18
Dec

Golin & iSense Solutions: C�t de mult conteaz? responsabilitatea social? a companiilor pentru consumatorii rom�ni?

C�t de cunoscut este termenul de CSR (responsabilitate social? corporativ?) �n r�ndul consumatorilor rom�ni? Pre?uiesc ace?tia mai mult companiile social responsabile sau nu ?in cont de acest aspect atunci c�nd aleg un produs sau serviciu? Noul studiu �BOLD by Lowe Group�, realizat de Golin ?i iSense Solutions, ?i-a propus s? descopere c�t de important este pentru consumatorul rom�n ca brandul pe care �l cump?r? sau compania cu care interac?ioneaz? s? �ntreprind? activit??i de responsabilitate social?.

Studiul ofer? informa?ii relevante despre modul �n care fiecare dintre cele 3 genera?ii (Genera?ia Z – 18-25 de ani, Millennials – 26-35 de ani – ?i Mature – peste 35 de ani) percep conceptul de CSR, c�t de cunoscute sunt astfel de activit??i �n r�ndul lor ?i cum pot influen?a acestea componenta de employer branding a unei companii ?i atragerea de noi talente, precum ?i satisfacerea cerin?elor diferitelor tipuri de public, �n calitate de consumatori de produse ?i servicii.

 

Responsabilitatea corporativ?, sustenabilatea sau ��social purpose�� sunt termeni cu care oper?m frecvent �n comunicare sau �n strategiile prezentate �n board-urile companiilor, dar termeni cu care publicul larg e pu?in familiarizat. Cu toate acestea, cel pu?in la nivel declarativ, consumatorii spun adesea c? sunt mai dornici, mai dispu?i s? cumpere un produs de la un brand care ��face bine�� dec�t de la o companie inactiv? social. Azi consumatorii a?teapt? ca o companie s? fie un cet??ean activ al comunit??ii, implicat ?i responsabil, poate ?i dintr-o nevoie de a rezolva probleme sociale ?i comunitare pe care alte sectoare nu reu?esc s? le rezolve eficient ?i la timp. De aceea am �ncercat s? identific?m prin acest studiu cum �n?eleg rom�nii CSR-ul, de unde se informeaz? despre astfel de ac?iuni sau cum ar trebui s? fie o comunicare relevant? pe acest subiect�, declar? Irina Roncea, Managing Director Golin.

C�t de cunoscut este termenul de CSR �n r�ndul consumatorilor rom�ni?

�n primul r�nd, cercetarea a urm?rit s? afle c�t de cunoscut este conceptul de CSR �n r�ndul celor 3 genera?ii analizate. Doar 6% dintre rom�nii utilizatori de internet cu v�rsta cuprins? �ntre 18 ?i 65 de ani au auzit despre concept ?i �l pot explica, �n timp ce 47% au auzit despre concept, �ns? nu �l pot explica.

Conceptul de CSR a �nceput s? se contureze tot mai mult �n mintea consumatorilor, av�nd valen?e diferite �n func?ie de genera?iile din care fac parte ace?tia, �n pofida faptului c? procentul celor care �l definesc este destul de mic. Genera?ia Z reprezint? segmentul care manifest? un interes foarte mare fa?? de aceste campanii desf??urate de companii, atribuindu-le valen?e puternic educative, de schimbare �n bine a societ??ii. Millennials se raporteaz? la CSR pun�nd �n prim plan interesul companiilor de a-?i cre?te notorietatea ?i imaginea prin �mbun?t??irea efectelor negative. Genera?ia 35+ se a?teapt? ca aceste campanii s? fie credibile ?i s? aib? rezultate concrete, m?surabile�, adaug? Denisa Apreutesei, Qualitative Research Manager, ?i Alina Zelezneac, Research Manager, iSense Solutions.

Vizibilitatea campaniilor de CSR �n r�ndul diferitelor genera?ii

31% dintre persoanele din mediul urban au auzit de cel pu?in o campanie de CSR derulat? de o companie. Internetul este principala surs? de informare pentru 66%. A doua surs? de informare este reprezentat? de reclamele TV, pentru 61%, iar 32% dintre persoanele din mediul urban ce utilizeaz? internetul au r?spuns c? au aflat despre diferite campanii de CSR prin intermediul influencerilor care au sus?inut campaniile respective.

Totodat?, re?elele sociale, precum Facebook ?i Instagram, reprezint? sursa online principal? pentru 77% dintre persoanele din mediul urban, urmate fiind de site-urile de ?tiri generale (50%) ?i YouTube (39%), platform? preferat? �n cea mai mare m?sur? de Genera?ia Z (75%).

De ce se implic? companiile �n activit??i de CSR?

Rom�nii din mediul urban sunt de p?rere c?, de cele mai multe ori, companiile se angajeaz? la proiecte de CSR pentru a-?i �mbun?t??i imaginea brandului (91%), pentru a se promova (90%) ?i pentru a fi mai aproape de consumatori (79%), eforturi v?zute ?i prin prisma companiilor care �?i doresc s? �mp?rt??easc? acelea?i valori cu ale comunit??ii �n care activeaz?.

