București, 13 august 2015: Doar 2% dintre utilizatorii de internet din România au în prezent un ceas inteligent (smartwatch), însă 4 din 10 ar cumpăra unul în următoarele 12 luni, arată un studiu realizat de compania iSense Solutions. Deși smartwatch-ul este considerat un produs scump, 50% dintre români îl găsesc foarte util.
Potrivit studiului, peste 80% dintre români sunt familiarizați sau cel puțin au auzit de conceptul de ceas inteligent (smartwatch). Apple se află pe primul loc în topul celor mai cunoscute mărci de ceasuri inteligente în România, fiind menționată de 60% dintre români, nu foarte departe situându-se Samsung, cu 58%. Totuși, în ceea ce privește intenția de cumpărare, 47% ar achiziționa marca Samsung, față de 29%, care ar alege marca Apple. Următoarele preferințe, atât ca notorietate, cât și ca dorință de achiziționare, sunt mărcile Sony și LG.
„Faptul că doar 2% dintre utilizatorii de internet din România au un smartwatch ne arată că momentan această tehnologie este mai degrabă una de nișă. Ea are însă potențial de creștere, iar gradul în care vor fi adoptate ceasurile inteligente de către consumatori depinde în primul rând de utilitatea pe care acestea și-o vor dovedi. Astfel, 50% dintre cei interesați să cumpere o anumită marcă de ceas inteligent iau în calcul utilitatea ceasului”, afirmă Traian Năstase, Managing Partner iSense Solutions.
Alte caracteristici care stau la baza intenției de cumpărare a unui smartwatch de către români sunt multitudinea aplicațiilor existente (42%), posibilitatea comunicării cu alte persoane atunci când le este greu să utilizeze telefonul, cum ar fi cazurile în care se află la volanul mașinii (38%), design-ul (37%) și durata de viață a bateriei (32%).
„Pe lângă accentul pe funcțiile utile, producătorii și vânzătorii de ceasuri inteligente trebuie să iși cunoască foarte bine potențialii cumpărători. În România, mai interesați să își cumpere un smartwatch în următoarele 12 luni sunt bărbații și tinerii activi profesional din intervalul de vârstă 25-34 de ani, cu venituri personale de peste 3.000 RON”, completează Andrei Cânda, Managing Partner iSense Solutions.
Cele mai utile funcții ale unui smartwatch dorite de posibilii cumpărători sunt considerate a fi GPS-ul (76% dintre români), precum și posibilitatea de a efectua și de a primi telefoane prin intermediul ceasului (72%) sau cea a verificării pulsului și a activității fizice a persoanei care poartă ceasul (72%). Următoarele ca însemnătate pentru utilizatori sunt posibilitatea de a trimite e-mail-uri (62%) și posibilitatea de a trimite mesaje text prin intermediul ceasului (58%).
Pe de altă parte, principalele motive invocate de către cei care nu doresc să cumpere un smartwatch sunt prețul ridicat (64%), faptul că sunt mai conservatori și preferă să poarte ceasuri normale (27%), iar 22% consideră că aceste ceasuri nu le oferă nimic în plus față de un smartphone. Mai mult, 11% consideră smartwatch-urile ca fiind o tendință trecătoare.
Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions pe un eșantion de 1.070 de respondenți, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 15 ani, din mediul urban din România. Rezultatele au un grad de eroare de +/-3%, la un nivel de încredere de 95%.
Despre iSense Solutions
iSense Solutions – The Modern Consumer Company folosește cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România și oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări. Compania a fost fondată de Traian Năstase și Andrei Cânda, specialiști cu peste 10 ani de experiență în domeniul cercetării de piață și cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informații puteți găsi pe www.isensesolutions.ro și www.researchromania.ro.