23
Jul

4 din 10 rom�ni din mediul urban ?i-au renovat locuin?a �n ultima jum?tate de an

�n ultimele 6 luni, 40% dintre rom�nii din mediul urban ?i-au renovat sau amenajat locuin?a, arat? un studiu cantitativ iSense Solutions reprezentativ urban. Cel mai preocupa?i de amenajarea locuin?ei sunt persoanele �ntre 35 ?i 40 de ani � 46% dintre ei au f?cut demersuri pentru a-?i renova sau amenaja locuin?a �n ultima jum?tate de an. De asemenea, aproape jum?tate (48%) dintre rom�nii din mediul urban cu venituri personale peste 3000 RON net s-au implicat �n astfel de activit??i.

Unde au investit cei care ?i-au amenajat sau renovat locuin?a? 61% dintre ei au� zugr?vit/ vopsit pere?ii , 48% au cump?rat decora?iuni (cum ar fi draperii, tapet, tablouri etc.), 43% au cump?rat mobil? (de exemplu: canapea, pat, scaune) , 42% au �ngrijit gr?dina sau terasa, iar 37% ?i-au cump?rat diverse unelte. Achizi?ionarea de unelte a fost f?cut? mai mult cei care locuiesc �n Bucure?ti (60%).

Alte lucr?ri efectuate de c?tre cei care au renovat sau ?i-au amenajat locuin?a �n ultimele 6 luni includ lucr?ri de modific?ri sau amenaj?ri la instala?iile sanitare (31%), modific?ri sau amenaj?ri la instala?ia electric? sau de iluminat (24%) ?i schimbarea u?ilor sau a geamurilor (19%).

Pe de alt? parte, epidemia de coronavirus ?i schimb?rile economice generate de aceasta au dus la am�narea sau anularea planurilor de renovare sau amenajare a locuin?ei pentru 4 din 10 rom�ni din mediul urban. Cei care au fost nevoi?i s? ia aceast? decizie, mai mult dec�t ceilal?i, au fost mai degraba cei cu venituri mai mici, p�n? �n 1500 RON venit personal net (46%) ?i cei din zona nord-est a ??rii (45%).

Cu toate acestea, inten?ia de a renova sau amenaja locuin?a �n urm?toarele 6 luni este ridicat?: 54% dintre rom�nii din mediul urban declar? c? �?i doresc s? se implice �n acest proces, iar procentul este ?i mai ridicat �n r�ndul celor cu venituri mai mici (64%).

�Timpul petrecut �n cas? i-a f?cut pe rom�nii din mediul urban s? realizeze care le sunt nevoile din perspectiva amenaj?rii ?i a renov?rii locuin?ei. �n acela?i timp, datorit? situa?iei economice incerte, o parte au fost precau?i cu investi?iile. Cu toate acestea, estim?m c? interesul pentru amenaj?ri ?i renov?ri se va men?ine ridicat �n perioada urm?toare�, afirm? Alina Zelezneac, Head of Quantitative Research, iSense Solutions

Printre principalele brandurile de bricolaj men?ionate unde consumatorii prefer? s? �?i fac? cump?r?turile se num?r? Dedeman, Leroy Merlin, Brico Depot, Hornbach ?i Mathaus.

Datele prezentate fac parte din studiul omnibus s?pt?m�nal, reprezentativ pentru mediul urban ?i realizat de iSense Solutions pe perioada epidemiei de coronavirus pentru �n?elegerea comportamentului rom�nilor, av�nd 500 de interviuri online �n fiecare s?pt?m�n?, grad de eroare +/- 4.38%, la un nivel de �ncredere de 95%.

 

Despre iSense Solutions

iSense Solutions – The Modern Consumer Company folose?te cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din Rom�nia. Compania a fost fondat? de Traian N?stase ?i Andrei C�nda, speciali?ti cu peste 14 ani de experien?? �n domeniul cercet?rii de pia?? ?i cu o expertiz? academic? solid?, fiind doctori �n Sociologie, respectiv Marketing. Mai multe informa?ii pute?i g?si pe www.isensesolutions.ro ?i www.researchromania.ro.