�n cazul celor din segmentul Millennials (74% vs. 68% total), implicarea companiilor �n CSR poate reprezenta ?i o ac?iune de employer branding.

Cele mai mari probleme din Rom�nia pe care consumatorii cred c? pot fi rezolvate prin campanii de CSR

6 din 10 rom�ni din mediul urban cu acces la internet declar? c? ac?iunile de CSR �ntreprinse de companii pot rezolva probleme care ?in de accesul la educa?ie, accesul la serviciile de s?n?tate, dezvoltarea infrastructurii sau probleme care ?in de poluarea aerului.

�ntreba?i despre cum ar trebui s? fie o campanie de CSR, consumatorii rom�ni sunt de p?rere c? aceasta trebuie s? aib? rezultate (73%), s? fie clar? (71%), s? fie foarte vizibil? (55%), dar s? �i fac? s? se implice emo?ional (48%) ?i s? fie creativ? (47%).

Studiul a fost realizat de compania iSense Solutions pentru Golin, la care au participat responden?i cu v�rsta cuprins? �ntre 18-65 de ani, utilizatori de internet din mediul urban, �mp?r?i?i �n 3 categorii �n func?ie de v�rst?: Genera?ia Z (18-25 de ani), Millennials (26-35 de ani) ?i Mature (peste 35 de ani). Cercetarea a inclus ?i o etap? calitativ?, cu interviuri realizate cu reprezentan?i din fiecare segment de v�rst?. Datele au fost culese online,� �n luna octombrie a acestui an, ?i sunt reprezentative la nivel urban. Rezultatele studiului au un grad de eroare de +/- 4.36%, la un nivel de �ncredere de 95%.

 

###

Despre Golin Rom�nia

Golin este singura agen?ie de PR din Rom�nia care a c�?tigat, patru ani la r�nd, titlul de Agen?ia #1 �n topul Biz PR Awards, iar �n 2018 premiul pentru Creativitate �n PR ?i dou? premii pentru Notorietate.

Golin r?m�ne cea mai premiat? agen?ie de PR la premiile Webstock 2018 ?i singura agen?ie din Rom�nia premiat? cu Gold la dou? festivaluri interna?ionale in 2018 � SABRE Awards EMEA ?i IAB MIXX Awards Europe. �n 2017, Golin a fost prima agen?ie de PR din Rom�nia care a c�?tigat Grand Prix la Golden Hammer.

Golin Rom�nia este afiliat? la una dintre cele mai valoroase re?ele interna?ionale de PR, Golin Worldwide, desemnat? �n 2019 Global Agency of the Year �n cadrul PR Week Global Awards. La nivel interna?ional, re?eaua Golin num?r? peste 50 de birouri �n America, EMEA ?i APAC. Golin este parte a Interpublic Group (IPG), iar �n Rom�nia face parte din unul dintre cele mai importante grupuri de comunicare, Lowe Group, al?turi de MullenLowe (advertising), Initiative (media), Profero (digital), Medic One (comunicare �n domeniul medical ?i farmaceutic) ?i BPN (new media). Mai multe detalii pe www.golin.com/ro/.

Pentru mai multe informa?ii vizita?i http://golin.ro sau pagina de Facebook Golin Romania.

 

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folose?te cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din Rom�nia. Compania a fost fondat? de� Traian N?stase ?i Andrei C�nda, speciali?ti cu peste 14 ani de experien?? �n domeniul cercet?rii de pia?? ?i cu o expertiz? academic? solid?, fiind doctori �n Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informa?ii pute?i g?si pe www.isensesolutions.ro ?i www.researchromania.ro.

 

Despre Bold by Lowe Group

Bold by Lowe Group este o ini?iativ? curajoas? a grupului Lowe menit? s? aduc? ceva nou �n industria de comunicare. Platforma include o serie de evenimente ?i studii realizate �n parteneriat cu firma de cercetare iSense Solutions prin care sunt analizate cele mai recente ?i relevante informa?ii ?i tendin?e din domenii cheie din Rom�nia, ajut�nd astfel brandurile s? se pozi?ioneze ?i s? v�nd? mai bine.

Despre Grupul Lowe Rom�nia

De 26 de ani pe pia?a local?, Lowe Group este unul dintre cele mai importante grupuri de comunicare prezente �n Rom�nia, oferind servicii �n �ntregul spectru al comunic?rilor de marketing. Din grup fac parte �n prezent urm?toarele agen?ii: MullenLowe (crea?ie ?i produc?ie publicitar?), Initiative (media), Golin (rela?ii publice), Profero (crea?ie ?i productie publicitar? digital?), Medic One (comunicare �n domeniul medical ?i farmaceutic) ?i BPN (media).