele de companie. Majoritatea preferă hypermarketurile/supermarketurile (63%) şi petshop-urile de cartier (46%), urmate de magazinele mari specializate (Animax, Maxi Pet, Zoomania etc. – 25%)  şi de piaţă (23%).

De asemenea, proprietarii de animale nu neglijează sănătatea micilor necuvântatoare şi merg, în medie, de 6 ori pe an la cabinetele veterinare. Principalele motive ale vizitelor la medic sunt legate de vaccinare (58%), deparazitări interne/externe (44%), urgenţe medicale (43%), control de rutină (37%), medicamente (29%) şi tăiere unghii/toaletare/înfrumuseţare (18%).

„Se observă o preocupare mai mare a persoanelor din București-Ilfov pentru îngrijirea animalelor de companie pe care le dețin, întrucât 41% dintre acestea cumpără hrană și accesorii de la magazinele mari specializate, care comercializează inclusiv produse premium, iar 32% dintre posesorii din această zonă își duc prietenii necuvântători la cabinetele veterinare pentru servicii de tăiere unghii/toaletare/înfrumuseţare. Acest lucru se poate datora atât nivelului de educație și puterii de cumpărare mai ridicate în zona Capitalei, cât și unei prezențe și diversități mai mari a serviciilor, magazinelor specializate și a cabinetelor veterinare”, adaugă Traian Năstase, Managing Partner iSense Solutions.

În cadrul studiului, animalul de companie a fost definit drept „un animal pe care îl creşteţi din plăcere, fără a beneficia de alte foloase de pe urma acestuia”.

Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions pe un eșantion de 1.011  de respondenți, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 18 ani, din mediul urban din România, iar culegerea datelor a fost realizată in luna decembrie, 2015. Rezultatele au un grad de eroare de +/-3%, la un nivel de încredere de 95%.

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată  de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 10 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.