31
May

Cele mai noi tendințe ale românilor în ceea ce privește un stil de viață sănătos

Platforma Bold by Lowe Group se lansează cu un studiu iSense Solutions:

Cele mai noi tendințe ale românilor în ceea ce privește un stil de viață sănătos

 

București, 31 mai 2016

Nouă din zece români au luat măsuri în ultimele 12 luni pentru a avea un stil de viață mai sănătos, arată un studiu realizat de compania iSense Solutions pentru grupul de comunicare Lowe. Opt din zece asociază acest lucru cu alimentația, în vreme ce aproape toți consumatorii români consideră că acasă este locul în care mănâncă cel mai sănătos.

Acesta este primul studiu din cadrul inițiativei Bold by Lowe Group, o platformă lansată recent de grupul de comunicare Lowe cu scopul de a analiza principalele tendințe din industrii cheie din România.

„Grupul nostru este o compilație eclectică de branduri, personalități și personaje, însă ceea ce ne unește este curajul de a face lucrurile diferit și, mai ales, în felul nostru. Așa se numește și platforma noastră – Bold by Lowe Group, care își propune să se uite la procesul de marketing, la industrii și la români dintr-o altă perspectivă. Prima industrie pentru care furnizăm un serial de insight-uri care ajută brandurile să se poziționeze și să vândă mai bine este FMCG, probabil cea mai dinamică și competitivă industrie din România”, afirmă Hortensia Năstase, Vicepreședinte Creative Services, Grupul Lowe România.

Potrivit studiului, pe lângă alimentație (indicată de 83% dintre români), alți factori asociați cu un stil de viață sănătos sunt mișcarea (79%), eliminarea stresului și odihna (60%), precum și consumul de apă (50%).

„Comparativ cu ce au făcut în ultimul an, semnificativ mai mulți români (56% vs 26%) își propun pentru anul următor să reducă nivelul de stres la care sunt supuși, cu scopul de a-și îmbunătăți stilul de viață. De aceea, recomandarea noastră este ca brandurile, pe lângă asocierea cu o alimentație sănătoasă și mișcare, să se concentreze și pe relaxarea consumatorilor”, explică Traian Năstase, Managing Partner, iSense Solutions.

În schimb, principalele bariere pe care românii le sesizează în a avea un stil de viață sănătos sunt lipsa timpului (54%), serviciul (40%) și lipsa banilor (35%), urmate de oboseală (32%) și de stres (29%).

„Pentru a ajuta consumatorul modern să economisească timp, brandurile trebuie să pună accent pe produse sănătoase ce pot fi consumate în mers, cu ambalaje practice și cu gramaj adecvat. De asemenea, sunt încurajate serviciile care facilitează consumul de alimente sănătoase la birou, cum ar fi livrarea directă sau instalarea unor automate cu astfel de produse”, adaugă Andrei Cânda, Managing Partner iSense Solutions.

Aproape 60% dintre români sunt atenți cu ceea ce mănâncă, 40% dintre consumatori acordând chiar o mare importanță alimentației. Astfel, românii sunt dispuși să plătească cu până la 10% pentru un produs mai sănătos. Printr-un produs alimentar sănătos, aceștia înțeleg: să nu conțină E-uri sau conservanți (87%), să fie bio/eco/organic (55%), să aibă conținut ridicat de vitamine (54%) sau să aibă un termen de valabilitate redus (43%).

De asemenea, mai mult de jumătate dintre consumatori (53%) consideră că mesele în oraș sunt nesănătoase (53%), 40% dintre angajați susțin că mănâncă nesănătos la serviciu, în timp ce 34% dintre români asociază alimentația nesănătoasă cu perioada de concediu. Drept urmare, românii gătesc acasă cel puțin săptămânal (96%), doar 15% mănâncă în restaurante (excluzându-le pe cele fast-food) sau cumpără mâncare gătită din hipermarket/supermarket, iar 13% mănâncă la restaurante de tip fast-food.

În ceea ce privește regimurile alimentare, studiul relevă că 40% dintre români sunt preocupați de dietele de slăbire, în timp ce 2% sunt vegetarieni.

O tendință care influențează puternic industria FMCG este orientarea către produsele bio/eco. Astfel, 70% dintre consumatori au afirmat că, în comparație cu acum doi ani, consumă mai multe produse de acest tip, pe care le cumpără direct de la micii producători (62%), din hipermarket/supermarket (56%), din piață (41%) sau de la târguri cu specific (34%).

Un alt aspect analizat în cadrul studiului îl constituie obiceiurile românilor în materie de mișcare fizică. Astfel, 7 din 10 români susțin că fac mișcare săptămânal și 2 din 10 zilnic, iar principalele activități fizice preferate sunt mersul pe jos cel puțin 30 de minute (practicat de 76%), mersul pe bicicleta (31%), fitnessul (17%) și sporturile de echipă (12%). Studiul remarcă rolul tot mai mare pe care îl are tehnologia în îmbunătățirea stilului de viață – 21% dintre români își măsoară activitățile fizice cu ajutorul smartphone-ului, 14% folosesc cântarul inteligent, 7% pedometrul, 6% ceasurile inteligente și 5% brățările de fitness.

Studiul a fost realizat de compania iSense Solutions special pentru Grupul Lowe, online pe un eșantion de 1.011 respondenți, membri ai Panelului ResearchRomania.ro, și prin intermediul a trei focus group-uri. Datele sunt reprezentative pentru utilizatorii de internet cu vârsta de peste 15 ani, din mediul urban din România. Rezultatele au un grad de eroare de +/-3.08%, la un nivel de încredere de 95%.

Studiul poate fi pus la dispoziția doritorilor printr-un mail la [email protected].

 

Despre Grupul Lowe România

De peste 20 de ani pe piața locală, Lowe este unul din cele mai importante grupuri de comunicare prezente în România, oferind servicii în întregul spectru al comunicărilor de marketing. Din grup fac parte în prezent următoarele agenții: BPN (media), Golin (relații publice), Initiative (media), Medic One (comunicare în domeniul medical și farmaceutic), MullenLowe (creație și producție publicitară) și Profero (creație și productie publicitară digitală).

 

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată de  Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 11 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.