27
Sep

Golin & iSense Solutions analizează influenţa pe care o au social media asupra deciziei de cumpărare

Pentru 9 din 10 români, un review bun în social media înseamnă peste nota 4

Golin şi iSense Solutions au realizat un nou studiu sub umbrela Bold by Lowe Group, analizând influenţa social media asupra deciziei de cumpărare. Potrivit studiului, aspectele din social media care îmbunătăţesc încrederea românilor în produse sunt un review bun (51%) şi un review recent bun (49%), viteza de răspuns a brandului (37%) şi conţinutul de calitate (34%). La polul opus, pentru consumatori, cele mai puţin relevante sunt share-urile (16%) şi numarul de followeri ai brandului (12%).

Dacă 90% dintre romanii din mediul urban se informează de pe internet (site-ul brandului, magazine online sau social media) atunci când vor să facă o achiziţie, 63% aleg magazinele fizice sau showroom-urile şi 49% apelează la familie, prieteni sau cunoştinţe.

În ceea ce priveşte influenţa social media asupra deciziei de achiziţie, Facebook influenţează decizia de cumpărare a alimentelor (în proporţie de 23%), a produselor de casă şi accesorii (33%), a electronicelor şi electrocasnicelor (31%), a hainelor şi încălţămintei (36%), a energiei şi utilităţilor (17%), a serviciilor financiare (18%). YouTube inflențează decizia de cumpărare cel mai mult pentru electronice și electrocasnice (18%), urmate de produse de casă și accesorii (16%) și haine și încălțaminte (13%). Instagram influențează cel mai mult cumpărarea de haine și încălțaminte, 9% dintre persoanele intervievate afirmând că au fost influențate de acest mediu pentru cumpărarea lor.

„Social media este o componentă esenţială a vieţii de azi. Fie că ne aruncăm ochii în notificările de pe Facebook dis-de-dimineaţă, fie că adormim urmărind filmuleţe de pe YouTube sau ne decidem ce ţinută să ne cumpărăm pentru un festival, inspiraţi de postările influencerilor, am fost curioşi să aflăm ce relaţie există între comunicarea din social media şi decizia de cumpărare. Azi, când social media ne influenţează până la impulsul de cumpărare, este necesar să înţelegem ce se află în spatele cortinei şi cum putem fi din ce în ce mai prezenţi acolo unde sunt şi consumatorii noştri și cum putem fi relevanţi în comunicarea cu ei”, spune Irina Roncea, Deputy Managing Director, Golin.

„Acum consumatorii caută activ infomații despre branduri nu doar pe Google, ci și pe canalele de social media, unde avem, pe de o parte, informații oficiale de la branduri, dar și interacțiunea și experiența altor consumatori cu aceste branduri. Din analizele făcute de noi, am constatat că influența canalelor de social media în decizia de cumpărare este mai mare cu 20% dacă un consumator a fost expus la reclame pe canalul respectiv și, în paralel, s-a și informat activ pe acel canal despre produsele care îl interesau. Aceasta înseamnă că o strategie de construire de conținut, combinată cu o strategie de advertising, au un maxim de impact”, adaugă Traian Năstase, Managing Partner, iSense Solutions.

În ceea ce privește influența pe care românii simt ca o au în rândul celor din jurul lor, 7 din 10 români (vs. 6 din 10 în 2017), consideră că influenţează opiniile sau deciziile persoanelor din jurul acestora. Cum? Prin exprimarea părerii despre subiectele curente (77%), prin acordarea unor sfaturi pentru luarea unor anumite decizii de viaţă (72%) şi prin recomandarea de produse/ locuri/ evenimente (66%) etc.

Dacă discutăm despre analiza motivelor care i-ar determina să recomande un produs, pentru 98% din români primează calitatea, apoi experienţa cu produsul (88%), iar mai apoi preţul acestuia (74%), pe ultimele locuri fiind ambalajul produsului (40%) sau reclama (33%). Studiul realizat de iSense Solutions a vizat canalele de top din social media (Facebook, YouTube, Instagram, LinkedIn, Snapchat, Twitter şi Pinterest) şi următoarele şase categorii de produse: alimente, produse de casă şi accesorii, electronice şi electrocasnice, haine şi încălţăminte, energie şi utilităţi şi servicii financiare. Studiul a fost realizat de compania iSense Solutions în exclusivitate pentru Golin și a inclus un eșantion de 500 de respondenți, utilizatori de internet din mediul urban, cu vârsta cuprinsă între 16-55 de ani, pentru partea cantitativă. De asemenea, calitativ au fost realizate 3 interviuri in profunzime, cu utilizatori de social media cu vârsta cuprinsă între 19-36 de ani. Datele au fost culese online prin intermediul Panelului ResearchRomania.ro, în lunile august-septembrie 2018, și sunt reprezentative la nivel urban. Rezultatele studiului au un grad de eroare de +/- 4,38%, la un nivel de încredere de 95%.

 

Despre Golin România

Golin este singura agenție de PR din România care a câștigat, pentru trei ani la rând, titlul de Agenția #1 în topul Biz PR Awards. De asemenea, este singura agenție din România care a câștigat, în același an, locul 1 în cele mai importante competiții ale industriei: Agenția Anului în cadrul galei Romanian PR Award 2014,  Agenția #1 în topul Biz PR Awards 2014 și #1 în preferințele bloggerilor români. Golin a fost de două ori Agenția Anului la Romanian PR Award – în 2010 și 2014.

Golin România este afiliată la una dintre cele mai valoroase reţele internaţionale de PR, Golin Worldwide. Acesta este primul birou din Europa Centrală şi de Est al companiei americane care deţine în total peste 50 de birouri în America, EMEA si APAC.

Golin România este membră a grupului de companii din care mai fac parte MullenLowe (advertising), Profero (digital), Initiative (media), BPN (media) şi Medic One (comunicare în domeniul medical și farmaceutic) şi este multiplu premiată şi finalistă la festivaluri locale şi internaţionale precum ADC*RO, Cristal Festival, CSR Awards, European Excellence Awards, IPRA Awards, PR Award Romania, Sabre Awards, Webstock.

Pentru mai multe informații vizitați http://golin.ro sau pagina de Facebook Golin Romania.

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România. Compania a fost fondată de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 14 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.

Despre Bold by Lowe Group

Bold by Lowe Group este o inițiativă curajoasă a grupului Lowe menită să aducă ceva nou în industria de comunicare. Platforma include o serie de evenimente și studii realizate în parteneriat cu firma de cercetare iSense Solutions prin care sunt analizate cele mai recente și relevante informații și tendințe din domenii cheie din România, ajutând astfel brandurile să se poziționeze și să vândă mai bine.

 Despre Grupul Lowe România

De 25 de ani pe piața locală, Lowe Group este unul dintre cele mai importante grupuri de comunicare prezente în România, oferind servicii în întregul spectru al comunicărilor de marketing. Din grup fac parte în prezent următoarele agenții: MullenLowe (creație și producție publicitară), Initiative (media), Golin (relații publice), Profero (creație și productie publicitară digitală), Medic One (comunicare în domeniul medical și farmaceutic) și BPN (media).

%d bloggers like this: